FC Twente-sponsors willen meer duidelijkheid: ''Heel veel geld''

20
FC Twente-sponsors willen meer duidelijkheid: ''Heel veel geld''

Vanwege het coronavirus is het vooralsnog onduidelijk wanneer er weer toeschouwers welkom zijn bij de voetbalwedstrijden, maar de supporters van FC Twente hebben ondanks die onzekerheid massaal hun seizoenkaarten weer verlengd.

Ook het aantal opzeggingen van sponsoren valt mee. "Voor het nieuwe seizoen willen de mensen wel meer duidelijkheid", vertelt algemeen directeur Paul van der Kraan op de website van Tubantia. "‘Als we niet kunnen komen, hoe ziet het er dan uit? Wat doe je dan?’ Die vragen zijn begrijpelijk. Een grote skybox kost 1.5 ton. Als je daar een halfjaar niet in kunt, dan is dat heel veel geld", beseft hij.

"We zijn nu dingen aan het uitwerken waardoor het passend is voor de bedrijven en voor ons”, vervolgt Van der Kraan. "We kijken bijvoorbeeld of je contracten voor een langere periode kunt verlengen. Je moet alleen wel oppassen dat je dan niet te veel voorschotjes neemt. Want dan kom je deze crisis wel door, maar heb je het daaropvolgende seizoen een nieuw probleem", legt hij uit.

De bestuurder is wel blij dat de supporters en sponsors afzien van compensatie voor het missen van de laatste vier wedstrijden. "Nog geen duizend mensen hebben tot dusverre een beroep gedaan op die regeling. Dus dat is minimaal", constateert Van der Kraan. "Als je uitgaat van 22.000 mensen met een voucher, dan had ons dat nog eens 1 miljoen euro extra kunnen kosten.”

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 May 2020 om 12:52
    • Quote van 23 May 2020 om 12:06
      Misschien wel beter met een TD die geen connecties met Twente heeft en er volledig blanco in staat. En niet onbelangrijk , hij heeft wel de nodige ervaring.
    Ik zou het wel een logische keuze vinden....
  • 23 May 2020 om 12:06
    • Quote van 22 May 2020 om 20:07
      Nu ook al op andere sites. Aparte is dat Stewart zelf niet reageert. Zou het een uitstekende zet vinden.
    Misschien wel beter met een TD die geen connecties met Twente heeft en er volledig blanco in staat. En niet onbelangrijk , hij heeft wel de nodige ervaring.
  • 23 May 2020 om 12:02
    • Quote van 22 May 2020 om 21:29
      Die naam werd bij Oosttribune genoemd bij Oost. Maar was wel onduidelijk of hij de afketser was of dat hij in de assesment procedure zit. En zelf reageert hij niet. Wat hij overigens ook niet verplicht is
    Geruchten van Tijmen van Wissing. Taja gelukkig komt er nu helemaal niets naar buiten. Zo hoort het ook in deze aanstellings procedure. Dat zit Ten Voorde en Wissing natuurlijk dwars.
  • 22 May 2020 om 23:17
    • Quote van 22 May 2020 om 20:42
      Earnest Stewart?
    Nee rod steward
  • 22 May 2020 om 22:58
    • Quote van 22 May 2020 om 19:16
      Steward wordt genoemd als mogelijk td
    Kan ted van leeuwen mooi flesjes van supporters afpakken. Stuivertje wisselen
  • 22 May 2020 om 21:33
    • Quote van 22 May 2020 om 21:29
      Die naam werd bij Oosttribune genoemd bij Oost. Maar was wel onduidelijk of hij de afketser was of dat hij in de assesment procedure zit. En zelf reageert hij niet. Wat hij overigens ook niet verplicht is
    We zullen zien maar zou in principe is iet zo verkeerd zijn denk ik.
  • 22 May 2020 om 21:29
    • Quote van 22 May 2020 om 21:22
      En waar komen de geruchten vandaan dat hij de eventuele TD wordt?
    Die naam werd bij Oosttribune genoemd bij Oost. Maar was wel onduidelijk of hij de afketser was of dat hij in de assesment procedure zit. En zelf reageert hij niet. Wat hij overigens ook niet verplicht is
  • 22 May 2020 om 21:22
    • Quote van 22 May 2020 om 21:21
      Stewart kwam in de zomer van 2010 over van NAC en droeg in Alkmaar bij aan succesvolle jaren waarin onder meer twee keer de kwartfinale van de Europa League werd bereikt en vier keer Europees voetbal werd gehaald. Ook won AZ met een grotendeels onder Stewarts leiding samengesteld elftal in 2013 de KNVB-beker. Bron Azfanpage.nl
    En waar komen de geruchten vandaan dat hij de eventuele TD wordt?
  • 22 May 2020 om 21:21
    • Quote van 22 May 2020 om 20:52
      Heb hem niet zo gevolgd wat heeft hij al zo gedaan en met wat voor resultaat?
    Stewart kwam in de zomer van 2010 over van NAC en droeg in Alkmaar bij aan succesvolle jaren waarin onder meer twee keer de kwartfinale van de Europa League werd bereikt en vier keer Europees voetbal werd gehaald. Ook won AZ met een grotendeels onder Stewarts leiding samengesteld elftal in 2013 de KNVB-beker. Bron Azfanpage.nl
  • 22 May 2020 om 21:12
    • Quote van 22 May 2020 om 19:16
      Steward wordt genoemd als mogelijk td
    Lijkt me geen goed idee om een steward TD te maken... Een steward heeft totaal niet de ervaring en kennis om TD te worden.
  • 22 May 2020 om 20:52
    • Quote van 22 May 2020 om 20:07
      Nu ook al op andere sites. Aparte is dat Stewart zelf niet reageert. Zou het een uitstekende zet vinden.
    Heb hem niet zo gevolgd wat heeft hij al zo gedaan en met wat voor resultaat?
  • 22 May 2020 om 20:42
    • Quote van 22 May 2020 om 19:16
      Steward wordt genoemd als mogelijk td
    Earnest Stewart?
  • 22 May 2020 om 20:28
    • Quote van 22 May 2020 om 20:14
      Waarom zou Stewart moeten reageren?
    Meestal zie je snel een bevestiging als iemand het niet word, dan iemand die het wel word.
  • 22 May 2020 om 20:14
    • Quote van 22 May 2020 om 20:07
      Nu ook al op andere sites. Aparte is dat Stewart zelf niet reageert. Zou het een uitstekende zet vinden.
    Waarom zou Stewart moeten reageren?
  • 22 May 2020 om 20:07
    Nu ook al op andere sites. Aparte is dat Stewart zelf niet reageert. Zou het een uitstekende zet vinden.
  • 22 May 2020 om 20:04