Woerts wijst op topclubs en FC Twente: ''Erg interessant project''

11
Woerts wijst op topclubs en FC Twente: ''Erg interessant project''

In België worden alle voetbalwedstrijden volgend seizoen mogelijk op andere tijden afgewerkt, waardoor er geen 'overlap' is. Sportmarketeer Chris Woerts hoopt dat Nederland het voorbeeld zal volgen en wijst op de financiële voordelen. 

"Voetbalduels zonder overlap is commercieel ideaal", vertelt hij op de website van het Algemeen Dagblad. "Je ziet altijd dat wanneer Ajax, PSV, Feyenoord of FC Twente speelt, dat de andere wedstrijd op dat tijdstip weinig kijkers trekt. Dus voor de kleinere clubs zou het erg goed zijn", constateert Woerts.

"Vooral de commerciële waarde zal er een boost van krijgen", vervolgt hij. "Onder andere shirtsponsors zullen veel beter in beeld zijn. Als ook de KNVB dit plan interessant zou vinden is dit hét ideale moment om het te proberen, om te kijken of het werkt. Het zou voor vele partijen een erg interessant project zijn."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2020 om 20:22
    • Quote van 22 May 2020 om 13:30
      Twente hield aan de deal met Nike bijzonder weinig over aan merchandise... met kick’s21 zijn de inkomsten ook volledig voor zichzelf... denk dat ze momenteel commercieel hier meer aan overhouden dan aan een groot internationaal merk. Pas als ze ooit weer in Europa wat in de soep te brokkelen hebben zullen ze aan een groot merk meer hebben
    Precies, het gaat niet perse om de aantallen of de omzet. Wat belangrijk is wat er onder aan de streep over blijft. FCT heeft nu een eigen kledinglijn opgezet en zit wat dat betreft nog in het begin van de leercurve. Ik denk dat er dus nog een ontwikkeling kan zijn qua producten, uitstraling en marketing.
  • 22 May 2020 om 14:08
    Als Twente besluit om iets anders te willen dan Kick's21, Laten ze dan bij eens kijken naar het merk Jako. SC Heerenveen speelt hier al jaren in en Bayer Leverkusen ook. Bovendien realistische no noncense ontwerpen. Shirts zijn kwalitatief goed.
  • 22 May 2020 om 14:05
    • Quote van 22 May 2020 om 12:21
      Wat is er mis met Kick21? !
    Wat vind je er zelf van?
  • 22 May 2020 om 13:37
    Allemaal te veel pure energie gedronken gisteren?
  • 22 May 2020 om 13:30
    Twente hield aan de deal met Nike bijzonder weinig over aan merchandise... met kick’s21 zijn de inkomsten ook volledig voor zichzelf... denk dat ze momenteel commercieel hier meer aan overhouden dan aan een groot internationaal merk. Pas als ze ooit weer in Europa wat in de soep te brokkelen hebben zullen ze aan een groot merk meer hebben
  • 22 May 2020 om 13:10
    • Quote van 22 May 2020 om 12:21
      Wat is er mis met Kick21? !
    Bij gebrek aan beter niets, maar Twente kan beter krijgen.
  • 22 May 2020 om 13:09
    • Quote van 22 May 2020 om 11:56
      Hij benoemd wel een ding. Shirstponsor die beter in beeld zijn. Gaat Twente met Kick21 of gaan ze voor een beter kwalitatief merk? Denk dat de Merchandise op gebied van shirtsverkoop niet heel goed gedraaid heeft dit seizoen.
    Ik verwacht dat ze met Kick's 21 doorgaan.
  • 22 May 2020 om 13:06
    • Quote van 22 May 2020 om 12:21
      Wat is er mis met Kick21? !
    Denk dat hij bedoelt een echte shirt sponsor Nike Adidas enz iets wat veel meer geld opbrengt
  • 22 May 2020 om 12:21
    • Quote van 22 May 2020 om 11:56
      Hij benoemd wel een ding. Shirstponsor die beter in beeld zijn. Gaat Twente met Kick21 of gaan ze voor een beter kwalitatief merk? Denk dat de Merchandise op gebied van shirtsverkoop niet heel goed gedraaid heeft dit seizoen.
    Wat is er mis met Kick21? !
  • 22 May 2020 om 11:56
    Hij benoemd wel een ding. Shirstponsor die beter in beeld zijn. Gaat Twente met Kick21 of gaan ze voor een beter kwalitatief merk? Denk dat de Merchandise op gebied van shirtsverkoop niet heel goed gedraaid heeft dit seizoen.
  • 22 May 2020 om 11:52
    En woerts maar constant lullen over Bobo's in de voetbalwereld nou Mr woerts je bent er zelf ook 1
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›