Opvolger Van Leeuwen nog niet bekend: ''Eerste week van juni''

59
Opvolger Van Leeuwen nog niet bekend: ''Eerste week van juni''

FC Twente maakte onlangs bekend dat het afscheid neemt van technisch directeur Ted van Leeuwen en Gonzalo Garcia. Algemeen directeur Paul van der Kraan laat weten dat Garcia afgelopen woensdag voor het laatst op het veld stond bij de club uit Enschede. 

"De komende dagen worden enkele spelers nog individueel getest en dan is het seizoen voor de huidige selectie definitief ten einde", vertelt hij op de clubsite. "Een seizoen dat voor iedereen een onbevredigend einde kende, maar waarin een van de gestelde doelen, handhaving in de Eredivisie, is gerealiseerd."

"De nieuw aan te stellen technische staf gaat zich straks bezighouden met de voorbereiding op het nieuwe seizoen", aldus Van der Kraan, die zelf druk bezig is met de zoektocht naar een opvolger van Ted van Leeuwen. "Ik begrijp dat velen zich afvragen wanneer de nieuwe technisch directeur en in het verlengde daarvan de nieuwe trainer worden aangesteld", erkent hij.

"Er vinden op dit moment gesprekken plaats. We willen eerst een technisch directeur aanstellen en gaan daarna samen met hem de technische staf invullen", vervolgt Van der Kraan. Zodra de nieuwe mensen er zijn, zullen we hier uiteraard over berichten. In de eerste week van juni hopen we de nieuwe technisch directeur in huis te hebben", verzekert hij. 

59 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 May 2020 om 07:41
    MPH gaat helaas niet gebeuren, denk dat hij niet betaalbaar voor ons is. Hij is ook absoluut een van mijn favoriete trainers die ooit onze club getraind heeft. Maar denk niet dat hij haalbaar is hoe jammer ook.
  • 23 May 2020 om 01:03
    Hoogma als TD en MPH als trainer
  • 22 May 2020 om 23:07
    • Quote van 22 May 2020 om 22:53
      Hij is geen TD meer je en nu alleen gefocust op Amerikaanse spelers. Je moet iemand hebben die de Europese markt goed kent, die op de hoogte is van beschikbare spelers die betaalbaar zijn. Nu kun je geen spelers meer scouten, hoog uit wat tapes bekijken . Ik zou het niet slim vinden als ze hem aanstellen.
    Als hij het echt is om wie het zou gaan en hij wil de klus aannemen. Geef het een kans. Eindelijk iemand die via een normale procedure binnenkomt. Ook nog iemand buiten de regio en genoeg ervaring als TD heeft.
  • 22 May 2020 om 22:53
    • Quote van 22 May 2020 om 22:35
      Kan ik niet mee eens zijn. Een goeie TD kent zijn markt. Hij heeft ook Nederlandse spelers naar Amerika gehaald bij Philadelphia.
    Hij is geen TD meer je en nu alleen gefocust op Amerikaanse spelers. Je moet iemand hebben die de Europese markt goed kent, die op de hoogte is van beschikbare spelers die betaalbaar zijn. Nu kun je geen spelers meer scouten, hoog uit wat tapes bekijken . Ik zou het niet slim vinden als ze hem aanstellen.
  • 22 May 2020 om 22:36
    Steward TD en Preud'homme trainer daar zou ik voor tekenen.
  • 22 May 2020 om 22:35
    • Quote van 22 May 2020 om 22:06
      Wat is je punt nu dan ? De man is 5 jaar weg uit Europa. Wat is de toegevoegde waarde van een TD die de hele Europese markt niet eens kent, of denk je dat hij regelmatig de velden af is gegaan in Europa ? De man is totaal niet van toegevoegde waarde.
    Kan ik niet mee eens zijn. Een goeie TD kent zijn markt. Hij heeft ook Nederlandse spelers naar Amerika gehaald bij Philadelphia.
  • 22 May 2020 om 22:07
    • Quote van 22 May 2020 om 19:34
      Preud was de beste trainer......


      De mooiste wedstrijden speelde FC Twente onder Preud.
    100+
  • 22 May 2020 om 22:06
    • Quote van 22 May 2020 om 21:50
      Ja en heeft ook de ijslandse markt geintroduceerd. Gretar Steinsson bijvoorbeeld heeft AZ veel geld opgeleverd.
    Wat is je punt nu dan ? De man is 5 jaar weg uit Europa. Wat is de toegevoegde waarde van een TD die de hele Europese markt niet eens kent, of denk je dat hij regelmatig de velden af is gegaan in Europa ? De man is totaal niet van toegevoegde waarde.
  • 22 May 2020 om 21:54
    • Quote van 22 May 2020 om 21:50
      Ja en heeft ook de ijslandse markt geintroduceerd. Gretar Steinsson bijvoorbeeld heeft AZ veel geld opgeleverd.
    Heeft ook moeten werken met weinig geld na het DSB debacle
  • 22 May 2020 om 21:50
    • Quote van 22 May 2020 om 21:45
      Guus Huppert, Wuytens, Gouweleeuw, Gudelj,
    Ja en heeft ook de ijslandse markt geintroduceerd. Gretar Steinsson bijvoorbeeld heeft AZ veel geld opgeleverd.
  • 22 May 2020 om 21:45
    • Quote van 22 May 2020 om 21:34
      Goeie vraag. Dat zal even nazoekwerk worden. Misschien dat iemand het al heeft? Zo even snel denk ik aan Aaron Johansson en Jozy Altidore, Maarten Martens.
    Guus Huppert, Wuytens, Gouweleeuw, Gudelj,
  • 22 May 2020 om 21:45
    • Quote van 22 May 2020 om 21:34
      Goeie vraag. Dat zal even nazoekwerk worden. Misschien dat iemand het al heeft? Zo even snel denk ik aan Aaron Johansson en Jozy Altidore, Maarten Martens.
    Guus Huppert, Wuytens, Gouweleeuw, Gudelj,
  • 22 May 2020 om 21:41
    • Quote van 22 May 2020 om 21:34
      Goeie vraag. Dat zal even nazoekwerk worden. Misschien dat iemand het al heeft? Zo even snel denk ik aan Aaron Johansson en Jozy Altidore, Maarten Martens.
    hij is niet meer met Nederlandse situatie op de hoogte is al 5 jaar weg..
  • 22 May 2020 om 21:37
    • Quote van 22 May 2020 om 21:13
      Laten we het even omdraaiden dat ben jij een ieder hier ook verontschuldigt na al die namen die jij gepost hebt Leg jij maar maar eens uit waarom dat hij zo goed is en waarom dat jij nooit met hem op de proppen kwam.
    Maar om te denken dat die Belg komt hoe graag ik dat ook zou zien hoor, maar is niet realistisch denk ik. Maar wat mij betreft liever vandaag dan morgen.
  • 22 May 2020 om 21:34
    • Quote van 22 May 2020 om 21:25
      Welke succesvolle spelers heeft hij naar Alkmaar gehaald?
    Goeie vraag. Dat zal even nazoekwerk worden. Misschien dat iemand het al heeft? Zo even snel denk ik aan Aaron Johansson en Jozy Altidore, Maarten Martens.
  • 22 May 2020 om 21:33
    • Quote van 22 May 2020 om 20:38
      Juist, je haalt nu iemand binnen die de Amerikaanse continent inclusief stuk Canada en Zuid Anerika in kaart heeft. Duitse, Nederlandse en Belgische al markt kent. Heeft daarbij niet zo maar een huidige TD functie. Wel eentje bij de Amerikaanse voetbalbond. De KNVB van USA.
    En het betaalde voetbal is me groot daar zo hey. Vertel ons eens de waarde van het kennen van de Noord Amerikaanse markt en Zuid Afrika ? Allemaal spelers die we niet kunnen betalen (als ze überhaupt al goed genoeg zouden zijn).
  • 22 May 2020 om 21:25
    Welke succesvolle spelers heeft hij naar Alkmaar gehaald?
  • 22 May 2020 om 21:25
    Welke succesvolle spelers heeft hij naar Alkmaar gehaald?
  • 22 May 2020 om 21:23
    • Quote van 22 May 2020 om 21:13
      Laten we het even omdraaiden dat ben jij een ieder hier ook verontschuldigt na al die namen die jij gepost hebt Leg jij maar maar eens uit waarom dat hij zo goed is en waarom dat jij nooit met hem op de proppen kwam.
    Stewart kwam in de zomer van 2010 over van NAC en droeg in Alkmaar bij aan succesvolle jaren waarin onder meer twee keer de kwartfinale van de Europa League werd bereikt en vier keer Europees voetbal werd gehaald. Ook won AZ met een grotendeels onder Stewarts leiding samengesteld elftal in 2013 de KNVB-beker.
  • 22 May 2020 om 21:19
    • Quote van 22 May 2020 om 19:34
      Preud was de beste trainer......


      De mooiste wedstrijden speelde FC Twente onder Preud.
    Geen speld tussen te krijgen
  • 22 May 2020 om 21:13
    • Quote van 22 May 2020 om 21:03
      Intereseert mij het ene fuck of jij 20 jaar getrouwd bent. Mooi voor je. Gaat mij om de beredenering er achter. Waarom doe je minachtig over stewart. Leg eens uit waarom?
    Laten we het even omdraaiden dat ben jij een ieder hier ook verontschuldigt na al die namen die jij gepost hebt Leg jij maar maar eens uit waarom dat hij zo goed is en waarom dat jij nooit met hem op de proppen kwam.
  • 22 May 2020 om 21:07
    • Quote van 22 May 2020 om 20:21
      Leg maar eens uit waarom
    simpel..moest weg bij AZ daarna ging het bij AZ crescendo..
  • 22 May 2020 om 21:03
    • Quote van 22 May 2020 om 20:55
      Jij ook niet ik ben 20 jaar Glücklich getrouwd jij ligt al 20!jaar in een paren club te gucken en hebt nog geen keuze gemaakt jeden Tag ein neues. Waar jij je heil inziet bah
    Intereseert mij het ene fuck of jij 20 jaar getrouwd bent. Mooi voor je. Gaat mij om de beredenering er achter. Waarom doe je minachtig over stewart. Leg eens uit waarom?
  • 22 May 2020 om 20:59
    • Quote van 22 May 2020 om 20:55
      Jij ook niet ik ben 20 jaar Glücklich getrouwd jij ligt al 20!jaar in een paren club te gucken en hebt nog geen keuze gemaakt jeden Tag ein neues. Waar jij je heil inziet bah
    :)
  • 22 May 2020 om 20:55
    • Quote van 22 May 2020 om 20:47
      Jii kan alleen afkraken. Een eigen bewoording heb jij niet.
    Jij ook niet ik ben 20 jaar Glücklich getrouwd jij ligt al 20!jaar in een paren club te gucken en hebt nog geen keuze gemaakt jeden Tag ein neues. Waar jij je heil inziet bah
  • 22 May 2020 om 20:47
    • Quote van 22 May 2020 om 20:43
      Poh zo zo de USA jammer dat Zlatan weg anders kwam je daar mee op de proppen
    Jii kan alleen afkraken. Een eigen bewoording heb jij niet.
  • 22 May 2020 om 20:43
    • Quote van 22 May 2020 om 20:38
      Juist, je haalt nu iemand binnen die de Amerikaanse continent inclusief stuk Canada en Zuid Anerika in kaart heeft. Duitse, Nederlandse en Belgische al markt kent. Heeft daarbij niet zo maar een huidige TD functie. Wel eentje bij de Amerikaanse voetbalbond. De KNVB van USA.
    Poh zo zo de USA jammer dat Zlatan weg anders kwam je daar mee op de proppen
  • 22 May 2020 om 20:38
    • Quote van 22 May 2020 om 20:28
      Vvv, Nac,Az en toen naar de USA.
    Juist, je haalt nu iemand binnen die de Amerikaanse continent inclusief stuk Canada en Zuid Anerika in kaart heeft. Duitse, Nederlandse en Belgische al markt kent. Heeft daarbij niet zo maar een huidige TD functie. Wel eentje bij de Amerikaanse voetbalbond. De KNVB van USA.
  • 22 May 2020 om 20:28
    Vvv, Nac,Az en toen naar de USA.
  • 22 May 2020 om 20:23
    • Quote van 22 May 2020 om 20:21
      Leg maar eens uit waarom
    Precies, lijkt mij ook een prima optie. Heeft al veel ervaring als td in de USA.
  • 22 May 2020 om 20:21
    • Quote van 22 May 2020 om 20:19
      laat die maar mooi in de USA
    Leg maar eens uit waarom
  • 22 May 2020 om 20:19
    • Quote van 22 May 2020 om 19:54
      Oosttribune heeft het over Earnest Stewart. Onduidelijk of die kandidaat is afgehaakt of vol in de assesment procedure zit. Dat is wel een met ervaring. Geen idee wat die vraagt. Maar zal als sponsoren niet twijfelen en binnenhalen.
    laat die maar mooi in de USA
  • 22 May 2020 om 20:01
    • Quote van 22 May 2020 om 17:00
      Door de Corona schuift alles op Wordt zeker midden of eind juni, is ook geen haast mee, zolang je niemand hebt aangenomen hoef je ook niet te betalen Goed over nagedacht
    Bullshit! Hoe sneller, hoe beter! Dit kan voordelig uitpakken voor het verlengen van de ssc. Plus dan kunnen ze gaan bouwen aan een nieuw elftal.....wat nu natuurlijk nog nergens op lijkt.
  • 22 May 2020 om 19:54
    Oosttribune heeft het over Earnest Stewart. Onduidelijk of die kandidaat is afgehaakt of vol in de assesment procedure zit. Dat is wel een met ervaring. Geen idee wat die vraagt. Maar zal als sponsoren niet twijfelen en binnenhalen.
  • 22 May 2020 om 19:43
    Twee jaar een dubbel functie voor en door Fred.
  • 22 May 2020 om 19:34
    • Quote van 22 May 2020 om 17:57
      Denk het niet, dat gaat TE veel kosten ben ik bang voor, maar zeer zeer welkom, het was zeker één van de beste trainers die we hier ooit gehad hebben !
    Preud was de beste trainer......


    De mooiste wedstrijden speelde FC Twente onder Preud.
  • 22 May 2020 om 19:27
    • Quote van 22 May 2020 om 18:16
      Stel dat het juli wordt. Jij wil wachten met verlengen van je kaart totdat er duidelijkheid is omtrent dit gegeven. Ga je dan wel verlengen?...
    Jawel....maar niet eerder voordat de TD en trainer bekend is.
  • 22 May 2020 om 19:16
    • Quote van 22 May 2020 om 18:59
      Dus konden ze hem eigenlijk niet betalen!
    ???? Hij heeft toch een optie om bij Standard te blijven.. kijk eerst even naar de feiten voordat je reageert.
  • 22 May 2020 om 19:11
    Ik geloof nooit dat Preud’homme trainer wordt aangezien deze man ook wel een redelijke duit kost! Ik weet wel dat zijn vrouw veel langer in Twente bleef wonen dan Preud’homme zelf want zei vond het geweldig hier. Ze woonde in De Lutte.
  • 22 May 2020 om 18:59
    • Quote van 22 May 2020 om 18:34
      Als Standard hem kan betalen dan kunnen wij dat ook. Standard is zo goed als falliet.
    Dus konden ze hem eigenlijk niet betalen!
  • 22 May 2020 om 18:34
    • Quote van 22 May 2020 om 17:57
      Denk het niet, dat gaat TE veel kosten ben ik bang voor, maar zeer zeer welkom, het was zeker één van de beste trainers die we hier ooit gehad hebben !
    Als Standard hem kan betalen dan kunnen wij dat ook. Standard is zo goed als falliet.
  • 22 May 2020 om 18:16
    • Quote van 22 May 2020 om 16:03
      Het wordt de eerste week van Juli.....let maar op.....

      Het assessment is nog niet eens gaande.......
    Stel dat het juli wordt. Jij wil wachten met verlengen van je kaart totdat er duidelijkheid is omtrent dit gegeven. Ga je dan wel verlengen?...
  • 22 May 2020 om 17:57
    • Quote van 22 May 2020 om 15:30
      Denken jullie dat preud’homme komt
    Denk het niet, dat gaat TE veel kosten ben ik bang voor, maar zeer zeer welkom, het was zeker één van de beste trainers die we hier ooit gehad hebben !
  • 22 May 2020 om 17:00
    Door de Corona schuift alles op Wordt zeker midden of eind juni, is ook geen haast mee, zolang je niemand hebt aangenomen hoef je ook niet te betalen Goed over nagedacht
  • 22 May 2020 om 16:50
    • Quote van 22 May 2020 om 16:40
      Wat een negatieve benadering! Ga er nu eens vanuit dat iedereen achter de schermen zijn uiterste best doet. En je moet de financiële positie zeker niet vergeten.
    Hoezo negatief? Het is gewoon een analyse mijner zijde.

    Ik ben van MENING dat een 2.0 periode, zoals wij wel vaker hebben gezien, torenhoge verwachtingen met zich meebrengt. Ik denk dat de psyche der Tukkers de reden is waarom wij zoveel directeuren verslijten. Steve, heb ik vanaf dag 1 gezegd: NIET DOEN! Verbeek, wilde ik wel, maar ook aan die naam kleefde zoveel verwachting.

    Maar goed. Zoals gezegd. De lat ligt enorm laag voor Kraan. Marwijk, Jans, Streppel, Koeman, Wotte, Jonk, Koning noem maar op...……. Het boeit me helemaal niets. Een slechtere keuze dan Garcia bestond niet. Ted heb ik vanaf periode 1.0 al een hekel aan, omdat het geen directeur is, amper een manager, gewoon een malafide tweedehands autohandelaar met een vermeent netwerk. Je hoeft geen helder licht te zijn om even naar transfer.com te gaan en de transfers van Ted op een rijtje te zetten, je ziet gewoon een aantal zaken terug komen: Zelfde land, zelfde vijver. Draaideurspelers. Clubs staan na zijn vertrek op degraderen, Twente, Esjberg en dit seizoen zou Twente het verdomde moeilijk hebben gehad de laatste wedstrijden, omdat wij tegen kleine clubs niet goed spelen, veelal omdat die trainers 1000 maal slimmer zijn dan Garcia en ons tactisch aftroeven, Enfin ik dwaal af.

    TD of een TD cum Trainer functie (iets waar ik een jaar of twee voor zou gaan), met een sterke assistent die tevens scout en meebepaalt in het beleid, zou ik voor gaan. Als het Maaskant gaat worden, dan haak ik af.
  • 22 May 2020 om 16:40
    • Quote van 22 May 2020 om 16:17
      Ik ben geen fan van 2.0 periodes. Waarom? Omdat met Preudje de verwachtingen weer torenhoog worden. Hij heeft echter ook veel krediet, hetgeen wat waard is. Ik zou Preud, niet toejuichen op basis van persoonlijke overtuiging, maar ik zou het ook zeer zeker geen ramp vinden.

      Ted heeft 1 ding zeer goed gedaan, hij heeft de lat onmeunig laag gelegd. Elke trainer (behalve Maaskant) is een verbetering op Garcia. Elke TD is een verbetering op Leeuwen.
    Wat een negatieve benadering! Ga er nu eens vanuit dat iedereen achter de schermen zijn uiterste best doet. En je moet de financiële positie zeker niet vergeten.
  • 22 May 2020 om 16:17
    • Quote van 22 May 2020 om 15:30
      Denken jullie dat preud’homme komt
    Ik ben geen fan van 2.0 periodes. Waarom? Omdat met Preudje de verwachtingen weer torenhoog worden. Hij heeft echter ook veel krediet, hetgeen wat waard is. Ik zou Preud, niet toejuichen op basis van persoonlijke overtuiging, maar ik zou het ook zeer zeker geen ramp vinden.

    Ted heeft 1 ding zeer goed gedaan, hij heeft de lat onmeunig laag gelegd. Elke trainer (behalve Maaskant) is een verbetering op Garcia. Elke TD is een verbetering op Leeuwen.
  • 22 May 2020 om 16:12
    • Quote van 22 May 2020 om 16:03
      Het wordt de eerste week van Juli.....let maar op.....

      Het assessment is nog niet eens gaande.......
    Het assessment, dat is iets waar mensen veeeeeeeel te veel achter zoeken. Het is iets wat allang had moeten bestaan, het is iets waar een ieder die op een management positie solliciteert mee te maken heeft.
  • 22 May 2020 om 16:03
    Het wordt de eerste week van Juli.....let maar op.....

    Het assessment is nog niet eens gaande.......
  • 22 May 2020 om 15:47
    Staat ongetwijfeld op het lijstje bij Twente.. toch?
  • 22 May 2020 om 15:40
    • Quote van 22 May 2020 om 15:30
      Denken jullie dat preud’homme komt
    wel De wenskandidaat..
  • 22 May 2020 om 15:34
    Heeft iedergeval ervaring als TD bij Standard Luik. Ziet het wel voor me de Belgische Markt afstruinen naar versterkingen.
  • 22 May 2020 om 15:30
    Denken jullie dat preud’homme komt
  • 22 May 2020 om 15:26
    • Quote van 22 May 2020 om 15:07
      De eerste week van juni geeft Michel Preud'homme ook aan waar zijn toekomst ligt.. alles wijst er steeds meer op dat Twente hem graag wil hebben.
    Hoop het. Zou wel fantastisch zijn.
  • 22 May 2020 om 15:25
    Eerste week van juni 2024?
  • 22 May 2020 om 15:25
    • Quote van 22 May 2020 om 15:07
      De eerste week van juni geeft Michel Preud'homme ook aan waar zijn toekomst ligt.. alles wijst er steeds meer op dat Twente hem graag wil hebben.
    Is dat dan een Trainer/TD rol?
  • 22 May 2020 om 15:24
    Het wordt steeds later. Op de radio zei hij dat die er voor juni zeker zou zijn.
  • 22 May 2020 om 15:22
    • Quote van 22 May 2020 om 15:07
      De eerste week van juni geeft Michel Preud'homme ook aan waar zijn toekomst ligt.. alles wijst er steeds meer op dat Twente hem graag wil hebben.
    Zou top zijn. Dan weet ik ook zeker dat de twijfelaars verlengen, die het financieel kunnen dragen.
  • 22 May 2020 om 15:07
    De eerste week van juni geeft Michel Preud'homme ook aan waar zijn toekomst ligt.. alles wijst er steeds meer op dat Twente hem graag wil hebben.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›