Aitor: ''De medische staf van FC Twente dwong me te spelen''

28
Aitor: ''De medische staf van FC Twente dwong me te spelen''

Aitor Cantalapiedra is transfervrij vertrokken bij FC Twente. De Spaanse vleugelaanvaller, die op 1 februari zijn laatste wedstrijd speelde, kan door de coronacrisis geen afscheid nemen.

"Het afscheid was heel anders dan ik had gewild. Ik had liever op het veld afscheid genomen, maar het mocht niet zo zijn", vertelt Aitor in gesprek met het Spaanse AS. "Ik ben alweer fit en benieuwd waar ik komend seizoen ga spelen. Ik werk hard samen met mijn fysieke trainer en fysiotherapeut."

Aitor kon zich in de Eredivisie naar eigen zeggen nooit onderscheiden door fysieke ongemakken. "In een van de laatste wedstrijden van vorig seizoen liep ik een voetblessure op", zegt de aanvaller. "Ik herstelde in Spanje en het plan was om de revalidatie in Nederland af te ronden, maar de medische staf van FC Twente deed wat ze wilden."

De Spanjaard was naar eigen zeggen nog niet fit aan het begin van het seizoen. "Het voelde niet goed, maar ze dwongen me te spelen. Ik nam pijnstillers, maar heb zeven maanden met een blessure gespeeld", aldus Aitor, die het team wel wilde helpen. "Ik wilde ook spelen. Ik heb ook alles gegeven, maar ik weet zeker dat ik in de Eredivisie betere cijfers zou kunnen overleggen."

Aitor scoorde 24 doelpunten in 61 wedstrijden voor FC Twente en gaf daarnaast achttien assists. Hij genoot van de thuisduels met PSV (1-1) en Ajax (2-5). "De sfeer tegen PSV was waanzinnig. Het was een geweldige dag. Ajax scoorde vijf keer tegen ons, maar we maakten hen nerveus. Het zijn hier twee ongelofelijke jaren geweest", meent Aitor, die begeerd wordt door meerdere clubs. "Als ik terugga naar Spanje, wil ik in de Primera División spelen."

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 May 2020 om 18:06
    • Quote van 28 May 2020 om 00:01
      Zo zou het moeten werken, maar de praktijk is vaak anders. Als een speler dwars ligt in de ogen van de TS vindt een club wel een manier om het gevecht te winnen. Bij FCT hebben we het allemaal meegemaakt: op de verkeerde plek zetten, op de tribune, salaris lekken, etcetera.
    Wat een onzin verhaal bij elke club en bedrijven gast er wat verkeerd en worden verkeerde keuzes gemaakt. Dat is volstrekt menselijk gedrag. En bij een club als fctwente die grote financiële problemen heeft moet er onder grote druk worden gefunctioneerd. Daarnaast een te hoog verwachtingspatroon dus tel deze zaken eens bij elkaar op en probeer dan maar eens normaal je dingen te doen.
  • 28 May 2020 om 00:01
    • Quote van 27 May 2020 om 23:16
      De speler zelf heeft het laaste woord in deze materie. Het is hier geen Rusland. Als een werknemer aan geeft niet te kunnen werken doordat hij klachten heeft en als hij gaat werken de klachten kunnen verergeren heeft hij een goed recht. De werkgever kan dan aangepast werk voor hem regelen maar bij een voetballer is dit een moeilijke punt.
    Zo zou het moeten werken, maar de praktijk is vaak anders. Als een speler dwars ligt in de ogen van de TS vindt een club wel een manier om het gevecht te winnen. Bij FCT hebben we het allemaal meegemaakt: op de verkeerde plek zetten, op de tribune, salaris lekken, etcetera.
  • 27 May 2020 om 23:16
    • Quote van 27 May 2020 om 17:04
      Als je werkgever je verplicht en de medische staf onterecht zegt dat je gewoon kan spelen heb je geen poot om op te staan.
    De speler zelf heeft het laaste woord in deze materie. Het is hier geen Rusland. Als een werknemer aan geeft niet te kunnen werken doordat hij klachten heeft en als hij gaat werken de klachten kunnen verergeren heeft hij een goed recht. De werkgever kan dan aangepast werk voor hem regelen maar bij een voetballer is dit een moeilijke punt.
  • 27 May 2020 om 23:03
    Ikzeg. Dit noem ik nouw naaien naar ons fctwente toe. Man ga je schamen ongelooflijk dat u zo praat over ons fctwente. En u bent een prof.
  • 27 May 2020 om 19:26
    • Quote van 27 May 2020 om 18:10
      Aitor is een lamzak eerste klas om nu de club nog te beschadigen is verbuiten professioneel. Kom er dan gelijk mee naar buiten die andere lamzak Leon staat toch ook langs de velden heeft hij ook een keer een hot .........
    Idd, deze jongen zal het dan ook niet gaan redden! Totaal verkeerde mentaliteit voor een prof.
  • 27 May 2020 om 19:16
    • Quote van 27 May 2020 om 18:01
      Spelers en trainers die falen zoeken altijd naar excuses. Slechts weinigen hebben zelfkritiek. Morgen komt er nog eentje achteraan die vond dat het kunstgras hier en daar wel erg lang was.
    Uiteraard, maar als spelers aantoonbaar geblesseerd zijn en desondanks moeten spelen hebben ze wel recht van spreken.
  • 27 May 2020 om 18:10
    Aitor is een lamzak eerste klas om nu de club nog te beschadigen is verbuiten professioneel. Kom er dan gelijk mee naar buiten die andere lamzak Leon staat toch ook langs de velden heeft hij ook een keer een hot .........
  • 27 May 2020 om 18:01
    • Quote van 27 May 2020 om 16:53
      Ook die heeft in de KKD met een blessure moeten spelen. Is ook vrij algemeen bekend.
    Spelers en trainers die falen zoeken altijd naar excuses. Slechts weinigen hebben zelfkritiek. Morgen komt er nog eentje achteraan die vond dat het kunstgras hier en daar wel erg lang was.
  • 27 May 2020 om 17:33
    Ik hoop dat de contracten na het vertrek van Ted zijn opgezegd met alle geestelijke gezondheidszorg instellingen in heel Europa, die voetballer helpen met krasje of deuk, want daar was Ted kind aan huis, en tevens hoop ik dat de contacten met alle revalidatie centra waar voetballer naar hun zware operatie herstellen, ook zijn opgezegd. Ted was dol op dit soort spelers, maar wij niet wij willen vechters, die tot het einde gaan, die het gras opvreten dat is wat we willen, maar zonder geestelijke krasjes en deukjes, en ook geen herstellende spelers die na Total los zijn geweest, maar bij ons een plekje vonden, en vervolgens dan door de grootste kras en deuk totaal geen kans kregen of genegeerd werden. Maar GG is zo eigenwijs die is al aan de anti depresieva maar helpt geen moer, moet Schick therapie krijgen als je zo eigenwijs bent. En Ted was volgens sommigen dictator, die loopt nu vast in Spanje in zijn Franco kostuum.
  • 27 May 2020 om 17:04
    • Quote van 27 May 2020 om 16:58
      Dat is zeker al heel lang bekend dat aitor met blessures te lang heeft doir gespeeld. Maar het is natuurlijk ook een verantwoordelijkheid van hem zelf hij had eerder aan moeten geven dat hij niet kon spelen met deze klachten. Dit probleem hebben heel erg veel spelers ze zoeken de grenzen te veel op wat kan en niet kan. Daarnaast spelen we in Nederland op kunstgras wat niet bevorderlijk is voor blessures.
    Als je werkgever je verplicht en de medische staf onterecht zegt dat je gewoon kan spelen heb je geen poot om op te staan.
  • 27 May 2020 om 17:02
    • Quote van 27 May 2020 om 16:53
      Ook die heeft in de KKD met een blessure moeten spelen. Is ook vrij algemeen bekend.
    Zeker Tim H heeft met een dubbele blessure te lang door gespeeld. Mensen overschatten zichzelf regelmatig en hebben niet in de gaten dat het lichaam dan gaat tegen werken inplaats van mee werken. Daardoor duurt het herstel vaker vele malen langer dan als je gelijk het in gegrepen.
  • 27 May 2020 om 16:58
    • Quote van 27 May 2020 om 16:46
      Dacht dat het vrij algemeen bekend was dat hij tijden met een blessure heeft gespeeld.
    Dat is zeker al heel lang bekend dat aitor met blessures te lang heeft doir gespeeld. Maar het is natuurlijk ook een verantwoordelijkheid van hem zelf hij had eerder aan moeten geven dat hij niet kon spelen met deze klachten. Dit probleem hebben heel erg veel spelers ze zoeken de grenzen te veel op wat kan en niet kan. Daarnaast spelen we in Nederland op kunstgras wat niet bevorderlijk is voor blessures.
  • 27 May 2020 om 16:53
    • Quote van 27 May 2020 om 16:49
      Dan mogen we achteraf verdommes blij zijn dat ze Hölscher het mes niet op de keel hebben gezet. :-)
    Ook die heeft in de KKD met een blessure moeten spelen. Is ook vrij algemeen bekend.
  • 27 May 2020 om 16:49
    • Quote van 27 May 2020 om 16:17
      Hij was in zijn KKD-seizoen in bijvoorbeeld de beker tegen Willem II toch echt eredivisiewaardig. Iedereen heeft kunnen zien dat hij in de eredivisie bij lange na zijn eigen niveau niet haalde. Dat hij met een blessure bleef spelen was al bekend. Daarnaast hebben diverse andere FCT-spelers afgelopen seizoenen met blessures door moeten spelen cq doorgespeeld. Een brevet van onvermogen voor de technische en medische staf.
    Dan mogen we achteraf verdommes blij zijn dat ze Hölscher het mes niet op de keel hebben gezet. :-)
  • 27 May 2020 om 16:47
    Ben benieuwd wie hem dit seizoen dwong om de corners te trappen......
  • 27 May 2020 om 16:46
    • Quote van 27 May 2020 om 16:32
      Kom op Jeff. Het is gewoon een jankverhaal van Aitor omdat hij hopeloos gefaald heeft en daarmee de kans op een mooie (€€€) transfer heeft verspeeld....
    Dacht dat het vrij algemeen bekend was dat hij tijden met een blessure heeft gespeeld.
  • 27 May 2020 om 16:32
    • Quote van 27 May 2020 om 15:58
      Broodje aap verhaal. Ted bepaalde alles. Ted zag centjes in Aitor. Daarom moest hij in de spotlights. Mooie waslap ben je trouwens als je je laat dwingen om te spelen. Zal me benieuwen hoeveel kul verhalen we nog te horen krijgen over afgelopen seizoen. Niks deugde blijkbaar. Maar dat krijg je met zo n KUT TD. Nog iedere dag blij dat hij opgeflikkerd is.
    Kom op Jeff. Het is gewoon een jankverhaal van Aitor omdat hij hopeloos gefaald heeft en daarmee de kans op een mooie (€€€) transfer heeft verspeeld....
  • 27 May 2020 om 16:17
    • Quote van 27 May 2020 om 16:09
      Dat klopt maar we weten wel 1 ding en dat is dat eredivisie niveau te hoog gegrepen is voor hem
    Hij was in zijn KKD-seizoen in bijvoorbeeld de beker tegen Willem II toch echt eredivisiewaardig. Iedereen heeft kunnen zien dat hij in de eredivisie bij lange na zijn eigen niveau niet haalde. Dat hij met een blessure bleef spelen was al bekend. Daarnaast hebben diverse andere FCT-spelers afgelopen seizoenen met blessures door moeten spelen cq doorgespeeld. Een brevet van onvermogen voor de technische en medische staf.
  • 27 May 2020 om 16:09
    • Quote van 27 May 2020 om 15:40
      Wie weet heeft hij gelijk... Wie weet lult hij maar wat... We zullen het nooit weten.
    Dat klopt maar we weten wel 1 ding en dat is dat eredivisie niveau te hoog gegrepen is voor hem
  • 27 May 2020 om 16:09
    • Quote van 27 May 2020 om 15:40
      Wie weet heeft hij gelijk... Wie weet lult hij maar wat... We zullen het nooit weten.
    Dat klopt maar we weten wel 1 ding en dat is dat eredivisie niveau te hoog gegrepen is voor hem
  • 27 May 2020 om 15:58
    Broodje aap verhaal. Ted bepaalde alles. Ted zag centjes in Aitor. Daarom moest hij in de spotlights. Mooie waslap ben je trouwens als je je laat dwingen om te spelen. Zal me benieuwen hoeveel kul verhalen we nog te horen krijgen over afgelopen seizoen. Niks deugde blijkbaar. Maar dat krijg je met zo n KUT TD. Nog iedere dag blij dat hij opgeflikkerd is.
  • 27 May 2020 om 15:51
    • Quote van 27 May 2020 om 14:37
      Eerst "Always a Tukker" en nu always gejank achteraf.
    Exact Ket, precies mijn gedachte om te verbloemen dat hij gewoon van het niveau KKD is gebleken. Die wil niet gewoon in een tweede elftal elders terecht komen en daarom dit excuus.


    Gewoon een midzomeravondvoetballer, evenals Espiniksa en Oreo Biscuit....
  • 27 May 2020 om 15:40
    Wie weet heeft hij gelijk... Wie weet lult hij maar wat... We zullen het nooit weten.
  • 27 May 2020 om 15:12
    Zo kun je slechte prestaties toch weer goed lullen.
  • 27 May 2020 om 15:10
    Wat een zeikerd
  • 27 May 2020 om 15:07
    Natrappen waardeloze voetballer? !
  • 27 May 2020 om 14:41
    • Quote van 27 May 2020 om 14:37
      Eerst "Always a Tukker" en nu always gejank achteraf.
    Niet alleen achteraf, ook in het veld.
  • 27 May 2020 om 14:37
    Eerst "Always a Tukker" en nu always gejank achteraf.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›