FC Twente-supporters maken indruk: ''Heb nog nooit zoiets gezien''

24
FC Twente-supporters maken indruk: ''Heb nog nooit zoiets gezien''

FC Twente heeft ervoor gezorgd dat het gemiddelde toeschouwersaantal in de Eredivisie afgelopen seizoen iets is gestegen. De promovendus uit Enschede zorgde namelijk voor een flinke boost.

"Het hele landschap werd overhoop gehaald door één club die binnen kwam vliegen", trapt Iwan van Duren af bij Voetbal International. "Echt ongelofelijk. De nummer vier van de Eredivisie met 27.000 gemiddeld. Hoe slechter het wordt, hoe meer er komen. Bijzonder om mee te maken."

Collega Tom Knipping is ook lovend. "FC Twente had vorig seizoen in de Keuken Kampioen Divisie al onvoorstelbare aantallen", geeft hij aan. "Je ziet het nu ook weer met de seizoenkaartenverkoop. De supporters kunnen voorlopig niet komen, er is geen trainer en er staat niet eens een selectie, maar ze hadden binnen één dag al achtduizend kaarten verkocht."

"Ik heb nog nooit zoiets gezien", vult Van Duren aan. "Ze gingen met beenham langs de huizen, maar om daar nou een seizoenkaart voor te nemen... Dus je vraagt aan de supporters: we weten niet of jullie mogen komen, maar koop een seizoenkaart. En ze hebben er al ruim tienduizend verkocht. Een diepe buiging aan de Tukkers. Het betekent ook dat we er een grootmacht bij hebben op publieksgebied."

Knipping ziet dat oud-voorzitter Joop Munsterman wat heeft achtergelaten bij FC Twente. "Hij heeft dat nieuwe stadion weten te realiseren. Ook blijkt dat na jarenlang wanbeleid, zelfs een jaar Eerste Divisie en het voetbal is niet om aan te zien, dat het toch een enorm potentieel is. Het is een enorm trouw en loyaal publiek, wat gewoon altijd komt. Zij verdienen eigenlijk beter beleid dan wat ze krijgen, maar ze blijven gewoon komen. Zij dragen echt die club", besluit Knipping lovend.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 May 2020 om 15:42
    • Quote van 27 May 2020 om 22:32
      Ja vlekkie ik weet niet welke spelers jij in gedachte heb. Maar de Rakitic en Dani Olmo's kunnen we wel vergeten.
    No shit, en ik maar denken dat Messi en Ronaldo hier naar toe komen. Gelukkig hebben we al 50% van dit duo.
  • 28 May 2020 om 15:01
    • Quote van 28 May 2020 om 12:38
      +100. Verder nog bar weinig geruchten over nieuwe td helaas
    Geruchten en feiten genoeg ;)
  • 28 May 2020 om 12:38
    • Quote van 28 May 2020 om 08:20
      Schalke kan je vergelijken met jou totaal vant padje en niet te volgen.
    +100. Verder nog bar weinig geruchten over nieuwe td helaas
  • 28 May 2020 om 08:20
    • Quote van 27 May 2020 om 22:28
      Gaat lekker met Schalke. Proost
    Schalke kan je vergelijken met jou totaal vant padje en niet te volgen.
  • 27 May 2020 om 23:07
    Ikzeg. Geweldig gesproken dat mag ook is worden gezegd.
  • 27 May 2020 om 22:32
    • Quote van 27 May 2020 om 20:56
      Pffff waarom post je die naam dan...
    Ja vlekkie ik weet niet welke spelers jij in gedachte heb. Maar de Rakitic en Dani Olmo's kunnen we wel vergeten.
  • 27 May 2020 om 22:28
    • Quote van 27 May 2020 om 22:19
      Wat bezielt zulke lui he totaal vant Dompadje.
    Gaat lekker met Schalke. Proost
  • 27 May 2020 om 22:19
    • Quote van 27 May 2020 om 21:16
      Inderdaad kerel. UT heeft zijn dwang niet in de hand of onder controle. Als het aan hem ligt dan heeft FC twente 5 hoofdtrainers, 8 assistenten en een selectie van 40 spelers.
    Wat bezielt zulke lui he totaal vant Dompadje.
  • 27 May 2020 om 21:17
    • Quote van 27 May 2020 om 20:56
      Pffff waarom post je die naam dan...
    Omdat Meelzak hem erop aanspreekt, en dan komt UT ineens met een verzonnen excuus. Heel doorzichtig Vlek. ;)
  • 27 May 2020 om 21:16
    • Quote van 27 May 2020 om 19:20
      Oh jee door get hij weer de dwangneurose begint weer op te spelen naam hoeveel?.........
    Inderdaad kerel. UT heeft zijn dwang niet in de hand of onder controle. Als het aan hem ligt dan heeft FC twente 5 hoofdtrainers, 8 assistenten en een selectie van 40 spelers.
  • 27 May 2020 om 20:56
    • Quote van 27 May 2020 om 20:53
      Kijk dat is een juiste conclusie. Alhoewel je hebt wel ervaring nodig in het elftal. Next.
    Pffff waarom post je die naam dan...
  • 27 May 2020 om 20:53
    • Quote van 27 May 2020 om 19:44
      we zijn niet het afvalputje ..we moeten versterkingen hebben.
    Kijk dat is een juiste conclusie. Alhoewel je hebt wel ervaring nodig in het elftal. Next.
  • 27 May 2020 om 20:37
    • Quote van 27 May 2020 om 18:59
      VVV speler Johnatan Opoku (30) nu transfervrij.
    Messi is ook vrij over een aantal jaren. Gelukkig hebben we altijd wel een Messi op de tribune
  • 27 May 2020 om 20:21
    • Quote van 27 May 2020 om 19:44
      we zijn niet het afvalputje ..we moeten versterkingen hebben.
    Maakt UT niks uut die trekt zo weer een blik open met krasjes
  • 27 May 2020 om 20:17
    • Quote van 27 May 2020 om 18:59
      VVV speler Johnatan Opoku (30) nu transfervrij.
    Liever die Linthorst.
  • 27 May 2020 om 19:44
    • Quote van 27 May 2020 om 18:59
      VVV speler Johnatan Opoku (30) nu transfervrij.
    we zijn niet het afvalputje ..we moeten versterkingen hebben.
  • 27 May 2020 om 19:20
    • Quote van 27 May 2020 om 18:59
      VVV speler Johnatan Opoku (30) nu transfervrij.
    Oh jee door get hij weer de dwangneurose begint weer op te spelen naam hoeveel?.........
  • 27 May 2020 om 18:59
    VVV speler Johnatan Opoku (30) nu transfervrij.
  • 27 May 2020 om 18:57
    Hoop veren in de reet, maar wel op zo'n mooie wijze dat ik trots van adrenaline bijna 5 extra jaarkaarten had gekocht. Het is waar, wij zijn de club.
  • 27 May 2020 om 18:54
    • Quote van 27 May 2020 om 17:28
      Kunnen ze daar toch nog positief spreken over onze prachtige club die wordt getekend door ons: de supporters. Er bestaat geen enkele club in Nederland zoals wij en dat maakt FC Twente voor mij de aller mooiste club is. Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, want zo praat iedereen over "zijn" club maar welke andere club presteert al jaren hetzelfde (qua support) als wat hierboven beschreven wordt, ik kan er geen opnoemen. Gewoon TROTS! Ik hoop dan ook werkelijk dat nu voor eens en altijd de stijgende lijn ingezet kan worden na zoveel jaren van ellende. De supporters zijn nooit weggebleven, nu moeten we hiervoor alleen nog de beloning voor ontvangen! Forza Twente!
    Prachtig geschreven en uit het hart.
  • 27 May 2020 om 18:31
    • Quote van 27 May 2020 om 17:28
      Kunnen ze daar toch nog positief spreken over onze prachtige club die wordt getekend door ons: de supporters. Er bestaat geen enkele club in Nederland zoals wij en dat maakt FC Twente voor mij de aller mooiste club is. Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, want zo praat iedereen over "zijn" club maar welke andere club presteert al jaren hetzelfde (qua support) als wat hierboven beschreven wordt, ik kan er geen opnoemen. Gewoon TROTS! Ik hoop dan ook werkelijk dat nu voor eens en altijd de stijgende lijn ingezet kan worden na zoveel jaren van ellende. De supporters zijn nooit weggebleven, nu moeten we hiervoor alleen nog de beloning voor ontvangen! Forza Twente!
    Kerel uit het hart van een die hard supporter. Goed verhaal.
  • 27 May 2020 om 18:01
    • Quote van 27 May 2020 om 17:28
      Kunnen ze daar toch nog positief spreken over onze prachtige club die wordt getekend door ons: de supporters. Er bestaat geen enkele club in Nederland zoals wij en dat maakt FC Twente voor mij de aller mooiste club is. Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, want zo praat iedereen over "zijn" club maar welke andere club presteert al jaren hetzelfde (qua support) als wat hierboven beschreven wordt, ik kan er geen opnoemen. Gewoon TROTS! Ik hoop dan ook werkelijk dat nu voor eens en altijd de stijgende lijn ingezet kan worden na zoveel jaren van ellende. De supporters zijn nooit weggebleven, nu moeten we hiervoor alleen nog de beloning voor ontvangen! Forza Twente!
    Mooi gezegd
  • 27 May 2020 om 17:45
    Ivan van Duren schrijft altijd goede stukken. En samen met Fct liefhebber Peter Wekking van VI. Goede publiciteit is nodig voor onze FC
  • 27 May 2020 om 17:28
    Kunnen ze daar toch nog positief spreken over onze prachtige club die wordt getekend door ons: de supporters. Er bestaat geen enkele club in Nederland zoals wij en dat maakt FC Twente voor mij de aller mooiste club is. Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, want zo praat iedereen over "zijn" club maar welke andere club presteert al jaren hetzelfde (qua support) als wat hierboven beschreven wordt, ik kan er geen opnoemen. Gewoon TROTS! Ik hoop dan ook werkelijk dat nu voor eens en altijd de stijgende lijn ingezet kan worden na zoveel jaren van ellende. De supporters zijn nooit weggebleven, nu moeten we hiervoor alleen nog de beloning voor ontvangen! Forza Twente!