Beslissing kabinet te snel genomen: ''Sport was de grote afwezige''

14
Beslissing kabinet te snel genomen: ''Sport was de grote afwezige''

Terwijl er in andere landen 'gewoon' verder gevoetbald gaat worden, ligt het voetbal in Nederland dit seizoen definitief stil. Ard de Graaf, algemeen directeur van Cambuur, vindt dan ook dat de maatschappelijke betekenis van het voetbal te eenvoudig aan de kant is gezet in Nederland.

''Alle kikkers zijn uit de emmer gesprongen toen het ging over stoppen van competities, maar er heeft niemand gezegd: stop! Alle kikkers terug in de emmer en nu gaan we kijken wat we kunnen doen'', zo begint De Graaf in de Leeuwarder Courant.

''Waarom is hier zo snel gezegd dat alles met vergunningsplicht er tot 1 september uitgaat?'', vervolgt De Graaf. ''Nu hoor je geluiden dat het hier ook zo had gekund als in Duitsland. We hebben het ons te makkelijk laten gebeuren, dat mogen we onszelf allemaal kwalijk nemen.''

Volgens De Graaf wordt (top)sport ondervertegenwoordigd en moet er iemand opstaan. ''We hebben iemand als Louis van Gaal of Ruud Gullit nodig die sport kan verkopen richting Den Haag. Arie Boomsma heeft de sportscholen weer open gekregen, Albert Verlinde en Cornald Maas vertegenwoordigen de entertainmentsector heel goed. Sport was de grote afwezige aan de tafels'', zo besluit hij.

 

 

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 May 2020 om 17:47
    • Quote van 30 May 2020 om 15:26
      Dat in Duitsland, en straks weer in Engeland, Spanje en Italië, gespeeld wordt, heeft eigenlijk maar met 1 factor te maken. Geld! In Nederland krijgen de clubs van FOX het afgesproken bedrag, of en nu wel of niet gevoetbald wordt. In die andere landen kregen ze dat geld niet, tenzij de competitie uitgespeeld zou worden. Dus de financiële prikkel heeft er voor gezorgd dat daat weer gevoetbald mag worden. Zo niet, dan waren daar meerdere clubs failliet gegaan.
    100+
  • 30 May 2020 om 15:26
    Dat in Duitsland, en straks weer in Engeland, Spanje en Italië, gespeeld wordt, heeft eigenlijk maar met 1 factor te maken. Geld! In Nederland krijgen de clubs van FOX het afgesproken bedrag, of en nu wel of niet gevoetbald wordt. In die andere landen kregen ze dat geld niet, tenzij de competitie uitgespeeld zou worden. Dus de financiële prikkel heeft er voor gezorgd dat daat weer gevoetbald mag worden. Zo niet, dan waren daar meerdere clubs failliet gegaan.
  • 30 May 2020 om 15:19
    De KNVB heeft niks met voetbal, blijkt wel weer !
  • 30 May 2020 om 14:29
    • Quote van 30 May 2020 om 13:53
      Als die Johnny van Cambuur niet zo kinderachtig was geweest was dit helemaal geen toppic
    Vergissing van mijn kant. Ik dacht dat je JaDie zat te provoceren.
  • 30 May 2020 om 13:53
    • Quote van 30 May 2020 om 12:15
      Kinderachtig hoor
    Als die Johnny van Cambuur niet zo kinderachtig was geweest was dit helemaal geen toppic
  • 30 May 2020 om 13:23
    • Quote van 30 May 2020 om 12:47
      Als AZ op 1 had gestaan was het niet gebeurt
    Eens
  • 30 May 2020 om 13:21
    • Quote van 30 May 2020 om 11:21
      achteraf een conclusie trekken is wel zo makkelijk. duidelijkheid verschaffen was op dat moment nodig.
    Zo is het. En als ik naar dat troosteloze gedoe in de Bundesliga kijk dan ben ik blij dat het hier stop ligt.
  • 30 May 2020 om 12:47
    Als AZ op 1 had gestaan was het niet gebeurt
  • 30 May 2020 om 12:15
    • Quote van 30 May 2020 om 11:16
      Goedemorgen Johnny Weer alleen het voetbal in Duitsland en Nederland vergelijken en daarbij vergeten dat die beslissing is genomen op zorg capaciteit
    Kinderachtig hoor
  • 30 May 2020 om 12:15
    Misschien had hij toen zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen! O'nie toen was hij te druk met het vieren van hun gedachte promotie! Misschien nu iemand lobbyen in den Haag voor spelen met publiek! Bedoel 1 september mogen seks werkers weer aan de bak,vraag me af waar je meer besmettingen mee krijgt supporten of neuken?
  • 30 May 2020 om 11:43
    • Quote van 30 May 2020 om 11:28
      Iets van een koe en een kont
    Twee koeien? !
  • 30 May 2020 om 11:28
    Iets van een koe en een kont
  • 30 May 2020 om 11:21
    achteraf een conclusie trekken is wel zo makkelijk. duidelijkheid verschaffen was op dat moment nodig.
  • 30 May 2020 om 11:16
    Goedemorgen Johnny Weer alleen het voetbal in Duitsland en Nederland vergelijken en daarbij vergeten dat die beslissing is genomen op zorg capaciteit
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›