Van der Kraan: ''Heracles heeft net zoveel rechten als FC Twente''

9
Van der Kraan: ''Heracles heeft net zoveel rechten als FC Twente''

Heracles Almelo laat deze maand vijf jeugdspelers uit de opleiding van FC Twente meetrainen met de eerste selectie. Algemeen directeur Paul van der Kraan van FC Twente heeft daar geen problemen mee.

"Zo kunnen zij alvast in de keuken van Heracles kijken", reageert de bestuurder in gesprek met TC Tubantia. Van der Kraan verwacht in de toekomst ook weinig problemen als een speler uit de gezamenlijke jeugdopleiding gewild is door beide clubs.

"Je kunt overal ruzie over krijgen, maar ik verwacht dat we daar wel uitkomen op basis van argumenten", zegt Van der Kraan. "Als wij al drie linkervleugelverdedigers hebben, lijkt het niet zo zinvol om te discussiëren of een vierde back gaat trainen bij Heracles."

Omdat de nieuwe academie niet erkend wordt als een voetbalclub moeten spelers bij een van de clubs onder contract staan. FC Twente doet de administratie en sluit de contracten af. "Voor de praktijk maakt dat niets uit. Heracles heeft net zoveel rechten als FC Twente", aldus Van der Kraan.

"Als één van de clubs een speler na de jaren in de academie wil contracteren, wordt dat gemeld. Dan komt de zaakwaarnemer naar ons toe en is het aan de speler om de keus te maken", besluit de algemeen directeur.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 22:57
    Scorpio omdat jij zegt dat hij een 5,5 jarig contract heeft getekend. Dat is niet zo, want hij heeft voor onbepaalde tijd getekend dus dan kun je gemakkelijker van iemand af. Bij dat 5,5 jarige contract moet je de hele periode uitbetalen
  • 2 Jun 2020 om 20:25
    • Quote van 2 Jun 2020 om 20:20
      Nee hoor Scorpio! Hij heeft uiteindelijk toch contract voor onbepaalde tijd getekend en is nu 2 jaar dienst. Dat betekent ivm Corona-bezuinigingen heb je deze lamzak die veel mensen tegen heeft in de club inmiddels, met 2 bruto maandsalarissen als afkoop morgen nog bij het UWV !!
    Ik probeer het te begrijpen wat je zegt maar begrijp het niet. Sorry!
  • 2 Jun 2020 om 20:20
    Nee hoor Scorpio! Hij heeft uiteindelijk toch contract voor onbepaalde tijd getekend en is nu 2 jaar dienst. Dat betekent ivm Corona-bezuinigingen heb je deze lamzak die veel mensen tegen heeft in de club inmiddels, met 2 bruto maandsalarissen als afkoop morgen nog bij het UWV !!
  • 2 Jun 2020 om 19:18
    Zoals ik het lees lijkt het wel weer op gokbeleid.
    "Dan komt de zaakwaarnemer naar ons toe en is het aan de speler om de keus te maken", besluit de algemeen directeur."
    Men gokt er dus op dat men voor FC Twente zal kiezen.
    10 jaar is natuurlijk belachelijk. Eerst 3 jaar proberen en evalueren zou verstandiger zijn geweest.Net als je 5.5 jaar contract geeft aan Bleuming. Gaat ook nergens over. Wel slim gespeeld door Bleuming.
  • 2 Jun 2020 om 19:11
    • Quote van 2 Jun 2020 om 18:47
      De hele samenwerking met Heracles is totaal verkeerd.
    Prima zaak die samenwerking. Nu is het voor twente zaak om die jongens perspectief te bieden zodat ze voor twente kiezen. Ze moeten met een goed verhaal komen.
  • 2 Jun 2020 om 18:48
    Hahah die vd kraan wat een zak patat zeg, ik had best vertrouwen in die man maar ik moet zeggen dat wordt steeds minder
  • 2 Jun 2020 om 18:47
    De hele samenwerking met Heracles is totaal verkeerd.
  • 2 Jun 2020 om 18:03
    Mooie landen competitie is mooie gelegenheid voor deze jongens (sp controle)
  • 2 Jun 2020 om 18:01
    van Leeuwen , Agca en Everink trainen deze twee weken mee. Hilgers en Oosterwolde de laatste 2 weken van juni. Daarna gaan ze allen met Fctwente op trainingskamp. Mooie landencompetitie deze jongens. En geef ze eens ongelijk. Ze spelen al vanaf hun 9e in de academie en dit zijn echt goede spelers (talenten) die bij andere clubs al wel anderhalfjaar volledig bij 1 getraind hadden. Maar Twente had een overlevings koers en geen opleidings koers. Nu veel meer. En deze jongens willen een profcarrière (het liefst misschien bij Twente , misschien ook niet). Dus Twente, bied ze serieuze kansen en anders zou ik zeggen... jongens , ik snap dat je naar H cles gaat. Het is hun werk! Als jouw werkgever je geen kansen biedt en de buurman wel, dan ga je ook.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›