Clubs akkoord over voorstel tv-gelden: FC Twente loopt tonnen mis

8
Clubs akkoord over voorstel tv-gelden: FC Twente loopt tonnen mis

De achttien clubs uit de eredivisie hebben een akkoord bereikt over wat er met het huidige, afgebroken seizoen moet gebeuren voor de tv-gelden, dat meldt het Algemeen Dagblad.

Tijdens een vergadering op Het Kasteel gingen de club unaniem akkoord met het voorstel van de directie van de Eredivisie CV om het huidige seizoen volledig mee te laten tellen voor de tv-geldenranglijst. FC Twente, dat van mening was dat het seizoen niet mee moest tellen, loopt daardoor veel geld mis.

De club uit Enschede krijgt volgend seizoen maar liefst 357.750 euro minder aan tv-gelden binnen. FC Twente zakt namelijk van plek elf naar plaats dertien. PEC Zwolle en Willem II passeren de Enschedeërs op de ranglijst en zijn daardoor de grote 'winnaars'.

De ECV met directeur Jan de Jong motiveerde het besluit om het hele seizoen mee te laten tellen. Dat er driekwart van de wedstrijden gespeeld is werd gezien als een 'substantieel deel waardoor het hele seizoen kon worden meegeteld'. Het afgelopen seizoen werd echter niet meegeteld in de strijd om promotie/degradatie.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 17:50
    • Quote van 2 Jun 2020 om 16:09
      Dat las ik ook met verbazing...unaniem. maar had toch niks uitgemaakt. Die clubs moeten eens een vuist maken door aan te geven dat de gelden eerlijk over de clubs verdeeld moeten worden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Ikzeg. Kw. Die mening heb ik ook. Maar de clubs zijn het nooit eens onder elkaar lijkt nu wel weer.
  • 2 Jun 2020 om 16:09
    • Quote van 2 Jun 2020 om 14:47
      Unaniem akkoord maar Twente was tegen??? Logisch trouwens als je zo slecht blijft presteren dat je op die ladder ook terugvalt. Alleen maar nog meer reden om terug te knokken, te beginnen met de aanstelling van een goede TD en trainer.
    Dat las ik ook met verbazing...unaniem. maar had toch niks uitgemaakt. Die clubs moeten eens een vuist maken door aan te geven dat de gelden eerlijk over de clubs verdeeld moeten worden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
  • 2 Jun 2020 om 15:46
    Tjah, dit zijn feiten en hier kun je niets aan veranderen. Heb je zelf in de hand: vanaf nu dus keihard knokken naar die weg naar boven! Persoonlijk zou ik het eerlijker vinden als de pot gelijkmatig verdeeld wordt.
  • 2 Jun 2020 om 15:42
    logisch gevolg van meerjaren mindere prestaties. Neem je verlies en bouw opnieuw op. Is nodig ook.
  • 2 Jun 2020 om 15:40
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:18
      Was te verwachten met van Geel bij Willem II en vriend Gudde bij de KNVB en Jan Smit en Hoogma
    Kalimero reaktie niet naar eigen falen kijken maar anderen de schuld geven.
    Het is niet eerlijk......
  • 2 Jun 2020 om 15:18
    Was te verwachten met van Geel bij Willem II en vriend Gudde bij de KNVB en Jan Smit en Hoogma
  • 2 Jun 2020 om 14:54
    Alleen al de tv rechten (waar de spelers voor hadden moeten knokken) hebben de afgelopen jaren miljoenen gekost. Zelfs dat kon een ieder niet motiveren.Maak je niet druk. De sponsors, investeerders en supporters lappen het verschil wel bij.
    Ben benieuwd hoe lang ze dit spel vol kunnen houden.Niet iedereen op deze planeet is gek!FC Twente is een gratis club, waar passanten maar al te graag voor een tijdje van willen plukken.FC Twente is net een uitkeringsinstantie geworden voor mensen die het elders niet meer kunnen maken.
  • 2 Jun 2020 om 14:47
    Unaniem akkoord maar Twente was tegen??? Logisch trouwens als je zo slecht blijft presteren dat je op die ladder ook terugvalt. Alleen maar nog meer reden om terug te knokken, te beginnen met de aanstelling van een goede TD en trainer.