''Er is nooit meer in hem geïnvesteerd, snap ik helemaal niks van''

22
''Er is nooit meer in hem geïnvesteerd, snap ik helemaal niks van''

FC Twente laat vijf talenten meetrainen bij de eerste selectie van Heracles Almelo, omdat er in Almelo nog wel getraind wordt. Clubwatcher Leon ten Voorde heeft zijn vraagtekens daarbij.

"Ik snap vanuit beide clubs dat ze het doen, in het kader van de samenwerking", begint Ten Voorde bij De Ballen Verstand. "Het is een beetje opvallend, omdat ze tot 30 juni nog onder contract staan bij FC Twente. Op 1 juli gaan de nieuwe contracten voor de voetbalacademie in. Maar als je een samenwerking aangaat, moet je daar misschien niet zo moeilijk over doen."

Toch vindt Ten Voorde het geen handige zet van FC Twente. "Als ik door de bril van FC Twente kijk, dan zou ik toch denken van 'mmm'. Misschien krijgen ze bij twee weken Frank Wormuth wel meer aandacht dan bij ons de afgelopen drie jaar", aldus de journalist, die zich geen zorgen maakt. "Zorgen maken is een groot woord, maar in de voorbereiding krijg je dat beide trainers spelers willen hebben en dan is maar de vraag waar spelers voor gaan kiezen."

"Zo'n Luca Everink gaat nu bij Heracles meetrainen, maar tijdens het trainingskamp in Spanje zat hij bij het eerste elftal van FC Twente", vervolgt hij. "Hij heeft het daar, op wat schoonheidsfoutjes na, heel erg goed gedaan. Daarna heb ik hem nooit meer op het trainingsveld bij het eerste elftal van FC Twente gezien. Er is nooit meer in hem geïnvesteerd. Daar snap ik echt helemaal niks van."

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Jun 2020 om 13:55
    • Quote van 3 Jun 2020 om 07:10
      Een verhelderend verhaal waarvoor mijn dank, denk ook dat de samenwerking met Heracles een goede zet is geweest.
    Je vergeet dat kluiver en huiberts ook al zijn vertrokken omdat er niet in ze geinvesteerd werd. De investeringen komen naar mijn mening niet terecht bij talenten: die zijn er simpelweg niet.
  • 3 Jun 2020 om 12:44
    • Quote van 3 Jun 2020 om 08:41
      Nee, geen boeken. Idd een beetje een lang verhaal maar wel zoals het is! Soms niet verkeerd om eens iets uit te leggen i.p.v. suggesties of onderbuikgevoelens .
    Top! Dank daarvoor. Zelf zie ik geen jeugd dus kan daar ook geen oordeel over vormen
  • 3 Jun 2020 om 10:42
    De patiënt is nog lang niet beter laten we maar zeggen
  • 3 Jun 2020 om 08:41
    • Quote van 2 Jun 2020 om 22:52
      gaan we hier boeken schrijven..
    Nee, geen boeken. Idd een beetje een lang verhaal maar wel zoals het is! Soms niet verkeerd om eens iets uit te leggen i.p.v. suggesties of onderbuikgevoelens .
  • 3 Jun 2020 om 07:10
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:45
      Leon, Ik snap het wel. Ik zal het je uitleggen.Het heeft niks met de kwaliteit van die jeugdspelers te maken. Er is nl niets mis met die kwalitiet. Sterker nog, ik heb wedstrijden van jong gezien waarin een van Leeuwen (nr 10 maar ook vaak als 7) ontzettend smaakvol voetbalde . laatste wed jong Twente tegen Vitesse jong op trainingsngscomplex in de stomernde regen. Brama en van Leeuwen de smaakmakers.Vorig jaar voorbereiding 1 ook veel goede momenten gezien van van L. Echt een talent. Maar na de voorbereiding wordt er niets mee gedaan. Idem voor Agca, Hilgers etc. Na de voorbereiding kwamen er allemaal spelers van heinde en ver . En dan horen onze eigen talenten: je hebt het heel goed gedaan maar de groep is nu te groot (ineens 26 spelers) maar er was 4 spelers beloofd mee te blijven trainen met 1. Beloftes zijn totaal niet nagekomen. Andere belangen!!! Dat is het antwoord. Thijs van Leeuwen, Staring, Bosch en Velthuis was dit beloofd. Velthuis koos eieren voor zijn geld. Bosch (een lichting ouders dan de andere talenten) bleef met Zerouki meetrainen bij 1. Zij mochten immers ook niet meer in de o19. Bosch is na de winterstop ingezet en heeft zijn debuut gemaakt. Roemeratoe het jaar daarvoor. Dat is mooi maar ook nog te weinig gebruikt want de Spanjaarden moesten spelen.In de winterstop Everink en Hilgers mee. Zo kregen immers toch gedurende het gehele jaar jongens zogenaamd wat aandacht maar na de winterstop was het: dank je wel jongens en tot ziens.Zo ging het al die tijd. Voor de buitenwereld jonge jongens mee op trainingskamp vragen omdat er spelers geblesseerd waren (Verhaeg etc) maar er geen plan mee hebben.Heracles daarentegen is veel planmatiger bezig. Heeft deze genoemde talenten al jaren zorgvuldig in beeld maar kon ze niet halen. Twente heeft nog 1 geluk: het "poolregelement " is per 1 april aangepast wat inhoudt dat jeugdspelers niet meer transfervrij zijn bij 19 en dat de opleidingskosten per jaar verdubbeld zijn (met terugwerkende kracht vanaf hun 12 e jaar )voor clubs die deze spelers willen halen. Zo was / is er concrete interesse van meerdere eredivisie clubs waaronder H'veen (voor Th.v Leeuwen) maar financieel niet haalbaar voor die clubs. Waar onze jeugdspelers zo 'n 120.000 waard waren aan opleidingskosten is dat nu het dubbele. En door de Corona crisis kunnen de clubs niet veel. Er is dus altijd een "schijninteresse " gewekt voor onze jeugdspelers . Onbegrijpelijk vanuit de club FC Twente dat dit kon gebeuren maar de geldproblemen , het moeten promoveren en daarna het niet mogen degraderen was het enige waar men mee bezig was. Er was totaal geen plan of bedoeling van onze jeugd. En daarbij zaten er veel gehaalde spelers op de bank waarvan misschien meer werd verwacht. Spelers die voor veel geld waren gehaald. Ja, durf dan maar eens een jeugdspeler te brengen. Ik denk dat de samenwerking Hcles Twente voor deze jongens eindelijk serieuze kansen biedt. Hcles en Twente zullen elkaar scherp houden en serieus kansen moeten geven aan deze spelers anders pikt de 1 ze van de ander af. En die interesse is goed voor deze jongens. Ik gun het ze meer dan van harte. Is het bij Hcles , of bij Twente. Bekijk het eens vanuit de jeugdspeler die elders al lang kansen had gekregen. Dus Twente: wees zuinig op ze en investeer in ze! Laat er af en toe 1 debuteren. Goed voor de speler en goed voor Twente!!! En zo niet...dan wens ik jullie oprecht veel succes bij Heracles.
    Een verhelderend verhaal waarvoor mijn dank, denk ook dat de samenwerking met Heracles een goede zet is geweest.
  • 3 Jun 2020 om 00:39
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:45
      Leon, Ik snap het wel. Ik zal het je uitleggen.Het heeft niks met de kwaliteit van die jeugdspelers te maken. Er is nl niets mis met die kwalitiet. Sterker nog, ik heb wedstrijden van jong gezien waarin een van Leeuwen (nr 10 maar ook vaak als 7) ontzettend smaakvol voetbalde . laatste wed jong Twente tegen Vitesse jong op trainingsngscomplex in de stomernde regen. Brama en van Leeuwen de smaakmakers.Vorig jaar voorbereiding 1 ook veel goede momenten gezien van van L. Echt een talent. Maar na de voorbereiding wordt er niets mee gedaan. Idem voor Agca, Hilgers etc. Na de voorbereiding kwamen er allemaal spelers van heinde en ver . En dan horen onze eigen talenten: je hebt het heel goed gedaan maar de groep is nu te groot (ineens 26 spelers) maar er was 4 spelers beloofd mee te blijven trainen met 1. Beloftes zijn totaal niet nagekomen. Andere belangen!!! Dat is het antwoord. Thijs van Leeuwen, Staring, Bosch en Velthuis was dit beloofd. Velthuis koos eieren voor zijn geld. Bosch (een lichting ouders dan de andere talenten) bleef met Zerouki meetrainen bij 1. Zij mochten immers ook niet meer in de o19. Bosch is na de winterstop ingezet en heeft zijn debuut gemaakt. Roemeratoe het jaar daarvoor. Dat is mooi maar ook nog te weinig gebruikt want de Spanjaarden moesten spelen.In de winterstop Everink en Hilgers mee. Zo kregen immers toch gedurende het gehele jaar jongens zogenaamd wat aandacht maar na de winterstop was het: dank je wel jongens en tot ziens.Zo ging het al die tijd. Voor de buitenwereld jonge jongens mee op trainingskamp vragen omdat er spelers geblesseerd waren (Verhaeg etc) maar er geen plan mee hebben.Heracles daarentegen is veel planmatiger bezig. Heeft deze genoemde talenten al jaren zorgvuldig in beeld maar kon ze niet halen. Twente heeft nog 1 geluk: het "poolregelement " is per 1 april aangepast wat inhoudt dat jeugdspelers niet meer transfervrij zijn bij 19 en dat de opleidingskosten per jaar verdubbeld zijn (met terugwerkende kracht vanaf hun 12 e jaar )voor clubs die deze spelers willen halen. Zo was / is er concrete interesse van meerdere eredivisie clubs waaronder H'veen (voor Th.v Leeuwen) maar financieel niet haalbaar voor die clubs. Waar onze jeugdspelers zo 'n 120.000 waard waren aan opleidingskosten is dat nu het dubbele. En door de Corona crisis kunnen de clubs niet veel. Er is dus altijd een "schijninteresse " gewekt voor onze jeugdspelers . Onbegrijpelijk vanuit de club FC Twente dat dit kon gebeuren maar de geldproblemen , het moeten promoveren en daarna het niet mogen degraderen was het enige waar men mee bezig was. Er was totaal geen plan of bedoeling van onze jeugd. En daarbij zaten er veel gehaalde spelers op de bank waarvan misschien meer werd verwacht. Spelers die voor veel geld waren gehaald. Ja, durf dan maar eens een jeugdspeler te brengen. Ik denk dat de samenwerking Hcles Twente voor deze jongens eindelijk serieuze kansen biedt. Hcles en Twente zullen elkaar scherp houden en serieus kansen moeten geven aan deze spelers anders pikt de 1 ze van de ander af. En die interesse is goed voor deze jongens. Ik gun het ze meer dan van harte. Is het bij Hcles , of bij Twente. Bekijk het eens vanuit de jeugdspeler die elders al lang kansen had gekregen. Dus Twente: wees zuinig op ze en investeer in ze! Laat er af en toe 1 debuteren. Goed voor de speler en goed voor Twente!!! En zo niet...dan wens ik jullie oprecht veel succes bij Heracles.
    Goed verhaal, lekker kort. Doen we helemaal niks mee.
  • 2 Jun 2020 om 22:52
    gaan we hier boeken schrijven..
  • 2 Jun 2020 om 22:39
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:49
      Ben jij een zoon van Bam ? Die schrijft ook zulke lange teksten.
    Ben een liefhebber van het jeugdvoetbal (zie veel) en Twentefan. BAM ken ik niet.
  • 2 Jun 2020 om 22:12
    Er word totaal niet geïnvesteerd in jeugd weinig communicatie met jeugdspelers
  • 2 Jun 2020 om 22:12
    Er word totaal niet geïnvesteerd in jeugd weinig communicatie met jeugdspelers
  • 2 Jun 2020 om 22:11
    Dit is dus precies het probleem bij Twente...
  • 2 Jun 2020 om 21:49
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:45
      Leon, Ik snap het wel. Ik zal het je uitleggen.Het heeft niks met de kwaliteit van die jeugdspelers te maken. Er is nl niets mis met die kwalitiet. Sterker nog, ik heb wedstrijden van jong gezien waarin een van Leeuwen (nr 10 maar ook vaak als 7) ontzettend smaakvol voetbalde . laatste wed jong Twente tegen Vitesse jong op trainingsngscomplex in de stomernde regen. Brama en van Leeuwen de smaakmakers.Vorig jaar voorbereiding 1 ook veel goede momenten gezien van van L. Echt een talent. Maar na de voorbereiding wordt er niets mee gedaan. Idem voor Agca, Hilgers etc. Na de voorbereiding kwamen er allemaal spelers van heinde en ver . En dan horen onze eigen talenten: je hebt het heel goed gedaan maar de groep is nu te groot (ineens 26 spelers) maar er was 4 spelers beloofd mee te blijven trainen met 1. Beloftes zijn totaal niet nagekomen. Andere belangen!!! Dat is het antwoord. Thijs van Leeuwen, Staring, Bosch en Velthuis was dit beloofd. Velthuis koos eieren voor zijn geld. Bosch (een lichting ouders dan de andere talenten) bleef met Zerouki meetrainen bij 1. Zij mochten immers ook niet meer in de o19. Bosch is na de winterstop ingezet en heeft zijn debuut gemaakt. Roemeratoe het jaar daarvoor. Dat is mooi maar ook nog te weinig gebruikt want de Spanjaarden moesten spelen.In de winterstop Everink en Hilgers mee. Zo kregen immers toch gedurende het gehele jaar jongens zogenaamd wat aandacht maar na de winterstop was het: dank je wel jongens en tot ziens.Zo ging het al die tijd. Voor de buitenwereld jonge jongens mee op trainingskamp vragen omdat er spelers geblesseerd waren (Verhaeg etc) maar er geen plan mee hebben.Heracles daarentegen is veel planmatiger bezig. Heeft deze genoemde talenten al jaren zorgvuldig in beeld maar kon ze niet halen. Twente heeft nog 1 geluk: het "poolregelement " is per 1 april aangepast wat inhoudt dat jeugdspelers niet meer transfervrij zijn bij 19 en dat de opleidingskosten per jaar verdubbeld zijn (met terugwerkende kracht vanaf hun 12 e jaar )voor clubs die deze spelers willen halen. Zo was / is er concrete interesse van meerdere eredivisie clubs waaronder H'veen (voor Th.v Leeuwen) maar financieel niet haalbaar voor die clubs. Waar onze jeugdspelers zo 'n 120.000 waard waren aan opleidingskosten is dat nu het dubbele. En door de Corona crisis kunnen de clubs niet veel. Er is dus altijd een "schijninteresse " gewekt voor onze jeugdspelers . Onbegrijpelijk vanuit de club FC Twente dat dit kon gebeuren maar de geldproblemen , het moeten promoveren en daarna het niet mogen degraderen was het enige waar men mee bezig was. Er was totaal geen plan of bedoeling van onze jeugd. En daarbij zaten er veel gehaalde spelers op de bank waarvan misschien meer werd verwacht. Spelers die voor veel geld waren gehaald. Ja, durf dan maar eens een jeugdspeler te brengen. Ik denk dat de samenwerking Hcles Twente voor deze jongens eindelijk serieuze kansen biedt. Hcles en Twente zullen elkaar scherp houden en serieus kansen moeten geven aan deze spelers anders pikt de 1 ze van de ander af. En die interesse is goed voor deze jongens. Ik gun het ze meer dan van harte. Is het bij Hcles , of bij Twente. Bekijk het eens vanuit de jeugdspeler die elders al lang kansen had gekregen. Dus Twente: wees zuinig op ze en investeer in ze! Laat er af en toe 1 debuteren. Goed voor de speler en goed voor Twente!!! En zo niet...dan wens ik jullie oprecht veel succes bij Heracles.
    Ben jij een zoon van Bam ? Die schrijft ook zulke lange teksten.
  • 2 Jun 2020 om 21:46
    Offtopic: Ik zie net dat Bosch een operatie heeft gehad misschien dat hij daarom weer op de bank is beland?
  • 2 Jun 2020 om 21:45
    Leon, Ik snap het wel. Ik zal het je uitleggen.Het heeft niks met de kwaliteit van die jeugdspelers te maken. Er is nl niets mis met die kwalitiet. Sterker nog, ik heb wedstrijden van jong gezien waarin een van Leeuwen (nr 10 maar ook vaak als 7) ontzettend smaakvol voetbalde . laatste wed jong Twente tegen Vitesse jong op trainingsngscomplex in de stomernde regen. Brama en van Leeuwen de smaakmakers.Vorig jaar voorbereiding 1 ook veel goede momenten gezien van van L. Echt een talent. Maar na de voorbereiding wordt er niets mee gedaan. Idem voor Agca, Hilgers etc. Na de voorbereiding kwamen er allemaal spelers van heinde en ver . En dan horen onze eigen talenten: je hebt het heel goed gedaan maar de groep is nu te groot (ineens 26 spelers) maar er was 4 spelers beloofd mee te blijven trainen met 1. Beloftes zijn totaal niet nagekomen. Andere belangen!!! Dat is het antwoord. Thijs van Leeuwen, Staring, Bosch en Velthuis was dit beloofd. Velthuis koos eieren voor zijn geld. Bosch (een lichting ouders dan de andere talenten) bleef met Zerouki meetrainen bij 1. Zij mochten immers ook niet meer in de o19. Bosch is na de winterstop ingezet en heeft zijn debuut gemaakt. Roemeratoe het jaar daarvoor. Dat is mooi maar ook nog te weinig gebruikt want de Spanjaarden moesten spelen.In de winterstop Everink en Hilgers mee. Zo kregen immers toch gedurende het gehele jaar jongens zogenaamd wat aandacht maar na de winterstop was het: dank je wel jongens en tot ziens.Zo ging het al die tijd. Voor de buitenwereld jonge jongens mee op trainingskamp vragen omdat er spelers geblesseerd waren (Verhaeg etc) maar er geen plan mee hebben.Heracles daarentegen is veel planmatiger bezig. Heeft deze genoemde talenten al jaren zorgvuldig in beeld maar kon ze niet halen. Twente heeft nog 1 geluk: het "poolregelement " is per 1 april aangepast wat inhoudt dat jeugdspelers niet meer transfervrij zijn bij 19 en dat de opleidingskosten per jaar verdubbeld zijn (met terugwerkende kracht vanaf hun 12 e jaar )voor clubs die deze spelers willen halen. Zo was / is er concrete interesse van meerdere eredivisie clubs waaronder H'veen (voor Th.v Leeuwen) maar financieel niet haalbaar voor die clubs. Waar onze jeugdspelers zo 'n 120.000 waard waren aan opleidingskosten is dat nu het dubbele. En door de Corona crisis kunnen de clubs niet veel. Er is dus altijd een "schijninteresse " gewekt voor onze jeugdspelers . Onbegrijpelijk vanuit de club FC Twente dat dit kon gebeuren maar de geldproblemen , het moeten promoveren en daarna het niet mogen degraderen was het enige waar men mee bezig was. Er was totaal geen plan of bedoeling van onze jeugd. En daarbij zaten er veel gehaalde spelers op de bank waarvan misschien meer werd verwacht. Spelers die voor veel geld waren gehaald. Ja, durf dan maar eens een jeugdspeler te brengen. Ik denk dat de samenwerking Hcles Twente voor deze jongens eindelijk serieuze kansen biedt. Hcles en Twente zullen elkaar scherp houden en serieus kansen moeten geven aan deze spelers anders pikt de 1 ze van de ander af. En die interesse is goed voor deze jongens. Ik gun het ze meer dan van harte. Is het bij Hcles , of bij Twente. Bekijk het eens vanuit de jeugdspeler die elders al lang kansen had gekregen. Dus Twente: wees zuinig op ze en investeer in ze! Laat er af en toe 1 debuteren. Goed voor de speler en goed voor Twente!!! En zo niet...dan wens ik jullie oprecht veel succes bij Heracles.
  • 2 Jun 2020 om 21:01
    • Quote van 2 Jun 2020 om 20:28
      Hahaha haha duik even in het verleden kerel noem ik bv pelupessy maar even
    Pelupessy is gewoon als senior naar Heracles gegaan, omdat hij bij Twente geen perspectief had. Werd door onze technische staff destijds te licht bevonden.
  • 2 Jun 2020 om 20:28
    • Quote van 2 Jun 2020 om 20:24
      Enigste die Heracles geld heeft opgeleverd is Hoogma, maar daar hebben wij ook een flink deel van gekregen,en of ze nu wel een kans krijgen,ik geloof er niets van,straks moeten we weer een seizoen overleven en dan kun je er maar één of twee in de basis hebben,ook zijn er straks veel spelers op de markt zonder krasje of deukje,omdat de ( sub) top de selecties gaan inkrimpen en de nieuwe TD en trainer eigen lijstjes hebben met waarschijnlijk Duitse spelers,we zullen het wel zien.
    Hahaha haha duik even in het verleden kerel noem ik bv pelupessy maar even
  • 2 Jun 2020 om 20:24
    • Quote van 2 Jun 2020 om 19:52
      Het ligt er maar aan waar ze zelf voor kiezen deze spelers ik heb vanmiddag op een forum ook al gezegd er zijn nog jonge spelers genoeg die graag in een groot vol stadion willen voetballen en het lijkt mij dat dit weer zo,n overgangs jaar wordt waarbij ook de jeugd volop kansen krijgt.
    Ieder jaar is een overgangsjaar voor 13 van de 18 clubs, niets nieuws dus.
  • 2 Jun 2020 om 20:24
    • Quote van 2 Jun 2020 om 19:41
      We gaan het zien denk dat we zwaar de lul zijn en dat er straks geen hond voor Twente kiest en ik geef ze groot gelijk als ze ergens anders wel aan spelen toe komen, kijk naar de vele jongens die ooit bij Twente zaten en bij onze buurtjes het fantastisch hebben gedaan en geld hebbem opgeleverd
    Enigste die Heracles geld heeft opgeleverd is Hoogma, maar daar hebben wij ook een flink deel van gekregen,en of ze nu wel een kans krijgen,ik geloof er niets van,straks moeten we weer een seizoen overleven en dan kun je er maar één of twee in de basis hebben,ook zijn er straks veel spelers op de markt zonder krasje of deukje,omdat de ( sub) top de selecties gaan inkrimpen en de nieuwe TD en trainer eigen lijstjes hebben met waarschijnlijk Duitse spelers,we zullen het wel zien.
  • 2 Jun 2020 om 20:17
    Misschien was hij niet goed genoeg Leon?
  • 2 Jun 2020 om 19:53
    • Quote van 2 Jun 2020 om 19:52
      Het ligt er maar aan waar ze zelf voor kiezen deze spelers ik heb vanmiddag op een forum ook al gezegd er zijn nog jonge spelers genoeg die graag in een groot vol stadion willen voetballen en het lijkt mij dat dit weer zo,n overgangs jaar wordt waarbij ook de jeugd volop kansen krijgt.
    Keep on dreaming
  • 2 Jun 2020 om 19:52
    • Quote van 2 Jun 2020 om 19:41
      We gaan het zien denk dat we zwaar de lul zijn en dat er straks geen hond voor Twente kiest en ik geef ze groot gelijk als ze ergens anders wel aan spelen toe komen, kijk naar de vele jongens die ooit bij Twente zaten en bij onze buurtjes het fantastisch hebben gedaan en geld hebbem opgeleverd
    Het ligt er maar aan waar ze zelf voor kiezen deze spelers ik heb vanmiddag op een forum ook al gezegd er zijn nog jonge spelers genoeg die graag in een groot vol stadion willen voetballen en het lijkt mij dat dit weer zo,n overgangs jaar wordt waarbij ook de jeugd volop kansen krijgt.
  • 2 Jun 2020 om 19:41
    We gaan het zien denk dat we zwaar de lul zijn en dat er straks geen hond voor Twente kiest en ik geef ze groot gelijk als ze ergens anders wel aan spelen toe komen, kijk naar de vele jongens die ooit bij Twente zaten en bij onze buurtjes het fantastisch hebben gedaan en geld hebbem opgeleverd
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›