FC Twente 'muurvast' op middenveld: ''Je mist wel wat kwaliteit''

21
FC Twente 'muurvast' op middenveld: ''Je mist wel wat kwaliteit''

FC Twente moet komende zomer bouwen aan een nieuw elftal. Er komen veel transfervrije spelers op de markt, maar clubwatcher Leon ten Voorde weet dat de nieuwe technisch directeur een moeilijke klus wacht.

"Het wordt ook enorm laveren als je kijkt naar de aantallen", zegt Ten Voorde bij De Ballen Verstand. "Bij FC Twente willen ze naar twintig contractspelers. Als je kijkt naar hoeveel middenvelders ze nu eigenlijk al hebben. Daar moet je eigenlijk al in gaan strepen, want je kunt niet alles meer dubbel gaan bezetten. Je moet dus heel erg gaan kijken hoeveel aanvallers en middenvelders je wilt."

Ten Voorde ziet in Enschede een overschot op het middenveld. "Je hebt Zerrouki, Bosch, Roemeratoe, waarschijnlijk Brama. Ik ga er vanuit dat ze daar wel mee verder gaan. Dan heb je Aburjania, die nog voor één jaar gehuurd is. Je hebt nog Selahi, die hopen ze te verkopen", weet de journalist.

"Maar op het middenveld zit je eigenlijk al muurvast als je niet wat gaat verkopen of verhuren", aldus Ten Voorde, die nog niet zo te spreken is over de middenlinie. "Eigenlijk mis je op het middenveld met deze bezetting nog wel wat kwaliteit en creativiteit."

21 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 22:13
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:57
      Hij heeft niks echt ernstigs en kan voorbereiding waarschijnlijk gewoon meedraaien.
    Okee fijn om te horen! Klein kwaaltje dus. Waar weet je dit van?
  • 2 Jun 2020 om 21:57
    • Quote van 2 Jun 2020 om 21:45
      Ik zie net dat Boscg een operatie heeft gehad misschien dat hij daarom weer op de bank is beland?
    Hij heeft niks echt ernstigs en kan voorbereiding waarschijnlijk gewoon meedraaien.
  • 2 Jun 2020 om 21:53
    Als je een overschot aan middenvelders en een tekort aan aanvallers hebt zou je ook je systeem aan kunnen passen. We hebben in het verleden ook wel eens 4-4-2 gespeeld met succes.
  • 2 Jun 2020 om 21:45
    Ik zie net dat Boscg een operatie heeft gehad misschien dat hij daarom weer op de bank is beland?
  • 2 Jun 2020 om 19:42
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:55
      Daarbij een flinke portie werklust waar Espinazie en Boeskets een puntje aan konden zuigen!
    Nou idd
  • 2 Jun 2020 om 19:13
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:12
      Nee is transfervrij volgens mij.
    Linthorst staat nog voor twee jaar onder contract bij VVV, dergelijke talenten zijn voorlopig nog onbereikbaar voor een club als FC Twente.
  • 2 Jun 2020 om 17:55
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:01
      Eens ik vond Bosch een verademing om naar te kijken rust aan de bal geen gekke dingen en redelijk diepgang
    Daarbij een flinke portie werklust waar Espinazie en Boeskets een puntje aan konden zuigen!
  • 2 Jun 2020 om 17:48
    Ik zou Selahi niet verkopen want dan krijg je appel en een ei, dus lekker houden Arbudjana is ook niet verkeerd, ze mogen om mij Drommel wel verkopen, zullen ze denk ik ook het meest voor kunnen vangen. En de nieuwe TD moet creatief zijn, maar is goed mogelijk omdat alle clubs met problemen kampen. Dus we hebben toch wel voordeel dat de eventuele nieuwe spelers hier voor volle bak spelen, en geloof me dat doet heus wat met een speler. Dus als salarissen dicht bij elkaar liggen heeft Twente ook een pluspunt door een volle Veste dat hebben ze liever dan een half leeg stadion.
  • 2 Jun 2020 om 17:12
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:06
      Daar zal helaas een transfersom voor betaald moeten worden. Dus lijkt me geen optie.
    Nee is transfervrij volgens mij.
  • 2 Jun 2020 om 17:06
    • Quote van 2 Jun 2020 om 16:53
      Evert Linthorst van VVV.
    Daar zal helaas een transfersom voor betaald moeten worden. Dus lijkt me geen optie.
  • 2 Jun 2020 om 17:01
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:30
      Bosch mocht er even aan ruiken en moest er toen alweer uit van die dubbele waslap, terwijl hij het helemaal niet slecht deed. En achteraf gezien had die dwaas beter Roemeratoe kunnen laten staan en die Boeskets eruit halen. Had Roemeratoe nu meer vlieguren gehad en dus weer wat verder in zijn ontwikkeling. Die knakker van een trainert heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is.
    Eens ik vond Bosch een verademing om naar te kijken rust aan de bal geen gekke dingen en redelijk diepgang
  • 2 Jun 2020 om 16:53
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:46
      Maar dan missen we wel eentje die fatsoenlijk die voorhoede kan bedienen en een steekpas kan geven.
    Evert Linthorst van VVV.
  • 2 Jun 2020 om 16:37
    • Quote van 2 Jun 2020 om 16:13
      Rai vloet zou bijvoorbeeld wel een transfervrije optie kunnen zijn. Heeft het afgelopen jaar aardig gedaan bij Excelsior met 29 wedstrijden 14 goals en 6 assists.
    Bijvoorbeeld. Dat zijn statistieken waar je wat mee kunt. Vele malen beter dan in 8 jaar 24 wedstrijden, 4 assist en 1 doelpunt.
  • 2 Jun 2020 om 16:35
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:41
      100% eens over die trainert... man wat heb ik mij mateloos geïrriteerd aan die Busquets en in het verlengde weer aan G2. Busquets bakte er niets van en hem opstellen i.p.v. Roemeratoe betekent totaal geen oog voor toekomstvisie. Waarschijnlijk moest Busquets gewoon alles spelen van Barca, dat kun je Ted dan weer aanrekenen echter zou je er vanuit moeten gaan dat zo'n groot talent hier een van de betere moest zijn. Dus even terugkomend op volgend jaar: met Bosch en Roemeratoe heb je echt twee hele prima middenvelders voor de basiself, allebei hebben ze drive en goede techniek. Mochten Selahi en Abu beide blijven, hou je Brama aan voor de bank heb je met hun 5 prima bezetting. Wellicht dat Zerrouki nog een verassing kan zijn. Lets go met die TD!!!
    Nou, als dat volgend seizoen het middenveld wordt, hou ik mijn hart vast.
  • 2 Jun 2020 om 16:13
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:46
      Maar dan missen we wel eentje die fatsoenlijk die voorhoede kan bedienen en een steekpas kan geven.
    Rai vloet zou bijvoorbeeld wel een transfervrije optie kunnen zijn. Heeft het afgelopen jaar aardig gedaan bij Excelsior met 29 wedstrijden 14 goals en 6 assists.
  • 2 Jun 2020 om 15:46
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:41
      100% eens over die trainert... man wat heb ik mij mateloos geïrriteerd aan die Busquets en in het verlengde weer aan G2. Busquets bakte er niets van en hem opstellen i.p.v. Roemeratoe betekent totaal geen oog voor toekomstvisie. Waarschijnlijk moest Busquets gewoon alles spelen van Barca, dat kun je Ted dan weer aanrekenen echter zou je er vanuit moeten gaan dat zo'n groot talent hier een van de betere moest zijn. Dus even terugkomend op volgend jaar: met Bosch en Roemeratoe heb je echt twee hele prima middenvelders voor de basiself, allebei hebben ze drive en goede techniek. Mochten Selahi en Abu beide blijven, hou je Brama aan voor de bank heb je met hun 5 prima bezetting. Wellicht dat Zerrouki nog een verassing kan zijn. Lets go met die TD!!!
    Maar dan missen we wel eentje die fatsoenlijk die voorhoede kan bedienen en een steekpas kan geven.
  • 2 Jun 2020 om 15:41
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:30
      Bosch mocht er even aan ruiken en moest er toen alweer uit van die dubbele waslap, terwijl hij het helemaal niet slecht deed. En achteraf gezien had die dwaas beter Roemeratoe kunnen laten staan en die Boeskets eruit halen. Had Roemeratoe nu meer vlieguren gehad en dus weer wat verder in zijn ontwikkeling. Die knakker van een trainert heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is.
    100% eens over die trainert... man wat heb ik mij mateloos geïrriteerd aan die Busquets en in het verlengde weer aan G2. Busquets bakte er niets van en hem opstellen i.p.v. Roemeratoe betekent totaal geen oog voor toekomstvisie. Waarschijnlijk moest Busquets gewoon alles spelen van Barca, dat kun je Ted dan weer aanrekenen echter zou je er vanuit moeten gaan dat zo'n groot talent hier een van de betere moest zijn. Dus even terugkomend op volgend jaar: met Bosch en Roemeratoe heb je echt twee hele prima middenvelders voor de basiself, allebei hebben ze drive en goede techniek. Mochten Selahi en Abu beide blijven, hou je Brama aan voor de bank heb je met hun 5 prima bezetting. Wellicht dat Zerrouki nog een verassing kan zijn. Lets go met die TD!!!
  • 2 Jun 2020 om 15:40
    Bosch volgend seizoen gewoon basisplaats lijkt mij! Al helemaal niet verhuren lijkt mij. Misschien Zerrouki wel verhuren
  • 2 Jun 2020 om 15:30
    • Quote van 2 Jun 2020 om 15:23
      Bosch moet gewoon spelen. En misschien dat Roemeratoe weer een stap kan maken dit seizoen?
    Bosch mocht er even aan ruiken en moest er toen alweer uit van die dubbele waslap, terwijl hij het helemaal niet slecht deed. En achteraf gezien had die dwaas beter Roemeratoe kunnen laten staan en die Boeskets eruit halen. Had Roemeratoe nu meer vlieguren gehad en dus weer wat verder in zijn ontwikkeling. Die knakker van een trainert heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is.
  • 2 Jun 2020 om 15:23
    Bosch moet gewoon spelen. En misschien dat Roemeratoe weer een stap kan maken dit seizoen?
  • 2 Jun 2020 om 15:17
    Aburjania en Bosch met 2 ervaren middenvelders erbij op middenveld en van Leeuwen en Roemeratoe reserve.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›