FC Twente stemt in met drie ton verlies: ''Anders kom je nergens''

17
FC Twente stemt in met drie ton verlies: ''Anders kom je nergens''

FC Twente heeft dinsdag geen bezwaar gemaakt tegen de verdeling van de tv-gelden. Doordat het afgelopen seizoen meetelt, lopen de Tukkers ruim 350.000 euro mis.

Toch besloot FC Twente in te stemmen met het plan van de Eredivisie CV. "We hebben ermee ingestemd omdat we van mening zijn dat er toch een bepaalde mate van solidariteit moet zijn", vertelt algemeen directeur Paul van der Kraan aan Voetbal International. "Anders wordt het nooit wat. Als je alleen maar aan jezelf denkt, dan kom je nergens."

Van der Kraan sprak vrijdag nog andere woorden, maar ging toch akkoord met het voorstel. "We hebben tijdens de vergadering wel de vraag gesteld: hoe is hiernaar gekeken?", geeft hij aan. "De ranglijst is niet erg consequent. Er was toch helemaal geen ranglijst? Daar is dus wel wat gedoe mee geweest, maar ik geloof het allemaal wel. We hebben geprobeerd de grote lijn te volgen en uiteindelijk gezegd: met dit voorstel kunnen we mee instemmen."

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jun 2020 om 22:14
    Je kunt natuurlijk ook als enige tegen stemmen. Levert je geen cent op, maar je zet jezelf dan wel weer te kijk als egoist.
  • 2 Jun 2020 om 20:50
    Gewoon de komende seizoenen beleid voeren en goed presteren in de competitie. Dan gaan de tv-gelden vanzelf weer omhoog. Doordat afgelopen seizoen meetelt zijn we onze 18e plaats en het KKD-seizoen ook eerder kwijt in de matrix.
  • 2 Jun 2020 om 20:00
    Je kunt het ook anders bekijken. Als de Eredivisie was doorgegaan dan zouden we gedegradeerd kunnen zijn....dan was de schade velen malen erger. We zijn nu verzekerd van een extra jaar Eredivisie i.p.v. na 1 jaar meteen weer degraderen.
  • 2 Jun 2020 om 19:12
    Uiteindelijk mag je de handjes dicht knijpen en blij zijn dat t niet meer is. We waren veel meer misgelopen als t seizoen was afgemaakt.
  • 2 Jun 2020 om 19:01
    Gelukkig hebben we er zat van, daarnaast heeft onze fct 3ton op de bankrekening aangezien de jaarkaarten zijn betaald.????
  • 2 Jun 2020 om 18:55
    Ik denk dat een prima beslissing is. We staan al lang niet meer bekend als een sympathieke club, misschien dat we nu weer een paar punten scoren. Het kost ons dan wel 3 ton, die we zeker hadden kunnen gebruiken, maar ik mijn ogen is solidair zijn aan de crisis en daarmee aan de eredivisie wel een goed standpunt. Op naar positief nieuws.
  • 2 Jun 2020 om 18:41
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:50
      FC Twente gaat weer voor sinterklaas spelen. Net als Onno Jacobs destijds. Echt niet te geloven dit....
    Dit is anders. Onno gaf het weg. Hier was waarschijnlijk toch weinig aan te doen.
  • 2 Jun 2020 om 18:29
    We moeten in ja-knikker land gaan wonen , ach ja de supporters en sponsoren springen wel weer bij !
  • 2 Jun 2020 om 18:26
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:50
      FC Twente gaat weer voor sinterklaas spelen. Net als Onno Jacobs destijds. Echt niet te geloven dit....
    Wat denk je te berijken als je daar alleen in staat, krijg toch weer de publieke opinie tegen. Het is een raar besluit maar snap wel dat je in deze situatie ook een keer moet accepteren wat de meerderheid heeft besloten. Dat heet democratie. Kijk eens in het verleden toen munsterman zo reageerde op alles,werden we niet geliefd door.
  • 2 Jun 2020 om 18:22
    Wat is deze dan?
  • 2 Jun 2020 om 18:19
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:50
      FC Twente gaat weer voor sinterklaas spelen. Net als Onno Jacobs destijds. Echt niet te geloven dit....
    Alles voor de goodwil. Zo langzamerhand zijn we die tijd nu wel voorbij.
  • 2 Jun 2020 om 18:06
    Er is geen kampioen en er zijn geen degradanten maar het seizoen telt wel mee voor de televisiegelden?? Zijn hier nou geen andere ideeën en plannen voor om het wel eerlijk te verdelen?
    AZ wordt 2e vanwege een minder doelsaldo maar wel een moeilijker programma en 020 wordt 1e met een makkelijker programma. Wat een schijnheilige lamdoedels daar! Als het anders om was geweest dan hadden ze het echt niet zo geregeld.
  • 2 Jun 2020 om 18:01
    • Quote van 2 Jun 2020 om 17:52
      Ikzeg. Ik was er totaal niet mee eens geweest. Ongelooflijk dit.
    Kan ik wel begrijpen. Maar Twente had weinig keus hierin. Als ze er tegenin waren gegaan, had er 90% op dezelfde uitkomst uitgekomen. Nu bespaar je de moeite hierin en de kosten.
  • 2 Jun 2020 om 17:53
    Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken. Als we al vier flankspeler onder contract hebben maar het neefje van Messi loopt rond, wordt het toch lastig. Hoe gaat dan met transfergelden?
  • 2 Jun 2020 om 17:53
    Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken. Als we al vier flankspeler onder contract hebben maar het neefje van Messi loopt rond, wordt het toch lastig. Hoe gaat dan met transfergelden?
  • 2 Jun 2020 om 17:52
    Ikzeg. Ik was er totaal niet mee eens geweest. Ongelooflijk dit.
  • 2 Jun 2020 om 17:50
    FC Twente gaat weer voor sinterklaas spelen. Net als Onno Jacobs destijds. Echt niet te geloven dit....
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›