Streuer 'onaangenaam verrast': ''Wist het niet van Bleuming''

31
Streuer 'onaangenaam verrast': ''Wist het niet van Bleuming''

Jan Streuer heeft het druk in zijn eerste periode als technisch directeur van FC Twente. Streuer moet een vrijwel compleet nieuwe selectie samenstellen en moet het dan ook nog doen zonder hoofdscout Evert Bleuming, die afgelopen week ontslagen werd.

"Ja, het is wel een stuk drukker geworden na het ontslag van Bleuming", zo laat Streuer weten in gesprek met RTV Oost. "En ik wist ook niet dat het ging gebeuren. Wel dat er ontslagen zouden volgen, maar niet dat er ook gesneden zou worden in de scouting. Ik heb er liever drie of vier, dan nul zoals nu."

Ook voor Bleuming kwam zijn ontslag vrij onverwachts. Eerder sprak hij al van 'een mes in zijn rug' door FC Twente. Hij vroeg zich dan ook af of Streuer en Jans wisten van zijn ontslag. Bleuming dacht al dat ze van niets wisten en dat wordt nu bevestigd door Streuer, die niet boos is geworden.

"Ik begrijp ook wel dat de clubs in een heel moeilijke situatie zitten en veel verliezen gaan lijden. De kans is aanwezig dat clubs gaan verdwijnen en een club als FC Twente mag daar natuurlijk niet bij zitten. Maar we waren wel onaangenaam verrast", aldus Streuer, die de lijstjes al wel klaar heeft. "Het is een voordeel dat we min of meer weten welke kant we op willen."

31 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jun 2020 om 10:03
    Het is toch gewoon erg raar dat een technisch directeur niet Weet dat iemand met een voetbal technische achtergrond op straat wordt gezet. Kijk dat hij niet weet dat de koffie juffrouw voor de 100 ste keer wordt afgeslacht bij onze club kan ik nog inkomen maar dit!!!!! De communicatie is dus nog steeds erg kloten al met al en komt erg amateuristisch over.
  • 27 Jun 2020 om 20:06
    • Quote van 27 Jun 2020 om 19:55
      We zijn het eens. De AD en FD moeten voor een sluitende begroting zorgdragen. Daar hoort adequaat bestuur bij, dat voeren ze uit. De laatste zin zie ik anders, journalisten doen ook hun werk, soms hebben ze gelijk, soms ook niet, geen noodzaak tot een oproep tot reactie......
    Oneens Leon moet opzouten en snel ook . Kerel is geërgerd tot op het bot. Vriendjes/contacten zijn bijna ( peters ook zoon lul) allemaal de laan uitgestuurd. Dan komt dat Facebook bericht er nog overheen zijn ergernissen slaan nog om in haat. VOTDERMET
  • 27 Jun 2020 om 20:04
    • Quote van 27 Jun 2020 om 19:55
      We zijn het eens. De AD en FD moeten voor een sluitende begroting zorgdragen. Daar hoort adequaat bestuur bij, dat voeren ze uit. De laatste zin zie ik anders, journalisten doen ook hun werk, soms hebben ze gelijk, soms ook niet, geen noodzaak tot een oproep tot reactie......
    anders zien we jou hier niet zoveel meer ..maak jij je maar niet dik om leo..het valt nu wel op...
  • 27 Jun 2020 om 19:56
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:30
      Kan me niet voorstellen dat een eredivisie club zonder scouting kan.
    Een jaar lang mag geen probleem zijn, zodra alles gestabiliseerd is, kan er weer gebouwd worden, dus nadat de inkomsten weer op "normaal" niveau zijn....
  • 27 Jun 2020 om 19:55
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:28
      De club wordt uitstekend gerund.
      Zo werkt het (min of meer)

      De AD vertelt de FD dat er bespaart moet worden (of andersom), deze twee openen simpelweg excel en gaan snijden in posities. Kijken naar afdelingen, forecasts van business/revenue etc, en ook de dame die mensen welkom heet, immers.... Er valt niemand te verwelkomen de komende maanden. Dan kom je dus uit bij de afdeling events/catering. Ook kijken ze naar wie er drukken op de begroting, het is dus gewoon pure logica om te stellen dat Streuer en Jans multi functioneel zijn, niet trainen de komende maand/weken, dus tijd kunnen investeren in scouten (hetgeen nu sowieso veelal via makelaars gaat). De FD en AD spreken hier niet over en plannen ontslag, allen op dezelfde dag. Dit heeft meerdere voordelen. Het overgebleven personeel is geschokt maar opgelucht, weten dat ze hun baan hebben behouden. Tevens heb je stukken minder onrust op de werkvloer.
      Het is allemaal hard en emotioneel, maar Kraan runt onze club als een echte directeur. Op correcte wijze. Leon ten Voorde snapt daar helemaal niets van, en zal de komende weken doorgaan met het zagen aan de stoelpoten van Kraan. Dat terwijl het nu de tijd is om de positiviteits tamtam te slaan. Spelers die FCT overwegen moeten aangemoedigd worden om te komen, we moeten ze de indruk geven dat alles bij FCT koek en ei is. Daarom roep ik iedereen op om keihard tegen Ten Voorde te ageren zodra hij weer kinderlijk suggestief loopt te doen.
    We zijn het eens. De AD en FD moeten voor een sluitende begroting zorgdragen. Daar hoort adequaat bestuur bij, dat voeren ze uit. De laatste zin zie ik anders, journalisten doen ook hun werk, soms hebben ze gelijk, soms ook niet, geen noodzaak tot een oproep tot reactie......
  • 27 Jun 2020 om 19:19
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:41
      Intellectual property ja. Moreel gezien wel. Daarom zijn ze ook met hem gaan zitten om er zoveel mogelijk info uit te trekken. Gewoon slim gedaan.

      De schade aangericht door Ted van Leeuwen is enorm. Dit is de tweede keer dat we in het Ted-vacuüm vallen, gelukkig zijn Kraan en Streuer 1000 maal slimmer dan Halst.
    Is het weer zo erg?
  • 27 Jun 2020 om 16:41
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:12
      Die lijstjes hebben zij in werktijd gemaakt en FCT betaalde ze toen.
      Dan zijn de lijsten eigenlijk voor FCT toch?
    Intellectual property ja. Moreel gezien wel. Daarom zijn ze ook met hem gaan zitten om er zoveel mogelijk info uit te trekken. Gewoon slim gedaan.

    De schade aangericht door Ted van Leeuwen is enorm. Dit is de tweede keer dat we in het Ted-vacuüm vallen, gelukkig zijn Kraan en Streuer 1000 maal slimmer dan Halst.
  • 27 Jun 2020 om 16:34
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:02
      Als je het programma Instat aan schaft kan iedereen scouten!
    Je bent er daarmee nog lang niet, je moet spelers namelijk ook nog gewoon aan het werk zien. En dan moet zo'n potentiële nieuwe speler ook nog in de groep passen.
  • 27 Jun 2020 om 16:12
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:01
      Mwah. Kijk, als Ted en Bleuming hun werk hebben gedaan dan liggen de lijsten klaar. Dan kun je dus aan de slag. Veel, of het meeste loopt via makelaars. Ik denk dat er wel een scout bij gaat komen in 2021. Ze kunnen nu gewoon een grootverdiener van de loonlijst mieteren, plus natuurlijk een vermeende buddy van Ten Voorde.
    Die lijstjes hebben zij in werktijd gemaakt en FCT betaalde ze toen.
    Dan zijn de lijsten eigenlijk voor FCT toch?
  • 27 Jun 2020 om 16:06
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:30
      Kan me niet voorstellen dat een eredivisie club zonder scouting kan.
    Als je weet wat je wil kan je via Instat en de zaakwaarnemers (die weten je heus te vinden) een prima lijst maken. Voeg daar een coach/trainer met een netwerk aan toe en het leven is zonnig. Tja geen achterklap en verborgen betalingen - maar wie heeft dat nodig.
  • 27 Jun 2020 om 16:05
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:02
      Als je het programma Instat aan schaft kan iedereen scouten!
    nah niet helemaal denk ik..die Kale knikkerJvH kon het ook allemaal zelf..whaha
  • 27 Jun 2020 om 16:02
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:47
      Iedere prof.speler heeft een makelaar. Als een speler vrij is plaatst hij hem op de makelaars website. Compleet met looneisen waar hij wil spelen positie en tientallen andere wensen. Iedere profclub in Europa heeft toegang tot deze site. Daarom heeft het mij altijd verbaast dat sommige mensen denken dat je een netwerk moet hebben om deze spelers aan te trekken. Om sponsoren aan te trekken heb je wel een groot netwerk nodig. Scouten van spelers is totaal iets anders.
    Als je het programma Instat aan schaft kan iedereen scouten!
  • 27 Jun 2020 om 16:02
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:47
      Iedere prof.speler heeft een makelaar. Als een speler vrij is plaatst hij hem op de makelaars website. Compleet met looneisen waar hij wil spelen positie en tientallen andere wensen. Iedere profclub in Europa heeft toegang tot deze site. Daarom heeft het mij altijd verbaast dat sommige mensen denken dat je een netwerk moet hebben om deze spelers aan te trekken. Om sponsoren aan te trekken heb je wel een groot netwerk nodig. Scouten van spelers is totaal iets anders.
    Hebben ze gewoon programma's voor. Ik keek vaak met een scout mee, super interessant.
  • 27 Jun 2020 om 16:01
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:30
      Kan me niet voorstellen dat een eredivisie club zonder scouting kan.
    Mwah. Kijk, als Ted en Bleuming hun werk hebben gedaan dan liggen de lijsten klaar. Dan kun je dus aan de slag. Veel, of het meeste loopt via makelaars. Ik denk dat er wel een scout bij gaat komen in 2021. Ze kunnen nu gewoon een grootverdiener van de loonlijst mieteren, plus natuurlijk een vermeende buddy van Ten Voorde.
  • 27 Jun 2020 om 15:47
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:36
      UT heeft Jan Streuer lijst met namen gestuurd ..gratis ...daar had ie wat aan zegt ie net..
    Iedere prof.speler heeft een makelaar. Als een speler vrij is plaatst hij hem op de makelaars website. Compleet met looneisen waar hij wil spelen positie en tientallen andere wensen. Iedere profclub in Europa heeft toegang tot deze site. Daarom heeft het mij altijd verbaast dat sommige mensen denken dat je een netwerk moet hebben om deze spelers aan te trekken. Om sponsoren aan te trekken heb je wel een groot netwerk nodig. Scouten van spelers is totaal iets anders.
  • 27 Jun 2020 om 15:36
    • Quote van 27 Jun 2020 om 15:30
      Kan me niet voorstellen dat een eredivisie club zonder scouting kan.
    UT heeft Jan Streuer lijst met namen gestuurd ..gratis ...daar had ie wat aan zegt ie net..
  • 27 Jun 2020 om 15:34
    Ach ik lees hier niets anders dan dat ze bezig zijn met bejaarde spelers die nog een jaartje willen cashen. En daar heb je geen scouting apparaat voor nodig. Zelf denk ik dat FCTwente aan zijn laatste seizoen bezig is.
  • 27 Jun 2020 om 15:30
    Kan me niet voorstellen dat een eredivisie club zonder scouting kan.
  • 27 Jun 2020 om 15:28
    De club wordt uitstekend gerund.
    Zo werkt het (min of meer)

    De AD vertelt de FD dat er bespaart moet worden (of andersom), deze twee openen simpelweg excel en gaan snijden in posities. Kijken naar afdelingen, forecasts van business/revenue etc, en ook de dame die mensen welkom heet, immers.... Er valt niemand te verwelkomen de komende maanden. Dan kom je dus uit bij de afdeling events/catering. Ook kijken ze naar wie er drukken op de begroting, het is dus gewoon pure logica om te stellen dat Streuer en Jans multi functioneel zijn, niet trainen de komende maand/weken, dus tijd kunnen investeren in scouten (hetgeen nu sowieso veelal via makelaars gaat). De FD en AD spreken hier niet over en plannen ontslag, allen op dezelfde dag. Dit heeft meerdere voordelen. Het overgebleven personeel is geschokt maar opgelucht, weten dat ze hun baan hebben behouden. Tevens heb je stukken minder onrust op de werkvloer.
    Het is allemaal hard en emotioneel, maar Kraan runt onze club als een echte directeur. Op correcte wijze. Leon ten Voorde snapt daar helemaal niets van, en zal de komende weken doorgaan met het zagen aan de stoelpoten van Kraan. Dat terwijl het nu de tijd is om de positiviteits tamtam te slaan. Spelers die FCT overwegen moeten aangemoedigd worden om te komen, we moeten ze de indruk geven dat alles bij FCT koek en ei is. Daarom roep ik iedereen op om keihard tegen Ten Voorde te ageren zodra hij weer kinderlijk suggestief loopt te doen.
  • 27 Jun 2020 om 15:24
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:15
      Die kerel doet alles op zijn manier. Dat is niet goed vroeg of laat verkoopt hij de club
    Ga heen met je gezeik man, bij alle clubs vliegen er mensen uit. En Kammetje was zijn centen ook niet waard. Eindelijk wordt er doorgepakt en gaan we denk ik een goed jaar tegemoet, mede te danken aan het handelen van PvdK.
  • 27 Jun 2020 om 15:10
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:56
      De TD en de trainer gaan toch niet over het personeelsbeleid? Daar gaat van der Kraan over en het hoofd personeelszaken als die er is bij Twente.
    Het is natuurlijk geen Vredestein waar je werkt maar een voetbalbedrijf.... waar de hoofdmoot de spöllers en technische staf zijn. Als er dan een, onder de TD vallende, scout wegvalt doordat de AD de schaaf erover heen haalt dan lijkt het me dat dit wel in overleg kan gaan MET die TD. Neemt natuurlijk niet weg dat er inmiddels een prima staf, met UT als ondersteuning :) staat die het "werk" van Bleuming prima kan opvangen
  • 27 Jun 2020 om 14:58
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:13
      Duidelijk was wel dat er flink gesaneerd moest worden dankzij het Corona virus. Er werden teveel kosten gemaakt t.o.v. de inkomsten. Dan kun je pogen door te gaan op de huidige voet, maar dan was Kraantje Pappie een tweede Joop Munsterman geworden en had hij de club weer dieper in de schulden gebracht.

      Natuurlijk is het zuur voor Evert, maar ik begreep ook dat Kammetje na een wedstrijd liever in de perskamer zat i.p.v. het spelershome. Vanuit dat oogpunt gezien moet Kammetje dus ook eens bij zichzelf ten rade gaan waarom hij dat liever deed.
    Zelden met je eens, maar hier echt 100%. Ging bleuming ons deze window echt nog spelers opleveren die streuer/jans nooit zouden kunnen binnenhalen, ik betwijfel het.
  • 27 Jun 2020 om 14:56
    Ik ben trots op PvdK, eindelijk iemand die moeilijke beslissingen durft te nemen ipv overal omheen draait en uiteindelijk nog niks oplost op financieel gebied. Kammetje verdiende waarschijnlijk gewoon heel veel, en PvdK denkt dat Streuer + Jans samen de selectie wel rond krijgen; waar ik ook wel vertrouwen in heb.
  • 27 Jun 2020 om 14:56
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:18
      Hij doet niets vreemds hoor, jouw baas gaat ook niet tegen een andere collega van jou zeggen dat jijontslagen word, zou een mooie zooi worden anders
    De TD en de trainer gaan toch niet over het personeelsbeleid? Daar gaat van der Kraan over en het hoofd personeelszaken als die er is bij Twente.
  • 27 Jun 2020 om 14:48
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:34
      Jij hebt het echt begrepen zie ik aan je reaktie.Jij vind het dus normaal dat de AD iemand ontslaat waar de direkteur personeelszaken het absoluut niet mee eens is.Dat er moest worden ingegrepen en er mensen weg moesten is duidelijk maar binnen de direktie hoort dit wel besproken te worden.Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.Dit soort dingen maakt dat de onderlinge verhoudingen niet beter worden.TD is een heer die het subtiel heeft verwoord maar proef je ook de boosheid over de gang van zaken.Kraantje heeft loodgieter nodig lijkt mij
    Precies.
  • 27 Jun 2020 om 14:35
    Een groot zooitje bij Twente....
  • 27 Jun 2020 om 14:34
    Jij hebt het echt begrepen zie ik aan je reaktie.Jij vind het dus normaal dat de AD iemand ontslaat waar de direkteur personeelszaken het absoluut niet mee eens is.Dat er moest worden ingegrepen en er mensen weg moesten is duidelijk maar binnen de direktie hoort dit wel besproken te worden.Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.Dit soort dingen maakt dat de onderlinge verhoudingen niet beter worden.TD is een heer die het subtiel heeft verwoord maar proef je ook de boosheid over de gang van zaken.Kraantje heeft loodgieter nodig lijkt mij
  • 27 Jun 2020 om 14:18
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:15
      Die kerel doet alles op zijn manier. Dat is niet goed vroeg of laat verkoopt hij de club
    Hij doet niets vreemds hoor, jouw baas gaat ook niet tegen een andere collega van jou zeggen dat jijontslagen word, zou een mooie zooi worden anders
  • 27 Jun 2020 om 14:15
    • Quote van 27 Jun 2020 om 13:48
      Paul van der Sloopkogel. Hoe is dit mogelijk?
    Die kerel doet alles op zijn manier. Dat is niet goed vroeg of laat verkoopt hij de club
  • 27 Jun 2020 om 14:13
    Duidelijk was wel dat er flink gesaneerd moest worden dankzij het Corona virus. Er werden teveel kosten gemaakt t.o.v. de inkomsten. Dan kun je pogen door te gaan op de huidige voet, maar dan was Kraantje Pappie een tweede Joop Munsterman geworden en had hij de club weer dieper in de schulden gebracht.

    Natuurlijk is het zuur voor Evert, maar ik begreep ook dat Kammetje na een wedstrijd liever in de perskamer zat i.p.v. het spelershome. Vanuit dat oogpunt gezien moet Kammetje dus ook eens bij zichzelf ten rade gaan waarom hij dat liever deed.
  • 27 Jun 2020 om 13:48
    Paul van der Sloopkogel. Hoe is dit mogelijk?
vrijdag 27 november 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›