Smal: ''Verwacht dat we in de middenmoot zullen spelen''

14
Smal: ''Verwacht dat we in de middenmoot zullen spelen''

Gijs Smal heeft zijn transfer naar de Eredivisie eindelijk te pakken. De 22-jarige linksback speelt komend seizoen voor FC Twente. De verdediger is trots om voor FC Twente te mogen voetballen.

"Dit wilde ik al zó lang. Ik zit nog een beetje in de sneltrein. Twee uur rijden vanuit Enschede, maar dat neem ik op de koop toe. Al ga ik dat straks niet blijven doen. Op 6 juli is de eerste training en de komende week ga ik op zoek naar een appartement of huisje daar. Maar ik vind het juist leuk om me nu verder te gaan ontwikkelen in een nieuwe omgeving. En mijn vriendin gaat mee, dus ik zit daar niet in mijn eentje", zegt Smal tegen het Noordhollands Dagblad.

Voor de 22-jarige aanwinst van de Tukkers was vorig seizoen een belangrijk jaar. "Het was zo’n leuk jaar en daar pluk ik nu mede de vruchten van. Alles viel op zijn plaats, de sfeer in de groep was goed en dat ging natuurlijk gepaard met het succes. We werden de verrassing van het jaar en het is jammer dat de competitie stil kwam te liggen, want je voelde aan alles dat promotie er écht in had gezeten."

Smal werd ook gelinkt aan Heracles Almelo, maar daar wist hij zelf niets van. "Die club had schijnbaar interesse en dat werd ineens in de media gegooid, maar zelf heb ik nooit wat gehoord. PEC Zwolle was ook in mij geïnteresseerd, dus ik denk dat ik in het oosten goed op mijn plaats zal zijn", lacht Smal, die nog niet weet wat hij volgend seizoen kan verwachten.

"Ik weet nog niet welke spelers er verder nog bij komen. Met Ron Jans hebben ze in elk geval een goede trainer die aanvallend wil spelen. Ik ga er vanuit dat we in de middenmoot zullen spelen", besluit Smal.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jun 2020 om 10:40
    • Quote van 27 Jun 2020 om 17:33
      Gekke Henkie begrijpt het niet helemaal....
    Hahahahaha

    +100
  • 28 Jun 2020 om 10:29
    Ikzeg. Zo dat is geweldig hoe ie antwoord. Daar hou ik van. Nu nog een stuk of 11 van deze mentaliteit en strijd lust. Dan komen wij er weer aan. Hoppa.
  • 27 Jun 2020 om 19:33
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:57
      Helemaal mee eens. Wat moet hij dan zeggen: Ik verwacht dat we gaan strijden tegen degradatie en hoop dat we er via de nacompetie in blijven!
    Hij had ook kunnen zeggen, mochten we degraderen dan heb ik een bak ervaring in de KKD.
    Worden we daar wel weer kampioen.


  • 27 Jun 2020 om 19:03
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:57
      Helemaal mee eens. Wat moet hij dan zeggen: Ik verwacht dat we gaan strijden tegen degradatie en hoop dat we er via de nacompetie in blijven!
    Ja precies, ik ben 3 nl kampioen judo en wilde maar 1 ding altijd eerste worden ik zeg ook niet ik doe mee en hoop dat ik bij de laatste 2 eindig hahaha vervolgens hielpen de biertjes in de stad niet echt mee ????
  • 27 Jun 2020 om 17:57
    • Quote van 27 Jun 2020 om 17:13
      OFF TOPIC. Robben keert terug bij Groningen als voetballer!!
    De man van glas op zijn 36 jarige leeftijd. Ik geef hem niet veel wedstrijden die hij gaat spelen. Zonde is het eigenlijk ook. Had een mooie afsluiting van zijn carrière.
  • 27 Jun 2020 om 17:52
    • Quote van 27 Jun 2020 om 17:13
      OFF TOPIC. Robben keert terug bij Groningen als voetballer!!
    Mooi voor het nederlandse voetbal! Kan hij nog mooi een wedstrijd of 2 meepakken!
  • 27 Jun 2020 om 17:33
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:32
      Oei, dat is nog wel een beetje vroeg om dat te zeggen, want niemand weet welke spelers er bijkomen , maar ik hoop achteraf dat hij gelijk had met zijn prognose !
    Gekke Henkie begrijpt het niet helemaal....
  • 27 Jun 2020 om 17:13
    OFF TOPIC. Robben keert terug bij Groningen als voetballer!!
  • 27 Jun 2020 om 16:57
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:50
      Waarom dan? Je mag je ambitie uitspreken?! Ik vind dat getuigen van lef en ambities, gewoon gas er op geen gezever
    Helemaal mee eens. Wat moet hij dan zeggen: Ik verwacht dat we gaan strijden tegen degradatie en hoop dat we er via de nacompetie in blijven!
  • 27 Jun 2020 om 16:57
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:50
      Waarom dan? Je mag je ambitie uitspreken?! Ik vind dat getuigen van lef en ambities, gewoon gas er op geen gezever
    Helemaal mee eens. Wat moet hij dan zeggen: Ik verwacht dat we gaan strijden tegen degradatie en hoop dat we er via de nacompetie in blijven!
  • 27 Jun 2020 om 16:50
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:32
      Oei, dat is nog wel een beetje vroeg om dat te zeggen, want niemand weet welke spelers er bijkomen , maar ik hoop achteraf dat hij gelijk had met zijn prognose !
    Waarom dan? Je mag je ambitie uitspreken?! Ik vind dat getuigen van lef en ambities, gewoon gas er op geen gezever
  • 27 Jun 2020 om 16:44
    • Quote van 27 Jun 2020 om 16:32
      Oei, dat is nog wel een beetje vroeg om dat te zeggen, want niemand weet welke spelers er bijkomen , maar ik hoop achteraf dat hij gelijk had met zijn prognose !
    Negatieveling!!! ;-P
  • 27 Jun 2020 om 16:32
    Oei, dat is nog wel een beetje vroeg om dat te zeggen, want niemand weet welke spelers er bijkomen , maar ik hoop achteraf dat hij gelijk had met zijn prognose !
  • 27 Jun 2020 om 14:42
    Dit moet zeker kunnen, vooral met inbreng van jeugd en aantal ervaren spelers komt dit vast goed. Hoop vooral op van leeuwen en Sluiter. Hopelijk kunnen ze het niveau aan
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›