Geen zondagavondwedstrijd komend seizoen: ''Een gemiste kans''

8
Geen zondagavondwedstrijd komend seizoen: ''Een gemiste kans''

Even leek het erop dat er komend seizoen vast een wedstrijd op zondagavond gespeeld zou gaan worden. In het speelschema dat de KNVB afgelopen week bekend heeft gemaakt, hebben ze die dag er toch uit gehaald.

"De KNVB had twee opties: een schema met en een schema zonder publiek", weet Valentijn Driessen. "De supporterscollectieven zijn tegen spelen op zondagavond, FOX is uiteraard voor want dan is er weer een extra wedstrijd, de NOS is tegen want die willen het liefst alle wedstrijden uitzenden en nu is er uit gekomen dat er net zoals vorig seizoen alleen op zondagavond wordt gespeeld als een club daarom vraagt omdat ze uit Europa komen."

"Ik vind het een gemiste kans", vervolgt chef voetbal in de podcast van De Telegraaf. "Als FC Groningen op woensdagavond om negen uur in de Champions League kan spelen, is er niemand die zegt dat ze niet gaan omdat het hen niet zint. Dan kunnen ze allemaal wel."

"Dit is ook in het belang van het betaalde voetbal. Internationaal wordt er veel vaker op zondagavond gespeeld. Ook als gebaar naar FOX toe, die hebben natuurlijk een heleboel potjes gemist. Zij en de Eredivisie moeten geld van commerciële partijen terugverdienen. Dan is het toch heerlijk om op zondagavond om acht uur nog een wedstrijdje te hebben? Je speelt voor je publiek, ook voor je televisiepubliek", besluit hij.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jun 2020 om 08:53
    • Quote van 27 Jun 2020 om 22:45
      Fctwente moet ruiz terug halen ook een grote speler. Een publiekstrekker eerste klas. Mocht Douglas nog voetbal fit worden is dit ook een optie
    Wordt ie niet. Denk ook dat de wezel geen schim meer is van de held die wij kennen. Laten we de selectie samenstellen op basis van kwaliteit ipv sentiment.
  • 27 Jun 2020 om 22:45
    • Quote van 27 Jun 2020 om 18:04
      Robben naar Groningen. Laten wij Ibrahimovic halen dan.
    Fctwente moet ruiz terug halen ook een grote speler. Een publiekstrekker eerste klas. Mocht Douglas nog voetbal fit worden is dit ook een optie
  • 27 Jun 2020 om 20:57
    • Quote van 27 Jun 2020 om 20:37
      Laten we eerlijk zijn het zal toch super zijn als zoon gast bij je komt ballen. Qwa sponsering/ Merchandising dat opent deuren. Hij zelf zal zich vast nog wel achter de oren krabben,God ik dacht dat de Corona voorbij was en er weer volop met publiek mocht worden gespeeld. Nijland nein hier komt nooit geen Schwein das vrij normaal deze aantallen.
    zie liever Unal bij ons terugkeren dat zou ook wat zijn ..die verdient zich ook zo terug bij ons.
  • 27 Jun 2020 om 20:37
    • Quote van 27 Jun 2020 om 18:22
      die Nijland had het over 10.000 extra sccrds te verkopen..komen ze mee op 11.000..:-))
    Laten we eerlijk zijn het zal toch super zijn als zoon gast bij je komt ballen. Qwa sponsering/ Merchandising dat opent deuren. Hij zelf zal zich vast nog wel achter de oren krabben,God ik dacht dat de Corona voorbij was en er weer volop met publiek mocht worden gespeeld. Nijland nein hier komt nooit geen Schwein das vrij normaal deze aantallen.
  • 27 Jun 2020 om 18:29
    • Quote van 27 Jun 2020 om 18:04
      Robben naar Groningen. Laten wij Ibrahimovic halen dan.
    Geinig
  • 27 Jun 2020 om 18:22
    • Quote van 27 Jun 2020 om 18:15
      Robben, was dat niet die snelle goede vleugelspeler die altijd naar binnen trok mits hij niet geblesseerd was???? Ja daar gaat Groningen veel plezier van hebben 1 persoon extra op de tribune!
    die Nijland had het over 10.000 extra sccrds te verkopen..komen ze mee op 11.000..:-))
  • 27 Jun 2020 om 18:15
    • Quote van 27 Jun 2020 om 18:04
      Robben naar Groningen. Laten wij Ibrahimovic halen dan.
    Robben, was dat niet die snelle goede vleugelspeler die altijd naar binnen trok mits hij niet geblesseerd was???? Ja daar gaat Groningen veel plezier van hebben 1 persoon extra op de tribune!
  • 27 Jun 2020 om 18:04
    Robben naar Groningen. Laten wij Ibrahimovic halen dan.