''Er verdampte bij VI in één weekend 1 miljoen aan sponsorgeld''

17
''Er verdampte bij VI in één weekend 1 miljoen aan sponsorgeld''

Wilfred Genee was zondagavond te gast bij Op1 om terug te blikken op de veelbesproken uitzending van Veronica Inside, maar volgens Angela de Jong liet de presentator van het populaire praatprogramma absoluut geen goede indruk achter.

"Mocht er nog iemand stiekem denken dat Genee, Derksen en Gijp na de zomer gewoon weer gezellig met z’n drieën in Veronica Inside over voetbal, onderbroeken en Sylvie Meis gaan zitten praten, dan kan ik die bij dezen uit de droom helpen", schrijft ze op de website van het Algemeen Dagblad. "Wilfred Genee heeft dat zondagavond in Op1 voorgoed onmogelijk gemaakt", constateert De Jong.

"Het was in alle opzichten een ontluisterend gesprek bij Op1", vervolgt ze. "Laat ik nou altijd denken dat die drie van VI de laatsten in Hilversum waren met ballen. Mannen die zich niet makkelijk op de knieën lieten dwingen. Niet door een paar dreigende reaguurders op Twitter, niet door boze voetballers, niet door oproerkraaiende BN’ers en al helemaal niet door hypocriete adverteerders", aldus De Jong. 

"Maar nee. Er blijkt wel degelijk een zwakste schakel. Genee raakte van de Akwasi-rel volkomen in paniek, zo werd zondagavond uit zijn woordenstroom wel duidelijk", legt ze uit in haar column. "Er moest hoe dan ook een mea culpa komen. Een voorname drijfveer daarbij was geld. Er verdampte bij VI in één weekend een miljoen aan sponsorgeld", verklapt De Jong. 

"Kortom, Genee was bang voor zijn eigen hachje én toekomst", stelt ze. "Zoals ik vorige week al schreef: als je uit de pas loopt met het zich moreel superieur wanende deel van Nederland dan kun je het schudden als presentator in Hilversum. Zeker als je solo vaker flopt dan een kijkcijfersucces bent. Het is een hoge prijs die Genee betaalt", besluit De Jong. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Jul 2020 om 13:08
    • Quote van 30 Jun 2020 om 22:36
      De column is journalistiek broddelwerk. Wat je ook vindt van Gijp, Genee of de snor, het siert je niet als je je eigen onderbuikgevoel als feiten presenteert. Genee oogde bij op1 niet paniekerig, stamelde niet en had een redelijk consistent verhaal. Alleen dat paste niet bij het beeld dat van deze man geschetst moest worden. Doet een beetje denken aan sommige clubwatchers.
    Mooi gezegd!
  • 30 Jun 2020 om 22:36
    • Quote van 30 Jun 2020 om 11:39
      Ben het niet eens met die column van mevrouw de jong. Ik begrijp ook niet waarom Genee nu zo hard wordt aangepakt door iedereen. Ja zijn optreden was misschien niet goed Maar uit zijn verhaal bij op1 wordt het toch duidelijk dat hij degene is die het hele VI hachje probeerde te redden? Wat betreft Derksen en vd Gijp, jammer dat ze niet meer verder willen nadat ze 1 keer goed tegengas hebben gekregen op tv. Vervolgens Genee ophangen als zondebok vind ik dan ook erg simpel. Jammer dat we straks geen VI meer kunnen zien...
    De column is journalistiek broddelwerk. Wat je ook vindt van Gijp, Genee of de snor, het siert je niet als je je eigen onderbuikgevoel als feiten presenteert. Genee oogde bij op1 niet paniekerig, stamelde niet en had een redelijk consistent verhaal. Alleen dat paste niet bij het beeld dat van deze man geschetst moest worden. Doet een beetje denken aan sommige clubwatchers.
  • 30 Jun 2020 om 11:39
    Ben het niet eens met die column van mevrouw de jong. Ik begrijp ook niet waarom Genee nu zo hard wordt aangepakt door iedereen. Ja zijn optreden was misschien niet goed Maar uit zijn verhaal bij op1 wordt het toch duidelijk dat hij degene is die het hele VI hachje probeerde te redden? Wat betreft Derksen en vd Gijp, jammer dat ze niet meer verder willen nadat ze 1 keer goed tegengas hebben gekregen op tv. Vervolgens Genee ophangen als zondebok vind ik dan ook erg simpel. Jammer dat we straks geen VI meer kunnen zien...
  • 30 Jun 2020 om 10:21
    • Quote van 30 Jun 2020 om 09:53
      Goh Scorpio.......gaat het echt allemaal om geld wanneer mensen op tv verschijnen? Ik dacht toch echt dat dit allemaal vrijwilligers waren!


      Derksen heeft schijt aan die sponsors en geld en veinst dus eigenlijk dat het verraad van Genee iets met hem heeft gedaan....is dat echt wat jij beweert? Anders gezegd....Derksen heeft eigenlijk geen zelfrespect en trots? Welke gedachten spelen er.....kun je dat uitleggen?


      Kerel....jouw uitlatingen en complottheorieën staan weer bol van aannames die nergens op gebaseerd zijn.
    Ja, Derksen en Gijp zitten er te warm bij. Nu ze zelf kritiek krijgen (iets dat ze wekelijks hebben op andere mensen) is de wereld te klein voor ze. Ze hebben het over vrije meningsuiting en dat ze alles zeggen wat ze willen maar als een ander dat doet dan draaien ze er omheen en voelen ze zich aangevallen.
    Dankzij die sponsoring hebben ze hun bankrekening aardig kunnen spekken. Hoe vaak heeft die Derksen en van der Gijp er wel niet over gehad hoe makkelijk ze het verdienen. Maar altijd commentaar op anderen als ze overstappen om meer geld te verdienen. Ze zijn geen haar beter. Hypocriete lui die twee. Die naast hun schoenen zijn gaan lopen en denken dat ze de enige twee op deze planeet zijn waar het om draait.

    Zou bij FC Twente eens moeten gebeuren dat alle sponsors ermee stoppen omdat een van der Kraan een grap maakt.
    Ja, het draait om geld. Geld is macht en zorgt voor alle ellende op deze planeet. Het ergste is nog dat al het geld dat bestaat in de pokken van maar een paar mensen komt. Die hebben dan vervolgens het grootste platform en de grootste bek en staan dan het vaakst in de spotlights. De normale mens en de zaken waarom het zou moeten gaan ( iets met samen) worden allemaal naar de achtergrond gedreven door dit soort geouwehoer.
  • 30 Jun 2020 om 09:53
    • Quote van 30 Jun 2020 om 08:13
      Ze zijn nooit vrienden geweest. Het gaat om Geld. Derksen en van der Gijp laten even zien dat ze boven het geld staan nu ze er genoeg van hebben kunnen ze op hun strepen blijven staan.
      Weet nog hoe Derksen blij was dat Genee zo goed kon onderhandelen.
      Derksen gooit gewoon de kont ervoor om het volk te laten denken dat hij schijt heeft aan die sponsors en al het geld.
      Grote hypocriet die Derksen.
      Vind het ook niet goed wat Genee gedaan heeft. Je zo voor blok zetten op tv maar er speelt veel meer in de gedachten van die lui.
      Vieze spelletjes die overal gespeeld worden als het over geld gaat.
    Goh Scorpio.......gaat het echt allemaal om geld wanneer mensen op tv verschijnen? Ik dacht toch echt dat dit allemaal vrijwilligers waren!


    Derksen heeft schijt aan die sponsors en geld en veinst dus eigenlijk dat het verraad van Genee iets met hem heeft gedaan....is dat echt wat jij beweert? Anders gezegd....Derksen heeft eigenlijk geen zelfrespect en trots? Welke gedachten spelen er.....kun je dat uitleggen?


    Kerel....jouw uitlatingen en complottheorieën staan weer bol van aannames die nergens op gebaseerd zijn.
  • 30 Jun 2020 om 08:13
    • Quote van 30 Jun 2020 om 07:20
      Genee is gewoon een rat, en verder niets, als jij je zogenaamde vriend er zo in lult ben je echt een vieze gore rat.
    Ze zijn nooit vrienden geweest. Het gaat om Geld. Derksen en van der Gijp laten even zien dat ze boven het geld staan nu ze er genoeg van hebben kunnen ze op hun strepen blijven staan.
    Weet nog hoe Derksen blij was dat Genee zo goed kon onderhandelen.
    Derksen gooit gewoon de kont ervoor om het volk te laten denken dat hij schijt heeft aan die sponsors en al het geld.
    Grote hypocriet die Derksen.
    Vind het ook niet goed wat Genee gedaan heeft. Je zo voor blok zetten op tv maar er speelt veel meer in de gedachten van die lui.
    Vieze spelletjes die overal gespeeld worden als het over geld gaat.
  • 30 Jun 2020 om 07:20
    Genee is gewoon een rat, en verder niets, als jij je zogenaamde vriend er zo in lult ben je echt een vieze gore rat.
  • 30 Jun 2020 om 03:14
    • Quote van 29 Jun 2020 om 23:07
      Pas op ! Een andere mening! Gauw schelden!
    Hahaha, ik lach maar zo is het hier wel helaas
  • 30 Jun 2020 om 01:34
    Bluj dat dit achterlijke zeurprogramma vd buis is de enige die grappig uit de hoek kwam was gijp
  • 30 Jun 2020 om 00:27
    "Er verdampte bij VI in één weekend een miljoen aan sponsorgeld", verklapt De Jong."
    Verklapt Genee, de Jong citeert.
  • 29 Jun 2020 om 23:07
    • Quote van 29 Jun 2020 om 21:37
      Laten we hopen dat jij onder een trein komt!
    Pas op ! Een andere mening! Gauw schelden!
  • 29 Jun 2020 om 22:19
    • Quote van 29 Jun 2020 om 21:40
      Vroeger gingen zulke lui als Genee tegen de wand. Ik weet het klinkt misschien hard maar kijk het terug, mocht hij 1x schieten dan was Johan daar niet meer en prate hij in broer termen zeker weten, dikke NSBR 100 %
    Het zit je wel hoog of niet?
    man man man.
    Overdrijven is ook een vak.
    Het hele verhaal gaat nergens over behalve dat de sponsors wegliepen en dat is de reden dat Genee het moest proberen om het recht te zetten.
    Beetje dom van Genee en dat terwijl die Derksen al zo lang kent. Die blijft ongenuanceerd zichzelf. Die moet je niet als een klein kind behandelen en vragen om excuses.
    Denk dat het de redactie en Genee zijn gezwicht als zovelen door de aandacht die het in de media kreeg. Een van der Gijp en Derksen krijg je niet zover om daarvoor te zwichten.
    Ben geen fan van Genee, alhoewel dat programma samen met die griet vond ik wel een leuk programma. Was die ook meer zichzelf.
  • 29 Jun 2020 om 21:40
    • Quote van 29 Jun 2020 om 21:05
      Genee heeft gewoon op het verkeerde sentiment gegokt! Achterbaks.......
    Vroeger gingen zulke lui als Genee tegen de wand. Ik weet het klinkt misschien hard maar kijk het terug, mocht hij 1x schieten dan was Johan daar niet meer en prate hij in broer termen zeker weten, dikke NSBR 100 %
  • 29 Jun 2020 om 21:37
    • Quote van 29 Jun 2020 om 20:37
      Laten we hopen dat geneeeee nooit meer op tv komt!
    Laten we hopen dat jij onder een trein komt!
  • 29 Jun 2020 om 21:35
    Wat een wereld, waar gaat dit gvd over.
    Hebben ze al niet genoeg aandacht die lui?
    Alle drie zijn ze mediageil en knettergek. Alles voor het grote geld.En zoals Genee is zijn er vele anderen hier in Nederland.Er worden weer vieze spelletjes gespeeld.Genee is er met beide benen ingetrapt!
  • 29 Jun 2020 om 21:05
    Genee heeft gewoon op het verkeerde sentiment gegokt! Achterbaks.......
  • 29 Jun 2020 om 20:37
    Laten we hopen dat geneeeee nooit meer op tv komt!
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›