VIDEO | Indrukwekkende uitvaart van FC Twente-fan in De Grolsch Veste

14
VIDEO | Indrukwekkende uitvaart van FC Twente-fan in De Grolsch Veste

Voor de overleden FC Twente-supporter Mathijs Visscher is zijn laatste wens in vervulling gegaan. De 31-jarige Enschedeër kreeg een grote uitvaart voor al zijn vrienden en familie in De Grolsch Veste.

Vanwege de coronamaatregelen was zo'n uitvaart eerst niet mogelijk, maar FC Twente bood uitkomst. De club stelde het stadion beschikbaar voor de FC Twente-supporter, waardoor honderden mensen op de tribune aanwezig konden zijn. Er was vijf keer eerder een uitvaart in De Grolsch Veste, maar niet eerder stond de kist op het veld en werd een deel van de tribune gebruikt, weet TC Tubantia.

Mathijs leed aan leverkanker en was niet meer te genezen, maar zijn laatste wens kon in vervulling gaan. "Al vrij snel hadden we een uitvaart geregeld op de parkeerplaats bij het stadion", vertelt uitvaartbegeleider Heide Wevers in gesprek met RTV Oost. "Toen ik het hem vertelde was hij zo geel, door de kanker. Maar je zag die glinstering in z'n ogen. Hij was zó blij."

Uiteindelijk werd het dus zelfs een uitvaart op het veld in het stadion. Onder anderen oud-elftalleider Toon Renes kreeg een uitvaart in De Grolsch Veste, maar zijn kist stond niet op het veld. Mathijs zal het stadion van FC Twente nooit helemaal verlaten, want hij krijgt een gedenksteen in de Wall of Fame bij Vak-P. Bij het vertrek vanuit het stadion werd een erehaag met fakkels gevormd.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Jun 2020 om 22:00
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Mag je trots op zijn kleine kneus. Ik hoop dat de familie hier niet meeleest. Bespaart ze een hoop verdriet.
  • 30 Jun 2020 om 21:55
    R.I.P mooi afscheid pfff reken er op dat je breekt bij het YNWA.
  • 30 Jun 2020 om 21:00
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Mafkees geen greintje respect lullo?? Wat ben jij een zware mafkees. R. I. P sterkte, familie vrienden. En ja het blijft een rot ziekte bah bah weet er helaas alles van...
  • 30 Jun 2020 om 19:20
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Ze moeten jou meteen verwijderen van dit forum. Na zo n ongepast bericht. Schaam je kapot.
  • 30 Jun 2020 om 19:19
    Rust in vrede. Sterkte aan de nabestaanden.
  • 30 Jun 2020 om 19:18
    Verschrikkelijk die ziekte, wens de familie en vrienden heel heel veel sterkte met dit verlies !
  • 30 Jun 2020 om 19:16
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Wat ben jij een sukkel zeg, de overledene droeg zelf ALTIJD witte schoenen, en de familie wilde dat ook graag van diegene die de uitvaart leidde, deze heeft ze speciaal voor deze dienst gekocht !
  • 30 Jun 2020 om 18:58
    Super indrukwekkend afscheid rip Mattie
  • 30 Jun 2020 om 18:41
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Wat ben jij een stumperd zeg... Rust in vrede!
  • 30 Jun 2020 om 18:09
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:57
      Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
    Wausje...
  • 30 Jun 2020 om 17:57
    Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
  • 30 Jun 2020 om 17:57
    Witte schoenen! Echt? Godverdomme!
  • 30 Jun 2020 om 17:40
    Poeh wat jong en idd verschrikkelijke ziekte. Mooi afscheid. Rust zacht en sterkte voor de nabestaanden.
  • 30 Jun 2020 om 17:16
    Rust zacht kerel. 31 is veels maar dan ook veels te jong. Wat is kanker toch een rotziekte. Wel mooi dat de uitvaart op deze manier heeft mogen plaatsvinden. Hulde aan FC Twente!