Streuer treurt: ''Weet ook even niet hoe ik dit moet oplossen''

45
Streuer treurt: ''Weet ook even niet hoe ik dit moet oplossen''

FC Twente moet deze zomer een heel elftal aan nieuwe spelers halen, maar moet het wel stellen zonder scoutingsafdeling. Hoofdscout Evert Bleuming werd vorige week, samen met zeventien andere medewerkers, door de club ontslagen.

Voor technisch directeur Jan Streuer kwam het ontslag van Bleuming als een verrassing. "Ik vind de situatie teleurstellend", zegt Streuer in gesprek met Voetbal International. "FC Twente heeft al eerder reorganisaties gehad, waardoor er van de scouting nog maar weinig over was. Nu is er eigenlijk helemaal niets meer."

Streuer is niet blij met de verdwenen scoutingsafdeling. "De financiële situatie van de club zal deze maatregel noodzakelijk maken, maar eigenlijk kan het natuurlijk niet. Ik weet ook even niet hoe ik dit moet oplossen. Waarschijnlijk moet ik nog meer zelf doen."

Het lukte Streuer al wel om Gijs Smal voor drie jaar vast te leggen. "Een goede speler met groeipotentie en een frisse kop", schetst de technisch directeur. "Wat het extra mooi maakt is dat hij transfervrij is gekomen en nu een eigen speler is. Die kant willen we vaker op."

45 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jul 2020 om 23:41
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:32
      Iedereen moet eens stoppen met alle namen dumpen, die komt, die komt, die komt, laten we rustig afwachten tot er plotseling een aankondiging komt dat een speler een contract heeft getekend !
    Laten we dan ook stoppen met het vieren van doelpunten en overwinningen. Gewoon afwachten tot de competitie geëindigd is, dan zien we wel of we iets te vieren hebben. (No offence Henk)
  • 2 Jul 2020 om 22:49
    • Quote van 2 Jul 2020 om 14:54
      Dat blijft zolang het financieel penibele blijft,je kan niet stabiel zijn als je steeds moet reorganiseren om te bezuinigen! Maar wees blij dat deze man dat wel in zich heeft en niet alleen maar geld blijft verschuiven en het probleem steeds groter word,dat deden zijn voorgangers nl.
    Ikzeg. Ynwa. U heeft gelijk.
  • 2 Jul 2020 om 21:07
    • Quote van 2 Jul 2020 om 16:01
      Ja en we hebben nog niet eens een half elftal althans fatsoenlijke elf. Streuer een blaaskaak praat veel en mag zich graag horen praten. Straks alleen maar oudjes Brama Elia Ola en El Ahmadi...
    Jij praat poep omdat je geen geduld hebt!
  • 2 Jul 2020 om 16:36
    • Quote van 2 Jul 2020 om 16:01
      Ja en we hebben nog niet eens een half elftal althans fatsoenlijke elf. Streuer een blaaskaak praat veel en mag zich graag horen praten. Straks alleen maar oudjes Brama Elia Ola en El Ahmadi...
    Die zouden maar komen, dan spring ik een gat in de lucht......voorals nog is het een hoop gelul en weinig daden. We willen subtop spelen stellen ze straks wel weer bij als de meesten hebben verlengd.
  • 2 Jul 2020 om 16:05
    • Quote van 2 Jul 2020 om 16:01
      Ja en we hebben nog niet eens een half elftal althans fatsoenlijke elf. Streuer een blaaskaak praat veel en mag zich graag horen praten. Straks alleen maar oudjes Brama Elia Ola en El Ahmadi...
    Je zit er niet ver van af. Stronteigenwijs en houd mensen aan het lijntje
  • 2 Jul 2020 om 16:01
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:55
      Het is nog maar juli hoor droeftoeter.
    Ja en we hebben nog niet eens een half elftal althans fatsoenlijke elf. Streuer een blaaskaak praat veel en mag zich graag horen praten. Straks alleen maar oudjes Brama Elia Ola en El Ahmadi...
  • 2 Jul 2020 om 16:01
    • Quote van 2 Jul 2020 om 15:01
      Transfermarkt, staan ook zat spelers op die gratis op te halen zijn, waarvan het contract afgelopen is !
    Die moeten wel voor een klein bedrag hierheen willen aan salaris. Dat vergeet je en is niet geheel onbelangrijk. Tel hierbij op dat we eigenlijk gewoon tot de onderkant van de eredivisie behoren behalve op ambiance. Maar daar hebben niks aan gezien corona. Speler moeten dus minder betaald willen krijgen transfervrij zijn of huur. Scorpio heeft gelijk we zijn daardoor niet gebonden tot transfer periode. Maar het feit is dat we flinke imago schade hebben opgelopen de laatste jaren. In deze tijd was ambiance onze enige charme en die is voorlopig ver te zoeken. Bijna geen spelers meer. Ga er maar aanstaan. Ik benijd streuer in ieder geval niet pff.
  • 2 Jul 2020 om 15:27
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:55
      Weet je ook welke eredivisieclub?? Dacht dat ze bij Twente goede band met city hadden. Of heb die Ted ons daar flink zwart lopen maken.
    Daar zat 1 uur en 13 minuten tussen....Chapeau! ;-))
  • 2 Jul 2020 om 15:04
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:57
      Zal het echt niet weten. Ik gok op een Heerenveen of vitesse.
    Kijk daar gaan we weer, gokken, het was dus FC Utrecht !
  • 2 Jul 2020 om 15:02
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:44
      Daar is dit forum toch voor?
    Elkaar de kop gek maken, ga je gang !
  • 2 Jul 2020 om 15:01
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:14
      Transfermarkt hebben wij niets mee te maken. We kunnen geen spelers kopen.
      We zijn afhankelijk van afval. spelers die nergens anders terecht kunnen.
      Pas eind augustus ongeveer weet je wie er over zijn.
    Transfermarkt, staan ook zat spelers op die gratis op te halen zijn, waarvan het contract afgelopen is !
  • 2 Jul 2020 om 14:54
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:10
      Velen hier hebben een grenzenloos vertrouwen in Van der Kraan. Ik vind het nog steeds een rommeltje. Communicatie is intern 0,0
    Dat blijft zolang het financieel penibele blijft,je kan niet stabiel zijn als je steeds moet reorganiseren om te bezuinigen! Maar wees blij dat deze man dat wel in zich heeft en niet alleen maar geld blijft verschuiven en het probleem steeds groter word,dat deden zijn voorgangers nl.
  • 2 Jul 2020 om 14:50
    Denk dat deze artikelen in het nieuws er niet aan bijdragen dat er meer deze kant opkomen, klinkt toch steeds weer als een zinkend schip.
  • 2 Jul 2020 om 14:45
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:15
      Is waarschijnlijk in gesprek met een andere club in de eredivisie.
    Jammer
  • 2 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:14
      Klopt maar niet op gebied van ontslagen. Stel dat het was gelekt en ze hadden het vernomen op een andere manier. Nou dan waren de poppen aan het dansen.
    Daarom dien je in mijn ogen wel in vertrouwen de nieuwe Td en trainert in te lichten.
  • 2 Jul 2020 om 14:03
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:32
      Iedereen moet eens stoppen met alle namen dumpen, die komt, die komt, die komt, laten we rustig afwachten tot er plotseling een aankondiging komt dat een speler een contract heeft getekend !
    Wanneer ben jij voor het laatst gekomen, Henk?
  • 2 Jul 2020 om 13:57
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:55
      Weet je ook welke eredivisieclub?? Dacht dat ze bij Twente goede band met city hadden. Of heb die Ted ons daar flink zwart lopen maken.
    Zal het echt niet weten. Ik gok op een Heerenveen of vitesse.
  • 2 Jul 2020 om 13:55
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:15
      Is waarschijnlijk in gesprek met een andere club in de eredivisie.
    Weet je ook welke eredivisieclub?? Dacht dat ze bij Twente goede band met city hadden. Of heb die Ted ons daar flink zwart lopen maken.
  • 2 Jul 2020 om 13:44
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:32
      Iedereen moet eens stoppen met alle namen dumpen, die komt, die komt, die komt, laten we rustig afwachten tot er plotseling een aankondiging komt dat een speler een contract heeft getekend !
    Daar is dit forum toch voor?
  • 2 Jul 2020 om 13:32
    Iedereen moet eens stoppen met alle namen dumpen, die komt, die komt, die komt, laten we rustig afwachten tot er plotseling een aankondiging komt dat een speler een contract heeft getekend !
  • 2 Jul 2020 om 13:21
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:15
      Is waarschijnlijk in gesprek met een andere club in de eredivisie.
    Okw jammer
  • 2 Jul 2020 om 13:18
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:15
      Is waarschijnlijk in gesprek met een andere club in de eredivisie.
    Heeft Eddy35 hem niet opgewacht op Schiphol?
  • 2 Jul 2020 om 13:15
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:57
      Weet iemand hoe het zit met arzani? Zou dinsdag medische keuring hebben gehad. Zijn wij überhaupt die nederlandse club wat er bedoelt? Svente staat er ergens nog een presentatie gepland? Volgens tys op twente.net wel. Maar kan de nieuwsgierigheid toch lastig bedwingen moet ik zeggen. Helemaal als ik toch toch moet wachten tot dat ze me de wagen laden haha.
    Is waarschijnlijk in gesprek met een andere club in de eredivisie.
  • 2 Jul 2020 om 13:14
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:08
      Dus ik ben saneerder en hoef dan niet te communiceren? Een goede organisatie valt en staat mede door een goede communicatie.
    Klopt maar niet op gebied van ontslagen. Stel dat het was gelekt en ze hadden het vernomen op een andere manier. Nou dan waren de poppen aan het dansen.
  • 2 Jul 2020 om 12:57
    Weet iemand hoe het zit met arzani? Zou dinsdag medische keuring hebben gehad. Zijn wij überhaupt die nederlandse club wat er bedoelt? Svente staat er ergens nog een presentatie gepland? Volgens tys op twente.net wel. Maar kan de nieuwsgierigheid toch lastig bedwingen moet ik zeggen. Helemaal als ik toch toch moet wachten tot dat ze me de wagen laden haha.
  • 2 Jul 2020 om 12:43
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:58
      Ik hoop dat, vanaf het moment dat er weer wat meer zekerheid is, Streuer de scouting opnieuw op mag bouwen. Hopelijk komt dat moment al voor de jaarwisseling. Dan hebben de aan te stellen scout(s) de mogelijkheid om ook lijstjes te maken voor 21/22.
    Mee eens Pol!
  • 2 Jul 2020 om 12:42
    Gvd wat een gezeik weer, man die gasten zullen hun werk wel doen en pech dan duurt het nog even. Maar ben er van overtuigd dat ze een eredivisie waardig elftal op het veld krijgen. Als je om de 10minuten kijkt wordt je stapelgek, ga vissen, zupen, of weet ik veel wat, maar het heeft geen nut om elk half uur hier te kijken.
  • 2 Jul 2020 om 12:29
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:07
      Transfermarkt is pas net open, daarnaast zijn er nog een aantal interessante competities nog helemaal niet afgelopen. Komt allemaal wel goed met de selectie, maar dat gezeur en gedram over spelers en tijd heb je altijd. Dit artikel doet het dramatisch overkomen, zo zal het vast niet helemaal zijn.
    Er zijn al veel gesprekken geweest met spelers om hier te spelen. Waar het uiteindelijk op aan komt dat ze meer geld willen verdienen hier. Het gaat nog wel effe wat tijd kosten. Ik verwacht dat er in augustus pas meer spelers gehaald gaan worden. Juli gaat nog een rustige maand worden.
  • 2 Jul 2020 om 12:14
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:07
      Transfermarkt is pas net open, daarnaast zijn er nog een aantal interessante competities nog helemaal niet afgelopen. Komt allemaal wel goed met de selectie, maar dat gezeur en gedram over spelers en tijd heb je altijd. Dit artikel doet het dramatisch overkomen, zo zal het vast niet helemaal zijn.
    Transfermarkt hebben wij niets mee te maken. We kunnen geen spelers kopen.
    We zijn afhankelijk van afval. spelers die nergens anders terecht kunnen.
    Pas eind augustus ongeveer weet je wie er over zijn.
  • 2 Jul 2020 om 12:07
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:55
      Het is nog maar juli hoor droeftoeter.
    Transfermarkt is pas net open, daarnaast zijn er nog een aantal interessante competities nog helemaal niet afgelopen. Komt allemaal wel goed met de selectie, maar dat gezeur en gedram over spelers en tijd heb je altijd. Dit artikel doet het dramatisch overkomen, zo zal het vast niet helemaal zijn.
  • 2 Jul 2020 om 11:58
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:50
      We gissen helemaal niet Henk. Waarom denk je dat Streuer met zo'n uitlating komt? Hij maakt zich oprecht zorgen, dat blijkt wel uit de volgende opmerking; "Ik weet ook even niet hoe ik dit moet oplossen. Waarschijnlijk moet ik nog meer zelf doen."


      Ik had een beetje hoop dat Streuer er nog een jaartje aan zou (willen) plakken als TD, maar dat lijkt nu al totaal uitgesloten. Simpelweg omdat er dus duidelijk geen sprake is van communicatie tussen Kraantje Pappie en Strooier.


      Jij doet lukraak een aanname dat Jans en Strooier samen een grote lijst hebben, maar zou dat voor de lange of korte termijn zijn Henk? Strooier denkt overduidelijk ook lange termijn. Dat heeft hij ook al uitgesproken. Hij wil echt iets neerzetten waarop Twente verder kan borduren.


      Makelaars die spelers aanbieden Henk, dat zijn te vaak spelers die je maar moeilijk kunt slijten bij profclubs......om wat voor reden dan ook.....
    Ik hoop dat, vanaf het moment dat er weer wat meer zekerheid is, Streuer de scouting opnieuw op mag bouwen. Hopelijk komt dat moment al voor de jaarwisseling. Dan hebben de aan te stellen scout(s) de mogelijkheid om ook lijstjes te maken voor 21/22.
  • 2 Jul 2020 om 11:55
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:29
      Goed bezig Streuer al één speler binnen nog maar 11 te gaan....waar is onze geliefde Tedje
    Het is nog maar juli hoor droeftoeter.
  • 2 Jul 2020 om 11:52
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:08
      Dus ik ben saneerder en hoef dan niet te communiceren? Een goede organisatie valt en staat mede door een goede communicatie.
    Tja het lijkt eigenlijk nergens op en komt weer lekker amateuristisch over.
  • 2 Jul 2020 om 11:50
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:34
      We gissen allemaal maar hoe het intern gaat, niemand weet hoe het is.Laat je toch niet van de wijs brengen door een artikel wat geplaatst wordt. Streuer en Jans hebben heus wel een tig aantal spelers op de lijst staan, daar ben je toch het hele jaar dagelijks mee bezig lijkt me of niet soms?en wat denk je wat al die spelersmakelaars allemaal aanbieden !
    We gissen helemaal niet Henk. Waarom denk je dat Streuer met zo'n uitlating komt? Hij maakt zich oprecht zorgen, dat blijkt wel uit de volgende opmerking; "Ik weet ook even niet hoe ik dit moet oplossen. Waarschijnlijk moet ik nog meer zelf doen."


    Ik had een beetje hoop dat Streuer er nog een jaartje aan zou (willen) plakken als TD, maar dat lijkt nu al totaal uitgesloten. Simpelweg omdat er dus duidelijk geen sprake is van communicatie tussen Kraantje Pappie en Strooier.


    Jij doet lukraak een aanname dat Jans en Strooier samen een grote lijst hebben, maar zou dat voor de lange of korte termijn zijn Henk? Strooier denkt overduidelijk ook lange termijn. Dat heeft hij ook al uitgesproken. Hij wil echt iets neerzetten waarop Twente verder kan borduren.


    Makelaars die spelers aanbieden Henk, dat zijn te vaak spelers die je maar moeilijk kunt slijten bij profclubs......om wat voor reden dan ook.....
  • 2 Jul 2020 om 11:34
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:29
      Goed bezig Streuer al één speler binnen nog maar 11 te gaan....waar is onze geliefde Tedje
    Ted heeft gegokt en verloren, net als zovelen die hem voorgingen.
    Nu is er weer een nieuwe garde die mogen gokken en hopelijk valt de gok dit keer eens goed. Alleen maar verliezen zorgt ervoor dat je uiteindelijk helemaal naar de kloten bent met z'n allen. Door de onverwachte coronacrisis is het er niet makkelijker op geworden.
    We zitten ergens achter in de rij. Pas als spelers geen andere keuze hebben kiezen zo voor FC Twente. We zijn nog steeds een revalidatieclub voor spelers die krasjes hebben, bejaarden, spelers die nergens anders meer aan de bak komen.
    Kan nog wel even duren voordat die spelers komen om de doodeenvoudige reden dat die spelers eerst alle opties die ze hebben willen overwegen.
  • 2 Jul 2020 om 11:29
    • Quote van 2 Jul 2020 om 11:08
      Dus ik ben saneerder en hoef dan niet te communiceren? Een goede organisatie valt en staat mede door een goede communicatie.
    Men communiceert alleen als er weer geld nodig is.
    Van der Kraan zit er alleen omdat als het niet goed komt hij de boel mag verkopen.
    Voor de rest interesseert het van der Kraan helemaal niets. Net als al die voetballers.
    Het is gewoon een momentopname in hun carriere.
    Je wordt voor de gek gehouden waar je bijstaat.
    Het draait maar om 1 ding, ieder voor zich en God voor ons allen!
  • 2 Jul 2020 om 11:29
    Goed bezig Streuer al één speler binnen nog maar 11 te gaan....waar is onze geliefde Tedje
  • 2 Jul 2020 om 11:08
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:31
      Het is een saneerder. Alleen dat hebben we nu nodig. We moeten een eerst uit de financiële bagger. We liepen iets voor op begroting dat heeft ons nu gered. Stel dat hij ted wel een groter budget had gegeven vorig jaar. Dan hadden we achter gelopen vervolgens een corona er overheen. Dan hadden we er een stuk slechter voor gestaan.
    Dus ik ben saneerder en hoef dan niet te communiceren? Een goede organisatie valt en staat mede door een goede communicatie.
  • 2 Jul 2020 om 11:08
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:42
      Cyriel Ngonge (Club Brugge) topscorer Jong PSV dit jaar gaat naar Excelsior Moeskroen.
    Echt jammer !
  • 2 Jul 2020 om 10:42
    Cyriel Ngonge (Club Brugge) topscorer Jong PSV dit jaar gaat naar Excelsior Moeskroen.
  • 2 Jul 2020 om 10:34
    We gissen allemaal maar hoe het intern gaat, niemand weet hoe het is.Laat je toch niet van de wijs brengen door een artikel wat geplaatst wordt. Streuer en Jans hebben heus wel een tig aantal spelers op de lijst staan, daar ben je toch het hele jaar dagelijks mee bezig lijkt me of niet soms?en wat denk je wat al die spelersmakelaars allemaal aanbieden !
  • 2 Jul 2020 om 10:31
    • Quote van 2 Jul 2020 om 10:10
      Velen hier hebben een grenzenloos vertrouwen in Van der Kraan. Ik vind het nog steeds een rommeltje. Communicatie is intern 0,0
    Het is een saneerder. Alleen dat hebben we nu nodig. We moeten een eerst uit de financiële bagger. We liepen iets voor op begroting dat heeft ons nu gered. Stel dat hij ted wel een groter budget had gegeven vorig jaar. Dan hadden we achter gelopen vervolgens een corona er overheen. Dan hadden we er een stuk slechter voor gestaan.
  • 2 Jul 2020 om 10:16
    eddy35 van .net zou uitkomst kunnen bieden voor Streuer. Heeft verstand van zaken en de nodige contacten. Freelance scout bij uitstek op dit moment.

    Voor de rest met Ket eens dat de communicatie intern bijzonder stroef lijkt te verlopen tuusen Kraantje Pappie en Strooier.....
  • 2 Jul 2020 om 10:10
    Velen hier hebben een grenzenloos vertrouwen in Van der Kraan. Ik vind het nog steeds een rommeltje. Communicatie is intern 0,0
  • 2 Jul 2020 om 10:02
    Online scouts genoeg :p Van de meeste spelers kun je toch geen wedstrijden meer kijken. Dus zal het toch op data en video aankomen. Er zijn er genoeg die vrijwillig een lijst willen maken. Dan kan hij als deskundige wel kijken of er een kersje tussen alle rotzooi zit.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›