Scholten: ''Willen de toptalentenacademie van de regio worden''

13
Scholten: ''Willen de toptalentenacademie van de regio worden''

Dominique Scholten kijkt uit naar de komende jaren met FC Twente. De Manager Academie denkt zeker dat FC Twente en Heracles Almelo over een aantal jaren veel progressie hebben geboekt.

"We willen hier de voetballer van de toekomst opleiden. Spelers met een sterke persoonlijkheid, die Eredivisie proof zijn en flexibel zijn in verschillende spelprincipes. Met de manier van opleiden die we voor ogen hebben, willen we hardwerkende spelers ontwikkelen. Jongens die niet investeren in luxe, maar in hun eigen ontwikkeling", zegt Scholten op de clubsite.

Een van de belangrijkste onderdelen van de jeugdopleiding is het doorbreken van talenten. "Dat is essentieel. Om spelers uit de eigen opleiding in het stadion te zien spelen is ook een stimulans voor de jongens die nog in de opleiding zitten. Over hoe dat perspectief eruitziet zullen we geregeld sparren met de technisch directeuren van beide clubs."

"We willen de toptalentenacademie van de regio worden. Dat de fans in De Grolsch Veste en op Erve Asito juichen voor regionale jongens die we zelf hebben opgeleid. Als je kijkt naar het gebied waar we ons in bevinden, moet dat een haalbare ambitie zijn", aldus Scholten.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jul 2020 om 16:50
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:34
      Volgens mij is dat van jou meer een persoonlijke oorlog?
    +1. Dat gevoel heb ik ook.
  • 2 Jul 2020 om 15:27
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:34
      Volgens mij is dat van jou meer een persoonlijke oorlog?
    Ben jij ook al een kont kruiper
  • 2 Jul 2020 om 15:24
    Grot is al jaren geleden en Groeneveld onbekend, straks kom je nog met pinokkio
  • 2 Jul 2020 om 15:19
    Daniel Arzani naar Utrecht
  • 2 Jul 2020 om 13:51
    • Quote van 2 Jul 2020 om 13:38
      Elia op zijn instagram: can not wait ????. Hint hint hint!! ;)
    Om weer te voetballen? Volgensmij begint de Turkse competitie bijna weer.
  • 2 Jul 2020 om 13:38
    Elia op zijn instagram: can not wait ????. Hint hint hint!! ;)
  • 2 Jul 2020 om 13:34
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:39
      Scholten wat een zelf overschatting, wij waren al de beste jeugdopleiding van TwenteScholten waar loop je nu mee te koop, met dat WAT ANDEREN HEBBEN OPGEBOUWDZielepoot, je bent gewoon een pion die er is neergezet omdat Heracles dat wilde, dus sta hier niet te blazen alsof je het beter kan, wat hebben ze dan in Nijmegen dan opgebouwd ?
    Volgens mij is dat van jou meer een persoonlijke oorlog?
  • 2 Jul 2020 om 13:24
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:39
      Scholten wat een zelf overschatting, wij waren al de beste jeugdopleiding van TwenteScholten waar loop je nu mee te koop, met dat WAT ANDEREN HEBBEN OPGEBOUWDZielepoot, je bent gewoon een pion die er is neergezet omdat Heracles dat wilde, dus sta hier niet te blazen alsof je het beter kan, wat hebben ze dan in Nijmegen dan opgebouwd ?
    Mag ik je er op wijzen dan NEC onlangs eigen jeugdspeler (Musaba) voor 2,5 miljoen heeft verkocht? En nog redelijk recent Kardioglu, Grot en Danjuma Groeneveld ook voor vergelijkbare bedragen van de hand heeft gedaan? Allemaal jeugdspelers, allemaal (voor NEC -begrippen) dikke kassa. Dus je opmerking over nec is op hete lucht gebaseerd.
  • 2 Jul 2020 om 12:58
    Wie gaat die regionale talenten opsporen dan......
  • 2 Jul 2020 om 12:50
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:39
      Scholten wat een zelf overschatting, wij waren al de beste jeugdopleiding van TwenteScholten waar loop je nu mee te koop, met dat WAT ANDEREN HEBBEN OPGEBOUWDZielepoot, je bent gewoon een pion die er is neergezet omdat Heracles dat wilde, dus sta hier niet te blazen alsof je het beter kan, wat hebben ze dan in Nijmegen dan opgebouwd ?
    Gaat het allemaal lekker thuis en (eventueel) op je werk?!
  • 2 Jul 2020 om 12:39
    Scholten wat een zelf overschatting, wij waren al de beste jeugdopleiding van TwenteScholten waar loop je nu mee te koop, met dat WAT ANDEREN HEBBEN OPGEBOUWDZielepoot, je bent gewoon een pion die er is neergezet omdat Heracles dat wilde, dus sta hier niet te blazen alsof je het beter kan, wat hebben ze dan in Nijmegen dan opgebouwd ?
  • 2 Jul 2020 om 12:35
    • Quote van 2 Jul 2020 om 12:28
      Die Cristian Conteh van st. Pauli is naar Feyenoord. Jonge razendsnelle buitenspeler. Was transfervrij. Heb hem hier wel is genoemd. Jammer dat wij hem niet hebben gehaald in een eerder stadium.
    We kunnen altijd je held Plet of Maher terug halen.
  • 2 Jul 2020 om 12:28
    Die Cristian Conteh van st. Pauli is naar Feyenoord. Jonge razendsnelle buitenspeler. Was transfervrij. Heb hem hier wel is genoemd. Jammer dat wij hem niet hebben gehaald in een eerder stadium.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›