Roetgering baalt: ''Dat had een paar jaar eerder moeten gebeuren''

10
Roetgering baalt: ''Dat had een paar jaar eerder moeten gebeuren''

Maud Roetgering heeft na dertien jaar besloten om een punt te zetten achter haar loopbaan. De verdedigster, die zes landstitels (!) en de beker wist te winnen met FC Twente Vrouwen, laat weten dat ze eigenlijk het liefst tot haar 60e door had gespeeld. 

"Mensen die het vrouwenvoetbal niet van dichtbij volgen, die zullen denken: je bent 27 jaar, je beste jaren moeten nog komen. Maar in de eredivisie ben je op je 27ste een routinier, op leeftijd", legt ze uit in een uitgebreid interview met Tubantia. "Het is altijd een opleidingscompetitie geweest en ik ben voor mijn gevoel nu al een tijdje zelf aan het opleiden", aldus Roetgering.

"Je ziet nu dat sommige internationals terugkeren uit het buitenland (Sari van Veenendaal, Stefanie van der Gragt en Mandy van den Berg, red.), maar voor mij is dat te laat", vervolgt ze. "Dat had een paar jaar eerder moeten gebeuren. In 2017 na het winnen van het EK hadden we in Nederland moeten doorpakken, maar dat is helaas niet gebeurd", constateert Roetgering. 


 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Jul 2020 om 16:56
    • Quote van 3 Jul 2020 om 10:44
      Ikzeg. Henry . U begrijpt het gelukkig wel. Helemaal met u eens. En inderdaad de dames zouden zeker beter beloond mogen worden.
    Dat kan toch ook op allerlei andere manieren beste Ik.....:-)
  • 3 Jul 2020 om 13:03
    • Quote van 3 Jul 2020 om 08:55
      Leuk voor de liefhebbers, maar kunnen ze voor de dames geen aparte site maken ?
    Heb je wel in de gaten hoeveel vrouwen in het stadion zitten ?als die weg bleven zou het stadion niet meer zo vol zitten _30% dit is ook wel ontstaan door het dames voetbal er bij te halen.
  • 3 Jul 2020 om 11:50
    • Quote van 3 Jul 2020 om 09:15
      Henk, het zijn ook mensen van FCTwente. Het hoort er gewoon bij net als berichten over de jeugd enz...... Wil je het niet, lees het dan niet!
    Onzin.
  • 3 Jul 2020 om 10:44
    • Quote van 3 Jul 2020 om 09:15
      Henk, het zijn ook mensen van FCTwente. Het hoort er gewoon bij net als berichten over de jeugd enz...... Wil je het niet, lees het dan niet!
    Ikzeg. Henry . U begrijpt het gelukkig wel. Helemaal met u eens. En inderdaad de dames zouden zeker beter beloond mogen worden.
  • 3 Jul 2020 om 09:55
    • Quote van 3 Jul 2020 om 09:22
      Misschien moeten ze die dames meer gaan betalen?
    Ik veroordeel het damesvoetbal niet, verre van dat, maar het zal nooit de vormen aannemen als het herenvoetbal. Waarom zou je er dan nog meer geld insteken?
  • 3 Jul 2020 om 09:27
    • Quote van 3 Jul 2020 om 09:22
      Misschien moeten ze die dames meer gaan betalen?
    Misschien kunnen dames gewoon in de keuken blijven.
  • 3 Jul 2020 om 09:27
    • Quote van 3 Jul 2020 om 08:55
      Leuk voor de liefhebbers, maar kunnen ze voor de dames geen aparte site maken ?
    Eens.
  • 3 Jul 2020 om 09:22
    Misschien moeten ze die dames meer gaan betalen?
  • 3 Jul 2020 om 09:15
    • Quote van 3 Jul 2020 om 08:55
      Leuk voor de liefhebbers, maar kunnen ze voor de dames geen aparte site maken ?
    Henk, het zijn ook mensen van FCTwente. Het hoort er gewoon bij net als berichten over de jeugd enz...... Wil je het niet, lees het dan niet!
  • 3 Jul 2020 om 08:55
    Leuk voor de liefhebbers, maar kunnen ze voor de dames geen aparte site maken ?
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›