Gullit en Tan in antiracisme-commissie KNVB: ''Langgekoesterde wens''

39
Gullit en Tan in antiracisme-commissie KNVB: ''Langgekoesterde wens''

Voetballegende Ruud Gullit en tv-presentator Humberto Tan gaan zich inzetten tegen racisme in de voetballerij. Dat meldt De Telegraaf. Dit is gebeurd naar een initiatief van de KNVB, die de commissie Mijnals heeft opgericht.

Dat is de achternaam van Humphrey, de eerste Surinaamse voetballer in het Nederlands elftal. In de commissie zitten verder Ahmed Marcouch (burgemeester Arnhem), voormalig vrouwelijk profvoetbalster Daphne Koster, Jacinta Lieuwes (ODIN'59-voorzitter), hoogleraar en voormalig Ajax-RvC-lid Marjan Olfers, advocaat en zaakwaarnemer Robert Geerlings en Jeroen Visscher, voormalig KNVB-gastdocent.

De KNVB is erg content met deze oprichting. "Het is een langgekoesterde wens van ons. We willen graag alle kennis en draagvlak van de commissie benutten om gezamenlijk racisme en discriminatie in het voetbal verder aan te pakken. We zijn blij met de commissie Mijnals als toevoeging op de reeds lopende initiatieven op dit vlak", aldus een woordvoerder van de bond.

39 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jul 2020 om 18:14
    • Quote van 4 Jul 2020 om 14:22
      Helemaal eens, iedere getinte bn'er wil zijn zegje even doen. Je huidskleur gebruiken om nog meer verdeeldheid te zaaien is gewoon schandalig. P.s hoe zou het gaan met de familie van de doodgeschopte scheits.
    Dat was een grensrechter. Mocht je daar echt interesse in hebben, dan kan je dit beter privé vragen.
  • 4 Jul 2020 om 14:22
    • Quote van 4 Jul 2020 om 09:50
      Volgens mij vindt een grote zwijgende meerderheid (van welke kleur dan ook) dit grote onzin. All Lives Matter. Vroeger is er heel veel fout gegaan. Slavernij is daar slechts een onderdeel van. Ik werk al jaren in Duitsland en vraag mijn collega’s toch ook niet zich te verontschuldigen voor WO-II? Hypocriete mediageile hype, dit gedoe.
    Helemaal eens, iedere getinte bn'er wil zijn zegje even doen. Je huidskleur gebruiken om nog meer verdeeldheid te zaaien is gewoon schandalig. P.s hoe zou het gaan met de familie van de doodgeschopte scheits.
  • 4 Jul 2020 om 13:17
    • Quote van 4 Jul 2020 om 09:50
      Volgens mij vindt een grote zwijgende meerderheid (van welke kleur dan ook) dit grote onzin. All Lives Matter. Vroeger is er heel veel fout gegaan. Slavernij is daar slechts een onderdeel van. Ik werk al jaren in Duitsland en vraag mijn collega’s toch ook niet zich te verontschuldigen voor WO-II? Hypocriete mediageile hype, dit gedoe.
    Ik vraag vanavond gelijk aan de Italiaan die mijn eten bezorgt waarom rond het jaar nul de halve wereld werd bezet, er dieren werden gedood in het circus en barbaren als slaaf moesten dienen. Ik ben woedend!
  • 4 Jul 2020 om 10:06
    • Quote van 4 Jul 2020 om 08:11
      Ik en velen met mij die niet de straat opgaan, maar gewoon netjes naar hun werk gaan zijn echt klaar met deze groep. Hoezo black lives matter? Everybody’s live matter toch? Rascisme vindt op kleine schaal plaats in Nederland, maar dat is niet alleen tegen de zwarten. Homo’s/ Lesbie’s, vrouwen en sommige mensen die er een beetje tussen in zitten. Mijn schoonzoon is een halve indo, topgozer. Hij werkt full-time, zijn ouders ook. Ik vroeg hem laatst of hij wel eens gediscrimineerd was. Hij zei, tuurlijk wordt er wel eens een grapje gemaakt, maar hij zegt dat die ook wel eens een grapje maakt over de witte benen van zijn collega als die met korte broek komt. En volgens mij hoort het ook zo. Je moet wat kunnen verdragen van elkaar. De BLM van dit moment praten alleen in hun eigen straatje, ze willen exteeem hoffelijk behandeld worden en zijn zo snel op hun ziel getrapt. Ze hebben net als Nederlanders genoten van gratis scholing, de goede zorg hier en eventuele uitkeringen en toeslagen. Ik denk dat er weinig plek in de wereld is waar je zo wordt behandeld als mens met buitenlandse achtergrond dan hier. Dat werkt vice versa, ik denk dat je in Afrika als blanke meer gediscrimineerd wordt. De Gullits en de Tans als rascisme voorvechter, mannen die hun vrouw beide nog niet trouw kunnen blijven. Mannen die hun geld wel verdiend hebben over de rug van Nederlanders. Waarom moeten dit donkere mensen zijn? Mix dit met vrouwen, desnoods met een homo erbij.
    Klopt helemaal. Laten we eerlijk zijn het is toch sowieso lachwekkend, er gebeurt iets in Amerika, dat niets met de situatie in Nederland te maken heeft en de situatie daar, wordt misbruikt om hier de aandacht op jezelf te vestigen. In feite geldt dat ook voor Zearte Piet. Het heeft voor de gemiddelde Nederlander helemaal niets met racisme te maken en het wordt als symbool gekaapt voor een heel ander belang. Ligt Zwarte Piet ook aan de ketting? Loopt ie in vodden? Lijkt het erop alsof hij niet vrij is. Lijkt het erop dat ie moet oppassen wat hij zegt? Nee sterker nog, hij neemt “blanke” kinderen mee in de zak naar Spanje en slaat ze met een roe. Kortom er is totaal geen verband tussen racisme en Zwarte Piet, het enige is dat hij zwart is en er daarom een verband gemaakt kan worden met Afrikanen, maar waarom zou dat opzich dan racistisch zijn, omdat ze voor Sinterklaas werken? Daar komt bij dat de gemiddelde Nederlander dat verband niet legt en hooguit iemand die donker is als geintje wellicht soms Zearte Piet noemt, net zoals een blanke jongen tegenwoordig op middelbare scholen door Antillianen, Marokkanen en Turken een TATA genoemd wordt, alsof hij er niet bij hoort. Dus zo kunnen we van alle kanten de zaak wel blijven opkloppen in Nederland, met dank aan de media en de Gullits, Boomsma”s, Akwasies etc die dagelijks willen benadrukken dat er echt wel iets aan de hand is, maar waar je nooit wat van had gehoord als er geen Floyd was geweest en die voorlopig volgens mij ook voldoende aan zichzelf op te knappen hebben.
  • 4 Jul 2020 om 09:50
    Volgens mij vindt een grote zwijgende meerderheid (van welke kleur dan ook) dit grote onzin. All Lives Matter. Vroeger is er heel veel fout gegaan. Slavernij is daar slechts een onderdeel van. Ik werk al jaren in Duitsland en vraag mijn collega’s toch ook niet zich te verontschuldigen voor WO-II? Hypocriete mediageile hype, dit gedoe.
  • 4 Jul 2020 om 09:12
    komt er ook een all lives matter commissie? iedereen wordt gediscrimineerd alleen niet iedereen gooit het op ras.
  • 4 Jul 2020 om 08:14
    Ik ben er nog vergeten bij te zeggen dat de BLM zelf discrimineert. Zij maken de tegenstelling wit en zwart en zetten zichzelf en ons in een hokje.
  • 4 Jul 2020 om 08:11
    Ik en velen met mij die niet de straat opgaan, maar gewoon netjes naar hun werk gaan zijn echt klaar met deze groep. Hoezo black lives matter? Everybody’s live matter toch? Rascisme vindt op kleine schaal plaats in Nederland, maar dat is niet alleen tegen de zwarten. Homo’s/ Lesbie’s, vrouwen en sommige mensen die er een beetje tussen in zitten. Mijn schoonzoon is een halve indo, topgozer. Hij werkt full-time, zijn ouders ook. Ik vroeg hem laatst of hij wel eens gediscrimineerd was. Hij zei, tuurlijk wordt er wel eens een grapje gemaakt, maar hij zegt dat die ook wel eens een grapje maakt over de witte benen van zijn collega als die met korte broek komt. En volgens mij hoort het ook zo. Je moet wat kunnen verdragen van elkaar. De BLM van dit moment praten alleen in hun eigen straatje, ze willen exteeem hoffelijk behandeld worden en zijn zo snel op hun ziel getrapt. Ze hebben net als Nederlanders genoten van gratis scholing, de goede zorg hier en eventuele uitkeringen en toeslagen. Ik denk dat er weinig plek in de wereld is waar je zo wordt behandeld als mens met buitenlandse achtergrond dan hier. Dat werkt vice versa, ik denk dat je in Afrika als blanke meer gediscrimineerd wordt. De Gullits en de Tans als rascisme voorvechter, mannen die hun vrouw beide nog niet trouw kunnen blijven. Mannen die hun geld wel verdiend hebben over de rug van Nederlanders. Waarom moeten dit donkere mensen zijn? Mix dit met vrouwen, desnoods met een homo erbij.
  • 4 Jul 2020 om 06:27
    • Quote van 4 Jul 2020 om 01:31
      2 van die racisten die weer hun eigen kleurtje willen promoten.
    In iedergeval onze linkse gutmenschen......
  • 4 Jul 2020 om 01:31
    2 van die racisten die weer hun eigen kleurtje willen promoten.
  • 4 Jul 2020 om 00:22
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:23
      het zijn juist die mensen die het doen !gullitje kan zelfs niet eens omgaan met zijn eigen vrouw en dat zegt al genoeg ! vreet van meer walletjes ?o ja dat ligt in adam
    Mijn vrouw kan ook niet met mij omgaan hoor je ook niemand over
  • 4 Jul 2020 om 00:17
    • Quote van 3 Jul 2020 om 22:22
      Lekker onafhankelijk, beide heren hebben een huidskleur en een (voor)oordeel over racisme. Beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. De uitleg van Gullit over het N woord was gewoon lachwekkend.
    Zit ook 'n oud international van de vrouwen in en 'n niet getinte man in haha
  • 3 Jul 2020 om 23:23
    het zijn juist die mensen die het doen !gullitje kan zelfs niet eens omgaan met zijn eigen vrouw en dat zegt al genoeg ! vreet van meer walletjes ?o ja dat ligt in adam
  • 3 Jul 2020 om 22:49
    • Quote van 3 Jul 2020 om 22:11
      Weer zo'n commissie dat lost ook niets op, het lijkt met verstandiger om in een dialoog met elkaar te blijvenen niet zo zwart wit te zien zoals Henk ten Cate en Ruud Gullit die vond dat de FC een zeer slechte keuzehad gemaakt door Ron Jans als trainer aan te stellen naar wat hij in Amerika had aangericht . Dan kan ik memeer vinden in Hedwiges Maduro die zei we dat deze situatie niet op de spits moeten drijven en hij veel Nederlandse vrienden heeft die bang waren om nog iets te zeggen.
    Een mens is niet perfect dat weet iedereen, behalve Gullit en ten Cate die spelen voor God en vele anderen met hen, die overal een mening over hebben vooral over anderen.
    Dat maakt het dat we allemaal naar de kloten gaan. Door die betweters die er ook nog eens bakken geld aan verdienen. We zijn ingelijfd door dit soort mensen in Nederland. Normaal doen is er niet meer bij.
  • 3 Jul 2020 om 22:34
    Ik laat me er maar niet over uit, omdat ik anders alle shit over me heen krijg !
  • 3 Jul 2020 om 22:22
    Lekker onafhankelijk, beide heren hebben een huidskleur en een (voor)oordeel over racisme. Beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. De uitleg van Gullit over het N woord was gewoon lachwekkend.
  • 3 Jul 2020 om 22:17
    Gullit, nou dan heb je een echte verbinder te pakken. Wist laatst bij Ziggo nog te vertellen dat hij twijfelde over of Ron Jans echt niet wist wat hij fout deed in Amerika. Nou, dan heb je het echt niet begrepen, dat voorspelt nog wat voor de toekomst! Dus helemaal waar, binnen de grachtengordel, dat is inmiddels het hele westen inclusief Hilversum vallen ze over elkaar om “de goede toon” aan te slaan, ten koste van de weldenkende en nuchtere kant van Nederland.
  • 3 Jul 2020 om 22:11
    Weer zo'n commissie dat lost ook niets op, het lijkt met verstandiger om in een dialoog met elkaar te blijvenen niet zo zwart wit te zien zoals Henk ten Cate en Ruud Gullit die vond dat de FC een zeer slechte keuzehad gemaakt door Ron Jans als trainer aan te stellen naar wat hij in Amerika had aangericht . Dan kan ik memeer vinden in Hedwiges Maduro die zei we dat deze situatie niet op de spits moeten drijven en hij veel Nederlandse vrienden heeft die bang waren om nog iets te zeggen.
  • 3 Jul 2020 om 21:33
    Tot zover het politiek correcte voetbalbond!
  • 3 Jul 2020 om 21:31
    Wat een opgeblazen bende zeg.probleem is gewoon dat een kleine minderheid hier een erg lage accepatiegrens heeft en direct moord en brand beginnen te schreeuwen. Maar dat is het ergste nog niet eens. Veel kwalijker vind ik het, dat de diverse praatprogramma's voor dergelijke dwazen dan ook nog eens de rode loper uitleggen om hun verhaal te doen. Geef die gasten verdomme geen podium en dan zijn we er zo vanaf van dat onnozele gejank.
  • 3 Jul 2020 om 21:21
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:46
      Opflikkeren met dat geneuzel, kotsziek wordt je er van.Alst allemaal zo erg is flikker lekker op naar Suriname en/of Afrika samen met die BLM anarchisten.
      Allemaal klagen maar wel het geld innen.
    +1.
  • 3 Jul 2020 om 21:16
    Soort ‘Napels zien en sterven ‘
  • 3 Jul 2020 om 21:06
    Ik mis Rijkaard de Lama nog in dit verhaal oeps’
  • 3 Jul 2020 om 21:02
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:55
      Nee,men moet ze na aangifte gewoon oppakken en voor het gerecht gooien. Zo werkt dat in een rechtssysteem. Maar tegenwoordig lijkt het alsof iedereen eigen Rechter wil spelen. Demonstraties, praatprogramma's commissies etc etc....
      Waar maken mensen zich druk om? Of is er iets anders aan de hand? Indoctrinatie?
    haha ze komen zichzelf tegen...die Akwasi wil de grachtenpanden in beslag nemen want die zijn met slavengeld gebouwd...
  • 3 Jul 2020 om 20:55
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:39
      Weer zo'n clubje van ons kent ons uit het westen. Komen 4x per jaar bij elkaar en schrijven een rapport, waarna het onmiddellijk in de onderste bureau lade verdwijnt. Antirascisme bestrijdt je niet met commissies.Een goede oplossing zou kunnen zijn, geef bij ieder kwetsend spreekkoor van supporters aan de tegenpartij een doelpunt.
    Nee,men moet ze na aangifte gewoon oppakken en voor het gerecht gooien. Zo werkt dat in een rechtssysteem. Maar tegenwoordig lijkt het alsof iedereen eigen Rechter wil spelen. Demonstraties, praatprogramma's commissies etc etc....
    Waar maken mensen zich druk om? Of is er iets anders aan de hand? Indoctrinatie?
  • 3 Jul 2020 om 20:46
    Opflikkeren met dat geneuzel, kotsziek wordt je er van.Alst allemaal zo erg is flikker lekker op naar Suriname en/of Afrika samen met die BLM anarchisten.
    Allemaal klagen maar wel het geld innen.
  • 3 Jul 2020 om 20:43
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:37
      Het gaat hier om een praatclubje. Waar maak je je druk om?
    Kom ik druk over? Vreemd dat je dat zegt, na mijn opmerking.....
  • 3 Jul 2020 om 20:39
    Weer zo'n clubje van ons kent ons uit het westen. Komen 4x per jaar bij elkaar en schrijven een rapport, waarna het onmiddellijk in de onderste bureau lade verdwijnt. Antirascisme bestrijdt je niet met commissies.Een goede oplossing zou kunnen zijn, geef bij ieder kwetsend spreekkoor van supporters aan de tegenpartij een doelpunt.
  • 3 Jul 2020 om 20:37
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:22
      De linkse grachtengordel menschen, krijgen steeds meer de voet tussen de deuren......extreem links is net zo gevaarlijk als extreem rechts!
    Het gaat hier om een praatclubje. Waar maak je je druk om?
  • 3 Jul 2020 om 20:35
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:11
      Puur en alleen al vanwege het feit dat Humberto Tan hier aan deelneemt is deze commissie al compleet ongeloofwaardig. De grootst mogelijke narcist op televisie...
    whaha zitten ook nog aantal vrouwen in die commissie ..dat geeft vast problemen ..met die twee
  • 3 Jul 2020 om 20:30
    • Quote van 3 Jul 2020 om 20:06
      Ja scorpio nu zeg je iets waar ik het volledig mee eens ben. Maar zoals ik vaker heb gezegt laten wij dat allemaal toe. Wij zijn veel te braaf wat dat betreft.
    Wat wil je eraan doen? Het is gewoon een baan die in het leven is geroepen door de huidige onrust. De ene zijn dood is de ander zijn brood.
    We hebben er toch geen invloed op. Het enige wat je kunt doen is je ervan distancieren. Niet meer aandacht aan schenken. Een ander leven beginnen. Nu wordt je er onbewust elke dag mee geconfronteerd. Waarom? Zoveel mensen die zich er niet druk om maken.
  • 3 Jul 2020 om 20:22
    De linkse grachtengordel menschen, krijgen steeds meer de voet tussen de deuren......extreem links is net zo gevaarlijk als extreem rechts!
  • 3 Jul 2020 om 20:14
    Ik ben er voorstander van om iedereen met respect te behandelen, en iedereen die een ander voor kutchinees -neger of -marrokaan uitmaakt mag wat mij betreft hard gestraft worden maar nu slaan we een beetje door tegenwoordig. Ik doe een oproep aan iedereen om vooral je gezonde verstand te blijven gebruiken.
  • 3 Jul 2020 om 20:11
    Puur en alleen al vanwege het feit dat Humberto Tan hier aan deelneemt is deze commissie al compleet ongeloofwaardig. De grootst mogelijke narcist op televisie...
  • 3 Jul 2020 om 20:09
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:59
      hahahahahaha,

      En het wordt met de dag erger. Mensen vervelen zich en gaan dan in dat soort commissies zitten. Hebben ze ook weer wat te doen over de rug van de normale burgers.
      Het is altijd die kleine groep die men vertegenwoordigd. Nooit de massa die gewoon doet. Die mogen alleen betalen.
    allemaal verzonnen in A'dam..rest wordt niet gevraagd ..weg met dat huttenvolk
  • 3 Jul 2020 om 20:06
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:59
      hahahahahaha,

      En het wordt met de dag erger. Mensen vervelen zich en gaan dan in dat soort commissies zitten. Hebben ze ook weer wat te doen over de rug van de normale burgers.
      Het is altijd die kleine groep die men vertegenwoordigd. Nooit de massa die gewoon doet. Die mogen alleen betalen.
    Ja scorpio nu zeg je iets waar ik het volledig mee eens ben. Maar zoals ik vaker heb gezegt laten wij dat allemaal toe. Wij zijn veel te braaf wat dat betreft.
  • 3 Jul 2020 om 20:01
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:47
      Krijgen we dan ook een commissie die zich bezighoudt met alle agressieve Marokkanen in de voetballerij? Wat een achterlijk en doorgedraaid land zijn wij geworden zeg.
    Of niet! Achterlijk land is Nederland geworden. Waar de buitenlanders nummer 1 zijn en de Hollander achtergesteld wordt. Dit land is onherkenbaar.
  • 3 Jul 2020 om 19:59
    • Quote van 3 Jul 2020 om 19:47
      Krijgen we dan ook een commissie die zich bezighoudt met alle agressieve Marokkanen in de voetballerij? Wat een achterlijk en doorgedraaid land zijn wij geworden zeg.
    hahahahahaha,

    En het wordt met de dag erger. Mensen vervelen zich en gaan dan in dat soort commissies zitten. Hebben ze ook weer wat te doen over de rug van de normale burgers.
    Het is altijd die kleine groep die men vertegenwoordigd. Nooit de massa die gewoon doet. Die mogen alleen betalen.
  • 3 Jul 2020 om 19:47
    Krijgen we dan ook een commissie die zich bezighoudt met alle agressieve Marokkanen in de voetballerij? Wat een achterlijk en doorgedraaid land zijn wij geworden zeg.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›