Douglas over Suarez, Bony en Toivonen: ''Ik vrat ze allemaal op''

14
Douglas over Suarez, Bony en Toivonen: ''Ik vrat ze allemaal op''

Douglas Franco Teixeira bewaart nog altijd mooie herinneringen aan zijn tijd bij FC Twente. De 32-jarige verdediger, die naar eigen zeggen 'in minder dan een half jaar' twintig kilo is afgevallen, genoot vooral van de wedstrijden tegen Ajax, PSV en Feyenoord. 

"Alle spitsen waren voor mij. Groot en klein, dik of dun", blikt hij terug in gesprek met Voetbal International. "Gekke Suarez, mooie duels. Bony, die muur. Toivonen, vieze speler. Ik vrat ze allemaal op. Af en toe kijk ik beelden terug. Wedstrijdjes van Twente. Zo mooi. Dan word ik blij, maar mis ik het ook allemaal weer. Het voetbal, het plezier, de vriendschap, de sfeer in de stadions", aldus Douglas. 

"Ik heb fouten gemaakt, maar daarvan heb ik geleerd", vervolgt hij vastberaden. "Toen ik na mijn schorsing in Brazilië was, zei mijn moeder: 'Koppie erbij, lekker trainen, je iets beter gedragen en geduld hebben. Dan komt het goed'. Nu ben ik weer topfit en klaar om te genieten. Mijn zaakwaarnemer is bezig, over een paar weken komt er wat moois uit. Dat kan niet anders. Zo zie je maar weer: naar je moeder luisteren, dan komt alles goed", besluit Douglas, die vorig jaar nog werd afgetest door FC Emmen. 

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2020 om 08:26
    • Quote van 12 Jul 2020 om 00:55
      Lekker mee laten trainen. Hij wil graag bij FC Twente spelen.Hij was en is mogelijk nog een geweldige speler.Douglas heeft talent en dat heb je gewoon wel of niet
    Ja Idd wat kost het voor een moeite om hem mee te laten trainen
  • 12 Jul 2020 om 00:55
    Lekker mee laten trainen. Hij wil graag bij FC Twente spelen.Hij was en is mogelijk nog een geweldige speler.Douglas heeft talent en dat heb je gewoon wel of niet
  • 9 Jul 2020 om 13:02
    • Quote van 9 Jul 2020 om 08:22
      Vroeger vrat ie ze op. Daarna verkeerde keuzes gemaakt.
    Nu vreet ie ook nog wel, maar dan op een andere manier.
  • 9 Jul 2020 om 11:08
    Ikzeg. Ja u vrat ze op. Maar hoe is het gesteld met u nu. Zoals u het aangeeft binnenkort, ik hoop het zeker voor u. En ik wens u heel veel sterkte en succes toe.
  • 9 Jul 2020 om 08:22
    Vroeger vrat ie ze op. Daarna verkeerde keuzes gemaakt.
  • 9 Jul 2020 om 06:34
    • Quote van 8 Jul 2020 om 23:57
      Die gaat niet meer komen. 3 jaar niks gespeeld. Ze willen hem er niet bij halen omdat hij geen voorbeeld is voor de jeugd en hun alleen maar in de weg staat.
    Theo Janssen zaten ze hier ook om te schreeuwen en bij vitesse doet ie het toch best aardig dacht ik om maar 'n voorbeeld te noemen
  • 8 Jul 2020 om 23:57
    Die gaat niet meer komen. 3 jaar niks gespeeld. Ze willen hem er niet bij halen omdat hij geen voorbeeld is voor de jeugd en hun alleen maar in de weg staat.
  • 8 Jul 2020 om 23:21
    • Quote van 8 Jul 2020 om 22:52
      Ik gun hem een kans !
    Ik ook
  • 8 Jul 2020 om 22:52
    Ik gun hem een kans !
  • 8 Jul 2020 om 22:39
    • Quote van 8 Jul 2020 om 22:26
      Wat is er mis met af en toe naar je moeder luisteren? Kan bij jou anders zijn maar die van mij zegt zo nu en dan hele zinnige dingen. Dat heeft verder niks met mn IQ te maken.
    Lijkt me dat dit ook de normaalste zaak van de wereld is in de Braziliaanse cultuur.
  • 8 Jul 2020 om 22:26
    • Quote van 8 Jul 2020 om 22:14
      32 en naar je moeder luisteren. IQ van een legkip. Beste Douglas was een geweldenaar, is volledig ontspoort. Nu op het laatste moment terug vechten is nobel, maar de kans van slagen klein. Ik zou graag met die moeder willen zitten en haar uitleggen dat ze beter af is hem te adviseren om jong het trainersvak in te gaan. Pak dat een beetje serieus op en geniet een leven, voor de rest van z'n leven, van een speler met stature, van een speler van weleer met aanzien. Iemand moet Douglas vertellen dat zijn houding tov topsport icm met roken, drinken, gokken, overgewicht gewoon gewoon killing is, maar dat Twentenaren het liefste volk op aarde zijn en hem maar al te graag omarmen als trainer voor jeugd, en zelfs graag de club willen vragen om in hem te investeren, afhankelijk van competenties, in een toekomst.
      Dat gezegd, als Douglas zich terug vecht, als hij weer een prof kan worden, dan niets dan respect, dan verdient hij niets dan accolades. Maar het is niet logisch dat dit bij FCT of Emmen moet. Als de mensen om hem heen karakter hebben dan sturen ze hem naar een amateur-club, en als zijn trainers heilig van hem overtuigd zijn dan bellen ze een trainer van Twente en vragen om te komen kijken. Vanaf 0 beginnen.
    Wat is er mis met af en toe naar je moeder luisteren? Kan bij jou anders zijn maar die van mij zegt zo nu en dan hele zinnige dingen. Dat heeft verder niks met mn IQ te maken.
  • 8 Jul 2020 om 22:14
    32 en naar je moeder luisteren. IQ van een legkip. Beste Douglas was een geweldenaar, is volledig ontspoort. Nu op het laatste moment terug vechten is nobel, maar de kans van slagen klein. Ik zou graag met die moeder willen zitten en haar uitleggen dat ze beter af is hem te adviseren om jong het trainersvak in te gaan. Pak dat een beetje serieus op en geniet een leven, voor de rest van z'n leven, van een speler met stature, van een speler van weleer met aanzien. Iemand moet Douglas vertellen dat zijn houding tov topsport icm met roken, drinken, gokken, overgewicht gewoon gewoon killing is, maar dat Twentenaren het liefste volk op aarde zijn en hem maar al te graag omarmen als trainer voor jeugd, en zelfs graag de club willen vragen om in hem te investeren, afhankelijk van competenties, in een toekomst.
    Dat gezegd, als Douglas zich terug vecht, als hij weer een prof kan worden, dan niets dan respect, dan verdient hij niets dan accolades. Maar het is niet logisch dat dit bij FCT of Emmen moet. Als de mensen om hem heen karakter hebben dan sturen ze hem naar een amateur-club, en als zijn trainers heilig van hem overtuigd zijn dan bellen ze een trainer van Twente en vragen om te komen kijken. Vanaf 0 beginnen.
  • 8 Jul 2020 om 22:02
    Hij moet toch op zijn minst mee kunnen trainen de aankomende periode? Vanaf 27 juli wordt het pas serieus, gaf Jans onlangs aan. Hij is gemotiveerd en geliefd bij de fans. Zou ook ssc-gerelateerd een goede zet zijn.
  • 8 Jul 2020 om 21:46
    Laat hem voor de gein eens hier z'n conditie op peil houding en dan kan Jans zelf beoordelen of het er nog in zit of niet.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›