BREAKING | 'FC Twente dichtbij handtekening van FC Utrecht-aanvaller'

49
BREAKING | 'FC Twente dichtbij handtekening van FC Utrecht-aanvaller'

FC Twente hoopt donderdag een officieel akkoord te bereiken met Vaclav Cerny. Dat meldt TC/Tubantia donderdagochtend. De rechterspits komt over van FC Utrecht, waar hij weinig uitzicht meer heeft op speeltijd.

Naar verluidt moet alleen de medische keuring nog gedaan worden. Omdat Cerny nog een contract tot en met 2022 heeft bij de club uit Utrecht lijkt FC Twente een huurovereenkomst te gaan sluiten met de 22-jarige aanvaller, die bij Jong Ajax al samenwerkte met Andries Ulderink.

Naast Cerny heeft FC Twente een akkoord bereikt met nog een huurling, zo liet de club woensdagavond weten tijdens een avond met supportersverenigingen. Ook deze speler moet nog wel medisch gekeurd worden.

49 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 16:39
    Cerny gaat ons allemaal verrassen. Hopelijk positief ????
  • 10 Jul 2020 om 06:55
    • Quote van 10 Jul 2020 om 00:45
      Troupee had wel al reeds bewezen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. Maar Klaiber is gewoon een betere back. Cerny heeft echt nog nergens kunnen bewijzen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. In het beste geval leeft die wat op dit seizoen maar dan ben je hem toch meteen kwijt aan Utrecht. Cerny overnemen ok maar huren vind ik gewoon heel raar.
    Hij heeft ook nooit de kans gehad om dat te bewijzen.
  • 10 Jul 2020 om 06:45
    • Quote van 10 Jul 2020 om 00:45
      Troupee had wel al reeds bewezen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. Maar Klaiber is gewoon een betere back. Cerny heeft echt nog nergens kunnen bewijzen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. In het beste geval leeft die wat op dit seizoen maar dan ben je hem toch meteen kwijt aan Utrecht. Cerny overnemen ok maar huren vind ik gewoon heel raar.
    toen in de kneuzendivisie voetbalden wij tegen Ajax 2 ..jeugd..in de Grolschveste verloren wij met 2-5..beste man bij Ajax 2 was toen Cerny met Noah Lang .beide scoorden ook nog..
  • 10 Jul 2020 om 06:31
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:59
      Weetje wat je het is met cerny. Douglas en streuer hebben 1 gemeen met elkaar. Ze houden schijnbaar beide van een casino wat een onzettende grote gok. Hetzelfde met ole john. Laten ze dan lekker wachten tot de 2e transfer periode. Cerny KAN de sterren van de hemel gaan spelen of wij hebben het zoveelste gevalletje van 10x niks in huis. Spelers en de overeenkomst tussen ceny en ola zijn dat het beide absoluut en totaal uit vorm zijn en wij alleen kunnen hopen dat er nog iets van hun ouwe kwaliteit onder schuild. Twente voert al jaren dit soort beleid door. We hebben spelers nodig die er staan. Elia is bijna 10 jaar ouder dan cerny en zelfs nu vele malen beter dan hem. Dat het groot talent was bij ajax ja. Maar daar zijn er wel meer van. Menig werd ook bestempeld als groot talent. Het koste jem een jalf seizoen om weerniets van wedstrijdfit te worden. Dan is precies wat je binnenhaalt met ola en cerny. Hoog gek gehaalt met een vleugje kww.
    is er op dit moment een andere keus. Echte bekende toppers kunnen wij niet betalen. Er is een reële begroting gemaakt en die bepaalt het salarisplafond. Wordt nu gehandeld en gezocht naar de mogelijkheden en Ron Jans moet van het bijeen gezochte een elftal maken..Dit alles vraagt tijd en ook wat vertrouwen erbij van onze kant.
  • 10 Jul 2020 om 06:08
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:11
      Precies die Streuer is gek. Er zijn genoeg andere opties die Jans kan op poetsen. Huren van Utrecht, zonder optie of meedingen in winstpercentage bij verkoop, gaat mij echt te ver.
    Wat hebben we aan een koopoptie? We kunnen toch geen transfersom betalen. Meedelen in de winst? Op dit moment hebben we meer aan een lagere huursom.
  • 10 Jul 2020 om 00:45
    • Quote van 9 Jul 2020 om 15:23
      Dat zegt niet zoveel, Troupee was ook bankzitter bij Utrecht, toch vond ik hem bij Twente prima spelen. En Cerny kijkt natuurlijk ook naar z'n speelkansen.
    Troupee had wel al reeds bewezen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. Maar Klaiber is gewoon een betere back. Cerny heeft echt nog nergens kunnen bewijzen dat hij het Eredivisie niveau aan kan. In het beste geval leeft die wat op dit seizoen maar dan ben je hem toch meteen kwijt aan Utrecht. Cerny overnemen ok maar huren vind ik gewoon heel raar.
  • 9 Jul 2020 om 15:23
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:03
      Om wraak te nemen op Twente zeker? Wat schiet je er nou mee op om een bankzitter van Utrecht te huren.
    Dat zegt niet zoveel, Troupee was ook bankzitter bij Utrecht, toch vond ik hem bij Twente prima spelen. En Cerny kijkt natuurlijk ook naar z'n speelkansen.
  • 9 Jul 2020 om 15:18
    • Quote van 9 Jul 2020 om 15:01
      Beter dan Aitor?
    Cerny spreekt prima Nederlands, dat is al een groot verschil......
  • 9 Jul 2020 om 15:04
    • Quote van 9 Jul 2020 om 15:01
      Beter dan Aitor?
    zekers en hij voetbalt gewoon door ligt en valt ook minder .
  • 9 Jul 2020 om 15:01
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:02
      Cerny gaat jullie allemaal verrassen. Jullie wouden altijd creatieve vleugelspelers zien toch? Dit is er 1. Echte rasvoetballer.
    Beter dan Aitor?
  • 9 Jul 2020 om 14:59
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:27
      We moeten erin blijven. Utrecht is een subtopper en wij degradatiekandidaat. Dat zijn en verhoudingen. Dat wij tukkers te trots zijn om een speler te huren van Utrecht is irrelevant. Cerny kan creativiteit brengen en heeft scorend vermogen. Bij Utrecht heeft hij weinig kansen gekregen. Het is natuurlijk kww of het er bij ons eruit komt maar dat is bij vrijwel elke speler en ik vind het wel een typische speler die bij Ron Jans het vertrouwen krijgt en goed gaat spelen. Dat wij Utrecht er uiteindelijk beter van maken is irrelevant. Dit is een korte termijn investering.
    Weetje wat je het is met cerny. Douglas en streuer hebben 1 gemeen met elkaar. Ze houden schijnbaar beide van een casino wat een onzettende grote gok. Hetzelfde met ole john. Laten ze dan lekker wachten tot de 2e transfer periode. Cerny KAN de sterren van de hemel gaan spelen of wij hebben het zoveelste gevalletje van 10x niks in huis. Spelers en de overeenkomst tussen ceny en ola zijn dat het beide absoluut en totaal uit vorm zijn en wij alleen kunnen hopen dat er nog iets van hun ouwe kwaliteit onder schuild. Twente voert al jaren dit soort beleid door. We hebben spelers nodig die er staan. Elia is bijna 10 jaar ouder dan cerny en zelfs nu vele malen beter dan hem. Dat het groot talent was bij ajax ja. Maar daar zijn er wel meer van. Menig werd ook bestempeld als groot talent. Het koste jem een jalf seizoen om weerniets van wedstrijdfit te worden. Dan is precies wat je binnenhaalt met ola en cerny. Hoog gek gehaalt met een vleugje kww.
  • 9 Jul 2020 om 14:54
    Maar 3 basisplaatsen vorig jaar bij Utrecht. Heeft daar niet eens de kans gehad. Hoop dat er toch ook een optie tot koop bij zit maar alleen huren zou ik zeker niet slecht vinden.
  • 9 Jul 2020 om 14:35
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:30
      Is dit nou een speler waar we blij van worden? Hoe veel wedstrijden op niveau heeft hij gespeeld de afgelopen jaren? Het was erg vaak net niet met hem.
    Dat is in mijn ogen ook het geval met deze speler. Zeker niet iemand die bepalend kan zijn. Dit is dus niet de "buitenkans" die beslist opgepakt moet worden in de eerste transfer periode. Huur is sowieso weggegooid geld. Laat ze in aub wachten op de tweede periode. Dan komen er nog genoeg van dit soot spelers vrij.
  • 9 Jul 2020 om 14:29
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:05
      Die gaat waarschijnlijk eerst 10 wedstrijden stuntelen om daarna wellicht wat in vorm te komen zodat die weer wedstrijd fit terug kan naar Utrecht.
    Die kans bestaat. Kan ook zijn dat hij wel gaat uitblinken. Als je geen risico neemt met spelers krijg je 11 eenheidsworsten en eindig je alsnog laatste omdat je geen kwaliteit hebt. Zekerheidjes kunnen we niet betalen.
  • 9 Jul 2020 om 14:27
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:11
      Precies die Streuer is gek. Er zijn genoeg andere opties die Jans kan op poetsen. Huren van Utrecht, zonder optie of meedingen in winstpercentage bij verkoop, gaat mij echt te ver.
    We moeten erin blijven. Utrecht is een subtopper en wij degradatiekandidaat. Dat zijn en verhoudingen. Dat wij tukkers te trots zijn om een speler te huren van Utrecht is irrelevant. Cerny kan creativiteit brengen en heeft scorend vermogen. Bij Utrecht heeft hij weinig kansen gekregen. Het is natuurlijk kww of het er bij ons eruit komt maar dat is bij vrijwel elke speler en ik vind het wel een typische speler die bij Ron Jans het vertrouwen krijgt en goed gaat spelen. Dat wij Utrecht er uiteindelijk beter van maken is irrelevant. Dit is een korte termijn investering.
  • 9 Jul 2020 om 14:11
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:03
      Om wraak te nemen op Twente zeker? Wat schiet je er nou mee op om een bankzitter van Utrecht te huren.
    Precies die Streuer is gek. Er zijn genoeg andere opties die Jans kan op poetsen. Huren van Utrecht, zonder optie of meedingen in winstpercentage bij verkoop, gaat mij echt te ver.
  • 9 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:02
      Cerny gaat jullie allemaal verrassen. Jullie wouden altijd creatieve vleugelspelers zien toch? Dit is er 1. Echte rasvoetballer.
    Die gaat waarschijnlijk eerst 10 wedstrijden stuntelen om daarna wellicht wat in vorm te komen zodat die weer wedstrijd fit terug kan naar Utrecht.
  • 9 Jul 2020 om 14:03
    • Quote van 9 Jul 2020 om 10:34
      Denk dat Rene Hake ook advies heeft gegeven voor zowel speler als Twente.
    Om wraak te nemen op Twente zeker? Wat schiet je er nou mee op om een bankzitter van Utrecht te huren.
  • 9 Jul 2020 om 14:02
    Cerny gaat jullie allemaal verrassen. Jullie wouden altijd creatieve vleugelspelers zien toch? Dit is er 1. Echte rasvoetballer.
  • 9 Jul 2020 om 12:45
    Ik ben bang dat dit niks wordt. Maar Jans zou er wel vertrouwen in hebben
  • 9 Jul 2020 om 12:36
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:14
      Bagger
    Ja we krijgen alleen maar b-keuze....pure middelmaat. Hopelijk verassen ze ons nog.
  • 9 Jul 2020 om 12:14
    Bagger
  • 9 Jul 2020 om 11:07
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:04
      Doet me een beetje denken aan Davies van Bayern of Alaba destijds. Enorm atletisch, fysiek in orde, razendsnel. Kan ook op linksbuiten, eentje die de hele flank bestrijkt, maar moet verdedigend nog wel het een en ander leren.
    Aha, klinkt wel goed.. goede aanvallende back is altijd een pluspunt
  • 9 Jul 2020 om 11:04
    • Quote van 9 Jul 2020 om 10:49
      Weet je er meer over? Ben wel echt benieuwd namelijk, hoor wel vaker groot talent, maar wat zijn zn sterke punten?
    Doet me een beetje denken aan Davies van Bayern of Alaba destijds. Enorm atletisch, fysiek in orde, razendsnel. Kan ook op linksbuiten, eentje die de hele flank bestrijkt, maar moet verdedigend nog wel het een en ander leren.
  • 9 Jul 2020 om 11:04
    Heel blij mee. Helaas nooit meer dezelfde geweest na z'n kruisbandblessure maar ik zie hem zich wel herpakken hier. Het is ook een typische speler die Ron Jans aan de praat krijgt. Ik denk dat hij iedereen gaat verrassen hier!
  • 9 Jul 2020 om 11:04
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:45
      De vijver voor mensen die we kunnen contracteren. Dat ben ik met je eens. Voor de huur vijver en die is toch wat groter vind ik dit matig. Hij staat al jaren op de scoutinglijst en is zo’n talent dat nooit echt is doorgebroken. Ik zou het bijzonder vinden als hij het gelijk goed doet. Uiteraard kan Jans wat schaven maar dat duurt wel een half jaar of langer. Daarom vindt ik het huren van deze speler wel een risico.
    Precies, heeft afgelopen jaar vooral een aantal keren ingevallen en vaak maar kort. Voor een huursommen zijn er vast wel andere opties. En waarom geef je douglas dan geen kans? Heeft ook weinig minuten in de benen. Kent de eredivisie en is gedreven
  • 9 Jul 2020 om 11:04
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:45
      De vijver voor mensen die we kunnen contracteren. Dat ben ik met je eens. Voor de huur vijver en die is toch wat groter vind ik dit matig. Hij staat al jaren op de scoutinglijst en is zo’n talent dat nooit echt is doorgebroken. Ik zou het bijzonder vinden als hij het gelijk goed doet. Uiteraard kan Jans wat schaven maar dat duurt wel een half jaar of langer. Daarom vindt ik het huren van deze speler wel een risico.
    Precies, heeft afgelopen jaar vooral een aantal keren ingevallen en vaak maar kort. Voor een huursommen zijn er vast wel andere opties. En waarom geef je douglas dan geen kans? Heeft ook weinig minuten in de benen. Kent de eredivisie en is gedreven
  • 9 Jul 2020 om 10:49
    • Quote van 9 Jul 2020 om 10:13
      Eentje waarvan ook bijna zeker is dat hij het zal halen, geweldig talent.
    Weet je er meer over? Ben wel echt benieuwd namelijk, hoor wel vaker groot talent, maar wat zijn zn sterke punten?
  • 9 Jul 2020 om 10:34
    Denk dat Rene Hake ook advies heeft gegeven voor zowel speler als Twente.
  • 9 Jul 2020 om 10:28
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:13
      Dan maar met optie tot koop of zo meer dan een paar ton kunnen we niet betalen aan het eind van het jaar. Ik vind het toch wat matig als het alleen een huurspeler is. Ik hoop stiekem dat Utrecht in zwaar weer zit en van hem af wil voor een doorverkooppercentage.
    Daar zit van seumeren dus die zitten niet in zwaar weer.
  • 9 Jul 2020 om 10:27
    Inmiddels bevestigd komt voor 1 seizoen op huurbasis
  • 9 Jul 2020 om 10:13
    • Quote van 9 Jul 2020 om 10:00
      Eens, maar ga ervan uit dat Jans dat wel doet
    Eens. Ik heb het met Jans eens. Alleen jeugd als het ook echt kwaliteit is.
  • 9 Jul 2020 om 10:13
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:06
      Oosterwolde heeft aangegeven in interview dat hij graag bij Twente het eerste wil halen, mooi nieuws!
    Eentje waarvan ook bijna zeker is dat hij het zal halen, geweldig talent.
  • 9 Jul 2020 om 10:00
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:35
      Dat is zo maar als je nu geen kans krijgt bij Twente krijg je hem nooit.
    Eens, maar ga ervan uit dat Jans dat wel doet
  • 9 Jul 2020 om 09:53
    Elke speler ooit is iets mee hier. Kom maar door met deze jongen. Publiek erachter, Ron Jans erop en vertrouwen geven! Risico of niet; dit is en blijft een naam die we kennen, iemand die de eredivisie kent en daarmee onze club. En niet een random Carlos of Antonio uit een B-divisie ergens uit Spanje. Reken er op dat er meer clubs achter hem?aanzaten. Goed werk weer, Streuer!
  • 9 Jul 2020 om 09:49
    Dit soort jongens moet je een jaar contract aanbieden en niet langer. Doe fout is in het verleden al zo vaak gemaakt. Eerst kijken of het vanuit beide partijen werkt. Daarna verder kijken.
  • 9 Jul 2020 om 09:45
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:33
      Het is de vijver waaruit we moeten vissen. Denk dat hij samen met Menig het maar moet gaan uitvechten.
    De vijver voor mensen die we kunnen contracteren. Dat ben ik met je eens. Voor de huur vijver en die is toch wat groter vind ik dit matig. Hij staat al jaren op de scoutinglijst en is zo’n talent dat nooit echt is doorgebroken. Ik zou het bijzonder vinden als hij het gelijk goed doet. Uiteraard kan Jans wat schaven maar dat duurt wel een half jaar of langer. Daarom vindt ik het huren van deze speler wel een risico.
  • 9 Jul 2020 om 09:35
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:19
      Naja veel van die jonge jongens zullen denk ik vooral kiezen voor waar ze grootste kans krijgen.
    Dat is zo maar als je nu geen kans krijgt bij Twente krijg je hem nooit.
  • 9 Jul 2020 om 09:33
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:30
      Is dit nou een speler waar we blij van worden? Hoe veel wedstrijden op niveau heeft hij gespeeld de afgelopen jaren? Het was erg vaak net niet met hem.
    Het is de vijver waaruit we moeten vissen. Denk dat hij samen met Menig het maar moet gaan uitvechten.
  • 9 Jul 2020 om 09:33
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:30
      Is dit nou een speler waar we blij van worden? Hoe veel wedstrijden op niveau heeft hij gespeeld de afgelopen jaren? Het was erg vaak net niet met hem.
    Het is de vijver waaruit we moeten vissen. Denk dat hij samen met Menig het maar moet gaan uitvechten.
  • 9 Jul 2020 om 09:30
    Is dit nou een speler waar we blij van worden? Hoe veel wedstrijden op niveau heeft hij gespeeld de afgelopen jaren? Het was erg vaak net niet met hem.
  • 9 Jul 2020 om 09:21
    Zoals ik de tekst lees, komen er 2 huurlingen bij. Ik ben super benieuwd wat er gaat komen deze dagen!
  • 9 Jul 2020 om 09:19
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:13
      Ja zou schokkender zijn als hij dat niet wil.
    Naja veel van die jonge jongens zullen denk ik vooral kiezen voor waar ze grootste kans krijgen.
  • 9 Jul 2020 om 09:19
    Op SoccerNews wordt duidelijk gesproken over een afkoop
  • 9 Jul 2020 om 09:19
    Op SoccerNews wordt duidelijk gesproken over een afkoop
  • 9 Jul 2020 om 09:17
    Dan mag ik hopen dat Utreg het helemaal verkeerd ziet.
  • 9 Jul 2020 om 09:13
    • Quote van 9 Jul 2020 om 09:06
      Oosterwolde heeft aangegeven in interview dat hij graag bij Twente het eerste wil halen, mooi nieuws!
    Ja zou schokkender zijn als hij dat niet wil.
  • 9 Jul 2020 om 09:13
    Dan maar met optie tot koop of zo meer dan een paar ton kunnen we niet betalen aan het eind van het jaar. Ik vind het toch wat matig als het alleen een huurspeler is. Ik hoop stiekem dat Utrecht in zwaar weer zit en van hem af wil voor een doorverkooppercentage.
  • 9 Jul 2020 om 09:06
    Oosterwolde heeft aangegeven in interview dat hij graag bij Twente het eerste wil halen, mooi nieuws!
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›