Ontslagen jeugdtrainer: ''Racisme of discriminatie niet te bewijzen''

88
Ontslagen jeugdtrainer: ''Racisme of discriminatie niet te bewijzen''

Ugur Zevfi was twee jaar lang werkzaam bij de jeugdopleiding van FC Twente, maar moest na afgelopen seizoen samen met twee andere getinte trainers vertrekken. Volgens de 32-jarige Zevfi is er sprake van oneerlijke behandeling.

De Enschedeër was assistent bij FC Twente onder 15 en kreeg in maart 2020 te horen dat hij vanwege financiële redenen moest vertrekken. "Dat is onzin, ik verdien 700 euro in de maand", vertelt Zevfi in gesprek met TC Tubantia.

Hij geeft aan altijd netjes behandeld te zijn door FC Twente en wil het woord racisme niet in de mond nemen, maar plaatst toch zijn vraagtekens. "Je gaat denken en vergelijken. Heb ik niet dezelfde kwaliteiten? Nu wil ik niet interessant doen en zeggen 'ik ben de beste trainer die er is', maar ik weet wel dat ik niet slecht ben. Of dat ik minder ben, dan andere jongens."

Zevfi had een extra cursus moeten doen om hoofdtrainer van een hoger jeugdelftal te worden en wilde dat ook wel. "Het was allemaal lastig", geeft hij aan. "Het jaar ervoor was er wel een team vrij voor iemand met mijn diploma's. Toen hebben ze iemand van buitenaf gehaald."

De jeugdtrainer snapt niet dat hij weg moest. "Ik had liever gehad dat ze zeiden dat ik niet goed genoeg was, en dat ze dat konden onderbouwen. Maar dat gebeurde niet", aldus Zevfi, die ook niet kan aantonen dat FC Twente fout zat.

"Racisme of discriminatie, dat is niet te bewijzen. Ze zeggen niet: Ugur, ik ontsla je omdat je donker bent", weet Zevfi, die er wel anders over denkt. "Ik weet wat ik zie. En dat is dat ik, maar ook die anderen, minder snel de kans krijgen. Dat doet pijn en het steekt, want dit was mijn droom. Ik ben 32, ik kom bij FC Twente niet meer terug. Dat weet ik. Maar ik hoop dat andere jongens, die ook de passie hebben die ik had, wel de kans krijgen."

88 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jul 2020 om 22:18

  • 9 Jul 2020 om 17:42
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:52
      Dat gedram over racisme ben ik wel zo dikke zat. Dat is het eerste waar ze mee klaar staan Wat had Paul dan moeten doen hem in zijn kantoor einladen lampen uit doen en dan een paar auf die fresse slaan en nu opzouten jij . Tis nooit goed
    Whahahah, ik zie het precies voor me, geweldig !
  • 9 Jul 2020 om 17:31
    • Quote van 9 Jul 2020 om 15:55
      Donder op , je bent zelf een racist klootzak, ze zien tegenwoordig achter iedere boom een beer. WIJ worden gediscrimineerd in on eigen land !
    Een beer? Nee Henk....het is achter elke boom een vijand. ;)


    Beren kun je op de weg zien......
  • 9 Jul 2020 om 16:48
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:18
      Weet je ieder heeft zijn eigen kwaliteiten, ik mag dan niet snugger zijn in tekst en bewoording, maar laat mij jou een ding zeggen ik ben een veel zaken veel snuggerder als jou. En dat is wat ik weet, en weetje ik eet er goed van, rij motor en auto, heb een mooi groot appartement bijna mijn eigendom, ik ga op vakantie wanneer ik wil, ik ga stappen wanneer ik wil, dus ik red me aardig, en dan mag jij zeggen dat ik niet snugger ben haha.
    Goed bezig! Ze kennen beter over je lullen dan van je vreten!
  • 9 Jul 2020 om 15:55
    Donder op , je bent zelf een racist klootzak, ze zien tegenwoordig achter iedere boom een beer. WIJ worden gediscrimineerd in on eigen land !
  • 9 Jul 2020 om 15:22
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:28
      Dit is nou het ergste van racisme als het even tegen zit in de rol van slachtoffer kruipen! Als je iets slimmer was had je begrepen dat als onze club geleid werd door de kluk klux clan dan had je überhaupt nooit gewerkt bij onze club! Eigenlijk geef je de reden hier zelf al aan een sportman knokt zich terug en gast niet in een hoekje zitten huilie huilie doen en slachtoffer spelen,kort gezegt jij mist een topsport mentaliteit!!!
    Blijkbaar mag deze man zelf bepalen dat hij beter functioneert dan anderen die wel mogen blijven. Dit ondanks het feit dat hij nog niet over de juiste papieren beschikt. Misschien heeft hij juist de kans gehad van FCT, maar is als gevolg van de reorganisatie in de opleiding nu geen plek meer over.
  • 9 Jul 2020 om 15:16
    Dit soort mensen moet zich aansluiten bij het Circus van Sylvana Simons. Dan kunnen ze door het land trekken en mensen aan het lachen maken......
  • 9 Jul 2020 om 15:01
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:47
      Lieve mensen, door dit soort mensen is de maatschappij compleet verneukt. Chappeau Ja Die, chappeau. Aan je hele bericht kan iedereen makkelijk zien dat je niet de meest snuggere persoon bent. Ook al heb je ergens een half punt, leer je mening eens normaal te verwoorden. Je bent een volwassen man. Kom op zeg.
    nou..met wat ik de laatste tijd lees en zie word een ieder bijna een racist......je durft je medelanders voor bepaalde functies niet meer af te wijzen omdat hij daarvoor totaal niet geschikt is en je hebt gelijk een aanklacht aan je broek wegens rasicme..Jadie zegt gewoon wat de meeste denken maar niet durven zeggen ..
  • 9 Jul 2020 om 14:52
    Dat gedram over racisme ben ik wel zo dikke zat. Dat is het eerste waar ze mee klaar staan Wat had Paul dan moeten doen hem in zijn kantoor einladen lampen uit doen en dan een paar auf die fresse slaan en nu opzouten jij . Tis nooit goed
  • 9 Jul 2020 om 14:39
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:05
      Racist
    Verdretn jong
  • 9 Jul 2020 om 14:39
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:05
      Racist
    Verdretn jong
  • 9 Jul 2020 om 14:20
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:03
      Dus omdat Ja Die zijn mening verkondt in zijn eigen bewoording is hij niet snugger ??? Als je het hebt over discrimineren. Een ieder doet dat in zijn of haar eigen woorden . Helemaal niets mis mee. Een mooie afspiegeling van de supporters. Mensen die daar over vallen die zijn niet zo snugger en het probleem in de huidige maatschappij.
    Thanks Vlekkie het is wat jij zegt ook een vorm van discriminatie haha, ik ben niet zo goed in grammatica en ik zeg wat ik voel..
  • 9 Jul 2020 om 14:18
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:47
      Lieve mensen, door dit soort mensen is de maatschappij compleet verneukt. Chappeau Ja Die, chappeau. Aan je hele bericht kan iedereen makkelijk zien dat je niet de meest snuggere persoon bent. Ook al heb je ergens een half punt, leer je mening eens normaal te verwoorden. Je bent een volwassen man. Kom op zeg.
    Weet je ieder heeft zijn eigen kwaliteiten, ik mag dan niet snugger zijn in tekst en bewoording, maar laat mij jou een ding zeggen ik ben een veel zaken veel snuggerder als jou. En dat is wat ik weet, en weetje ik eet er goed van, rij motor en auto, heb een mooi groot appartement bijna mijn eigendom, ik ga op vakantie wanneer ik wil, ik ga stappen wanneer ik wil, dus ik red me aardig, en dan mag jij zeggen dat ik niet snugger ben haha.
  • 9 Jul 2020 om 14:09
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:07
      Of realist.
    Hij zegt letterlijk dat mensen met een andere afkomst niks kunnen. Ik noem mensen niet snel een racist maar als je zoiets zegt ben je de definitie van een racist.
  • 9 Jul 2020 om 14:07
    • Quote van 9 Jul 2020 om 14:05
      Racist
    Of realist.
  • 9 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:55
      Komt gewoon omdat die niks kunnen.
    Racist
  • 9 Jul 2020 om 14:03
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:47
      Lieve mensen, door dit soort mensen is de maatschappij compleet verneukt. Chappeau Ja Die, chappeau. Aan je hele bericht kan iedereen makkelijk zien dat je niet de meest snuggere persoon bent. Ook al heb je ergens een half punt, leer je mening eens normaal te verwoorden. Je bent een volwassen man. Kom op zeg.
    Dus omdat Ja Die zijn mening verkondt in zijn eigen bewoording is hij niet snugger ??? Als je het hebt over discrimineren. Een ieder doet dat in zijn of haar eigen woorden . Helemaal niets mis mee. Een mooie afspiegeling van de supporters. Mensen die daar over vallen die zijn niet zo snugger en het probleem in de huidige maatschappij.
  • 9 Jul 2020 om 14:00
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:47
      Noem er eens 2 van buitenlandse afkomst dan die geschikt zijn voor deze functie, dit zelf zouden willen en financieel haalbaar zijn dan
    Ach laat hem lekker lullen, we hebben Pusic gehad en GGG. Nou die hebben laten zien dat ze het top deden. Het volgende zal wel zijn dat we niet genoeg buitenlandse spelers hebben met een donkere huidskleur. Sommige lui hebben altijd wat te zeiken
  • 9 Jul 2020 om 13:56
    Waarom moet Twente buitenlandse bestuursleden hebben?? Wat wil je hiermee nu bereiken Ugur. Je was gewoon niet goed genoeg, accepteer dat nu maar. Je bent gewoon bezig met opruiing. We zijn blij dat jij niet meer bij onze club werkt. Misschien kun je Sylvanaof Akwasi nog even mailen om uit te huilen!! Momenteel geen racisme in de aanval en op het middenveld maar de verdediging en de keepers die zijn allemaal blank!! Racisme toch Ugur??
  • 9 Jul 2020 om 13:47
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:49
      Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
    Noem er eens 2 van buitenlandse afkomst dan die geschikt zijn voor deze functie, dit zelf zouden willen en financieel haalbaar zijn dan
  • 9 Jul 2020 om 13:47
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:56
      Ga lekker in Turkije of zo schouten je komt gewoon kwaliteit te kort en maar lopen janken, nieuwe mode hod wat zijn die Nederlanders rasistisch, pleur dan lekker op naar je eigen land, en maak geen gebruik meer van alle sociale zaken fier hier zijn. Oprotten met volk dat onze club zo in een kwaad daglicht wil zetten omdat hij niet capabel genoeg is en er nog 17mensen zijn ontslagen, en niet snel naar uwv gaan handje ophouden hé? Vraag dat maar aan Erdogan!!!!
    Lieve mensen, door dit soort mensen is de maatschappij compleet verneukt. Chappeau Ja Die, chappeau. Aan je hele bericht kan iedereen makkelijk zien dat je niet de meest snuggere persoon bent. Ook al heb je ergens een half punt, leer je mening eens normaal te verwoorden. Je bent een volwassen man. Kom op zeg.
  • 9 Jul 2020 om 13:41
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:49
      Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
    De ballenjongen.... Ze moeten jou het stadion uitschoppen en een verbod voor de club geven voor het leven. Volledig respectloos naar Jacob Malki, een man met FCT bloed in zijn aderen.
  • 9 Jul 2020 om 13:33
    Wel verdacht! Alle aankopen van Twente zijn tot nu toe nog wit. Mag ik ook in de krant? Ik noemt het geen racisme maar vind wel apart! Jah bij de aankoop had ik dat niet direct door maar nu ik erover nadenk. Als je het ziet dan zie je het.
  • 9 Jul 2020 om 13:24
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:21
      Als twente wel discrimineert verklaar dan eens hoe het kan dat deze 3 in dienst waren? Flikker toch een eind op met je neppe racisme kaart elke keer. Te triest voor woorden dit. Zodra er ook maar iets tegen een zwarte gedaan wordt is het meteen racisme, maar zodra het zelfde gebeurt met een blanke hoor je niemand er over. Die gast loopt te zeiken dat het onzin was dat hij er uit moest vanwege bezuinigingen terwijl hij maar 700 euro verdiende. Komt het misschien in zijn bekrompen kop op dat hij zo slecht is dat hij in deze tijd nog niet eens 700 euro waard is?
    +1
  • 9 Jul 2020 om 13:21
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
    Als twente wel discrimineert verklaar dan eens hoe het kan dat deze 3 in dienst waren? Flikker toch een eind op met je neppe racisme kaart elke keer. Te triest voor woorden dit. Zodra er ook maar iets tegen een zwarte gedaan wordt is het meteen racisme, maar zodra het zelfde gebeurt met een blanke hoor je niemand er over. Die gast loopt te zeiken dat het onzin was dat hij er uit moest vanwege bezuinigingen terwijl hij maar 700 euro verdiende. Komt het misschien in zijn bekrompen kop op dat hij zo slecht is dat hij in deze tijd nog niet eens 700 euro waard is?
  • 9 Jul 2020 om 13:20
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:00
      Uit je reacties lees ik al dat je niet de meest intelligente persoon hier bent dus neem het je niet kwalijk dat je zo denkt.
    Dat mag jij vinden ik kots alleen van jullie soort, en heeft met intelegentie niets te doen. Als je het niet bevalt rot je gewoon op, al dat gezeik over rasisme tis nu mooi geweest.
  • 9 Jul 2020 om 13:19
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
    De twee trainers van dat elftal,ook du Gardijn,zijn weg,doorselecteren heet dat,heeft niets met afkomst te maken,allebei matige trainers,ken de situatie rond dat team goed omdat een vriend daar een kleinkind heeft voetballen,veel ouders ontevreden over beide trainers,alle twee niet goed genoeg voor een BVO,nu zit Looms er,is wel een Heracles jongen, maar wel drie klassen beter dan hun.Dus ben ik blij dat ze weg zijn, nieuwe bezems vegen schoon.
  • 9 Jul 2020 om 13:16
    • Quote van 9 Jul 2020 om 13:07
      Dat is tegenwoordig het probleem. Heb je een scheet dwars zitten en ben je van orgine geen Nederlander, zoek de pers op, zet het op Fb of nog beter; meldt je aan voor een praatprogramma om daar nog eens flink uit te huilen waarom dat kleine scheetje toch dwars zit. Man. Als het je hier niet bevalt, dan rot toch lekker op!
    Ze praten het elkaar aan. Dat las ik ook al van een vrouw in de Volkskrant. Die zei letterlijk. Ik heb het nooit gezien maar nu zie het ineens. Iemand anders had tegen haar gezegd. Je moet meer op je kleur gaan letten dan zie je het. Hetzelfde voor deze man die zegt eigenlijk hetzelfde. Dit heeft niks met racisme te maken dit is gewoon opkomen voor je eigen zwarte, getinte ras en dan ben net zo slecht als mensen die alleen opkomen voor het witte ras. Ik zie trouwens nauwelijks mensen die proud to be white als leus hebben dus denk dat ze zelf meer met hun kleurtje bezig zijn dan een gemiddelde blanke.
  • 9 Jul 2020 om 13:07
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:52
      Geef deze mensen geen podium
    Dat is tegenwoordig het probleem. Heb je een scheet dwars zitten en ben je van orgine geen Nederlander, zoek de pers op, zet het op Fb of nog beter; meldt je aan voor een praatprogramma om daar nog eens flink uit te huilen waarom dat kleine scheetje toch dwars zit. Man. Als het je hier niet bevalt, dan rot toch lekker op!
  • 9 Jul 2020 om 13:03
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:56
      Fijn dat je reactie totaal niet-discriminerend is opgesteld. Bedankt voor je input
    Hou op te zeurn joh temeijer
  • 9 Jul 2020 om 13:02
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:56
      Fijn dat je reactie totaal niet-discriminerend is opgesteld. Bedankt voor je input
    Leg mij een uit waarom er zoveel getinte spelers in het veld staan en niet de gemiddelde samentstelling van Nederland? Omdat er meer kwaliteit uit die hoek komt. Qua trainers komt er meer kwaliteit uit blanke hoek. Zo heeft iedere cultuur zijn kracht. Kom maar eens op de gemiddelde hbo of UT. Daar stikt het van de buitenlanders maar nauwelijks Turks, Marokkaans of zwart. Op de pleintjes zie je ze voetballen. Logisch dat je op het veld meer getinte ziet en in management meer blanken.
  • 9 Jul 2020 om 13:00
    TLM
  • 9 Jul 2020 om 13:00
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:58
      Denk het ook
    Uit je reacties lees ik al dat je niet de meest intelligente persoon hier bent dus neem het je niet kwalijk dat je zo denkt.
  • 9 Jul 2020 om 12:58
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:28
      Dit is nou het ergste van racisme als het even tegen zit in de rol van slachtoffer kruipen! Als je iets slimmer was had je begrepen dat als onze club geleid werd door de kluk klux clan dan had je überhaupt nooit gewerkt bij onze club! Eigenlijk geef je de reden hier zelf al aan een sportman knokt zich terug en gast niet in een hoekje zitten huilie huilie doen en slachtoffer spelen,kort gezegt jij mist een topsport mentaliteit!!!
    Precies. Goed verwoord. Zo makkelijk na trappen nu bahh. Nederland is kapot.
  • 9 Jul 2020 om 12:58
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:50
      Inside esd is dus Ugur!!! Dat is wel duidelijk. Negeer hem A.U.B
    Denk het ook
  • 9 Jul 2020 om 12:58
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:53
      Hahaha jammer joh
    Dan moet Ugur oprotten!!! Bah bah wat een jankerd en achterbakse hufter
  • 9 Jul 2020 om 12:56
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:49
      Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
    Ga lekker in Turkije of zo schouten je komt gewoon kwaliteit te kort en maar lopen janken, nieuwe mode hod wat zijn die Nederlanders rasistisch, pleur dan lekker op naar je eigen land, en maak geen gebruik meer van alle sociale zaken fier hier zijn. Oprotten met volk dat onze club zo in een kwaad daglicht wil zetten omdat hij niet capabel genoeg is en er nog 17mensen zijn ontslagen, en niet snel naar uwv gaan handje ophouden hé? Vraag dat maar aan Erdogan!!!!
  • 9 Jul 2020 om 12:56
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:55
      Komt gewoon omdat die niks kunnen.
    Fijn dat je reactie totaal niet-discriminerend is opgesteld. Bedankt voor je input
  • 9 Jul 2020 om 12:55
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:49
      Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
    Komt gewoon omdat die niks kunnen.
  • 9 Jul 2020 om 12:55
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:49
      Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
    Komt gewoon omdat die niks kunnen.
  • 9 Jul 2020 om 12:53
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:50
      Inside esd is dus Ugur!!! Dat is wel duidelijk. Negeer hem A.U.B
    Hahaha jammer joh
  • 9 Jul 2020 om 12:53
    Laat die mafkees aub nooit meer terugkomen! Zielepieten tegenwoordig met “racisme”. Ja ik weet het er is racisme in nederland, maar alles wat ook maar een klein beetje tegen een donker iemand is, is tegenwoordig racisme. Bah
  • 9 Jul 2020 om 12:52
    Geef deze mensen geen podium
  • 9 Jul 2020 om 12:50
    Inside esd is dus Ugur!!! Dat is wel duidelijk. Negeer hem A.U.B
  • 9 Jul 2020 om 12:50
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
    Kluivert en kufo als scout. De materiaal man. Pusic, GG etc.Hoeveel getinte mensen melden zich aan als trainer met vergelijkbare skills. Zonder die info kun je niks maar dan ook niks zeggen over racisme. vervolgens moet je het ook nog een langs de lat Twentse samenstelling van de bevolking leggen. 9 om 1wat is het? Tenslotte nog mijn eigen mening die cultuur heeft gewoon arrogante trekjes. Die mannetjes. Kijk maar in de kamer en dan heb je nog over mensen die echt wat bereikt hebben. Nog steeds arrogant en irritant. Zwarte sporters zijn ook oververtegenwoordigd. Je zou eigenlijk een elftal moeten hebben met 9 blanke en 2 getinte mensen. Dat klopt ook niet. Dat komt om die mensen gemiddeld het beter doen. Kan ook zijn Nederlandse trainers het gewoon beter doen.
  • 9 Jul 2020 om 12:50
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
    Nee, wat jij hier doet is eigenlijk hetzelfde als wat deze jeugdtrainer in het artikel aangeeft. We zeggen het niet, maar bedoelen het wel! Ik ben tegen ongelijkheid, maar ik weet niet om welke reden hij ontslagen is. Dus stop dan met linken leggen en de suggestie geven dat het hier om racisme en discriminatie gaat.
  • 9 Jul 2020 om 12:49
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:45
      Jammer dat je dan niet aan Jacob denkt
    Je bedoelt de ballenjongen? Tuurlijk dat mogen mensen met een buitenlandse afkomst WEL doen, meer ook niet. Noem 2 bestuursleden/trainers/scouts op dan?
  • 9 Jul 2020 om 12:49
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:37
      Nou nou nou wat een frustratie
    Simpel zat alles is hier in een keer rasisme??? Ik wordt er doodziek van van dat gejank, zolang alles maar gaat zoals hun willen is het goed. Dus zeg ik tyf lekker op naar Turkije naar dictatortje Erdogan. Dat zijn pas rasisten tegenover de Koerden, gewoon het land uitrappen, en want het is nu allemaal rasisme, donder op heeft niks met frustratie te maken, maar elke kleurli g loopt bijna te janken. Maar ze vergeten dat er bij bedrijven ook een tijd positieve discriminatie moest zijn, dan hoor je ze niet!!! Terwijl de blanke beter gekwalificeerd was!!! Rot op met dat kut volk.
  • 9 Jul 2020 om 12:48
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Nee. Een maand geleden (voor BLM) had jij er ook geen aandacht aan gegeven. Maar nu!!!!!!!! Dikke vinger
  • 9 Jul 2020 om 12:48
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Nee. Een maand geleden (voor BLM) had jij er ook geen aandacht aan gegeven. Maar nu!!!!!!!! Dikke vinger
  • 9 Jul 2020 om 12:48
    Jank niet zoo man!! Als Twente zo racistisch was dan hadden ze jou helemaal niet aangenomen. Twente kijkt gewoon wie het beste is en als dan een Nederlander is dan is dat een Nederlander en als dat een Turk is dan is dat een Turk.
  • 9 Jul 2020 om 12:45
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:35
      Dat is een voetballer, ik doel op trainers of andere functies binnen de club.
    Jammer dat je dan niet aan Jacob denkt
  • 9 Jul 2020 om 12:42
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:35
      Dat is een voetballer, ik doel op trainers of andere functies binnen de club.
    Vind het zo gelul als er goede trainers zijn die echt willen dat zaten ze op die plek het gaat om willen en kwaliteit! Kijk Gullit alle kansen gehad,maar wil het zelf niet meer Rijkhaard zelfde verhaal hebben nota bene gratis hun diploma mogen halen en doen er niets mee! Straks ga je me nog vertellen dat Bleuming ook donker is!!!! Als we niet oppassen zitten op alle hoge functies straks vrouwen,homo's en medelanders niet om hun kwaliteiten, maar om te moeten bewijzen dat je geen racistische organisatie bent!
  • 9 Jul 2020 om 12:41
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Wat dacht je van gebrek aan kwaliteit jankerd. Altijd direct in de slachtofferrol. Pleur een eind op man.
    Terug naar dictator Erdogan naadjesvolk
  • 9 Jul 2020 om 12:35
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:34
      Roemaratoe?
    Dat is een voetballer, ik doel op trainers of andere functies binnen de club.
  • 9 Jul 2020 om 12:34
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:32
      Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
    Roemaratoe?
  • 9 Jul 2020 om 12:32
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:43
      Dat is wat hij in het artikel aangeeft. Ik weet niet wie er allemaal ontslagen is. Weet jij het? Wat ik wel vind is dat het wel erg populair is om iets racisme te noemen.
    Ik heb het woord racisme niet genoemd, vroeg alleen of men het niet opvallend vond. Als Twente niet discrimineert op afkomst, kun jij mij dan 2 personen opnoemen met een 'buitenlandse' achternaam? Zij krijgen ook niet dezelfde kansen als anderen, bied ze dan wat aan zoals de club bij anderen wel doet. Ben benieuwd.
  • 9 Jul 2020 om 12:32
    Wat dacht je van gebrek aan kwaliteit jankerd. Altijd direct in de slachtofferrol. Pleur een eind op man.
  • 9 Jul 2020 om 12:28
    Dit is nou het ergste van racisme als het even tegen zit in de rol van slachtoffer kruipen! Als je iets slimmer was had je begrepen dat als onze club geleid werd door de kluk klux clan dan had je überhaupt nooit gewerkt bij onze club! Eigenlijk geef je de reden hier zelf al aan een sportman knokt zich terug en gast niet in een hoekje zitten huilie huilie doen en slachtoffer spelen,kort gezegt jij mist een topsport mentaliteit!!!
  • 9 Jul 2020 om 12:12
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:54
      Het beste is om hier niet eens op te reageren. Anders voelen ze zich ook nog gehoord.
    +1
  • 9 Jul 2020 om 12:07
    • Quote van 9 Jul 2020 om 12:01
      Rascisme is in en intriest, hetzelfde geldt voor discriminatie. Tegenwoordig valt alles wel onder te brengen onder één van de twee. Jammer dat dit artikel niet ook de reactie van één van de andere trainers bevat. Hij gaf aan dat er geen sprake is van rascisme, hij beschikt niet over alle diploma's. De andere trainer gaat er in mee nadat deze man ermee is gekomen. In vervolg dus nooit de ware reden voor het ontslag geven, maar dat iemand niet goed genoeg is... Maar ja, dan krijg je 'ik word bestempeld als niet goed genoeg omdat ik een andere afkomst heb...' Tegenwoordig wordt bijna alles rascisme genoemd als iemand niet tevreden is. Misschien eens kijken naar je eigen kwaliteiten en gedrag...
    Helemaal goed verwoord ook ik vind dat er heel veel heel snel op racisme wordt gegooid het is ook wel heel gemakkelijk kijk maar wat doen we met blanke vla , de straat staat blank.
  • 9 Jul 2020 om 12:05
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Dan heb je het over trainers. Er zijn meer mensen ontslagen in de opleiding. De hoofd jeugdopleiding, de manager opleiding, de video analist en een aantal scouts zijn ook Ontslagen, allemaal blank. Dus er zijn niet alleen allochtonen ontslagen in de opleiding.

    Daarnaast moest Twente mensen ontslaan van Heracles om kosten te besparen en er iets meer gezamenlijks van te maken. Dat wordt uiteraard niet vermeld door Tubantia.
  • 9 Jul 2020 om 12:03
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:37
      Het zijn kameleons. Wanneer er wat te halen valt zijn ze rasechte Nederlanders. Bij zaken die hun niet goed uit komt zijn ze ineens gekleurd.
    Goede bewoording zo heb ik het nog niet eens bekeken!
  • 9 Jul 2020 om 12:02
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Nee
  • 9 Jul 2020 om 12:01
    Tubantia is gewoon bezig met een hetze. Elke ontslagen medewerker of mensen die afvallen bij de sollicitatie (Zorniger) worden gebeld of ze niet iets negatiefs over Twente in de krant willen zetten
  • 9 Jul 2020 om 12:01
    Rascisme is in en intriest, hetzelfde geldt voor discriminatie. Tegenwoordig valt alles wel onder te brengen onder één van de twee. Jammer dat dit artikel niet ook de reactie van één van de andere trainers bevat. Hij gaf aan dat er geen sprake is van rascisme, hij beschikt niet over alle diploma's. De andere trainer gaat er in mee nadat deze man ermee is gekomen. In vervolg dus nooit de ware reden voor het ontslag geven, maar dat iemand niet goed genoeg is... Maar ja, dan krijg je 'ik word bestempeld als niet goed genoeg omdat ik een andere afkomst heb...' Tegenwoordig wordt bijna alles rascisme genoemd als iemand niet tevreden is. Misschien eens kijken naar je eigen kwaliteiten en gedrag...
  • 9 Jul 2020 om 11:58
    Jongens laat je hier niet uitlokken tot een discussie.. Ugur en zijn racisme vrienden zullen ongetwijfeld op dit blog willen benadrukken dat Twente racistisch is. Ik kan mij op geen enkele manier voorstellen dat Twente racistisch is. Dit is gewoon bewust de club in diskrediet brengen. Hij is niet de eerste en niet de laatste die ons Twente probeert kapot te maken.
  • 9 Jul 2020 om 11:54
    Het beste is om hier niet eens op te reageren. Anders voelen ze zich ook nog gehoord.
  • 9 Jul 2020 om 11:51
    Je kunt het woord racisme niet niet in de mond nemen. Dan neem je het dus toch in de mond. Dan zijn het meteen hele zware aantijgingen. Misschien is dat wel de reden voor ontslag. Iemand die denk alles netjes te doen en ondertussen onrust zaait.
  • 9 Jul 2020 om 11:50
    "Dat is onzin, ik verdien 700 euro in de maand" hoe kun jij in hemelsnaam bepalen of Twente dit kan (en/of wil) ophoesten voor jou.
  • 9 Jul 2020 om 11:47
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Het artikel vermeldt ook dat de 3 ontslagen trainers niet over alle trainers diploma's beschikken. Misschien dat dit ook heeft meegespeeld in de beslissing om afscheid te nemen van deze 3 assistenten.
  • 9 Jul 2020 om 11:43
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Dat is wat hij in het artikel aangeeft. Ik weet niet wie er allemaal ontslagen is. Weet jij het? Wat ik wel vind is dat het wel erg populair is om iets racisme te noemen.
  • 9 Jul 2020 om 11:41
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:39
      Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
    Betekent dit dat 80% van de ontslagen mensen geen immigratie heeft?
  • 9 Jul 2020 om 11:39
    Dus jullie vinden het niet opvallend dat de enige 3 trainers met een 'exotische' achternaam eruit moeten en de jongens met een Nederlandse achternaam allemaal blijven?
  • 9 Jul 2020 om 11:39
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:21
      Erg vreemd dat een jeugdtrainer van 700 in de maand moest vertrekken. Maar daar zal vast geen racisme achterzitten, wellicht uit de neus lopem vreten? Kraan zal zijn redenen wel hebben gehad.
    Denk je dat een koffie mevrouw 2000 euro in de maand verdiend?? Denk na voor je domme antwoorden geeft en je de waarheid niet kent.
  • 9 Jul 2020 om 11:37
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:34
      Maar ugur je bent helemaal niet donker...
    Het zijn kameleons. Wanneer er wat te halen valt zijn ze rasechte Nederlanders. Bij zaken die hun niet goed uit komt zijn ze ineens gekleurd.
  • 9 Jul 2020 om 11:37
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:21
      Opdonderen met dat klote volk wat een gezeik zeg en dat omdat jij er uit liegt met 18mensen. Gewoon optyfen idioot dat je bent, ga naar je eigen land met dictator Erdogan, achterlijke idioot, goedkoop scoren hé? Rotvolk
    Nou nou nou wat een frustratie
  • 9 Jul 2020 om 11:37
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:26
      Er staat een mega beeld van Blaise nkufo voor de deur. Beetje raar voor een racistische club. Verder mis ik zeer veel info. Zijn er meerdere assistent trainers ontslagen? Hoe was zijn functioneren. Etc etc.
    100+ oprotten met deze neppers terug naar Erdogan sturen op lekke onderzeeër bah was een misselijk volk. En dat beeld van Blaise, een van mijn fovoriete spelers die ooit bij onze mooie club hebben gespeeld.
  • 9 Jul 2020 om 11:34
    Maar ugur je bent helemaal niet donker...
  • 9 Jul 2020 om 11:34
    En het dan vreemd vinden dat iedereen steeds meer een hekel krijgt aan dat volk.
  • 9 Jul 2020 om 11:33
    Hij wil het woord racisme niet in de mond nemen! Hij heeft zijn mond er vol van in dit artikel.
  • 9 Jul 2020 om 11:31
    • Quote van 9 Jul 2020 om 11:21
      Opdonderen met dat klote volk wat een gezeik zeg en dat omdat jij er uit liegt met 18mensen. Gewoon optyfen idioot dat je bent, ga naar je eigen land met dictator Erdogan, achterlijke idioot, goedkoop scoren hé? Rotvolk
    Zoals verwacht. Je geeft ze alles en uiteindelijk keren ze tegen je. Het enige wat me verrast is dat het nu al is. Ik had verwacht dat het pas zou gebeuren over 100 jaar als ze met meer zijn.
  • 9 Jul 2020 om 11:26
    Er staat een mega beeld van Blaise nkufo voor de deur. Beetje raar voor een racistische club. Verder mis ik zeer veel info. Zijn er meerdere assistent trainers ontslagen? Hoe was zijn functioneren. Etc etc.
  • 9 Jul 2020 om 11:25
    Ikzeg. Hoe zo raar. En dan in uw achter hoofd racisme. Voor de duidelijkheid wij mensen slaan door.
  • 9 Jul 2020 om 11:21
    Erg vreemd dat een jeugdtrainer van 700 in de maand moest vertrekken. Maar daar zal vast geen racisme achterzitten, wellicht uit de neus lopem vreten? Kraan zal zijn redenen wel hebben gehad.
  • 9 Jul 2020 om 11:21
    Mensen moeten een realiseren hoeveel impact het heeft als ze direct de racisme kaart trekken!!! Dit is even erg als het racisme zelf. Echt racisme moet worden aangepakt maar door dit soort mensen worden we zo langzame hand een beetje racisme moe. Kortom ik ben blij dat hij ontslagen is want dit soort mensen wil je niet bij je club hebben!!
  • 9 Jul 2020 om 11:21
    Opdonderen met dat klote volk wat een gezeik zeg en dat omdat jij er uit liegt met 18mensen. Gewoon optyfen idioot dat je bent, ga naar je eigen land met dictator Erdogan, achterlijke idioot, goedkoop scoren hé? Rotvolk
  • 9 Jul 2020 om 11:20
    Het begint allemaal een beetje zielig te worden.