''Dan blijven negen van de tien jeugdspelers bij FC Twente''

26
''Dan blijven negen van de tien jeugdspelers bij FC Twente''

FC Twente heeft sinds deze zomer weer een gezamenlijke jeugdopleiding met Heracles Almelo. De jeugdspelers kunnen uiteindelijk zelf kiezen bij wie ze een contract tekenen als beide clubs interesse hebben. 

René Wagelaar denkt niet dat de toppers snel de overstap maken naar Heracles Almelo, maar waarschuwt FC Twente wel. "Als elke jeugdspeler goed behandeld wordt en de club een plan heeft, dan blijven negen of misschien zelfs tien van de tien in Enschede. Geloof mij nou maar" zegt de spelersmakelaar bij VoetbalTijd.

"Dat hebben ze de laatste jaren wel verknald", vervolgt Wagelaar kritisch. "Als ze normaal met die jongens omgaan, ze zijn op tijd op de afspraak en komen wel opdagen als iemand een contract wil tekenen, dan gaat iedereen naar FC Twente. Daar ben ik van overtuigd. De grootte van de club, de entourage, alles. Dan ga je toch niet naar Heracles?"

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 22:46
    • Quote van 10 Jul 2020 om 22:02
      Zeker heeft Oosterwolde ook veel kwaliteiten en zo lopen er wel meer goede spelers bij onder de 19. Fctwente heeft nu niet de euro's om spelers te kopen maar waarom zou je spelers gaan halen als je de kwaliteit in huis hebt. Wel belangrijk is een selectie van ervaren spelers en jeugdige talenten die kansen krijgen en fouten mogen maken
    Precies nu is het moment om jeugd te brengen omdat veel meer ploegen dit moeten dien door corona. Dat houd ook in dat de niveaus afgezien de top 4 niet heel veel van elkaar hoeven onder te doen. Ze hebben allemaal minder spelers minder geld en meer jeugdspelers of b of c kwaliteit omdat a kwaliteit bijna niet te betalen is momenteel. Het niveau van de eredivisie zal daardoor ook wat dalen. Het zou dus best kunnen als je een beetje inventief bent met transfers dat je zomaar hoger of zelfs veel hoger kunt eindigen dan waar je op mikt en nee ik bedoel niet alleen twente. Dit is eigenlijk het jaar om of naar de middenmoot te gaan of zelfs subtop als het meezit. Als het plek 12 voor ons word na 34 wedstrijden is dat ook prima. Maar als je als kleine club of wij een stuntje wil flikken is dit het jaar o dat te doen.
  • 10 Jul 2020 om 22:02
    • Quote van 10 Jul 2020 om 20:17
      John doe oosterwolde niet te kort. Ik denk dat smal serieuze concurrentie heeft aan oosterwolde. Van leeuwen is het meest bekend daar zijn verschillende eredivisie ploegen al een keer voor komen kijken. Hebben er zich ook een aantal gemeld. Maar twente wou hem niet kwijt. Zelfs ajax heeft meermaals voor van leeuwen op de tribune gezeten. Werd door sommige scouts zelfs genoemd als een type middenvelder ala frankie de Jong. Dat mag je rustig als een ontzettende groot compliment beschouwen.
    Zeker heeft Oosterwolde ook veel kwaliteiten en zo lopen er wel meer goede spelers bij onder de 19. Fctwente heeft nu niet de euro's om spelers te kopen maar waarom zou je spelers gaan halen als je de kwaliteit in huis hebt. Wel belangrijk is een selectie van ervaren spelers en jeugdige talenten die kansen krijgen en fouten mogen maken
  • 10 Jul 2020 om 20:17
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:40
      Zeker van leeuwen is een van de grootste talenten van Nederland. Deze speler moet alleen met meer lef gaan spelen. Voor de trainers een goede taak op optimaal resultaat te halen uit deze groep spelers.
    John doe oosterwolde niet te kort. Ik denk dat smal serieuze concurrentie heeft aan oosterwolde. Van leeuwen is het meest bekend daar zijn verschillende eredivisie ploegen al een keer voor komen kijken. Hebben er zich ook een aantal gemeld. Maar twente wou hem niet kwijt. Zelfs ajax heeft meermaals voor van leeuwen op de tribune gezeten. Werd door sommige scouts zelfs genoemd als een type middenvelder ala frankie de Jong. Dat mag je rustig als een ontzettende groot compliment beschouwen.
  • 10 Jul 2020 om 19:40
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:57
      Zijn hun 2 grotere talenten als Bosch?
    Zeker van leeuwen is een van de grootste talenten van Nederland. Deze speler moet alleen met meer lef gaan spelen. Voor de trainers een goede taak op optimaal resultaat te halen uit deze groep spelers.
  • 10 Jul 2020 om 17:52
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:47
      Een goede vriend van mij kent Wagelaar heel goed, dus ik vertel uit betrouwbare bron dat het alles te maken heeft gehad met Bleuming, Van Leeuwen en de Rutten-clan die er liep. Zij hebben hem nooit iets gegund. Kwamen niet opdagen toen Velthuis een contract wilde tekenen. Huiberts en Loohuis zitten bij hem en zijn weggejaagd. Zij hebben nooit iets gedaan om talenten binnen te houden. Dat is toch algemeen bekend
    Maar nu gaat de jeugd weer serieus genomen worden mede door nood maar niet alleen. Onder jans en ulderink komen er wel wat door.
  • 10 Jul 2020 om 17:47
    Een goede vriend van mij kent Wagelaar heel goed, dus ik vertel uit betrouwbare bron dat het alles te maken heeft gehad met Bleuming, Van Leeuwen en de Rutten-clan die er liep. Zij hebben hem nooit iets gegund. Kwamen niet opdagen toen Velthuis een contract wilde tekenen. Huiberts en Loohuis zitten bij hem en zijn weggejaagd. Zij hebben nooit iets gedaan om talenten binnen te houden. Dat is toch algemeen bekend
  • 10 Jul 2020 om 17:28
    • Quote van 10 Jul 2020 om 15:23
      Een aparte gast die Wagelaar. Hij is zelf de makelaar van Tijs Velthuis, een van de grootste talenten uit de Twente jeugd, die hij onlangs heeft begeleid met de overstap naar de AZ jeugd.
    Lees de laatste alinea van het artikel.
  • 10 Jul 2020 om 15:23
    Een aparte gast die Wagelaar. Hij is zelf de makelaar van Tijs Velthuis, een van de grootste talenten uit de Twente jeugd, die hij onlangs heeft begeleid met de overstap naar de AZ jeugd.
  • 10 Jul 2020 om 15:07
    • Quote van 10 Jul 2020 om 14:35
      Misschien omdat we nu een andere TD hebben?
    Zou inderdaad zo maar kunnen !
  • 10 Jul 2020 om 14:35
    • Quote van 10 Jul 2020 om 12:50
      Heeft die Walgelaar wat goed te maken ten opzichte van FCTWENTE, vorig seizoen alleen maar negatief !
    Misschien omdat we nu een andere TD hebben?
  • 10 Jul 2020 om 14:33
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:57
      Zijn hun 2 grotere talenten als Bosch?
    Bosch zit al officieel bij het eerste dacht ik. Denk dat hun prsten over de jeugd die deze week is aangesloten bij het eerste.
  • 10 Jul 2020 om 14:33
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:57
      Zijn hun 2 grotere talenten als Bosch?
    In potentie wel, Bosch heeft echter wel een voorsprong mede doordat hij al minuten heeft gemaakt. Sluiter kan overigens ook wel bij de grote talenten worden gerekend vind ik.
  • 10 Jul 2020 om 14:19
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:57
      Geldt andersom ook
    Oké, dank je !
  • 10 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:21
      Denk dat bij Heracles de verwachtingen inmiddels ook veel hoger zijn,want laten we eerlijk zijn qua prestaties en amusement waarde zijn ze ons al een paar jaar voorbij gestreefd, zouden die weer degradatie voetbal moeten spelen dan word de druk ook gigantisch!!! Twente moet het hebben van zijn supporters en het echte gras.
    Als ik een talent was zal ik zelf nooit bij een club die kunstgras heeft gaan spelen.
  • 10 Jul 2020 om 13:57
    • Quote van 10 Jul 2020 om 12:53
      Stel een jeugdspeler kiest voor FCTWENTE, en wordt over drie jaar verkocht voor vijf miljoen, moeten ze dan dat bedrag delen met Heracles ? !
    Geldt andersom ook
  • 10 Jul 2020 om 13:57
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:07
      Denk van leeuwen of anders oosterwolde is ook groot talent.
    Zijn hun 2 grotere talenten als Bosch?
  • 10 Jul 2020 om 13:56
    Leven en laten leven
  • 10 Jul 2020 om 13:55
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:21
      Denk dat bij Heracles de verwachtingen inmiddels ook veel hoger zijn,want laten we eerlijk zijn qua prestaties en amusement waarde zijn ze ons al een paar jaar voorbij gestreefd, zouden die weer degradatie voetbal moeten spelen dan word de druk ook gigantisch!!! Twente moet het hebben van zijn supporters en het echte gras.
    Ja en je vergeet het belangrijkste de naam, De geschiedenis, de prijzenkast, gewoon de hele entourage, daar kan plastic clubje nooit aan meekomen
  • 10 Jul 2020 om 13:55
    • Quote van 10 Jul 2020 om 13:21
      Denk dat bij Heracles de verwachtingen inmiddels ook veel hoger zijn,want laten we eerlijk zijn qua prestaties en amusement waarde zijn ze ons al een paar jaar voorbij gestreefd, zouden die weer degradatie voetbal moeten spelen dan word de druk ook gigantisch!!! Twente moet het hebben van zijn supporters en het echte gras.
    Ja en je vergeet het belangrijkste de naam, De geschiedenis, de prijzenkast, gewoon de hele entourage, daar kan plastic clubje nooit aan meekomen
  • 10 Jul 2020 om 13:21
    • Quote van 10 Jul 2020 om 12:59
      Als Twente weer financieel gezond is duurdere spelers( lees betere) zich kan veroorloven dan zijn talenten beter af bij Heracles waar al veel spelers na een paar jaar geweldige transfers hebben gemaakt en de druk minder is
    Denk dat bij Heracles de verwachtingen inmiddels ook veel hoger zijn,want laten we eerlijk zijn qua prestaties en amusement waarde zijn ze ons al een paar jaar voorbij gestreefd, zouden die weer degradatie voetbal moeten spelen dan word de druk ook gigantisch!!! Twente moet het hebben van zijn supporters en het echte gras.
  • 10 Jul 2020 om 13:07
    • Quote van 10 Jul 2020 om 12:50
      Wie van de talenten heeft de meeste potentie die nu momenteel meetraint ?
    Denk van leeuwen of anders oosterwolde is ook groot talent.
  • 10 Jul 2020 om 12:59
    Als Twente weer financieel gezond is duurdere spelers( lees betere) zich kan veroorloven dan zijn talenten beter af bij Heracles waar al veel spelers na een paar jaar geweldige transfers hebben gemaakt en de druk minder is
  • 10 Jul 2020 om 12:53
    Stel een jeugdspeler kiest voor FCTWENTE, en wordt over drie jaar verkocht voor vijf miljoen, moeten ze dan dat bedrag delen met Heracles ? !
  • 10 Jul 2020 om 12:50
    Heeft die Walgelaar wat goed te maken ten opzichte van FCTWENTE, vorig seizoen alleen maar negatief !
  • 10 Jul 2020 om 12:50
    Wie van de talenten heeft de meeste potentie die nu momenteel meetraint ?
  • 10 Jul 2020 om 12:47
    Heracles hoef niet groter te worden gemaakt, dan het al is. Wij zijn groter en dat moet je blijven uitstralen. Een aantal van deze talenten met fluwelen hanschoenen behandelen. Dan kunnen ze de club een mooie dienst bewijzen. Misschien wel in transferbeleid.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›