''Mensen wilden niet dat FC Twente nog groter zou worden''

28
''Mensen wilden niet dat FC Twente nog groter zou worden''

Douglas Franco Teixeira werd tien jaar geleden met FC Twente kampioen van Nederland. De Braziliaanse verdediger genoot met volle teugen van het titelfeest.

"Ik was een paar dagen van de wereld", lacht hij in gesprek met Voetbal International. "Het was zo'n mooie tijd. Wat een ploeg! We konden alles." Douglas bleef ook na de titel bij FC Twente en werd bijna opnieuw kampioen met de Tukkers.

"Onder trainer Michel Preud'homme hadden we de titel ook moeten pakken", vervolgt de 32-jarige Braziliaan. "We speelden nog beter. Dat was eigenlijk het mooiste jaar. We wonnen de Johan Cruijff Schaal en de beker. En we haalden de kwartfinale van de Europa League. Dat we geen kampioen werden, kan ik nog steeds moeilijk accepteren."

Douglas wijst met een beschuldigende vinger naar de KNVB. "Het is niet eerlijk gegaan", doelt hij op een aantal discutabele beslissingen. "Mensen wilden niet dat FC Twente nog groter zou worden. Hun plannetje kwam precies uit: Ajax werd kampioen. Maar we hadden zelf al lang voor die laatste wedstrijd de titel moeten pakken."

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 08:04
    Nu zijn we echt zover dat we de naam Calimero van Heracles moeten overnemen. Alleen het eierschaaltje even rood verfen voor het seizoen begint.
  • 9 Jul 2020 om 23:46
    VakP moest zonodig 20 jarig bestaan vieren tijdens de wedstrijd met rookbommen.... winnende treffer tegen NEC hing in de lucht, maar ja wedstrijd gestaakt door de rook, kwartiertje voor tijd. NEC weer op krachten en het bleef bij een 1-1. En nee nou wil ik niet alle reacties horen van de keren dat dankzij de support de punten binnen werden gesleept.... want dit was gewoon dom.
  • 9 Jul 2020 om 21:45
    Die ene uitwedstrid bij az dat we pingel moesten hebben en die goal van az afgekeurd moest worden
  • 9 Jul 2020 om 21:29
    • Quote van 9 Jul 2020 om 19:04
      Ik blijf er bij dat het een fout is geweest van Preud'homme. Hij heeft dat seizoen vol ingezet op Champions league/Europees voetbal. De competitie was van minder belang. Ondertussen was oom Joop al weer bezig met de begroting voor het seizoen er op, gebasseerd op een tweede kampioenschap(we weten allemaal hoe dat af is gelopen!).....Het kan en mag toch niet zo zijn dat het op de laatste wedstrijd aan moest komen UIT bij Ajaks!! Dit blijf ik een fout vinden van Preud'homme, voor de rest niks anders dan goeds over deze man.
    De twee wedstrijden voor de dubbel tegen Ajax (RJC en Graafschap) heeft FCT totaal onnodig punten verspeeld. Wijzen naar Preud'homme, Vink, de knvb is zinloos. Als FCT normaal beleid was blijven voeren hadden we ook zonder titel in 11 nu nog een (sub)topclub kunnen zijn. Wat in Alkmaar kan, kan hier ook.
  • 9 Jul 2020 om 21:03
    • Quote van 9 Jul 2020 om 20:46
      Was dat die wedstrijd met al die rode und gelbe kaarten toch. Echt vet genaaid toen bizar . Dat toen de tv nog aan de hing is een wonder
    Ja was een bizarre pot. Volgens mij werd die wedstrijd ook nog ff gestaakt en Bossen was die week erop een weekendje vrij.
  • 9 Jul 2020 om 21:00
    • Quote van 9 Jul 2020 om 20:46
      Was dat die wedstrijd met al die rode und gelbe kaarten toch. Echt vet genaaid toen bizar . Dat toen de tv nog aan de hing is een wonder
    Ja dat was inderdaad dat seizoen. Met die bizarre rode kaart van Douglas. Het seizoen ervoor was de handsbal van AZ. Dus die klopt niet.
  • 9 Jul 2020 om 20:46
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:58
      Handsbal bij Az die over het hoofd werd gezien door die bolle scheids waar ik de naam ff van kwijt ben.
    Was dat die wedstrijd met al die rode und gelbe kaarten toch. Echt vet genaaid toen bizar . Dat toen de tv nog aan de hing is een wonder
  • 9 Jul 2020 om 20:46
    • Quote van 9 Jul 2020 om 19:17
      Ruud Bossen?
    Jup!
  • 9 Jul 2020 om 20:44
    • Quote van 9 Jul 2020 om 20:16
      Kijk, Douglas boekt vooruitgang. Praat al als een echte supporter, dom geleuter over samenzweringen enzovoort. Nu nog een scc aanschaffen en een accountje hier, dan is hij op z'n plek.
    Ik ga steeds meer hopen op een mooie come back! Alleen al om je anti douglas verhalen...
  • 9 Jul 2020 om 20:16
    Kijk, Douglas boekt vooruitgang. Praat al als een echte supporter, dom geleuter over samenzweringen enzovoort. Nu nog een scc aanschaffen en een accountje hier, dan is hij op z'n plek.
  • 9 Jul 2020 om 19:39
    • Quote van 9 Jul 2020 om 19:30
      vink
    Blinde vink
  • 9 Jul 2020 om 19:30
    • Quote van 9 Jul 2020 om 19:17
      Ruud Bossen?
    vink
  • 9 Jul 2020 om 19:17
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:58
      Handsbal bij Az die over het hoofd werd gezien door die bolle scheids waar ik de naam ff van kwijt ben.
    Ruud Bossen?
  • 9 Jul 2020 om 19:04
    Ik blijf er bij dat het een fout is geweest van Preud'homme. Hij heeft dat seizoen vol ingezet op Champions league/Europees voetbal. De competitie was van minder belang. Ondertussen was oom Joop al weer bezig met de begroting voor het seizoen er op, gebasseerd op een tweede kampioenschap(we weten allemaal hoe dat af is gelopen!).....Het kan en mag toch niet zo zijn dat het op de laatste wedstrijd aan moest komen UIT bij Ajaks!! Dit blijf ik een fout vinden van Preud'homme, voor de rest niks anders dan goeds over deze man.
  • 9 Jul 2020 om 19:04
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:58
      Handsbal bij Az die over het hoofd werd gezien door die bolle scheids waar ik de naam ff van kwijt ben.
    Dat was het seizoen ervoor
  • 9 Jul 2020 om 18:58
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:53
      Ik kan me zo niet zo snel echte fouten heugen van scheidsrechters in dat jaar. Alleen Douglas tegen AZ tien. Iemand meer geheugen?
    Handsbal bij Az die over het hoofd werd gezien door die bolle scheids waar ik de naam ff van kwijt ben.
  • 9 Jul 2020 om 18:57
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:26
      Nee hoor wij hadden 1 punt meer voor die wedstrijd.
    Zeker een gelijkspel was genoeg geweest in deze wedstrijd tegen ajax. Dan was fctwente de terechte kampioen geweest.
  • 9 Jul 2020 om 18:53
    Ik kan me zo niet zo snel echte fouten heugen van scheidsrechters in dat jaar. Alleen Douglas tegen AZ tien. Iemand meer geheugen?
  • 9 Jul 2020 om 18:29
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:15
      De laatste zin wel gelezen?
    Ja maar ook de zin ervoor.. waarin hij suggereert dat er een plan was ajax kampioen te laten worden. Dat is natuurlijk onzin... in die wedstrijd zat geen gekkigheid, helaas terecht verloren
  • 9 Jul 2020 om 18:26
    • Quote van 9 Jul 2020 om 17:41
      Had je ze wel beide moeten winnen. We hadden 2 punten minder en een minder doelsaldo. Echt zonde dat je die 2 wedstrijden niet gewonnen hadden. Dan had onze toekomst er anders uitgezien. Denk al aan het geld dat je krijgt van de Champions League..
    Nee hoor wij hadden 1 punt meer voor die wedstrijd.
  • 9 Jul 2020 om 18:24
    • Quote van 9 Jul 2020 om 17:41
      Had je ze wel beide moeten winnen. We hadden 2 punten minder en een minder doelsaldo. Echt zonde dat je die 2 wedstrijden niet gewonnen hadden. Dan had onze toekomst er anders uitgezien. Denk al aan het geld dat je krijgt van de Champions League..
    Maar hoeveel risico had munsterman, dan well niet genomen?
  • 9 Jul 2020 om 18:22
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:10
      Ook hier bewijst douglas zijn mentaliteit weer. Schuld zoeken bij een ander, ipv te zien dat twente het echt zelf liet liggen
    Jij bewijst jezelf hier ook een dienst! Topper...
  • 9 Jul 2020 om 18:20
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:10
      Ook hier bewijst douglas zijn mentaliteit weer. Schuld zoeken bij een ander, ipv te zien dat twente het echt zelf liet liggen
    Lezen is ook een vak
  • 9 Jul 2020 om 18:15
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:10
      Ook hier bewijst douglas zijn mentaliteit weer. Schuld zoeken bij een ander, ipv te zien dat twente het echt zelf liet liggen
    De laatste zin wel gelezen?
  • 9 Jul 2020 om 18:10
    Ook hier bewijst douglas zijn mentaliteit weer. Schuld zoeken bij een ander, ipv te zien dat twente het echt zelf liet liggen