Streuer: ''Dan viel me altijd op hoe goed Cerny kan voetballen''

15
Streuer: ''Dan viel me altijd op hoe goed Cerny kan voetballen''

FC Twente gaat Vaclav Cerny spoedig presenteren als nieuwe aanvaller, zo weet de Tubantia te melden. Technisch directeur Jan Streuer zag de Tsjechische aanvaller vorig jaar regelmatig aan het werk tijdens trainingen van FC Utrecht.

"Dan viel me altijd op hoe goed Cerny kan voetballen", legt hij uit. "Hij is technisch en explosief en kan op de beide vleugels uit de voeten", constateert Streuer, die wel snapt dat de voormalig Ajacied niet helemaal uit de verf kwam bij de club uit de Domstad. 

"Utrecht had ook wel erg veel aanvallers", blikt hij terug. "Vaclav is een gevoelige jongen, die vertrouwen nodig heeft. Wij denken dat wij een staf hebben die hem weet te prikkelen", besluit Streuer. Cerny werkte in het verleden bij Jong Ajax succesvol samen met Andries Ulderink, terwijl hij woensdag in een onderhoud met trainer Ron Jans veel vertrouwen voelde. 

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 13:14
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Laten we de dag nou nog niet gaan loven voordat het avond is.
  • 10 Jul 2020 om 12:49
    Eigenlijk precies wat ik eerder al riep. Deze staf gaat deze jongen volledig laten opbloeien. Heel goed werk, wederom. Lekker bezig, Twente!!
  • 10 Jul 2020 om 10:42
    Prima speler
  • 10 Jul 2020 om 10:26
    • Quote van 10 Jul 2020 om 10:16
      Ons kent ons beleid.
      Wij gaan de mislukkelingen redden.Hopen dat ze ons ook redden.

    aah toch positiever..je hebt hoop..
  • 10 Jul 2020 om 10:16
    Ons kent ons beleid.
    Wij gaan de mislukkelingen redden.Hopen dat ze ons ook redden.

  • 10 Jul 2020 om 10:14
    • Quote van 10 Jul 2020 om 10:01
      De wens is de vader van de gedachte...
    Niet geprobeerd is altijd mis ;)
  • 10 Jul 2020 om 10:01
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:59
      Lekker hoor Streuer! Eindelijk een jongen erbij waavan je weet dat hij op Eredivisie niveau meekan. En met Jans weet ik zeker dat hij Cerny weer kan motiveren om vooral te stralen.
    De wens is de vader van de gedachte...
  • 10 Jul 2020 om 09:59
    Lekker hoor Streuer! Eindelijk een jongen erbij waavan je weet dat hij op Eredivisie niveau meekan. En met Jans weet ik zeker dat hij Cerny weer kan motiveren om vooral te stralen.
  • 10 Jul 2020 om 09:58
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:36
      Echt een verademing inderdaad! Ben erg blij met hoe alles verloopt tot nu toe, dit realisme en deze nuchterheid is precies wat de club nodig heeft op dit moment.
    Helemaal eens, kan het niet vaak genoeg zeggen alleen maar rake woorden. Niet om de zaak heen draaien of vaag gelul.
  • 10 Jul 2020 om 09:57
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:45
      Mee eens
    Mee eens !
  • 10 Jul 2020 om 09:45
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:33
      Ik vind dit soort teksten nu al beter dan die commerciële Ted van Leeuwen praatjes over nieuwe spelers.
    Mee eens
  • 10 Jul 2020 om 09:44
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:36
      Echt een verademing inderdaad! Ben erg blij met hoe alles verloopt tot nu toe, dit realisme en deze nuchterheid is precies wat de club nodig heeft op dit moment.
    Mee eens
  • 10 Jul 2020 om 09:36
    • Quote van 10 Jul 2020 om 09:33
      Ik vind dit soort teksten nu al beter dan die commerciële Ted van Leeuwen praatjes over nieuwe spelers.
    Echt een verademing inderdaad! Ben erg blij met hoe alles verloopt tot nu toe, dit realisme en deze nuchterheid is precies wat de club nodig heeft op dit moment.
  • 10 Jul 2020 om 09:33
    Ik vind dit soort teksten nu al beter dan die commerciële Ted van Leeuwen praatjes over nieuwe spelers.
  • 10 Jul 2020 om 09:29
    Gewoon weer een prima speler erbij jongens, we hebben toch wat materiaal nodig om een wedstrijd te spelen. Ik denk ook dat we niet zoveel betalen voor deze jongen qua huursom/loon, hij is bij Utrecht op een dood spoor beland nadat zij goed geld hebben betaald aan Ajax. Als ze er nog wat op willen verdienen, kunnen ze beter investeren in hem door hem bij ons te stallen. Misschien speelt die wel geweldig het hele seizoen, misschien is het een prima breedte versterking? KWW!
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›