''Hij was vorig jaar Nakamura op een gegeven moment al voorbij''

34
''Hij was vorig jaar Nakamura op een gegeven moment al voorbij''

Ron Jans is afgelopen maandag met FC Twente begonnen aan de voorbereiding en de oefenmeester laat maar liefst zeven talenten meetrainen. Clubwatcher Tijmen van Wissing hoopt dat de jonge spelers onder de nieuwe technische staf meer kansen krijgen. 

"Ik was afgelopen winter ook mee met het trainingskamp in Spanje", sprak hij bij de Oosttribune. "Daar zag je Luca Everink echt heel aardig meedoen, maar daarna heeft hij vijf of zes maanden niets gehoord van de club. En dat moet gewoon voorbij zijn. De technische staf neemt ze nu wel serieus en dan heb je denk ik in Andries Ulderink en Ron Jans een uitstekende staf", aldus Van Wissing. 

"Misschien zitten er wel 1 of 2 spelers die kunnen aantikken bij het eerste elftal. Ik zeg niet meteen dat ze in de basis komen, maar zo'n Van Leeuwen is bijvoorbeeld een aardige buitenspeler", vervolgt hij. "Hij heeft ook mogen ruiken aan Heracles Almelo en onder Wormuth mogen trainen, dus ik snap wel dat Ron Jans hem er ook bij heeft genomen", legt de verslaggever uit. 

"Want je zult je maar vergissen in zo'n speler he, dat-ie daarna ineens doorbreekt. Die jongen ademt het rood van FC Twente en heeft eigenlijk niets met Heracles Almelo", verklapt Van Wissing. "En hij was vorig jaar Nakamura op een gegeven moment al voorbij in de tweede seizoenshelft, maar nu ziet-ie dan weer dat Cerny komt. Dan is voor hem het perspectief weer wat minder."

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

???? ???????????????????????????? ???????????????? ???? #fctwente

Een bericht gedeeld door FC Twente (@fctwente) op

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2020 om 01:35
    • Quote van 10 Jul 2020 om 23:23
      Dat zou ik heel mooi vinden, eindelijk weer een zelf opgeleide aanvaller in het team. Zou toch prachtig zijn als Jans hem gewoon zou opstellen de eerste wedstrijd van het seizoen ;)
    De laatste was Jari bombarie
  • 12 Jul 2020 om 00:01
    Als er 1 of 2 kunnen aanpikken zou dat mooi zijn. En er dan zoveel mogelijk bijhouden, zodat ze vaker op een hoger niveau trainen, daar worden ze beter van. Dat vond ik destijds met Co Adriaanse bij het eerste en Kluivert bij het 2e zo goed doen. Mooi voorbeeld daarvan, Berghuis en Promes
  • 11 Jul 2020 om 16:03
    • Quote van 11 Jul 2020 om 15:13
      13 assist afgelopen seizoen. Dus ik weet niet waar die statistieken hieronder vandaan komen . Dan klopt Transfermarkt niet. Mijn zoon volgt deze jongens nauwlettend (zat vroeger bij ze op school) en kijkt heel veel. Ik zie ze ook regelmatig (al jaren) . Afgelopen seizoen was o19 voor het eerst geen samenhangend team. Het leek alsof veel spelers alleen maar voor eigen succes gingen (zelf wilden scoren of juist geen diepe ballen maar alles op safe). Van Leeuwen had in een goed lopend team veel meer kunnen scoren. Alle voorgaande jaren veel assistent en goals op zijn naam. Het is een aanvallende middenvelder (10) , zeer behendig maar ook goed als vleugel. Deed regelmatig met Jong mee(jong was ongeorganiseerd en samenraapsel van spelers afgelopen jaar. In de tweede seizoenshelft scoorde Nakamura weer een aantal goals voor jong. Ook hier een aantal na goede actie en assist van v Leeuwen
    Noem de wedstrijden eens op dan,Opta en SciSports zeggen hetzelfde als transfermarkt.
  • 11 Jul 2020 om 15:13
    • Quote van 10 Jul 2020 om 23:14
      Meer scoren en assists geven was zijn verbeterpunt tijdens evaluatiegesprekken,deels eigen schuld,je moet geil zijn om een goal of beslissende assist te geven,deels de schuld van de trainers,A presteerde onder niveau,ten Caat moest weg,en Niemeier was een ramp,en wilskracht hoort er ook bij,maar Jans is wel gecharmeerd van hem,denk dat hij en Ulderink hem wel een stap kunnen laten maken.
    13 assist afgelopen seizoen. Dus ik weet niet waar die statistieken hieronder vandaan komen . Dan klopt Transfermarkt niet. Mijn zoon volgt deze jongens nauwlettend (zat vroeger bij ze op school) en kijkt heel veel. Ik zie ze ook regelmatig (al jaren) . Afgelopen seizoen was o19 voor het eerst geen samenhangend team. Het leek alsof veel spelers alleen maar voor eigen succes gingen (zelf wilden scoren of juist geen diepe ballen maar alles op safe). Van Leeuwen had in een goed lopend team veel meer kunnen scoren. Alle voorgaande jaren veel assistent en goals op zijn naam. Het is een aanvallende middenvelder (10) , zeer behendig maar ook goed als vleugel. Deed regelmatig met Jong mee(jong was ongeorganiseerd en samenraapsel van spelers afgelopen jaar. In de tweede seizoenshelft scoorde Nakamura weer een aantal goals voor jong. Ook hier een aantal na goede actie en assist van v Leeuwen
  • 11 Jul 2020 om 09:58
    • Quote van 11 Jul 2020 om 08:26
      Cerny is van glas net als Robben. Die speelt maat 15 wedstrijden. Hij hoeft zich dus geen zorgen te maken om Cerny, maar zich focussen op zijn eigen kunnen en dan krijgt hij vanzelf de kans aankomend seizoen. Met het daaropvolgende seizoen wellicht een basisplaats.
    Robben is ook wel eens langer dan 15 wedstrijden fit geweest.
  • 11 Jul 2020 om 08:26
    Cerny is van glas net als Robben. Die speelt maat 15 wedstrijden. Hij hoeft zich dus geen zorgen te maken om Cerny, maar zich focussen op zijn eigen kunnen en dan krijgt hij vanzelf de kans aankomend seizoen. Met het daaropvolgende seizoen wellicht een basisplaats.
  • 11 Jul 2020 om 08:26
    Cerny is van glas net als Robben. Die speelt maat 15 wedstrijden. Hij hoeft zich dus geen zorgen te maken om Cerny, maar zich focussen op zijn eigen kunnen en dan krijgt hij vanzelf de kans aankomend seizoen. Met het daaropvolgende seizoen wellicht een basisplaats.
  • 10 Jul 2020 om 23:23
    • Quote van 10 Jul 2020 om 23:14
      Meer scoren en assists geven was zijn verbeterpunt tijdens evaluatiegesprekken,deels eigen schuld,je moet geil zijn om een goal of beslissende assist te geven,deels de schuld van de trainers,A presteerde onder niveau,ten Caat moest weg,en Niemeier was een ramp,en wilskracht hoort er ook bij,maar Jans is wel gecharmeerd van hem,denk dat hij en Ulderink hem wel een stap kunnen laten maken.
    Dat zou ik heel mooi vinden, eindelijk weer een zelf opgeleide aanvaller in het team. Zou toch prachtig zijn als Jans hem gewoon zou opstellen de eerste wedstrijd van het seizoen ;)
  • 10 Jul 2020 om 23:14
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:56
      58 wedstrijden en maar 8 doelpunten en 2 assists op Transfermarkt. Dat is inderdaad wel wat weinig. Enig idee hoe dat komt?
    Meer scoren en assists geven was zijn verbeterpunt tijdens evaluatiegesprekken,deels eigen schuld,je moet geil zijn om een goal of beslissende assist te geven,deels de schuld van de trainers,A presteerde onder niveau,ten Caat moest weg,en Niemeier was een ramp,en wilskracht hoort er ook bij,maar Jans is wel gecharmeerd van hem,denk dat hij en Ulderink hem wel een stap kunnen laten maken.
  • 10 Jul 2020 om 22:06
    • Quote van 10 Jul 2020 om 18:52
      Iedereen heeft het over huurspelers, maar dat is toch logisch. Je kunt het sowieso niet alleen met menig en deze man. En bovendien ga je er toch niet op gokken dat hij het gaat maken. Grote kans dat hij tegenvalt en dan heb je de rapen gaar. Z’n speler moet je rustig brengen met wat invalbeurten. Dan kun je hem misschien kansen geven.
    Het wordt sowieso een mix van huur, transfervrij en eigen jeugd. Hoe die eigen jeugd zich staande houdt is de vraag. Het kan mee en tegen vallen en per wedstrijd kan er een behoorlijk verschil in zitten. Daarom is het belangrijk om ook voldoende bewezen kwaliteit in de selectie te hebben. In ieder geval op elke positie 1 (relatief) zekerheidje.
  • 10 Jul 2020 om 20:16
    • Quote van 10 Jul 2020 om 20:00
      Ik denk dat dat komt omdat hij teveel zwerft over het veld.
    Zou kunnen, ik denk dat Ron Jans hem wel de discipline aan kan leren. Want in het profvoetbal wordt veel meer van je gevraagd als in de jeugd. Maar ik hoop van harte dat die jongen het redt, dat hij een vaste basisplaats weet te veroveren en dat we hem over 2/3 seizoenen voor een mooi bedrag aan een andere club kunnen verkopen.
  • 10 Jul 2020 om 20:09
    • Quote van 10 Jul 2020 om 20:00
      Ik denk dat dat komt omdat hij teveel zwerft over het veld.
    Maar ik denk ook dat vergeten word dat jong twente geregeld lastige seizoenen heeft gehad. Dan kunne 1 of 2 onzettend goede krachten niet de rest uit het dip trekken. Vorig seizoen was het voor hun ook behoorlijk slecht. Het 2e efltal dan. Onder de 19 heeft zich gehandhaafd in de eredivisie volgens mij. Ik hoop oosterwolde en van leeuwen eens te zien tegen de laagvliegers in de eredivisie. Zn oefenwedstrijdje tegen Emmen of fortuna. Ik denk dat ze relatief eenvoudig meekomen. Maar het zal ook liggen wat ze naast zich en voor zich hebben staan. Maar als daar ook maar iets van kwaliteit staat gaan doe jongens zich prima redden. Jeugd spelers zijn vaak ook veel meer gedreven en dat werkt ook aanstekelijk. Ik hoop metname die 2 toch veel vaker te zien bij twente.
  • 10 Jul 2020 om 20:00
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:56
      58 wedstrijden en maar 8 doelpunten en 2 assists op Transfermarkt. Dat is inderdaad wel wat weinig. Enig idee hoe dat komt?
    Ik denk dat dat komt omdat hij teveel zwerft over het veld.
  • 10 Jul 2020 om 19:56
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:46
      Thijs kan echt goed voetballen,maar Nakamura voorbij is onzin,zoek de statistieken maar eens op hoeveel goals en assists hij heeft gemaakt,of beter hoe weinig het er waren,hopelijk gaan deze trainers daar wat mee doen,met alleen goed aan de bal kom je er niet.
    58 wedstrijden en maar 8 doelpunten en 2 assists op Transfermarkt. Dat is inderdaad wel wat weinig. Enig idee hoe dat komt?
  • 10 Jul 2020 om 19:46
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:37
      Helemaal eens. Nakamura, en zoveel andere spelers, kwamen hier in het tijdperk waarin zoveel talentvolle (huur)spelers kwamen maar die allemaal volledig verkloot zijn door de trainerts. Met Jans heb ik er meer vertrouwen in dat ze ook echt beter gaan worden
    Thijs kan echt goed voetballen,maar Nakamura voorbij is onzin,zoek de statistieken maar eens op hoeveel goals en assists hij heeft gemaakt,of beter hoe weinig het er waren,hopelijk gaan deze trainers daar wat mee doen,met alleen goed aan de bal kom je er niet.
  • 10 Jul 2020 om 19:37
    • Quote van 10 Jul 2020 om 19:20
      Nakamura is 9e geworden van de top 10 tieners die het meest hebben gescoord in de 15 grootste competities ter wereld. En dat terwijl hij maar 18 keer heeft gespeeld waarvan ook nog vaak als invaller en de meeste anderen in die lijst tussen de 25 en 40 keer. Én hij kwam uit een compleet andere cultuur, dat maakt het nog extra knap. Jammer dat hij weg is... Jans had hem sowieso de kans gegeven.
    Helemaal eens. Nakamura, en zoveel andere spelers, kwamen hier in het tijdperk waarin zoveel talentvolle (huur)spelers kwamen maar die allemaal volledig verkloot zijn door de trainerts. Met Jans heb ik er meer vertrouwen in dat ze ook echt beter gaan worden
  • 10 Jul 2020 om 19:29
    Wissing schrijft van leeuwen is een aardige buitenspeler. Hiermee geeft hij aan geen kijk op het spelletje voetbal te hebben. Van leeuwen is een heel groot talent die achter de spits moet komen spelen. Daar ligt zijn kwaliteit het overzicht de doelgerichtheid. Als je hem ziet spelen zie je de kwaliteit van deze speler een type de jong.
  • 10 Jul 2020 om 19:20
    Nakamura is 9e geworden van de top 10 tieners die het meest hebben gescoord in de 15 grootste competities ter wereld. En dat terwijl hij maar 18 keer heeft gespeeld waarvan ook nog vaak als invaller en de meeste anderen in die lijst tussen de 25 en 40 keer. Én hij kwam uit een compleet andere cultuur, dat maakt het nog extra knap. Jammer dat hij weg is... Jans had hem sowieso de kans gegeven.
  • 10 Jul 2020 om 18:53
    • Quote van 10 Jul 2020 om 18:28
      En laten we vooral hopen dat er geen constructies met huurspelers komen waarin wordt geëist dat ze minimaal een x aantal wedstrijden moeten spelen.
    Dat zou wel vreemd zijn op dit moment, helemaal als je Jans en Streuer hoort praten over hoe hun de toekomst zien. Ik zou het me alleen voor kunnen stellen op een positie waarvoor je niemand hebt en er ook geen speler te krijgen is die in het team zou passen.
  • 10 Jul 2020 om 18:52
    Iedereen heeft het over huurspelers, maar dat is toch logisch. Je kunt het sowieso niet alleen met menig en deze man. En bovendien ga je er toch niet op gokken dat hij het gaat maken. Grote kans dat hij tegenvalt en dan heb je de rapen gaar. Z’n speler moet je rustig brengen met wat invalbeurten. Dan kun je hem misschien kansen geven.
  • 10 Jul 2020 om 18:51
    • Quote van 10 Jul 2020 om 18:28
      En laten we vooral hopen dat er geen constructies met huurspelers komen waarin wordt geëist dat ze minimaal een x aantal wedstrijden moeten spelen.
    Bis
  • 10 Jul 2020 om 18:28
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:40
      Complete onzin, je huurt spelers omdat je ze nodig bent om de posities dubbel te bezetten. Je huurt ze omdat je er of geen eigen speler voor hebt of deze er nog niet klaar voor is. En zo kun je nog wel 20 redenen bedenken. Want stel je huurt niets, wie gaat er dan op zijn positie spelen als de eigen jeugd speler geblesseerd is.
    En laten we vooral hopen dat er geen constructies met huurspelers komen waarin wordt geëist dat ze minimaal een x aantal wedstrijden moeten spelen.
  • 10 Jul 2020 om 18:26
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:30
      Huurspelers staan eigen jeugd altijd in de weg. Een huurspeler staat altijd in de basis. Je huurt geen spelers voor de bank. Waarvoor heb je dan een jeugdopleiding, als je talentvolle spelers niet doorschuift!
    Dat zou wel een heel domme filosofie zijn. Je stelt gewoon de beste spelers op. Of een gehuurde speler nou in de basis staat of op bank zit, hij kost even veel.
  • 10 Jul 2020 om 17:54
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:40
      Complete onzin, je huurt spelers omdat je ze nodig bent om de posities dubbel te bezetten. Je huurt ze omdat je er of geen eigen speler voor hebt of deze er nog niet klaar voor is. En zo kun je nog wel 20 redenen bedenken. Want stel je huurt niets, wie gaat er dan op zijn positie spelen als de eigen jeugd speler geblesseerd is.
    Helemaal mee eens. Als het elftal lekker loopt en je veilig in de competitie meedraait, kun je de jeugd speelminuten geven. Daarin moeten ze hun kans grijpen. Begin je alleen met de jeugd en je verlies drie keer, dan breekt de pleuris uit. Jonge jongens komen dan zwaar onder druk te staan. Veel te risicovol dus. Mooiste is op elke positie een jong talent uit eigen jeugd.
  • 10 Jul 2020 om 17:54
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:40
      Complete onzin, je huurt spelers omdat je ze nodig bent om de posities dubbel te bezetten. Je huurt ze omdat je er of geen eigen speler voor hebt of deze er nog niet klaar voor is. En zo kun je nog wel 20 redenen bedenken. Want stel je huurt niets, wie gaat er dan op zijn positie spelen als de eigen jeugd speler geblesseerd is.
    Helemaal mee eens. Als het elftal lekker loopt en je veilig in de competitie meedraait, kun je de jeugd speelminuten geven. Daarin moeten ze hun kans grijpen. Begin je alleen met de jeugd en je verlies drie keer, dan breekt de pleuris uit. Jonge jongens komen dan zwaar onder druk te staan. Veel te risicovol dus. Mooiste is op elke positie een jong talent uit eigen jeugd.
  • 10 Jul 2020 om 17:54
    Eigen spelers altijd voorrang geven maar 1 speler extra is natuurijk nooit verkeerd
  • 10 Jul 2020 om 17:51
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:30
      Huurspelers staan eigen jeugd altijd in de weg. Een huurspeler staat altijd in de basis. Je huurt geen spelers voor de bank. Waarvoor heb je dan een jeugdopleiding, als je talentvolle spelers niet doorschuift!
    Je huurt spelers om er zelf beter van te worden.
  • 10 Jul 2020 om 17:44
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:30
      Huurspelers staan eigen jeugd altijd in de weg. Een huurspeler staat altijd in de basis. Je huurt geen spelers voor de bank. Waarvoor heb je dan een jeugdopleiding, als je talentvolle spelers niet doorschuift!
    maar we eisen nu even teveel van de jeugd..we mogen niet weer degraderen ..in ieder geval proberen minder te huren..
  • 10 Jul 2020 om 17:40
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:30
      Van leeuwen is helemaal geen buitenspeler maar een nummer 10
    Kan op beide uit de voeten
  • 10 Jul 2020 om 17:40
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:30
      Huurspelers staan eigen jeugd altijd in de weg. Een huurspeler staat altijd in de basis. Je huurt geen spelers voor de bank. Waarvoor heb je dan een jeugdopleiding, als je talentvolle spelers niet doorschuift!
    Complete onzin, je huurt spelers omdat je ze nodig bent om de posities dubbel te bezetten. Je huurt ze omdat je er of geen eigen speler voor hebt of deze er nog niet klaar voor is. En zo kun je nog wel 20 redenen bedenken. Want stel je huurt niets, wie gaat er dan op zijn positie spelen als de eigen jeugd speler geblesseerd is.
  • 10 Jul 2020 om 17:30
    Van leeuwen is helemaal geen buitenspeler maar een nummer 10
  • 10 Jul 2020 om 17:30
    • Quote van 10 Jul 2020 om 17:25
      Van Wissing haalt de komst van Cerny erbij. Hij zal toch ook begrijpen dat FCT niet in 1 keer alleen met spelers uit Jong de eredivisie in kan. Als alle posities dubbel bezet zijn met in die groep een aantal jongens uit de opleiding heeft JS het keurig gedaan.
    Huurspelers staan eigen jeugd altijd in de weg. Een huurspeler staat altijd in de basis. Je huurt geen spelers voor de bank. Waarvoor heb je dan een jeugdopleiding, als je talentvolle spelers niet doorschuift!
  • 10 Jul 2020 om 17:25
    Van Wissing haalt de komst van Cerny erbij. Hij zal toch ook begrijpen dat FCT niet in 1 keer alleen met spelers uit Jong de eredivisie in kan. Als alle posities dubbel bezet zijn met in die groep een aantal jongens uit de opleiding heeft JS het keurig gedaan.
  • 10 Jul 2020 om 17:07
    Hij heeft idd heel veel potentie. Zou komend seizoen zomaar eens kunnen doorbreken met het nodige geluk.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›