''Veel moeilijker om bij FC Twente te slagen dan bij Ajax''

15
''Veel moeilijker om bij FC Twente te slagen dan bij Ajax''

FC Twente heeft zich zo goed als zeker versterkt met Vaclav Cerny, maar volgens Jan van Staa moeten de FC Twente-fans nog maar zien of dat een echte versterking is. Tijmen van Wissing herinnert zich nog goed hoe het verliep met Dennis Johnsen.

"Vorig jaar hadden we het een beetje over buitenspelers, die van Ajax waren afgevallen. Dennis Johnsen ging toen naar PEC en ik dacht dat wordt een revelatie. Toen zei Van Staa nog: 'Let nou maar op, het zijn wel twee vaatdoekjes", zegt Van Wissing bij de Oosttribune.

Van Staa staat nog steeds achter die uitspraken. "Weet je wat het vaak is? Je moet ook bij een club passen. Het verschil met die grote Ajax-talenten is dat ze altijd balbezit hebben in de jeugd en altijd beter zijn. Nu komen ze bij FC Twente of FC Utrecht en moeten ze echt mee. Maar als ze de juiste instelling hebben en niet van: 'Ik kom van Ajax, dus ik doe het wel even'."

"Als ze de juiste instelling hebben, kan het een verrassing worden, maar het is veel moeilijker om bij FC Twente of FC Utrecht te slagen dan bij Ajax", vervolgt Van Staa, die bijval krijgt van Van Wissing. "Denk je dat Cerny ook heeft geleerd van zijn tijd onder Van den Brom? Hij heeft daar toch wel een paar akkefietjes gehad", zegt Van Wissing.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2020 om 16:19
    • Quote van 11 Jul 2020 om 20:49
      Hoorde vanmiddag dat utrecht en twente er niet uit zijn gekomen. Utrecht zou 75% van zijn salaris willen hebben dat wij dat gingen betalen??? Zoja Twente groot gelijk als het afkets
    Serieus? Dan zie ik die Noa Lang graag terugkomen. Aan hem zag je ook dat die goed kon voetballen
  • 12 Jul 2020 om 13:09
    • Quote van 11 Jul 2020 om 20:49
      Hoorde vanmiddag dat utrecht en twente er niet uit zijn gekomen. Utrecht zou 75% van zijn salaris willen hebben dat wij dat gingen betalen??? Zoja Twente groot gelijk als het afkets
    Onzin denk ik, morgen komt de bekendmaking naar buiten.
  • 12 Jul 2020 om 10:04
    • Quote van 12 Jul 2020 om 08:14
      Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit waar is. Normaal gesproken moeten de clubs er eerst uit zijn, voordat ze met een speler überhaupt mogen praten. Dan kan ik me alleen voorstellen dat Cerny zelf niet meer wil.
    Speler moet willen dan dd eerst met de club rond maken en dan hoef je hem alleen maar te keuren...hij krijgt zn salaris van die club ..FCT maakt de maandelijkse huursom over naar die club ..normale volgorde ..zo stom is Jan Streuer nou echt niet..
  • 12 Jul 2020 om 08:14
    • Quote van 11 Jul 2020 om 20:49
      Hoorde vanmiddag dat utrecht en twente er niet uit zijn gekomen. Utrecht zou 75% van zijn salaris willen hebben dat wij dat gingen betalen??? Zoja Twente groot gelijk als het afkets
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit waar is. Normaal gesproken moeten de clubs er eerst uit zijn, voordat ze met een speler überhaupt mogen praten. Dan kan ik me alleen voorstellen dat Cerny zelf niet meer wil.
  • 11 Jul 2020 om 23:43
    • Quote van 11 Jul 2020 om 23:37
      Ik heb nooit geweten dat het zo lang duurd om een speler definitief binnen te halen! Zelfs bij huren duurd het weken voor het officieel is!!!
    Tja wordt om iedere euro gestreden hé. Markelo is ook nog niet officieel dacht ik. Tenminste geen bericht van twente zelf daarover gehoord, alleen via tubantia.
  • 11 Jul 2020 om 23:37
    Ik heb nooit geweten dat het zo lang duurd om een speler definitief binnen te halen! Zelfs bij huren duurd het weken voor het officieel is!!!
  • 11 Jul 2020 om 23:10
    • Quote van 11 Jul 2020 om 20:49
      Hoorde vanmiddag dat utrecht en twente er niet uit zijn gekomen. Utrecht zou 75% van zijn salaris willen hebben dat wij dat gingen betalen??? Zoja Twente groot gelijk als het afkets
    Als dit waar is schiet het niet echt op met spelers aantrekken.
    2? In 3 weken is wat weinig. De druk gaat dan groter worden en weet men dat Twente een keer moet en dat is geen voordelige positie bij onderhandelen
  • 11 Jul 2020 om 20:49
    Hoorde vanmiddag dat utrecht en twente er niet uit zijn gekomen. Utrecht zou 75% van zijn salaris willen hebben dat wij dat gingen betalen??? Zoja Twente groot gelijk als het afkets
  • 11 Jul 2020 om 20:37
    • Quote van 11 Jul 2020 om 17:35
      Van Wissing vieze blaaskaak noem die akkefietjes die hij heeft gehad dan?? Je bent gewoon een negatieve kneus, die hoopt dat hij faalt!!! Lullo
    Haha,goed zo!
  • 11 Jul 2020 om 17:35
    Van Wissing vieze blaaskaak noem die akkefietjes die hij heeft gehad dan?? Je bent gewoon een negatieve kneus, die hoopt dat hij faalt!!! Lullo
  • 11 Jul 2020 om 15:29
    De kop boven het artikel dekt niet helemaal de lading dus ook niet de reaktie,s hier.Spelers die heel erg goed technisch zijn maar niet dat stukje extra kunnen brengen om het vuille werk te doen slagen eerder bij Ajax dan bij Twente.Reden is dat er Bij Ajax een completer team staat en dat dan die min punten worden gecamoufleerd.Maar alles is afwachten een ding is zeker een speler met een krasje is het wel
  • 11 Jul 2020 om 13:35
    • Quote van 11 Jul 2020 om 12:45
      Volgens mij hebben we spelers gehad als Ronald de Boer, Andy vd Meyde, Jason Culina die ook van Ajax kwamen en die hebben het toch heel goed gedaan hier.
    Noa Lang deed het prima hier.
  • 11 Jul 2020 om 13:33
    • Quote van 11 Jul 2020 om 12:45
      Volgens mij hebben we spelers gehad als Ronald de Boer, Andy vd Meyde, Jason Culina die ook van Ajax kwamen en die hebben het toch heel goed gedaan hier.
    Botman was ook uitstekend bij Heerenveen
  • 11 Jul 2020 om 12:45
    Volgens mij hebben we spelers gehad als Ronald de Boer, Andy vd Meyde, Jason Culina die ook van Ajax kwamen en die hebben het toch heel goed gedaan hier.
  • 11 Jul 2020 om 11:30
    wat een onzin weer..en dan noemen ze 1 voorbeeld