Oosterwolde wijst Heracles Almelo af: ''Had daar ook een goed gevoel''

14
Oosterwolde wijst Heracles Almelo af: ''Had daar ook een goed gevoel''

Jayden Oosterwolde tekende maandag een driejarig contract bij FC Twente. De negentienjarige linksback is de eerste speler uit dit jaar herstelde FC Twente/Heracles Academie die een profcontract tekent.

Ook Heracles Almelo wilde Oosterwolde vastleggen, maar de speler had zelf de keuze. "Ik had ook de keuze om naar Heracles te gaan en had daar ook een goed gevoel", zegt Oosterwolde tegenover FC Twente TV. "Alleen heb ik al die jaren bij FC Twente gevoetbald en mijn doel was om hier het eerste te halen. Mijn nieuwe doel is om mijn debuut in de Eredivisie te maken en uiteindelijk een vaste waarde te worden."

Trainer Ron Jans is blij dat FC Twente het eerste talent heeft vastgelegd. "Ik was eigenlijk al op een positieve manier gewaarschuwd door de trainers van de jeugdopleiding dat er best een aardig groepje tussen zit", vertelt de oefenmeester. "Daar zat Jayden ook bij en dit is het gevolg. Dat is mooi."

"We zien dat hij door kan stoten naar het eerste elftal", vervolgt Jans. "Hoe lang dat gaat duren? Maar die potentie heeft hij. Hij is enorm snel, sterk, hij heeft lengte en loopvermogen, dus voor de linksbackpositie heeft hij alle voorwaarden in huis. Dat is de eerste positie waar wij bij hem aan denken. Dus dan hoeven wij ook niet 'buiten' te kijken als je binnen iemand hebt."

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jul 2020 om 17:16
    • Quote van 21 Jul 2020 om 10:58
      Alle oefenwedstrijden mee laten spelen. Een knaap van 19 jaar kun je bij goed functioneren rustig laten staan, die hoef je niet meer te brengen. Zelfde geldt voor Bosch.
    Dat moet hij uitvechten met Smal. Eerst maar eens in de voorbereiding kijken hoe beiden het doen.
  • 21 Jul 2020 om 15:05
    • Quote van 21 Jul 2020 om 11:40
      Vergeet roemeratoe niet
    Zeker Roemeratoe is een uitstekende speler die onder moeilijke omstandigheden vorig seizoen goed functioneert. Maar ook nog een jonge speler die nog fouten mag maken daardoor leert hij veel sneller. Gewoon geduldig zijn als speler en met deze ervaren technische staf kan hij alleen maar beter worden
  • 21 Jul 2020 om 14:17
    • Quote van 21 Jul 2020 om 14:05
      Vind Roemoerato nog niet zover hoor wel jongen die je vast kunt leggen maar nog geen optie om basisplaats te veroveren, althans wat ik er vorig seizoen van gezien heb is Bosch toch verder.
    Twente moet hem eens uitlenen aan een club uit de KKD bijvoorbeeld.
  • 21 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 21 Jul 2020 om 14:05
      Vind Roemoerato nog niet zover hoor wel jongen die je vast kunt leggen maar nog geen optie om basisplaats te veroveren, althans wat ik er vorig seizoen van gezien heb is Bosch toch verder.
    100%mee eens!
  • 21 Jul 2020 om 14:05
    • Quote van 21 Jul 2020 om 11:40
      Vergeet roemeratoe niet
    Vind Roemoerato nog niet zover hoor wel jongen die je vast kunt leggen maar nog geen optie om basisplaats te veroveren, althans wat ik er vorig seizoen van gezien heb is Bosch toch verder.
  • 21 Jul 2020 om 11:40
    • Quote van 21 Jul 2020 om 10:58
      Alle oefenwedstrijden mee laten spelen. Een knaap van 19 jaar kun je bij goed functioneren rustig laten staan, die hoef je niet meer te brengen. Zelfde geldt voor Bosch.
    Vergeet roemeratoe niet
  • 21 Jul 2020 om 11:40
    • Quote van 21 Jul 2020 om 10:58
      Alle oefenwedstrijden mee laten spelen. Een knaap van 19 jaar kun je bij goed functioneren rustig laten staan, die hoef je niet meer te brengen. Zelfde geldt voor Bosch.
    Vergeet roemeratoe niet
  • 21 Jul 2020 om 11:37
    • Quote van 21 Jul 2020 om 11:26
      En dan ineens krijgt de FC weer een beetje een eigen gezicht.... gewoon voetbalmensen met ervaring en nuchtere kijk aan het roer en dan moet het gewoon gaan zoals het gaat en sta je straks weer waar je hoort te staan gezien je begroting...
    Zo is dat we kunnen en mogen weer trots zijn op hoe het nu gaat ben heel benieuwd hoe Twente het ga doen het volgend seizoen heb er zin in.
  • 21 Jul 2020 om 11:26
    En dan ineens krijgt de FC weer een beetje een eigen gezicht.... gewoon voetbalmensen met ervaring en nuchtere kijk aan het roer en dan moet het gewoon gaan zoals het gaat en sta je straks weer waar je hoort te staan gezien je begroting...
  • 21 Jul 2020 om 11:13
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ja ik hoop dat thijs op korte termijn nog een contract krijgt en tekend bij ons.
  • 21 Jul 2020 om 11:06
    Die gaat dit jaar wel doorbreken. Heb vertrouwen in hem, net als in Jesse Bosch, die draaien straks zo mee. Hopelijk kan ook van Leeuwen aansluiten, al heb ik die nooit zien spelen maar de geluiden zijn goed.
  • 21 Jul 2020 om 10:58
    Alle oefenwedstrijden mee laten spelen. Een knaap van 19 jaar kun je bij goed functioneren rustig laten staan, die hoef je niet meer te brengen. Zelfde geldt voor Bosch.
  • 21 Jul 2020 om 10:55
    Nu nog van leeuwen vastleggen
  • 21 Jul 2020 om 10:54
    Wat is zijn lengte?
zondag 17 januari 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›