'NEC-kliekje' stoort Heubach: ''Ik vind dat een slechte zaak''

13
'NEC-kliekje' stoort Heubach: ''Ik vind dat een slechte zaak''

Jeroen Heubach stond in het verleden jarenlang onder contract bij FC Twente en groeide uit tot een cultheld. De voormalig profvoetballer (45) werd echter in 2015 ontslagen door de Tukkers en toont zich kritisch over de gang van zaken. 

"Er is een hoog ons-kent-ons-gehalte. Een bepaalde trainer of directeur komt en in zijn kielzog zie je bepaalde medewerkers of spelers meekomen met wie hij eerder heeft gewerkt", legt hij uit in gesprek met Voetbal International. "Bij FC Twente had je vorig seizoen het kliekje AGOVV met Ted van Leeuwen, Gonzalo Garcia en Dennis van der Ree", blikt Heubach terug. 

"Nu zie je bij de jeugdopleiding van FC Twente / Heracles Almelo met Dominique Scholten en Iddo Roscher weer een NEC-kliekje", vervolgt hij in het weekblad. "Zij komen uit de koker van Rob Toussaint, die zelf ook afkomstig is van NEC. Wie heeft het dan voor het zeggen binnen die gezamenlijke jeugdopleiding? FC Twente niet. Ik vind dat een slechte zaak", besluit Heubach. 

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Aug 2020 om 00:35
    • Quote van 5 Aug 2020 om 21:25
      Hij heeft gewoon gelijk. De vorige seizoenen was dat overduidelijk! Er schuilt weldegelijk een gevaar in! De betreffende mensen zijn misschien wel goed voor de club, maar Twente moet er ten allen tijde voor waken de controle in eigen huis te verliezen!
    Welk eigen huis? De jeugdopleiding doet FCT al meer dan 10 jaar samen met Heracles. Sinds kort worden de kosten gedeeld en beslissingen met wederzijds goedkeuring genomen. Mede hierdoor wordt eindelijk gekozen voor de beste opleiders en trainers en worden de baantjes niet verdeeld op basis van het verleden als voetballer bij 1 van de clubs.
  • 5 Aug 2020 om 22:19
    • Quote van 5 Aug 2020 om 20:25
      Heubach blijft met z'n voetjes op de grond trappelen. Van clubheld tot irritante puber die zijn gelijk probeert te halen. Kan iemand hem duidelijk maken dat we alleen mensen nodig hebben met een topsport mentaliteit en geen kleuterleiders.
    Wauw wat een enorme bult onzin kraam jij uit .
  • 5 Aug 2020 om 21:25
    Hij heeft gewoon gelijk. De vorige seizoenen was dat overduidelijk! Er schuilt weldegelijk een gevaar in! De betreffende mensen zijn misschien wel goed voor de club, maar Twente moet er ten allen tijde voor waken de controle in eigen huis te verliezen!
  • 5 Aug 2020 om 20:35
    Je bent al 5 jaar weg en bent niet meer bij alles betrokken. Je weet dus niet alles en het gaat je ook niet aan. Je mag best als fan reageren maar meer is jouw mening niet waard.
  • 5 Aug 2020 om 20:25
    Heubach blijft met z'n voetjes op de grond trappelen. Van clubheld tot irritante puber die zijn gelijk probeert te halen. Kan iemand hem duidelijk maken dat we alleen mensen nodig hebben met een topsport mentaliteit en geen kleuterleiders.
  • 5 Aug 2020 om 18:54
    • Quote van 5 Aug 2020 om 18:30
      Hij zegt gewoon waar het op staat, maar dat mag blijkbaar niet. Ik weet het: de hielenlikkers en kontekruipers kunnen hier slecht tegen. Helaas gebeurt dit overal in de maatschappij.
    Niks bijgeleerd , dus mooi wegblijven.
  • 5 Aug 2020 om 18:30
    • Quote van 5 Aug 2020 om 17:44
      Nou Jeroen, als je nog graag wilt terugkeren bij Twente moet je vooral zulke uitspraken doen.
    Hij zegt gewoon waar het op staat, maar dat mag blijkbaar niet. Ik weet het: de hielenlikkers en kontekruipers kunnen hier slecht tegen. Helaas gebeurt dit overal in de maatschappij.
  • 5 Aug 2020 om 18:27
    Heubach die uit frustratie blijft natrappen.........

    ''Ik vind dat een slechte zaak''
  • 5 Aug 2020 om 18:24
    • Quote van 5 Aug 2020 om 17:44
      Nou Jeroen, als je nog graag wilt terugkeren bij Twente moet je vooral zulke uitspraken doen.
    Tja, als er geld en behoefte is aan een gezellige hofnar dan is onze vriend de juiste persoon.
  • 5 Aug 2020 om 18:00
    • Quote van 5 Aug 2020 om 17:15
      Blijft een Hooligan
    weinig bijgeleerd
  • 5 Aug 2020 om 17:44
    Nou Jeroen, als je nog graag wilt terugkeren bij Twente moet je vooral zulke uitspraken doen.
  • 5 Aug 2020 om 17:18
    Ik heb wel vertrouwen in die mensen met NEC verleden, er zijn de laatste jaren aardig wat talenten bij NEC doorgestroomd van de jeugd naar 1e elftal denk aan Proper, van Rooij, Romeny, Musaba dus ik heb wel vertrouwen in hun meer dan in Ted en zijn kliek die niet naar de jeugd omkeken.
  • 5 Aug 2020 om 17:15
    Blijft een Hooligan
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›