Heubach: ''Ze dragen de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo''

17
Heubach: ''Ze dragen de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo''

Jeroen Heubach stond in het verleden jarenlang onder contract bij FC Twente en groeide uit tot een boegbeeld. De voormalig profvoetballer (45) is trots dat hij door de supporters van de club uit Enschede tot cultheld is verkozen. 

"Deze club heeft zoveel bijzondere voetballers en karakters voortgebracht…. Eddy Achterberg, Manuel Sánchez Torres, Blaise Nkufo die hier zelfs een eigen standbeeld heeft… Als ze mij dan kiezen, ja, dan doet me dat wel wat", erkent hij in gesprek met Voetbal International. 

"Het feit dat ik blijkbaar cultheld ben, geeft voor mij aan dat ik veel mensen in hun gevoel geraakt heb", vervolgt hij trots. "Een gewone jongen hier uit de streek die bij FC Twente heeft gevoetbald, maar zich niet anders is gaan gedragen. Ik zie nu jochies van achttien, negentien jaar die bij FC Twente of Feyenoord voetballen. Ze dragen al de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo en ze hebben al een hele air."

"Daar kan ik niet zo goed tegen", geeft Heubach toe. "Als iemand mij aanspreekt, zal ik altijd een praatje maken of wat terugzeggen. In deze regio is het credo: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Volgens mij is dat op mij wel van toepassing. Ik hoef niet op de voorgrond; als ik ergens nieuw ben, kijk ik altijd eerst de kat uit de boom. Maar als ik je vertrouw, heb je me daarna ook helemaal", benadrukt hij. 

"Daarnaast wordt het hier gewaardeerd als je mentaliteit laat zien", beseft Heubach. "Ik had een beetje talent, maar bij mij was het nooit van: Dat doe ik wel even. Nee, ik moest aan de bak; altijd 100, 110 procent geven, ook op de training. En een dag voor de wedstrijd stuurde ik mijn vrouw en kinderen weg, omdat ik rust wilde hebben en ’s middags een paar uur wilde slapen. Alles stond bij mij in het teken van die wedstrijd en mijn rust", blikt hij terug. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2020 om 10:37
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:23
      "Ik zie nu jochies van achttien, negentien jaar die bij FC Twente of Feyenoord voetballen. Ze dragen al de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo en ze hebben al een hele air."

      Die 'air' hadden profs in de voorgaande jaren ook al. In tijd van Heubach jaren '80 en '90 zag ik profs ook wel vaak met een walk-man of disc-man lopen. Zonnebrilletje op en merkkleding die op dat moment in de mode waren.

      Ik vind dat Jeroen niet zo hypocriet moet doen en een 'Sonja Bakker' dieet moet gaan volgen. Want wat is die gast dik geworden zeg.....niet normaal.....
    Jij bent gewoon een zielepiet, je praat veel en weet weinig, maar oordeelt veel! Prettige dag verder.....
  • 10 Aug 2020 om 10:23
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:17
      Je hoeft geen Bentley te kopen, alleen omdat je het kunt. Er zijn ook hele mooie Mazda's. Allemaal uiterlijke show, - - - "zie mij eens meer hebben dan jij, wat zul jij je nu een loser voelen" - - - maar wat echt belangrijk is, is hen nooit geleerd.
    Wat echt belangrijk is , is voor iedereen toch weer anders. Kijk alleen al eens naar de verschillen tussen bv Amerika en hier. Daar mag je laten zien dat je succesvol bent. Hier wordt je met de nek aangekeken. Ik vind mijn gezondheid belangrijk en de rest zal me worst zijn maar voor velen is gezondheid een vanzelfsprekendheid. Ieder het zijne, leven en laten leven.
  • 10 Aug 2020 om 10:17
    • Quote van 9 Aug 2020 om 12:12
      Is inderdaad een dingetje, maar kom op. Als ik een Bentley kan betalen ga ik ook niet in een Mazda rijden.
    Je hoeft geen Bentley te kopen, alleen omdat je het kunt. Er zijn ook hele mooie Mazda's. Allemaal uiterlijke show, - - - "zie mij eens meer hebben dan jij, wat zul jij je nu een loser voelen" - - - maar wat echt belangrijk is, is hen nooit geleerd.
  • 10 Aug 2020 om 10:07
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:23
      "Ik zie nu jochies van achttien, negentien jaar die bij FC Twente of Feyenoord voetballen. Ze dragen al de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo en ze hebben al een hele air."

      Die 'air' hadden profs in de voorgaande jaren ook al. In tijd van Heubach jaren '80 en '90 zag ik profs ook wel vaak met een walk-man of disc-man lopen. Zonnebrilletje op en merkkleding die op dat moment in de mode waren.

      Ik vind dat Jeroen niet zo hypocriet moet doen en een 'Sonja Bakker' dieet moet gaan volgen. Want wat is die gast dik geworden zeg.....niet normaal.....
    Waar zegt hij dat dat vroeger niet zo was? En wat jij vindt, zal hem een worst wezen.
  • 10 Aug 2020 om 09:23
    "Ik zie nu jochies van achttien, negentien jaar die bij FC Twente of Feyenoord voetballen. Ze dragen al de duurste kleding, tasje zus, brilletje zo en ze hebben al een hele air."

    Die 'air' hadden profs in de voorgaande jaren ook al. In tijd van Heubach jaren '80 en '90 zag ik profs ook wel vaak met een walk-man of disc-man lopen. Zonnebrilletje op en merkkleding die op dat moment in de mode waren.

    Ik vind dat Jeroen niet zo hypocriet moet doen en een 'Sonja Bakker' dieet moet gaan volgen. Want wat is die gast dik geworden zeg.....niet normaal.....
  • 10 Aug 2020 om 09:16
    • Quote van 9 Aug 2020 om 17:39
      Tijden veranderen Jeroen. Dat doen jongens van 18/19 in deze generatie nou eenmaal, voetballer ofniet, belachelijk ofniet. Veel respect voor Heubach Hooligan maar als Heubach hooligan met deze jongens aan de slag wil, zoals hij in zijn open sollicitatie aangaf, moet ie vooral niet die opa uit WOII uit gaan hangen met dat 'vroeger was alles beter gelul'. Daar heeft de huidige generatie (volkomen terecht) een broertje dood aan. Probeer ze te motiveren anno 2020 ipv met 1990 bullshit.
    Ik weet wel iets om die tering jongeren te temmen! Gewoon weer aanpakken zoals die opa vroeger deed, en dan gelijk weer de dienstplicht instellen. Want jeroen heeft gewoon gelijk, maar de meeste jeugd kent geen waarde meer en kan maar moeilijk met het andwoord: nee omgaan.
  • 10 Aug 2020 om 09:11
    • Quote van 10 Aug 2020 om 00:02
      Jeroen ik vindt je een mooie vent, heb van je genoten als voetballer en als mens, echter moet nu wel stoppen met dat gezeik en zielige gedoe. Als je echt zo goed bent als jeugdbtrainer of als jeugd begeleider dan komt FCT wel bij je terecht. Verlaag je niet door dit optreden.
    Slaat nergens op, dit zijn gewoon stukjes uit een interview.
  • 10 Aug 2020 om 00:02
    Jeroen ik vindt je een mooie vent, heb van je genoten als voetballer en als mens, echter moet nu wel stoppen met dat gezeik en zielige gedoe. Als je echt zo goed bent als jeugdbtrainer of als jeugd begeleider dan komt FCT wel bij je terecht. Verlaag je niet door dit optreden.
  • 9 Aug 2020 om 23:55
    • Quote van 9 Aug 2020 om 17:39
      Tijden veranderen Jeroen. Dat doen jongens van 18/19 in deze generatie nou eenmaal, voetballer ofniet, belachelijk ofniet. Veel respect voor Heubach Hooligan maar als Heubach hooligan met deze jongens aan de slag wil, zoals hij in zijn open sollicitatie aangaf, moet ie vooral niet die opa uit WOII uit gaan hangen met dat 'vroeger was alles beter gelul'. Daar heeft de huidige generatie (volkomen terecht) een broertje dood aan. Probeer ze te motiveren anno 2020 ipv met 1990 bullshit.
    Klopt. De voetballers van 1970 zeiden exact hetzelfde over de generatie van Heubach. Tijden veranderen.
  • 9 Aug 2020 om 23:48
    • Quote van 9 Aug 2020 om 17:39
      Tijden veranderen Jeroen. Dat doen jongens van 18/19 in deze generatie nou eenmaal, voetballer ofniet, belachelijk ofniet. Veel respect voor Heubach Hooligan maar als Heubach hooligan met deze jongens aan de slag wil, zoals hij in zijn open sollicitatie aangaf, moet ie vooral niet die opa uit WOII uit gaan hangen met dat 'vroeger was alles beter gelul'. Daar heeft de huidige generatie (volkomen terecht) een broertje dood aan. Probeer ze te motiveren anno 2020 ipv met 1990 bullshit.
    Volkomen terecht?
  • 9 Aug 2020 om 17:39
    Tijden veranderen Jeroen. Dat doen jongens van 18/19 in deze generatie nou eenmaal, voetballer ofniet, belachelijk ofniet. Veel respect voor Heubach Hooligan maar als Heubach hooligan met deze jongens aan de slag wil, zoals hij in zijn open sollicitatie aangaf, moet ie vooral niet die opa uit WOII uit gaan hangen met dat 'vroeger was alles beter gelul'. Daar heeft de huidige generatie (volkomen terecht) een broertje dood aan. Probeer ze te motiveren anno 2020 ipv met 1990 bullshit.
  • 9 Aug 2020 om 14:53
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:31
      Ik heb er ook niet zoveel mee maar dat moeten die jongens zelf weten toch?
    Klopt en ik moet zelf weten of ik het onzin vind.
  • 9 Aug 2020 om 12:12
    Is inderdaad een dingetje, maar kom op. Als ik een Bentley kan betalen ga ik ook niet in een Mazda rijden.
  • 9 Aug 2020 om 11:48
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:35
      Ik geloof best dat veel jongens energie stoppen in relatief onbelangrijke dingen
    Ik geloof dat Heubach dat ook doet.
  • 9 Aug 2020 om 11:35
    Ik geloof best dat veel jongens energie stoppen in relatief onbelangrijke dingen
  • 9 Aug 2020 om 11:31
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:20
      Juist! Verschrikkelijk die merk onzin.
    Ik heb er ook niet zoveel mee maar dat moeten die jongens zelf weten toch?
  • 9 Aug 2020 om 11:20
    Juist! Verschrikkelijk die merk onzin.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›