Jans duidelijk: ''Of er nog ruimte is voor Elia ligt aan Elia''

41
Jans duidelijk: ''Of er nog ruimte is voor Elia ligt aan Elia''

Bij FC Twente heerst er inmiddels iets meer rust dan voorgaande jaren. De nieuwe staf heeft daar mede voor gezorgd, al wil Ron Jans daar niet te veel lof voor oogsten.

''Ik kan niet oordelen over hoe het toen was'', begint Jans in de Tubantia. ''De spelers vinden het prettig dat er veel wordt aangegeven en dat we ze achter de broek aanzitten. Misschien geven we wel iets te veel info. Ik ben niet streng. Ik heb heel veel oog voor het menselijke. Misschien ben ik in het verleden wel niet streng genoeg geweest, maar daar probeer ik dan van te leren.''

Jans is dan ook trots op zijn staf. ''Ik ben zelf 61, Andries is 51, Sander Boschker 49, Ivar 41 en Nick Segers (fysiektrainer, red.) is 32. Het is niet zo dat we dit bewust zo hebben uitgezocht, maar de staf is wel perfect in balans. Zo werken kost je geen energie, het geeft je alleen maar energie. Ik ervaar het als heel prettig dat we in de club met heel korte lijnen werken.''

Ook is Jans tevreden met de selectie tot dusver. ''Als iedereen straks binnen is moet het niveau nog wel omhoog, maar ik ben heel content met wat we tot dusverre hebben binnengehaald. Als Danilo zijn papieren binnen heeft, hebben we de twee spitsen binnen. We hebben drie goede vleugelspelers, heel veel clubs in de eredivisie hebben er nog niet eens twee. Ik vind dat we daar echt hartstikke goed bezet zijn. Of er nog ruimte is voor Elia ligt aan Elia, aan de concurrentie en wat we zelf willen. En zoals bekend willen we er nog een aanvallende middenvelder bij en achterin een rechtsback en een centrale verdediger'', aldus Jans.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2020 om 20:38
    Hij kijkt de kat uit de boom blijkt maar weer...
  • 9 Aug 2020 om 20:20
    Elia moet gewoon opstapp'n. Next!
  • 9 Aug 2020 om 20:14
    We gaan toch niet smeken of bedelen om Elia kom op zeg ,als hij dat echt had gewild om bij Twente terug te keren dan had dat allang mondeling rond kunnen zijn, of zeg ik nou iets geks.
  • 9 Aug 2020 om 19:06
    • Quote van 9 Aug 2020 om 18:24
      Ja die vriendschappennzijn van 10 jaar geleden. Hoeveel van die mensne zitten hier nog? In den haag heeft ie zijn studio, zijn eigen club, etc
    Hij heeft met veel gasten nog best contact, en Nederland is klein hij is vanuit Enschede zo in Den Haag. Hij heeft eens geroepen dat hij het prettig zou vinden als zijn kids in Enschede opgroeien. Dus dat kan ook doorslag gevend zijn. En als hij niet komt lekker laten gaan.....
  • 9 Aug 2020 om 18:24
    • Quote van 9 Aug 2020 om 16:59
      Dat valt ook nog wel mee hoor, hij heeft hier ook veel vriendschappen opgebouwd, en vind het hier voor de kids super.
    Ja die vriendschappennzijn van 10 jaar geleden. Hoeveel van die mensne zitten hier nog? In den haag heeft ie zijn studio, zijn eigen club, etc
  • 9 Aug 2020 om 16:59
    • Quote van 9 Aug 2020 om 14:18
      Heeft het opnhet moment veel te leuk in den haag. Kent daar ook veel meer
    Dat valt ook nog wel mee hoor, hij heeft hier ook veel vriendschappen opgebouwd, en vind het hier voor de kids super.
  • 9 Aug 2020 om 16:56
    • Quote van 9 Aug 2020 om 15:55
      Kan naar veel clubs. Wel een goede
    Niet alleen eredivisie clubs, dus ik denk dat we kansloos zijn
  • 9 Aug 2020 om 15:55
    • Quote van 9 Aug 2020 om 15:13
      Off: Ben Woodburn staat in de belangstelling van meerdere Eredivisieclubs. Zeer talentvolle nummer 10 van Liverpool. Goede huuroptie.
    Kan naar veel clubs. Wel een goede
  • 9 Aug 2020 om 15:55
    • Quote van 9 Aug 2020 om 15:13
      Off: Ben Woodburn staat in de belangstelling van meerdere Eredivisieclubs. Zeer talentvolle nummer 10 van Liverpool. Goede huuroptie.
    Kan naar veel clubs. Wel een goede
  • 9 Aug 2020 om 15:55
    • Quote van 9 Aug 2020 om 15:13
      Off: Ben Woodburn staat in de belangstelling van meerdere Eredivisieclubs. Zeer talentvolle nummer 10 van Liverpool. Goede huuroptie.
    Kan naar veel clubs. Wel een goede
  • 9 Aug 2020 om 15:44
    • Quote van 9 Aug 2020 om 13:06
      Is daar nog steeds gecharmeerd van Onder van Bommel geen kans vanwege zijn behoudende "balans". Bij Schmidt willen ze meer druk naar voren zetten. Mauro kan hier mee helpen. Die laten ze niet gaan, ook al zal hij waarschijnlijk niet alles spelen
    Kon wel eens de nieuwe linksback worden daar. Op die plek stond hij in ieder geval tegen Verl. Weet niet waar hij vandaag tegen Uerdingen gestaan heeft. *edit* Stond dus weer linksback en deed dat volgens VI prima.
  • 9 Aug 2020 om 15:20
    • Quote van 9 Aug 2020 om 15:13
      Off: Ben Woodburn staat in de belangstelling van meerdere Eredivisieclubs. Zeer talentvolle nummer 10 van Liverpool. Goede huuroptie.
    Idd
  • 9 Aug 2020 om 15:13
    Off: Ben Woodburn staat in de belangstelling van meerdere Eredivisieclubs. Zeer talentvolle nummer 10 van Liverpool. Goede huuroptie.
  • 9 Aug 2020 om 14:45
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:33
      Serieus?
    Nee
  • 9 Aug 2020 om 14:19
    • Quote van 9 Aug 2020 om 14:18
      Heeft het opnhet moment veel te leuk in den haag. Kent daar ook veel meer
    met die dikke wagen van hem is hij binnen no-time in Enschede
  • 9 Aug 2020 om 14:19
    • Quote van 9 Aug 2020 om 14:18
      Heeft het opnhet moment veel te leuk in den haag. Kent daar ook veel meer
    met die dikke wagen van hem is hij binnen no-time in Enschede
  • 9 Aug 2020 om 14:18
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:46
      Ben daar nog maar niet zo zeker van, en hiermee bedoel ik net dat hij komt maar dat die kans er zeker is.
    Heeft het opnhet moment veel te leuk in den haag. Kent daar ook veel meer
  • 9 Aug 2020 om 14:18
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:46
      Ben daar nog maar niet zo zeker van, en hiermee bedoel ik net dat hij komt maar dat die kans er zeker is.
    Heeft het opnhet moment veel te leuk in den haag. Kent daar ook veel meer
  • 9 Aug 2020 om 14:17
    • Quote van 9 Aug 2020 om 12:47
      Bosch is geen optie voor de '10' positie.....
    Nope we hebben de afgelopen jaren gezien hoe “creatief” en “soepel” het aanvalsspel is bij een 8 op 10. Tot halverwege de helft en dan houdt het op. Dan worden de ruimtes kleiner en dan moet je een paar keer per wedstrijd tussen 3 latjes schieten. Daar houden centrale middenvelders niet zo van.
  • 9 Aug 2020 om 13:20
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Tja daar zeg je ook wat.....als hij "slim"is.
  • 9 Aug 2020 om 13:16
    Als Elia slim is gaat hij iig niet naar Groningen want daar zou hij in de schaduw staan van Robben. Je kunt dan beter naar een club als FCT of ADO gaan waar je de absolute held kunt worden. Geld heeft hij inmiddels genoeg. Maar ik vind het mooi van FCT dat we niet op onze knieen gaan voor zo’n speler. Graag of niet: we redden het ook zonder jou. Goed management hebben we nu! Klasse
  • 9 Aug 2020 om 13:08
    Elia in Enschede !!!! Och nee was een van die afdankertjes in centrum. Doortimmerd me blij maken met dooie kip;-)
  • 9 Aug 2020 om 13:06
    • Quote van 9 Aug 2020 om 12:51
      Schmid was daar gecharmeerd van.
    Is daar nog steeds gecharmeerd van Onder van Bommel geen kans vanwege zijn behoudende "balans". Bij Schmidt willen ze meer druk naar voren zetten. Mauro kan hier mee helpen. Die laten ze niet gaan, ook al zal hij waarschijnlijk niet alles spelen
  • 9 Aug 2020 om 12:57
    • Quote van 9 Aug 2020 om 12:48
      Jans en Streuer zien graag Mauro jr. komen op huurbasis......
    De ontbrekende nr. 10 Tc! Zou echt een versterking zijn.
  • 9 Aug 2020 om 12:51
    • Quote van 9 Aug 2020 om 12:48
      Jans en Streuer zien graag Mauro jr. komen op huurbasis......
    Schmid was daar gecharmeerd van.
  • 9 Aug 2020 om 12:48
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:35
      Er moet echt een nummer 10 komen. Dat is mijn inziens de belangrijkste plek op het veld. Maar volgens mij ligt de hoogste prio daar ook. Streuer heeft steeds gezegd dat er nog een nummer 10 bij moet. Ben wel benieuwd wat Elia doet overigens... zie hem nog altijd graag komen
    Jans en Streuer zien graag Mauro jr. komen op huurbasis......
  • 9 Aug 2020 om 12:47
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:09
      Bosch als optie 2
    Bosch is geen optie voor de '10' positie.....
  • 9 Aug 2020 om 12:19
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:19
      Javier espinosa
    Zou ik niet meer aan beginnen!
  • 9 Aug 2020 om 11:48
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:30
      Dan zou je inderdaad met Bosch en Arburjania als de 2 voorste middenvelders kunnen spelen. Maar toch lijkt het me wel handig om er nog een creatieve middenvelder bij te halen. Zodat je ook afhankelijk van de tegenstander je speelwijze kunt aanpassen.
    Mee eens.
  • 9 Aug 2020 om 11:47
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:35
      Er moet echt een nummer 10 komen. Dat is mijn inziens de belangrijkste plek op het veld. Maar volgens mij ligt de hoogste prio daar ook. Streuer heeft steeds gezegd dat er nog een nummer 10 bij moet. Ben wel benieuwd wat Elia doet overigens... zie hem nog altijd graag komen
    Elia is van harte welkom uiteraard. Maar we hebben nog geen enkele nummer 10 dus dat daar de prio lig is dan ook vrij duidelijk. Ligt er ook aan hoe je wilt spelen maar met ebuehi hebben we de rechts achter gevuld dus dan er een nig een centrale verdediger bij komen en een 10? En eventueel elia/elhamadi.
  • 9 Aug 2020 om 11:46
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:46
      Komt niet
    Ben daar nog maar niet zo zeker van, en hiermee bedoel ik net dat hij komt maar dat die kans er zeker is.
  • 9 Aug 2020 om 11:46
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:39
      Stel Elia komt, zou je altijd nog Lamprou op 10 kunnen zetten met als cerny
    Komt niet
  • 9 Aug 2020 om 11:39
    Stel Elia komt, zou je altijd nog Lamprou op 10 kunnen zetten met als cerny
  • 9 Aug 2020 om 11:39
    Stel Elia komt, zou je altijd nog Lamprou op 10 kunnen zetten met als cerny
  • 9 Aug 2020 om 11:35
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:30
      Dan zou je inderdaad met Bosch en Arburjania als de 2 voorste middenvelders kunnen spelen. Maar toch lijkt het me wel handig om er nog een creatieve middenvelder bij te halen. Zodat je ook afhankelijk van de tegenstander je speelwijze kunt aanpassen.
    Er moet echt een nummer 10 komen. Dat is mijn inziens de belangrijkste plek op het veld. Maar volgens mij ligt de hoogste prio daar ook. Streuer heeft steeds gezegd dat er nog een nummer 10 bij moet. Ben wel benieuwd wat Elia doet overigens... zie hem nog altijd graag komen
  • 9 Aug 2020 om 11:33
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:19
      Javier espinosa
    Serieus?
  • 9 Aug 2020 om 11:30
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:19
      Bosch kan daar inderdaad spelen. Maar of het een 10 is valt nog te bezien. Maar als jans zoals vrijdag met eigelijk eme verkapte 433 en de punt naar achteren met brama kf roemeratoe heb je geen 10 nodig want je speelt 4123. Wat je dan nodig hebt zijn 2 bewegelijke en dynamische middenvelders die hoge handeling snelheid hebben met een goeie paas en schotkracht en dat is een heel ander verhaal. Dat ligt bosch wel.
    Dan zou je inderdaad met Bosch en Arburjania als de 2 voorste middenvelders kunnen spelen. Maar toch lijkt het me wel handig om er nog een creatieve middenvelder bij te halen. Zodat je ook afhankelijk van de tegenstander je speelwijze kunt aanpassen.
  • 9 Aug 2020 om 11:19
    Javier espinosa
  • 9 Aug 2020 om 11:19
    • Quote van 9 Aug 2020 om 11:09
      Bosch als optie 2
    Bosch kan daar inderdaad spelen. Maar of het een 10 is valt nog te bezien. Maar als jans zoals vrijdag met eigelijk eme verkapte 433 en de punt naar achteren met brama kf roemeratoe heb je geen 10 nodig want je speelt 4123. Wat je dan nodig hebt zijn 2 bewegelijke en dynamische middenvelders die hoge handeling snelheid hebben met een goeie paas en schotkracht en dat is een heel ander verhaal. Dat ligt bosch wel.
  • 9 Aug 2020 om 11:09
    • Quote van 9 Aug 2020 om 10:58
      Ik neem aan dat hij 2 nummers 10 wil. Of zou hij de jeugd als 2e erachter zetten. We hebben geen enkele nummer 10 nu. Ja spelers die daar kunnen spelen. Alleen van leeuwen is een nummer 10. Maar daar 34 wedstrijden mee spelen is onverstandig. Ik ben benieuwd naar maandagen wanneer danilo en ebuehi aansluit.
    Bosch als optie 2
  • 9 Aug 2020 om 10:58
    Ik neem aan dat hij 2 nummers 10 wil. Of zou hij de jeugd als 2e erachter zetten. We hebben geen enkele nummer 10 nu. Ja spelers die daar kunnen spelen. Alleen van leeuwen is een nummer 10. Maar daar 34 wedstrijden mee spelen is onverstandig. Ik ben benieuwd naar maandagen wanneer danilo en ebuehi aansluit.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›