Jans: ''Dat was een hele goede beslissing van Van Leeuwen''

11
Jans: ''Dat was een hele goede beslissing van Van Leeuwen''

FC Twente speelde maandagavond een oefenwedstrijd met twee gezichten. Het op papier sterkere elftal van de eerste helft moest het onderspit delven tegen de 'jonkies'. Clubwatcher Tijmen van Wissing vond de tweede helft 'verfrissend' ten opzichte van de 'beoogde basis'.

"Ik zou niet te snel mijn geld op de beoogde basis zetten, want Casper Staring gaat echt geen rechtsback spelen in de competitie", reageert trainer Ron Jans voor de camera van RTV Oost. "Maar de ervaring zat veel meer in de eerste helft dan in de tweede helft. De les van de jeugd aan het team van de eerste helft was wel dat ze er écht energie in stopten. Dat was in de eerste helft niet genoeg."

"Ik ben tot nu toe heel positief geweest over de jonge jongens en dat hebben ze vandaag (gisteren, red.) laten zien, want die gaven echt gas met heel veel druk op de bal, veel instelling, sprints en dan vallen er ook twee goals. Dan ga je ook steeds makkelijker voetballen."

Jans vond de tweede goal van Daan Rots het mooiste voorbeeld van hoe hij het graag ziet. "Thijs van Leeuwen ging eigenlijk door in een situatie dat hij in z'n eentje bijna drie verdedigers opjoeg, maar die rechtsback draaide de verkeerde kant op en daar ontstaat de goal uit", aldus Jans.

"Eigenlijk kon Thijs bij dat moment beter even wachten, maar daar had hij geen zin in", vervolgt hij. "In dit geval was dat een hele goede beslissing. Het is ook mooi dat het een teamgoal is, want Ramiz Zerrouki zat er nog tussen en Daan kon 'm zo binnen schieten."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Aug 2020 om 20:31
    • Quote van 11 Aug 2020 om 20:02
      Nog los van de waarde op het veld. Je kan over een jaar een redelijk goede selectie hebben met Zerrouki, Roemeratoe, Bosch, De Lange, vd Gouw, Oosterwolde en een stuk of 7(!) jongens die nu nog in de opleiding zitten. Daarnaast nog de jeugdige Smal en Pleguezuelo. Dan heb je verder slechts ongeveer 8 man nodig. Ik denk dat die met gemak te vinden zijn. Dan hebben we een jong en herkenbaar elftal.
    Daar komt overigens nog bij dat zerrouki van der gauw en de lange bosch en roemeratoe met een beetje pech gewoon op de bank komen te zitten. Dan heb je er nog niks aan. Maar we zullen moeten afwachten en kijken wat jans en streuer doen.
  • 11 Aug 2020 om 20:28
    • Quote van 11 Aug 2020 om 20:02
      Nog los van de waarde op het veld. Je kan over een jaar een redelijk goede selectie hebben met Zerrouki, Roemeratoe, Bosch, De Lange, vd Gouw, Oosterwolde en een stuk of 7(!) jongens die nu nog in de opleiding zitten. Daarnaast nog de jeugdige Smal en Pleguezuelo. Dan heb je verder slechts ongeveer 8 man nodig. Ik denk dat die met gemak te vinden zijn. Dan hebben we een jong en herkenbaar elftal.
    De jeugd als die eventueel een contract krijgen doordat ze gewoon goed zij of goede indruk laten kun je ze wel achter de hand houden en voorbereiden op de basis. Oostewolde word denk ik ook geen basis mits smal het echt in defensief opzicht laat afweten. Je riskeert anders dat ze wel naar heracles gaan of het buiten de regio zoeken. Daarnaast hebben zoals jullio nog maar een jaar contract weliswaar met optie. Maar dan nog.
  • 11 Aug 2020 om 20:21
    Wel stof tot nadenken,nu lijkt het dat het afbraak voetbal van de laatste jaren te maken heeft met leeftijd vast geroeste spelers die het niet kunnen opbrengen er extra energie in te steken,hadden ze dan toch gelijk met Wout?
  • 11 Aug 2020 om 20:02
    • Quote van 11 Aug 2020 om 19:29
      Ik denk beide. Maar feit is dat er een aantal flink aan de deur rammelen bij het 1ste en dat er EINDELIJK weer eens echt naar de jeugd gekeken word en gecommuniceerd ben ik al ontzettend blij mee want dan creëer je gewoon waarde op het veld en het is fijn voor de spelers. Ik denk dat ongeacht wat sommigen denken dat twente mits er plan voor de spelers ligt 9 van 10 voor twente zullen kiezen. Maar zoals je zelf al zei het valt of staat met het plan en dat us de huidige TS wel toe vertrouwd gok ik zo.
    Nog los van de waarde op het veld. Je kan over een jaar een redelijk goede selectie hebben met Zerrouki, Roemeratoe, Bosch, De Lange, vd Gouw, Oosterwolde en een stuk of 7(!) jongens die nu nog in de opleiding zitten. Daarnaast nog de jeugdige Smal en Pleguezuelo. Dan heb je verder slechts ongeveer 8 man nodig. Ik denk dat die met gemak te vinden zijn. Dan hebben we een jong en herkenbaar elftal.
  • 11 Aug 2020 om 19:29
    • Quote van 11 Aug 2020 om 19:19
      Ik zie Rots op basis van de afgelopen twee wedstrijden niet echt als pinch hitter. Meer als een aanvaller voor als je iets meer ruimte hebt. Kan heel nuttig zijn als de tegenstander risico's moet nemen.
    Ik denk beide. Maar feit is dat er een aantal flink aan de deur rammelen bij het 1ste en dat er EINDELIJK weer eens echt naar de jeugd gekeken word en gecommuniceerd ben ik al ontzettend blij mee want dan creëer je gewoon waarde op het veld en het is fijn voor de spelers. Ik denk dat ongeacht wat sommigen denken dat twente mits er plan voor de spelers ligt 9 van 10 voor twente zullen kiezen. Maar zoals je zelf al zei het valt of staat met het plan en dat us de huidige TS wel toe vertrouwd gok ik zo.
  • 11 Aug 2020 om 19:19
    • Quote van 11 Aug 2020 om 18:41
      Helemaal mee eens en ik denk dat jans dit ook wil gaan doen. Momenteel kan hij niet om de waarde van van leeuwen heen. Dennen blijft ook maar opvallen al denk ik gezien de posities waar we het zwakst zijn denk ik dat de aanvulling gaat worden mits ze zo blijven presteren is van leeuwen hilgers en die sporadische mee mogen doen zullen voor dennen en rots gaan. Rots als absolute pinch hitter met al die energie die hij brengt kan het je net puntje sprokkelen wat er misschien nodig hebben om een paar plekken hoger te eindigen. Maar ik zal niet raar kijken als van leeuwen en hilgers overhevelen. Maar dat is ff afwachten. Ben benieuwd. Van leeuwen maakt in iedergeval een uitstekende indruk op de supporters en dat zal jans ook zien. Ben benieuwd.
    Ik zie Rots op basis van de afgelopen twee wedstrijden niet echt als pinch hitter. Meer als een aanvaller voor als je iets meer ruimte hebt. Kan heel nuttig zijn als de tegenstander risico's moet nemen.
  • 11 Aug 2020 om 18:41
    • Quote van 11 Aug 2020 om 17:39
      Het belangrijkste is laten zien dat je een plan hebt met die jongens en je daar ook aan houden. We hebben er nu een stuk of 7 die mogen ruiken aan de eerste selectie. Die kan je niet allemaal tegelijk overhevelen. De beste 3 (+ Oosterwolde) is wel een optie. Zorg dan wel dat deze spelers minuten kunnen maken en zich kunnen ontwikkelen. Laat degenen die de aansluiting nog niet maken af en toe meetrainen en meegaan naar wedstrijden. Maak duidelijk dat als ze nu derde keuze zijn dit volgend seizoen (of eerder) anders kan liggen.
    Helemaal mee eens en ik denk dat jans dit ook wil gaan doen. Momenteel kan hij niet om de waarde van van leeuwen heen. Dennen blijft ook maar opvallen al denk ik gezien de posities waar we het zwakst zijn denk ik dat de aanvulling gaat worden mits ze zo blijven presteren is van leeuwen hilgers en die sporadische mee mogen doen zullen voor dennen en rots gaan. Rots als absolute pinch hitter met al die energie die hij brengt kan het je net puntje sprokkelen wat er misschien nodig hebben om een paar plekken hoger te eindigen. Maar ik zal niet raar kijken als van leeuwen en hilgers overhevelen. Maar dat is ff afwachten. Ben benieuwd. Van leeuwen maakt in iedergeval een uitstekende indruk op de supporters en dat zal jans ook zien. Ben benieuwd.
  • 11 Aug 2020 om 17:39
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:15
      Ik weet wel dat er een aantal zijn die gek worden van mijn gezeik wat betreft van leeuwen hilgers en oosterwolde. Maar als je alles dubbel bezet wil hebben is een extra centrale verdediger die ook rechts kan spelen zoals hilger verdomde handig en ja van leeuwen daar blijf ik ontzettend van gecharmeerd. Ik hoop echt dat die deze lijn doorzetten en binnenkort gewoon een hand tekening bij ons zetten want nu zijn ze ook op tv geweest en als ze dit tegen feyenoord ook laten zien dan zal heracles echt niet de enigste gegadigde zijn om van leeuwen of hilgers over te willen nemen.
    Het belangrijkste is laten zien dat je een plan hebt met die jongens en je daar ook aan houden. We hebben er nu een stuk of 7 die mogen ruiken aan de eerste selectie. Die kan je niet allemaal tegelijk overhevelen. De beste 3 (+ Oosterwolde) is wel een optie. Zorg dan wel dat deze spelers minuten kunnen maken en zich kunnen ontwikkelen. Laat degenen die de aansluiting nog niet maken af en toe meetrainen en meegaan naar wedstrijden. Maak duidelijk dat als ze nu derde keuze zijn dit volgend seizoen (of eerder) anders kan liggen.
  • 11 Aug 2020 om 16:21
    • Quote van 11 Aug 2020 om 16:00
      Die jongens zijn allang in kaart gebracht door heel voetballend Nederland.
    Ja dat is wel zo.
  • 11 Aug 2020 om 16:00
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:15
      Ik weet wel dat er een aantal zijn die gek worden van mijn gezeik wat betreft van leeuwen hilgers en oosterwolde. Maar als je alles dubbel bezet wil hebben is een extra centrale verdediger die ook rechts kan spelen zoals hilger verdomde handig en ja van leeuwen daar blijf ik ontzettend van gecharmeerd. Ik hoop echt dat die deze lijn doorzetten en binnenkort gewoon een hand tekening bij ons zetten want nu zijn ze ook op tv geweest en als ze dit tegen feyenoord ook laten zien dan zal heracles echt niet de enigste gegadigde zijn om van leeuwen of hilgers over te willen nemen.
    Die jongens zijn allang in kaart gebracht door heel voetballend Nederland.
  • 11 Aug 2020 om 15:15
    Ik weet wel dat er een aantal zijn die gek worden van mijn gezeik wat betreft van leeuwen hilgers en oosterwolde. Maar als je alles dubbel bezet wil hebben is een extra centrale verdediger die ook rechts kan spelen zoals hilger verdomde handig en ja van leeuwen daar blijf ik ontzettend van gecharmeerd. Ik hoop echt dat die deze lijn doorzetten en binnenkort gewoon een hand tekening bij ons zetten want nu zijn ze ook op tv geweest en als ze dit tegen feyenoord ook laten zien dan zal heracles echt niet de enigste gegadigde zijn om van leeuwen of hilgers over te willen nemen.
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›