FC Twente-aanvoerder Brama kritisch: ''Niveau is niet acceptabel''

48
FC Twente-aanvoerder Brama kritisch: ''Niveau is niet acceptabel''

FC Twente speelde maandagavond een matige eerste helft tegen Fortuna Sittard. En dat terwijl voor rust de meer ervaren spelers de kans kregen bij FC Twente, zoals aanvoerder Wout Brama.

"Zoveel ervaren spelers hebben we ook niet, moet ik zeggen", reageert Brama bij FOX Sports. "Maar de tweede helft was beter dan de eerste helft. Al heb ik de eerste twintig minuten van de tweede helft niet heb gezien, omdat ik aan het douchen was. Maar ik hoorde dat het beter was. Mooi toch? Het is toch mooi dat ze het beter hebben gedaan dan wij, want die eerste helft was niet zo goed."

Brama vond het niet verrassend dat de talenten zich na rust lieten zien. "Nee, het verbaast me niet direct", geeft hij aan. "Het verbaast me eerder hoe het niveau in de eerste helft was. Ik weet dat die jonge jongens goed kunnen voetballen. Ze hebben al vier weken met ons meegetraind. Dus nee, dat verbaast me niet."

De routinier was wel verbaasd over het niveau in de eerste helft. "Omdat het te laag was, het was te slecht. Ik vond dat we defensief niet goed stonden, we kregen geen druk op de bal. Aan de bal waren we 'm veel te snel kwijt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het was gewoon niet goed genoeg. Dit is niet het niveau wat wij nastreven. Je kunt er alle excuses op loslaten, maar dan nog is het niveau niet acceptabel."

48 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Aug 2020 om 05:47
    • Quote van 11 Aug 2020 om 22:57
      In de 85ste minuut om een 1-0 voorsprong te verdedigen, absoluut.
    In dat geval hoop ik dat we hem 34 wedstrijden nodig hebben en een paar keer in de beker. ;-)
  • 11 Aug 2020 om 22:57
    • Quote van 11 Aug 2020 om 22:53
      Brama werd toegezongen omdat hij niet eens op de bank mocht zitten terwijl op zijn positie iemand wekelijks verzaakte. Of Brama nog goed genoeg is voor een vaste basisplaats? Ik betwijfel het. Ik denk echter wel dat we hem dit seizoen nog nodig gaan hebben.
    In de 85ste minuut om een 1-0 voorsprong te verdedigen, absoluut.
  • 11 Aug 2020 om 22:53
    • Quote van 11 Aug 2020 om 22:24
      begin dit jaar werd brama nog toegezongen dat hij erin moet nu moet hij eruit volgens jou scorpio je lult met twee maten
    Brama werd toegezongen omdat hij niet eens op de bank mocht zitten terwijl op zijn positie iemand wekelijks verzaakte. Of Brama nog goed genoeg is voor een vaste basisplaats? Ik betwijfel het. Ik denk echter wel dat we hem dit seizoen nog nodig gaan hebben.
  • 11 Aug 2020 om 22:49
    • Quote van 11 Aug 2020 om 22:24
      begin dit jaar werd brama nog toegezongen dat hij erin moet nu moet hij eruit volgens jou scorpio je lult met twee maten
    Niet alle meningen over 1 kam scheren. Ik heb nog nooit Brama een veer in de reet gestoken.
    Nuttige voetballer geweest. Niet meer en niet minder.
    Dat die nu nog bij ons speelt komt door de omstandigheden.
  • 11 Aug 2020 om 22:24
    • Quote van 11 Aug 2020 om 16:12
      Brama is klaar over uit.Hij kan alleen een hoog nivo halen als er hele goede spelers om hem heen staan. Dan valt hij namelijk niet zoveel op.
      Leuke speler voor Zwolle, fortuna, rkc maar voor een FC Twente is die veel te laag gegrepen.
      Hijj vertraagt de boel en denkt vaak dat die de beste is.Zet er een frisse jonge knaap neer.
    begin dit jaar werd brama nog toegezongen dat hij erin moet nu moet hij eruit volgens jou scorpio je lult met twee maten
  • 11 Aug 2020 om 22:05
    • Quote van 11 Aug 2020 om 21:43
      Off topic: Arsenal heeft interesse in Promes. Krijgen we dan een vergoeding? Lijkt me wel aangezien hij dan naar een land gaat waar hij nog niet eerder gevoetbald heeft. Ben overigens wel verrast door dit bericht
    Het is een grensoverschrijdende transfer, maar met ingang van dit seizoen geldt de regel ook voor binnenlandse transfers.
  • 11 Aug 2020 om 21:43
    Off topic: Arsenal heeft interesse in Promes. Krijgen we dan een vergoeding? Lijkt me wel aangezien hij dan naar een land gaat waar hij nog niet eerder gevoetbald heeft. Ben overigens wel verrast door dit bericht
  • 11 Aug 2020 om 17:53
    Twente jugend ist auf dem weg!
  • 11 Aug 2020 om 17:20
    Of Brama het niet meer kan belopen of niet, we gaan het zien. Wel vind ik dat dit seizoen een aantal jongeren moeten doorbreken, daarvoor zullen ze wel de kans moeten krijgen. Ik heb me prima vermaakt de tweede helft, met prima jeugd. Ron Jans, breng ze dit jaar, zoveel als mogelijk, alles wat doorbreekt maakt je taak volgend jaar makkelijker. Hup Twente Jeugd.
  • 11 Aug 2020 om 16:51
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:55
      Brama is prima speler maar moet het ondertussen hebben van het zwoegen en vertragen. Roemeratoe daarentegen heeft veel meer power , snelheid en hogere handelingssnelheid en goede techniek. Hij had al veel beter kunnen zijn als hij vorig jaar meer had gespeeld in plaats van die Busquets die niets heeft toegevoegd. Nieuw probleem is dat Jans mogelijk zijn aanvoerder niet wil passeren. Zo blijft het als gewoonlijk weer een gepruts en verwacht ik uiteindelijk niet dat jeugdspelers fatsoenlijke kansen krijgen.
    Hoezo zou Jans Brama niet willen passeren? Zowel Jans als Brama is hier duidelijk over geweest. Hetzelfde als het managen van (mogelijk) ontevreden huurlingen. Het beste team speelt. Je kan jezelf dus opstellen door goed te trainen en te spelen. Bovendien gaan we meer dan 11 man nodig hebben.
  • 11 Aug 2020 om 16:38
    Jeugd de kans geven en in elk linie 1 ervaren speler, dan komt het goed met dit Twente. Jans zal er ook wel achter komen, heb er alle vertrouwen in.
  • 11 Aug 2020 om 16:15
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:49
      Probeer je nu grappig te doen om ik zeg te kopiëren?
    Grappig zijn mag ook al niet meer op dit forum?
  • 11 Aug 2020 om 16:13
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:55
      Brama is prima speler maar moet het ondertussen hebben van het zwoegen en vertragen. Roemeratoe daarentegen heeft veel meer power , snelheid en hogere handelingssnelheid en goede techniek. Hij had al veel beter kunnen zijn als hij vorig jaar meer had gespeeld in plaats van die Busquets die niets heeft toegevoegd. Nieuw probleem is dat Jans mogelijk zijn aanvoerder niet wil passeren. Zo blijft het als gewoonlijk weer een gepruts en verwacht ik uiteindelijk niet dat jeugdspelers fatsoenlijke kansen krijgen.
    + 100

    Brama is meer een prater dan een doener.
  • 11 Aug 2020 om 16:12
    Brama is klaar over uit.Hij kan alleen een hoog nivo halen als er hele goede spelers om hem heen staan. Dan valt hij namelijk niet zoveel op.
    Leuke speler voor Zwolle, fortuna, rkc maar voor een FC Twente is die veel te laag gegrepen.
    Hijj vertraagt de boel en denkt vaak dat die de beste is.Zet er een frisse jonge knaap neer.
  • 11 Aug 2020 om 15:46
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:34
      Ikzeg, dat is uit solidariteit... Omdat iemand ikzeg hierop aanviel (die zich aan ikzeg ikzeg irriteerde)... Dus mag hij vaker ikzeg lezen, went hij eraan.
    Ikzeg, mooi initiatief
  • 11 Aug 2020 om 15:34
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:49
      Probeer je nu grappig te doen om ik zeg te kopiëren?
    Ikzeg, dat is uit solidariteit... Omdat iemand ikzeg hierop aanviel (die zich aan ikzeg ikzeg irriteerde)... Dus mag hij vaker ikzeg lezen, went hij eraan.
  • 11 Aug 2020 om 15:23
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:15
      Nu zie ik het ;). Het was een beetje een warrig verhaal van je dus ik begreep het niet meteen.
    Ja sorry vergat de spatie haha. Dan was het duidelijker geweest.
  • 11 Aug 2020 om 15:15
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:10
      Daarom zei ik ook hij (tukker 1965) ;)
    Nu zie ik het ;). Het was een beetje een warrig verhaal van je dus ik begreep het niet meteen.
  • 11 Aug 2020 om 15:10
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:04
      Heb je het tegen mij of tegen Tukker 1965?Ik zeg juist dat Roemeratoe momenteel veel beter is dan Staring.
    Daarom zei ik ook hij (tukker 1965) ;)
  • 11 Aug 2020 om 15:09
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:37
      Ik vind Staring nog meer talent hebben dan Roemeratoe dus ik zou voor Staring op 6 gaan en naast hem Aburjania en Selahi doorschuiven naar 10 of met 4 man op middenveld zet ik van Leeuwen er extra bij.
    Dan snap je er werkelijk geen pepernoot van...
  • 11 Aug 2020 om 15:06
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:50
      Hahahahha even lachen. Gisteren duidelijk gezien dat zo'n middenveld niet kan
    Inderdaad. Selahi draaft en rent ook alleen maar. Lijkt geweldig maar te weinig capaciteit om aan voetbal toe te komen. Gevolg is het grote balverlies in de eerste helft. De jeugdspelers zijn daar nu al verder in.
  • 11 Aug 2020 om 15:04
    • Quote van 11 Aug 2020 om 15:00
      Hij(tukker 1965) is 1 van de heel weinig die dit denken lijkt mij. Of is hij familie van je? Ik vraag dat zonder sarcasme/minachting of kleineren toon. Maar hoe kun je iemand die 2 wedstrijden in het 1ste degelijk speelt dus niet goed maar degelijk met 2 vergelijken die veel meer laten zien en zelfs een stempel op zn wedstrijd zetten. Ik ben dat verre van met je eens. Wat uiteraard prima is. Maar dat jij zegt starring veder is dan roemeratoe is onzin als dat zo was was hij al eerder meegenomen door trainers want ondanks mijn mening wat betredt garcia hij heeft roemeratoe en bosch wel net enige regelmaat aan laten treden in het 1ste. Wat verdomd lang geleden is dat er weer iets fatsoenlijks komt uit de opleiding.
    Heb je het tegen mij of tegen Tukker 1965?Ik zeg juist dat Roemeratoe momenteel veel beter is dan Staring.
  • 11 Aug 2020 om 15:02
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:59
      Eens ik denk dat dit een heel groot talent is en dat die het ver kan gaan schoppen
    Hij moet het dan wel dit seizoen echt laten zien want hij is al 22. Je kan niet eeuwig een talent blijven.
  • 11 Aug 2020 om 15:00
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:51
      Dan verschillen wij van mening, Staring is een leuke speler maar nog lang niet op het niveau van Roemeratoe.
    Hij(tukker 1965) is 1 van de heel weinig die dit denken lijkt mij. Of is hij familie van je? Ik vraag dat zonder sarcasme/minachting of kleineren toon. Maar hoe kun je iemand die 2 wedstrijden in het 1ste degelijk speelt dus niet goed maar degelijk met 2 vergelijken die veel meer laten zien en zelfs een stempel op zn wedstrijd zetten. Ik ben dat verre van met je eens. Wat uiteraard prima is. Maar dat jij zegt starring veder is dan roemeratoe is onzin als dat zo was was hij al eerder meegenomen door trainers want ondanks mijn mening wat betredt garcia hij heeft roemeratoe en bosch wel net enige regelmaat aan laten treden in het 1ste. Wat verdomd lang geleden is dat er weer iets fatsoenlijks komt uit de opleiding.
  • 11 Aug 2020 om 14:59
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:53
      Ik wil zerrouki wel vaker zien. Vond hem vorig jaar tegen schalke ook echt opvallen. Verdient voor mij wel een kans. Hij heeft iets wat niet veel hebben in de selectie
    Eens ik denk dat dit een heel groot talent is en dat die het ver kan gaan schoppen
  • 11 Aug 2020 om 14:55
    Brama is prima speler maar moet het ondertussen hebben van het zwoegen en vertragen. Roemeratoe daarentegen heeft veel meer power , snelheid en hogere handelingssnelheid en goede techniek. Hij had al veel beter kunnen zijn als hij vorig jaar meer had gespeeld in plaats van die Busquets die niets heeft toegevoegd. Nieuw probleem is dat Jans mogelijk zijn aanvoerder niet wil passeren. Zo blijft het als gewoonlijk weer een gepruts en verwacht ik uiteindelijk niet dat jeugdspelers fatsoenlijke kansen krijgen.
  • 11 Aug 2020 om 14:53
    Ik wil zerrouki wel vaker zien. Vond hem vorig jaar tegen schalke ook echt opvallen. Verdient voor mij wel een kans. Hij heeft iets wat niet veel hebben in de selectie
  • 11 Aug 2020 om 14:51
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:48
      Godfried Roemeratoe speelde gisteren een goede wedstrijd. Daarnaast kon je zien dat Starling een centrale verdediger is. Dus geen rechtsback.
    Roemeratoe is middenvelder en Staring ook dus gaat over nummer 6 positie van Brama. Maar Staring kan ook rechter verdediger of rechts centraal achterin.
  • 11 Aug 2020 om 14:51
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:46
      Als iemand goed is is hij goed Robben debuteerde ook al op 16 jarige leeftijd in het 1e bij Groningen goede spelers haal je er zo uit en ik vind Staring gewoon beter dan Roemeratoe en Van Leeuwen is ook zo'n speler die al in het 1e kan spelen naar mijn mening haal je Menig eruit en ga je 4-4-2 spelen voor Jeremejeff ook beter.
    Dan verschillen wij van mening, Staring is een leuke speler maar nog lang niet op het niveau van Roemeratoe.
  • 11 Aug 2020 om 14:50
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:41
      Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
    Hahahahha even lachen. Gisteren duidelijk gezien dat zo'n middenveld niet kan
  • 11 Aug 2020 om 14:48
    Godfried Roemeratoe speelde gisteren een goede wedstrijd. Daarnaast kon je zien dat Starling een centrale verdediger is. Dus geen rechtsback.
  • 11 Aug 2020 om 14:46
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:42
      Dit slaat nergens op, Roemeratoe is veel verder dan Staring. Hij heeft het de afgelopen 2 wedstrijden leuk gedaan maar komt nog niet in de buurt van het niveau van Roemeratoe, die al 2 seizoenen bij de eerste selectie zit. Laat hem maar gewoon zijn best doen bij de onder 21, af en toe meetrainen bij de eerste selectie en misschien dat hij dan een keer de kans kan krijgen in de eredivisie.
    Als iemand goed is is hij goed Robben debuteerde ook al op 16 jarige leeftijd in het 1e bij Groningen goede spelers haal je er zo uit en ik vind Staring gewoon beter dan Roemeratoe en Van Leeuwen is ook zo'n speler die al in het 1e kan spelen naar mijn mening haal je Menig eruit en ga je 4-4-2 spelen voor Jeremejeff ook beter.
  • 11 Aug 2020 om 14:42
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:37
      Ik vind Staring nog meer talent hebben dan Roemeratoe dus ik zou voor Staring op 6 gaan en naast hem Aburjania en Selahi doorschuiven naar 10 of met 4 man op middenveld zet ik van Leeuwen er extra bij.
    Dit slaat nergens op, Roemeratoe is veel verder dan Staring. Hij heeft het de afgelopen 2 wedstrijden leuk gedaan maar komt nog niet in de buurt van het niveau van Roemeratoe, die al 2 seizoenen bij de eerste selectie zit. Laat hem maar gewoon zijn best doen bij de onder 21, af en toe meetrainen bij de eerste selectie en misschien dat hij dan een keer de kans kan krijgen in de eredivisie.
  • 11 Aug 2020 om 14:37
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:32
      Klopt. Dat was vorig seizoen ook al. Brama is gewoon niet meer goed genoeg voor de eredivisie.
    Ik vind brama absoluut geen meerwaarde kwa voetbal op dit moment, en gaat ook niet meer veranderen
  • 11 Aug 2020 om 14:37
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:52
      Roemeratoe is Brama gewoon voorbij hoor. Brama is op, kan het allemaal niet meer belopen. Hij kan misschien nog van pas komen dit seizoen als we een voorsprong moeten verdedigen maar Wout moet je niet meer in de basis opstellen.
    Ik vind Staring nog meer talent hebben dan Roemeratoe dus ik zou voor Staring op 6 gaan en naast hem Aburjania en Selahi doorschuiven naar 10 of met 4 man op middenveld zet ik van Leeuwen er extra bij.
  • 11 Aug 2020 om 14:32
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:01
      Brama's handelingssnelheid is niet hoog genoeg op dit moment en misschien ook wel voor altijd.
    Klopt. Dat was vorig seizoen ook al. Brama is gewoon niet meer goed genoeg voor de eredivisie.
  • 11 Aug 2020 om 14:12
    Het was bekend dat het restant spelers van vorigjaar niet allemaal toppers waren daarom bijna een elftal huurspelers aangetrokken.Ik was daat van af begin geen voorstander van en nu blijkt dat er voldoende kwaliteit bij jeugd lijkt te zijn.Als dat geen momentopname blijkt te zijn en dat moeten we afwachten dan hebben ze Een probleem binnen de selectie. Spelers die gehuurd weden wilden naar Twente om minuten te maken dus teleurgesteld en Twente heeft te veel spelers die bovendien een hoop geld aan huur kosten.Afwachten dus hoe dit allemaal gaat lopen maar zeker een grote verantwoording voor Ron Jans
  • 11 Aug 2020 om 14:06
    • Quote van 11 Aug 2020 om 14:01
      Brama's handelingssnelheid is niet hoog genoeg op dit moment en misschien ook wel voor altijd.
    Hij heeft er zichtbaar moeite mee inderdaad.
  • 11 Aug 2020 om 14:01
    Brama's handelingssnelheid is niet hoog genoeg op dit moment en misschien ook wel voor altijd.
  • 11 Aug 2020 om 13:56
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:41
      Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
    Brama was drama gisteren. Roemeratoe groeit steeds veder is momenteel scherper en beter dan brama. Brama heeft enkel zn ervaring en roemeratoe gaat nog wel een wedstrijdje minder goed spelen door het gebrek daaraan. Maar roemeratoe is groeiende en nu al beter dan brama op dit moment. Ik wel welke wedstrijd jij gekeken hebt. Maar niet dezelfde als menig ander hier blijkbaar. Komt bij met roemeratoe staat er waarde op het veld brama vertegenwoordigt ervaring maar ook niet meer dan dat.
  • 11 Aug 2020 om 13:52
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:41
      Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
    Roemeratoe is Brama gewoon voorbij hoor. Brama is op, kan het allemaal niet meer belopen. Hij kan misschien nog van pas komen dit seizoen als we een voorsprong moeten verdedigen maar Wout moet je niet meer in de basis opstellen.
  • 11 Aug 2020 om 13:51
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:41
      Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
    Op basis waarvan mag roemeratoe nog lang niet zijn veters strikken? Brama's staat van dienst of zijn huidige kwaliteiten? Dat zijn 2 verschillende dingen. Vanwege een staat van dienst laat je Brama niet staan, kwaliteit moet leidend zijn. Ze moeten het op het veld uitvechten, de beste speelt. Maar 'nog lang niet zijn veters strikken' vind ik kort door de bocht, want op het huidige niveau van Brama komen is niet zeker niet onrealistisch.
  • 11 Aug 2020 om 13:49
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:43
      Ikzeg, wedstrijd niet gezien. Kan niet over Brama oordelen....... Kijk uit naar Feyenoord, een waardige tegenstander en een mooie krachtmeting.
    Probeer je nu grappig te doen om ik zeg te kopiëren?
  • 11 Aug 2020 om 13:44
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:41
      Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
    Ikzeg, denk dat Brama de boel teveel vertraagd.
  • 11 Aug 2020 om 13:43
    Ikzeg, wedstrijd niet gezien. Kan niet over Brama oordelen....... Kijk uit naar Feyenoord, een waardige tegenstander en een mooie krachtmeting.
  • 11 Aug 2020 om 13:41
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:07
      Jij was misschien wel de slechtste samen met Schenkie. Buiten die 2 goede tackles geen bal goed geraakt. Tijd voor Roemeratoe.
    Alsjeblieft niet zeg. Roemeratoe mag nog lang niet de veters strikken van Woutje Brama. Zoals het nu gaat zou ik tegen Feyenoord gaan spelen met Brama, Selahi en Aburjania op het middenveld. Als 1 van die niet kan zou ik Bosch opstellen en pas daarna Roemeratoe.
  • 11 Aug 2020 om 13:09
    • Quote van 11 Aug 2020 om 13:07
      Jij was misschien wel de slechtste samen met Schenkie. Buiten die 2 goede tackles geen bal goed geraakt. Tijd voor Roemeratoe.
    Eens, wel goed dat hij zelf ook toegeeft dat het kut was.
  • 11 Aug 2020 om 13:07
    Jij was misschien wel de slechtste samen met Schenkie. Buiten die 2 goede tackles geen bal goed geraakt. Tijd voor Roemeratoe.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›