Bruggink geeft FC Twente advies: ''Dan zal hij moeten komen''

10
Bruggink geeft FC Twente advies: ''Dan zal hij moeten komen''

FC Twente heeft met Queensy Menig, Vaclav Cerny en Lazaros Lamprou al drie vleugelspelers in de selectie, maar de club uit Enschede houdt de deur ook nog altijd wagenwijd open voor Eljero Elia. Arnold Bruggink is benieuwd of beide partijen met elkaar in zee gaan. 

"Het ligt eraan welk salaris hij wil ontvangen", legt hij uit bij het praatprogramma VoetbalTijd. "Als hij gewoon voor het geld gaat spelen waar al die jongens voor komen spelen, dan zal hij moeten komen. Ik vind niet dat je daar extra voor moet gaan betalen. Weet je waarom? Alles binnen de club is op dit moment weer een beetje normaal", constateert Bruggink, die zijn oude club waarschuwt. 

"Als je Eljero binnenhaalt, hetgeen natuurlijk een buitencategorie speler is, krijg je ook alles wat er omheen zit", vervolgt hij. "Hij heeft zijn geld al verdiend, houdt van mooie auto's en dan krijg je weer een totaal ander beeld binnen een elftal. Dan moet hij wel heel erg gaan leveren zodat iedereen dat zal accepteren", besluit Bruggink over de ervaren vleugelaanvaller. 

Jan van Staa vult hem aan. "Als hij fit is en de wil is er, zou je een kans kunnen wagen. Maar bij dit soort spelers komt vaak op het eind nog een club met een grote geldbuidel", beseft hij. "En dan is de vraag of je dit nog op kan brengen of kies je dan voor het geld. Dat moeten we dan even afwachten, maar ik begrijp best dat hij op de radar staat bij veel clubs." 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Aug 2020 om 19:27
    • Quote van 12 Aug 2020 om 14:18
      Wat een onzin. Hij zit in dergelijke programma's om zijn mening te geven. Dat doen wij ook en wij worden ook niet verplicht een functie binnen de club te bekleden. Ik ben blij dat een eigen geluid heeft en realistisch is. Elia is een goede voetballer en op het veld een aanwinst voor onze club maar daarbuiten ook een persoonlijkheid waarvan je moet afvragen of hij op dit moment past bij de club.
    Helemaal mee eens
  • 12 Aug 2020 om 18:13
    • Quote van 12 Aug 2020 om 14:18
      Wat een onzin. Hij zit in dergelijke programma's om zijn mening te geven. Dat doen wij ook en wij worden ook niet verplicht een functie binnen de club te bekleden. Ik ben blij dat een eigen geluid heeft en realistisch is. Elia is een goede voetballer en op het veld een aanwinst voor onze club maar daarbuiten ook een persoonlijkheid waarvan je moet afvragen of hij op dit moment past bij de club.
    Ikzeg. Fluppie. Helemaal met u eens. En vooral het laatste.
  • 12 Aug 2020 om 14:18
    • Quote van 12 Aug 2020 om 14:14
      Als hij het allemaal zo goed weet dan had hij zelf maar TD moeten worden. Als hij dat niet aandurft dan is dat zijn goed recht, maar dan hoeft hij niet te doen alsof hij het allemaal beter weet.
    Wat een onzin. Hij zit in dergelijke programma's om zijn mening te geven. Dat doen wij ook en wij worden ook niet verplicht een functie binnen de club te bekleden. Ik ben blij dat een eigen geluid heeft en realistisch is. Elia is een goede voetballer en op het veld een aanwinst voor onze club maar daarbuiten ook een persoonlijkheid waarvan je moet afvragen of hij op dit moment past bij de club.
  • 12 Aug 2020 om 14:14
    Als hij het allemaal zo goed weet dan had hij zelf maar TD moeten worden. Als hij dat niet aandurft dan is dat zijn goed recht, maar dan hoeft hij niet te doen alsof hij het allemaal beter weet.
  • 12 Aug 2020 om 13:49
    • Quote van 12 Aug 2020 om 12:22
      Liever geen Elia a.u.b.!!!! Laat ze het geld besteden aan een talent of een andere goede speler met meer rendement. Ik zou El Ahmadi wel graag zien komen, hij heeft wel een meerwaarde op het middenveld. Met alle respect voor Brama, maar Brama kan eigenlijk niet meer en hij is al helemaal geen basismateriaal.
    Heeft iemand El Ah de afgelopen jaren nog live zien spelen? Ik niet dus zou bij God niet weten of hij een versterking kan zijn.
  • 12 Aug 2020 om 13:31
    • Quote van 12 Aug 2020 om 12:32
      Elia is toch echt een speler die zoveel meer toevoegt dan El Ahmadi. El Ahmadi speelde de afgelopen 2 jaar in de zandbank, terwijl Elia CL speelde en kampioen is geworden van Turkije.
    En el hamadi voegt vele malen meer toe dan brama. Op dit moment heb ik veel liever el hamadi dan brama. Met alle resprect voor zijn staat van dienst voor ons en wat hij gedaan heeft mogen we ook nooit vergeten. Maar zoals streuer en jans al eerder zeiden kwaliteit moet de boventoon voeren en dat is precies waar brama last van heeft. Het word allemaal en vlot tempo wat minder. Ik hoop dat hij weer wat opkrabbelen maar reken er amper op. Puur door zn leeftijd en blessure gevoeligheid. Als er een voorsprong over ze streep moeten trekken dan is hij wel handig.
  • 12 Aug 2020 om 13:14
    Hij kome nie
  • 12 Aug 2020 om 12:36
    Ik denk niet dat hij komt. Hij is nog te aantrekkelijk en zal denk ik uiteindelijk voor het geld gaan. Bij Fct kan hij Max 200K krijgen. Als een andere club hem 800K biedt komt hij echt niet.
  • 12 Aug 2020 om 12:32
    • Quote van 12 Aug 2020 om 12:22
      Liever geen Elia a.u.b.!!!! Laat ze het geld besteden aan een talent of een andere goede speler met meer rendement. Ik zou El Ahmadi wel graag zien komen, hij heeft wel een meerwaarde op het middenveld. Met alle respect voor Brama, maar Brama kan eigenlijk niet meer en hij is al helemaal geen basismateriaal.
    Elia is toch echt een speler die zoveel meer toevoegt dan El Ahmadi. El Ahmadi speelde de afgelopen 2 jaar in de zandbank, terwijl Elia CL speelde en kampioen is geworden van Turkije.
  • 12 Aug 2020 om 12:22
    Liever geen Elia a.u.b.!!!! Laat ze het geld besteden aan een talent of een andere goede speler met meer rendement. Ik zou El Ahmadi wel graag zien komen, hij heeft wel een meerwaarde op het middenveld. Met alle respect voor Brama, maar Brama kan eigenlijk niet meer en hij is al helemaal geen basismateriaal.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›