''Dat is de nieuwe realiteit, in plaats van tien extra buitenlanders''

9
''Dat is de nieuwe realiteit, in plaats van tien extra buitenlanders''

Giorgi Aburjania werd afgelopen zomer voor twee jaar binnengehaald op huurbasis. Voormalig FC Twente-speler Arnold Bruggink is niet direct onder de indruk van de international van Georgië.

"Gevoelsmatig is dat een speler als 12e of 13e man. Ik weet niet of dat daadwerkelijk het geval is, maar dat gevoel krijg ik er wel heel sterk bij", zegt Bruggink bij VoetbalTijd. "Voor de rest is het toch veel opvullen. Er zijn nog niet veel spelers, dus dat zal nog aangevuld worden met eigen jeugd."

Volgens Bruggink zullen er dit jaar minder buitenlanders aan boord komen. "Ik denk dat veel clubs met een aantal gerichte versterkingen, die ze graag willen. En dan aangevuld met eigen jeugd. Ik denk dat dat de nieuwe realiteit is, in plaats van tien extra buitenlanders, waarvan je denkt: 'hebben we die echt allemaal nodig?'. Een jeugdspeler moet het wel echt verdienen, maar moet wel het niveau hebben", besluit Bruggink.

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2020 om 10:48
    Gebrek aan kennis over deze speler. Bruggink praat onzin.
  • 13 Aug 2020 om 10:35
    Gaap. Wordt een beetje moe van Bruggink. Open deur met minder buitenlanders en meer eigen jeugd en juist Ab speelt helemaal niet slecht
  • 13 Aug 2020 om 10:07
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:03
      Heb hem nog nooit écht zien tegenvallen. Het is gewoon apart dat hij zo weinig kansen gekregen heeft. Hij heeft een sterk postuur, goed spelinzicht en pikte vorig jaar en ook dit jaar zelfs af en toe een goaltje mee. Ook die vrije trap was mooi om te zien. Ik ben benieuwd waarom Garcia hem zo weinig kansen gaf en tevens benieuwd naar hoe Jans met deze speler omgaat. Gevoelsgewijs een stuk beter dan veel van het andere spul op het middenveld.
    Ikzeg. Rik. U heeft gelijk. Het grote voordeel is dat er nu eindelijk eens een echte trainer op het veld staat. En laten wij eerlijk zijn die cc was toch echt een lachertje. Laten wij hopen op een vrije corona virus. En hopelijk nog weer een geweldig vol stadion.
  • 13 Aug 2020 om 10:03
    Heb hem nog nooit écht zien tegenvallen. Het is gewoon apart dat hij zo weinig kansen gekregen heeft. Hij heeft een sterk postuur, goed spelinzicht en pikte vorig jaar en ook dit jaar zelfs af en toe een goaltje mee. Ook die vrije trap was mooi om te zien. Ik ben benieuwd waarom Garcia hem zo weinig kansen gaf en tevens benieuwd naar hoe Jans met deze speler omgaat. Gevoelsgewijs een stuk beter dan veel van het andere spul op het middenveld.
  • 13 Aug 2020 om 10:01
    Aburjania vond ik vorig seizoen al goede indruk maken en zou ik dit seizoen ook op middenveld zetten. Bruggink is analist maar zit hier duidelijk naast en meneer wil wel wat doen bij Twente maar alleen als alle tafels zijn gedekt en waarschijnlijk voor een flink salaris nee jongen die tijden zijn voorbij. Zie liever Lange Jan hierheen komen voor de scouting.
  • 13 Aug 2020 om 09:18
    Zou bij mij ook basis staan, twente heeft ook een optie tot koop als ik het goed heb. mooi binnenhengelen deze gozer.
    wat mij betreft een basisspeler.
  • 13 Aug 2020 om 09:12
    Vind Giorgi juist het type dat we nodig hebben gaat voorop in de strijd denk dat Bruggink hem te kort doet nu!
  • 13 Aug 2020 om 08:47
    • Quote van 13 Aug 2020 om 07:51
      Ik vind die giorgi arbuja anders best lekker spelen vorig jaar was die ook niet zo slecht . Werd alleen bijna niet opgesteld.
    Klopt eens vind hem ook best redelijk goede speler, vind meneertje Bruggink een vervelend arrogant ventje, maar kan aan mij liggen.
  • 13 Aug 2020 om 07:51
    Ik vind die giorgi arbuja anders best lekker spelen vorig jaar was die ook niet zo slecht . Werd alleen bijna niet opgesteld.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›