Stadionbezoek valt tegen: ''Als dat niet kan, is de lol er wel af''

9
Stadionbezoek valt tegen: ''Als dat niet kan, is de lol er wel af''

De opkomst bij de oefenwedstrijden in de Eredivisie en Eerste Divisie zijn tegenvallend, zo schrijft het Algemeen Dagblad. In eerste instantie was er nog veel positiviteit rondom het plan.

Voor gezinsleden verandert er weinig. Volgens Matthijs Keuning, voorzitter van het Supporterscollectief Nederland, gaat het hoofdzakelijk om voetbalvrienden. "Voetbal is veelal ook een ontmoetingsplek van vrienden. Je gaat er vaak heen met je maten, om te kletsen, een biertje te drinken, samen te juichen en samen te balen. Dat kan alleen niet meer. En dat raakt in essentie waarvoor je naar het stadion gaat." 

"Als dat niet kan, is de lol er wel af", gaat Keuning verder. "Nu gaat het sportief nog nergens om. Maar waar het wel om gaat, is dat clubs uit deze periode hopelijk aanknopingspunten halen om voetbal niet alleen veilig, maar ook leuk te maken, want de competitiestart nadert alweer met rasse schreden."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2020 om 13:38
    • Quote van 13 Aug 2020 om 11:37
      Zegt onze deskundige..............
      hahahahaha
    Het klopt gewoon wat hij zegt hoor
  • 13 Aug 2020 om 12:38
    • Quote van 13 Aug 2020 om 11:37
      Zegt onze deskundige..............
      hahahahaha
    Gelukkig kun je zelf lachen om je eigen onwetendheid......
  • 13 Aug 2020 om 11:37
    • Quote van 13 Aug 2020 om 11:02
      Een virus verdwijnt nooit helemaal beste ikzeg. Het kan zich stilhouden en sluimeren...maar 100% verdwijnen zal een virus nooit.
    Zegt onze deskundige..............
    hahahahaha
  • 13 Aug 2020 om 11:02
    • Quote van 13 Aug 2020 om 10:13
      Ikzeg. U heeft gelijk. Het is gewoon verschrikkelijk jammer dat deze virus ons fctwente en de hele wereld nekt. Ik was er afgelopen maandag maar beleving is er helaas niet meer. Ik kan al moeilijk mij inhouden want niet praten en zingen en aan moedigen zit nu een maal in mij. Ik hoop voor iedereen dat deze virus voor altijd zal verdwijnen, en voor iedereen.
    Een virus verdwijnt nooit helemaal beste ikzeg. Het kan zich stilhouden en sluimeren...maar 100% verdwijnen zal een virus nooit.
  • 13 Aug 2020 om 10:13
    Ikzeg. U heeft gelijk. Het is gewoon verschrikkelijk jammer dat deze virus ons fctwente en de hele wereld nekt. Ik was er afgelopen maandag maar beleving is er helaas niet meer. Ik kan al moeilijk mij inhouden want niet praten en zingen en aan moedigen zit nu een maal in mij. Ik hoop voor iedereen dat deze virus voor altijd zal verdwijnen, en voor iedereen.
  • 13 Aug 2020 om 09:19
    Matthijs Keuning heeft gelijk, maar het is voor veel mensen niet alleen om te kletsen of een biertje te drinken. Velen komen ook om de sfeer in het stadion live te beleven.

    Pol heeft ook een punt qua periode en temperatuur, want met deze temperaturen ga ik ook niet graag op pad en/of op een tribune zitten. Dat is daarnaast ook nog een risico voor je eigen gezondheid.

    Achteraf gezien ben ik zelf blij dat ik voor optie 3 heb gekozen bij de verlenging van mijn SCC. De wedstrijden die ik nu gedwongen moet missen, krijg ik volgend seizoen kosteloos terug.
  • 13 Aug 2020 om 09:09
    Voetbal is beleving als je als een dooie stil moet zitten en je bek houden,dan kan je in de vakantie tijd met 35 graden beter voor de tv zitten kijken. Als het echt weer om de punten gaat word de opkomst wel groter,maar zoals het nu is mis je wel de essentie waarom we graag naar het stadion gaan als uitlaatklep van de dagelijkse stress.
  • 13 Aug 2020 om 08:45
    • Quote van 13 Aug 2020 om 08:10
      Vakantieperiode en 35 graden zal ook niet bepaald meehelpen.
    Nee maar hij heeft wel even punt, je gaat met je maten voor de wedstrijd al wat drinken , lekker kloten, de spanning samen beleven, en weer lekker aan het bier, dat is ook het voetbal, het perfecte uitje met je maten en alle jongens die je er kent. Tenminste voor mij wel.
  • 13 Aug 2020 om 08:10
    Vakantieperiode en 35 graden zal ook niet bepaald meehelpen.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›