'Profvoetbal lijkt puinhoop te worden bij invoering quarantaineplicht'

10
'Profvoetbal lijkt puinhoop te worden bij invoering quarantaineplicht'

Een quarantaineplicht zou chaos gaan veroorzaken in het betaalde voetbal. Dat schrijft de Telegraaf. Minister van Volksgezondheid, Hugo de Jonge, wil die plicht invoeren, maar een akkoord daarover is nog niet bereikt.

Profclubs haalden opgelucht adem, zo valt te lezen in de ochtendkrant. "Hij (De Jonge, red.) deed dit in het coronadebat met de Tweede Kamer. De Jonge wilde mensen vanaf volgende week twee weken verplichte quarantaine opleggen als zij contact zouden hebben gehad met een coronapatiënt."

Omdat er bij Feyenoord, ADO Den Haag en NAC Breda besmettingen ontdekt zijn, zouden alle selectiespelers twee weken in quarantaine moeten. "De Jonge heeft zijn idee niet helemaal laten varen. Wordt de quarantaineplicht alsnog ingevoerd, dan lijkt het competitieverloop in het profvoetbal bij voorbaat uit te monden in een puinhoop."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2020 om 18:37
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:10
      Voetbal moet een status aparte krijgen. Iedereen begrijpt wel dat de voetbalwereld anders is dan de gewone samenleving, in het buitenland zijn er ook wel speciale maatregelen voor voetbal
    Want? Voetballers zijn niet besmettelijk ofzo?
  • 13 Aug 2020 om 13:11
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:44
      "De Jonge wilde mensen vanaf volgende week twee weken verplichte quarantaine opleggen als zij contact zouden hebben gehad met een coronapatiënt."

      Dit is een heel normaal, goed en verstandig besluit. Niemand uitgezonderd....ook voetballers niet. Gezondheid 1000 maal belangrijker dan tegen een bal aantrappen......
    als je positief op corona getest bent snap ik het ..als je nog niks hebt kan het echt niet wat hij wil..
  • 13 Aug 2020 om 12:44
    "De Jonge wilde mensen vanaf volgende week twee weken verplichte quarantaine opleggen als zij contact zouden hebben gehad met een coronapatiënt."

    Dit is een heel normaal, goed en verstandig besluit. Niemand uitgezonderd....ook voetballers niet. Gezondheid 1000 maal belangrijker dan tegen een bal aantrappen......
  • 13 Aug 2020 om 12:42
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:10
      Voetbal moet een status aparte krijgen. Iedereen begrijpt wel dat de voetbalwereld anders is dan de gewone samenleving, in het buitenland zijn er ook wel speciale maatregelen voor voetbal
    Ga jij dan even een profvoetballer met Corona knuffelen? In welk opzicht is de voetbalwereld anders dan de gewone samenleving? Lopen deze mensen in maanpakken rond opdat zij niet besmet kunnen raken?
  • 13 Aug 2020 om 12:40
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:10
      Voetbal moet een status aparte krijgen. Iedereen begrijpt wel dat de voetbalwereld anders is dan de gewone samenleving, in het buitenland zijn er ook wel speciale maatregelen voor voetbal
    en hoe zou jij het invullen dan..
  • 13 Aug 2020 om 12:34
    • Quote van 13 Aug 2020 om 12:10
      Voetbal moet een status aparte krijgen. Iedereen begrijpt wel dat de voetbalwereld anders is dan de gewone samenleving, in het buitenland zijn er ook wel speciale maatregelen voor voetbal
    Want?
  • 13 Aug 2020 om 12:10
    Voetbal moet een status aparte krijgen. Iedereen begrijpt wel dat de voetbalwereld anders is dan de gewone samenleving, in het buitenland zijn er ook wel speciale maatregelen voor voetbal
  • 13 Aug 2020 om 11:59
    Ik dacht dat het hete weer de epidemie zou minderen , maar óók dat is weer een leugen, waar ze niet op terug komen .
  • 13 Aug 2020 om 11:37
    Nu kunnen we zoveel testen, waarom dan nog de quarantaine? Alleen de positief geteste speler in quarantaine lijkt me toch voldoende.
  • 13 Aug 2020 om 11:01
    Hugo vind ik maar een apart mannetje
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›