Dit zijn de statistieken van FC Twente - Fortuna Sittard

16
Dit zijn de statistieken van FC Twente - Fortuna Sittard

Zoals bekend boekte FC Twente gisteren een sprankelende zege in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Fortuna Sittard. De Tukkers leken een groot veldoverwicht te hebben, maar blijkt dit ook uit de statistieken?

De Tukkers hadden over de gehele wedstrijd genomen slechts 44% van het balbezit tegenover de 56% van het balbezit dat Fortuna had. De Limburgers wisten echter weinig te doen met het balbezit, waar de Tukkers er vaak razendsnel uitkwamen. Dit bleek ook uit het totaal aantal kansen: De Tukkers leverden maar liefst veertien schoten af, vijf hiervan waren binnen de palen. De Limburgers daarentegen schoten maar eenmaal en dit schot bleek niet eens op doel.

Het creëren van kansen ging de Tukkers ook beter af vanwege een betere passnauwkeurigheid. Bij de Tukkers kwam 75% van de passes aan waar dit bij Fortuna Sittard op 72% neerkwam. In totaal verstuurden de Tukkers echter 'slechts' 382 passes. Fortuna speelde de bal beduidend meer rond: zij kwamen uit op een totaal van 486.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2020 om 09:33
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:41
      Ja die ik voor een aantal supporters die mij zo noemen.. Maar ik weet beter gelukkig voor wie ik ben :)
    Precies....voor Heracles want anders zit je hier niet te trollen en uit te dagen.
  • 14 Sep 2020 om 09:30
    • Quote van 14 Sep 2020 om 08:49
      Dat bepaal ik nog altijd wel zelf :) laat me niet de les lezen. Voor de 2e keer: ik weet het beter en wat jullie zeggen achter je mobiel of computer daar heb ik de schijt aan :)
    Bla bla praatjesmaker,any time any place lullo zeg het maar
  • 14 Sep 2020 om 09:14
    Kijk minder balbezit dan vorig jaar Toen zaten we soms rond de 70%, maar werd er niks mee gedaan en de bal alleen rondom onze eigen zestien rond gespeeld. Tot vervelings toe. Nu minder balbezit, maar veel gevaarlijker en effectiever. Wat zal het mooi zijn als we volgende week die Rotterdammers ook verrassen
  • 14 Sep 2020 om 08:49
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:48
      Jonge je bent een Pauper, en als je zegt dat je geintjes maakt bullshit, een e het Twente supporter krijgen de mooi woorden bah bah die jij ook nog lachend over dat volk van Erve Asito spreekt zullen echte Twente supporters niet uit hun strot krijgen. Dus pleur lekker op hier ....
    Dat bepaal ik nog altijd wel zelf :) laat me niet de les lezen. Voor de 2e keer: ik weet het beter en wat jullie zeggen achter je mobiel of computer daar heb ik de schijt aan :)
  • 13 Sep 2020 om 21:41
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:12
      Iemand enig idee hoeveel heracles staat? Hahaha
    Ga kippen voeren mafkees
  • 13 Sep 2020 om 20:48
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:12
      Iemand enig idee hoeveel heracles staat? Hahaha
    Jonge je bent een Pauper, en als je zegt dat je geintjes maakt bullshit, een e het Twente supporter krijgen de mooi woorden bah bah die jij ook nog lachend over dat volk van Erve Asito spreekt zullen echte Twente supporters niet uit hun strot krijgen. Dus pleur lekker op hier ....
  • 13 Sep 2020 om 19:05
    • Quote van 13 Sep 2020 om 18:05
      Wrong answer...
    Helaas voor jou, dat je de groet'n uit Borne zegt komt gewoon omdat je tijdelijk in het cellencomplex achter de dichte deur zat. Straks mag je weer papierprikken bij je club op dat nepveld. Moet toch wel een sneu leven zijn dat je hebt ( ja natuurlijk ga je dat ontkennen maar de meesten hier weten wel beter). Dat er mensen zijn die jou aardig vinden tsja, misschien moet je de zeep niet zo vaak laten vallen
  • 13 Sep 2020 om 18:09
    Aan sommige mensen geen aandacht meer besteden
  • 13 Sep 2020 om 18:05
    • Quote van 13 Sep 2020 om 17:09
      Wij ook, jij bent duidelijk voor erve Asito. Had gewoon gebruik gemaakt van de links die ze hier speciaal voor joubg post hebben. Kom je ook nog eens ergens
    Wrong answer...
  • 13 Sep 2020 om 17:18
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:41
      Ja die ik voor een aantal supporters die mij zo noemen.. Maar ik weet beter gelukkig voor wie ik ben :)
    Dat zal best maar je roept het wel zelf op je af.
  • 13 Sep 2020 om 17:09
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:41
      Ja die ik voor een aantal supporters die mij zo noemen.. Maar ik weet beter gelukkig voor wie ik ben :)
    Wij ook, jij bent duidelijk voor erve Asito. Had gewoon gebruik gemaakt van de links die ze hier speciaal voor joubg post hebben. Kom je ook nog eens ergens
  • 13 Sep 2020 om 16:41
    • Quote van 13 Sep 2020 om 16:38
      En dan raar vinden dat mensen hier je een irritante pauper noemen. Who fucking cares wat heracles doet. Maar wat betreft dat je zegt twente supporter te zijn ga ik dit ook zwaar in twijfel trekken al helemaal door dat berichtje. Het is wel zo wie de schoen past.. moet je dus ook niet meer gaan zitten zeiken dat over dat je zo genoemd word qNt je werkt het zelf in de hand
    Ja die ik voor een aantal supporters die mij zo noemen.. Maar ik weet beter gelukkig voor wie ik ben :)
  • 13 Sep 2020 om 16:38