'FC Twente snel om tafel: contract lonkt voor Van Leeuwen'

27
'FC Twente snel om tafel: contract lonkt voor Van Leeuwen'

Thijs van Leeuwen maakte zaterdagavond zijn officiële debuut in het eerste elftal van FC Twente. De talentvolle aanvaller, die ook op het middenveld uit de voeten kan, mocht invallen in de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard.

Voor Van Leeuwen lonkt er meer mooi nieuws. FC Twente wil volgens TC Tubantia snel met het talent om tafel om te praten over een contract bij de club uit Enschede. Van Leeuwen staat nu nog onder contract bij de FC Twente/Heracles Almelo Academie.

De negentienjarige aanvaller kan het derde talent uit de gezamenlijke jeugdopleiding worden die een profcontract krijgt. Eerder tekende Jayden Oosterwolde al bij FC Twente. Rohat Agca koos voor een contract bij Heracles Almelo.

Foto: NESImages.nl

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2020 om 17:53
    • Quote van 14 Sep 2020 om 17:31
      Dat zou mooi zijn. Komen er nog meer jeugd contracten aan ? Zoals hilgers bijvoorbeeld? Van van leeuwen wist ik het eigenlijk als hoorde dat al een paar keer. Maar het verhaal wat je hier over beschrijft over hem dat heb ik ook gezien. Ben ontzettend gecharmeerd van hem als speler. Gelde ook voor oosterwolde overigens. Zal mij benieuwen wanneer het officieel word.
    Zeker, Oosterwolde ook ! Klasbak . Van Leeuwen een echte voetballer . Maar zulke spelers komen tot hun recht met voorin het veld een aantal gelijke types om mee samen te voetballen. Dat had W2 bijv. vorig jaar ook(Daardoor heel leuk voetbal) . Bij Twente was het altijd te verdedigend dus als 10 of spits kun je niet veel .Ik zeg Danilo op 10 Jeremef op 9 , Menig Lamprou links Cherny rechts en v Leeuwen invalbeurten op 10 (langzaam inwerken) maar kan ook 11 of 7 . Bosch / Zerouki op 8 . Ook Selahi kan hier. Roemeratoe / Brama op 6 (Brama afbouwend,) Hilgers inwerken voor Ple en Dumic En Staring inwerken voor Schenk/Pieri. Alhoewel hij een goede 6 is maar veel spelers daar. Vergeet niet dat er veel huurspelers zijn die volgend jaar weg zijn. Zo bouw je aan een “eigen Twente” en aan waarde en heb je de juiste mensen op de juiste plek . Of ik verwacht of er nog meer gaan tekenen ? Ik verwacht Hilgers en misschien Zerouki ook wel (verdiend hij ook) maar wel 22 al wat mij persoonlijk niet uitmaakt . En wie wet nog meer . Hoop het wel . Acga bij Hcles getekend . Ook een heel fijne 8 overigens
  • 14 Sep 2020 om 17:31
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:58
      Wordt al zijn 4e contract (voor v Leeuwen) Eind 15 jr eerste jeugdcontract , jaar later opgebroken voor verbeterde versie omdat ze zeer tevreden waren. Door Corona alle contracten niet verlengt maar die jongens kregen een nieuw Hcles /Twente contract (kon niet anders). Groningen en Hveen wilde hem vlak voor de zomer halen maar door de een zgn vernieuwde pool regelement oid zijn alle jeugdspelers een x zo duur geworden. Getekend bij Hcles /Twente en gaat nu dan z’n profcontract bij Twente krijgen. Zo heb ik het gehoord van mensen die dicht op het vuur zitten
    Dat zou mooi zijn. Komen er nog meer jeugd contracten aan ? Zoals hilgers bijvoorbeeld? Van van leeuwen wist ik het eigenlijk als hoorde dat al een paar keer. Maar het verhaal wat je hier over beschrijft over hem dat heb ik ook gezien. Ben ontzettend gecharmeerd van hem als speler. Gelde ook voor oosterwolde overigens. Zal mij benieuwen wanneer het officieel word.
  • 14 Sep 2020 om 16:58
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:45
      Die heeft al een contract. Weliswaar op amateur basis maar die heeft al een contract. Van leeuwen heeft dit niet. Voor se academie die we aan heracles kwijt kunne raken. Ik zou wel weten waar de voorkeur ligt.
    Wordt al zijn 4e contract (voor v Leeuwen) Eind 15 jr eerste jeugdcontract , jaar later opgebroken voor verbeterde versie omdat ze zeer tevreden waren. Door Corona alle contracten niet verlengt maar die jongens kregen een nieuw Hcles /Twente contract (kon niet anders). Groningen en Hveen wilde hem vlak voor de zomer halen maar door de een zgn vernieuwde pool regelement oid zijn alle jeugdspelers een x zo duur geworden. Getekend bij Hcles /Twente en gaat nu dan z’n profcontract bij Twente krijgen. Zo heb ik het gehoord van mensen die dicht op het vuur zitten
  • 14 Sep 2020 om 16:52
    Van Leeuwen vastleggen vind ik heel erg fijn nieuws. Prachtige speler. Wil nu in zo’n debuut misschien iets teveel maar kom op ... dat is toch alleen maar mooi. Vergeet niet dat een vleugelaanvaller normaal gesproken maar een paar momenten heeft in een wedstrijd (hij kwam erin op de vleugel) Het meeste spel speelt zich af tussen de verdediging , 8 en 6 . Zo is het nu eenmaal. Als je dan 15 min mag invallen en het is je debuut dan wil je alles geven en dat is dan soms iets teveel. Nou en, ik hou ervan. Als hij langer speelt zal hij heus iets meer doseren . Maar het voetbal bestaat helaas ook uit teveel “doseer spelers” . Ik snap dat je niet 90 min volle bak kan. Dat leert hij wel. Heb m veel zien spelen in de jeugd. Smaakmaker, technisch erg goed , veel drive. Is eigenlijk een 10 (maar nog een jonge 10 misschien...)Geweldig op die plek maar dan wel als echte 10 van deze tijd. Daarmee bedoel ik aanvallend achter de spits. Verwar de 10 niet met een 6 wat tegenwoordig de spelverdeler is met de 8. Dat is niet meer de ouderwetse 10. Dus een goed verdedigend middenveld achter hem en dan floreert hij als passjes gever, actie maker en zal hij regelmatig scoren . Degenen die hem niet goed kennen zullen me begrijpen als je hem vaker ziet spelen en hij meer speelminuten krijgt. Toekomst in Fc Twente . Ik ben een blije supporter . Zet m op van Leeuwen . Hoop dat ie snel tekent
  • 14 Sep 2020 om 16:47
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:28
      Heracles mag hem dit seizoen toch niet meer spelen voor Heracles omdat hij heeft gedebuteerd voor Twente? Had ik ergens gelezen geen idee of het waar is
    Tot het einde van het jaar ja. Maar ze zijn ontzettend tevreden over hem en willen hem er daardoor bij hebben. Dan kan niemand er mee vandaar zonder slag of stoot. Nu jan bijvoorbeeld een ajax hem voor een appel en een ei ophalen. Zerrouki kan later. Daar hoef je alleen het contract wat te verbeteren. Zal ik de winter gebeuren denk ik.
  • 14 Sep 2020 om 16:28
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:45
      Die heeft al een contract. Weliswaar op amateur basis maar die heeft al een contract. Van leeuwen heeft dit niet. Voor se academie die we aan heracles kwijt kunne raken. Ik zou wel weten waar de voorkeur ligt.
    Heracles mag hem dit seizoen toch niet meer spelen voor Heracles omdat hij heeft gedebuteerd voor Twente? Had ik ergens gelezen geen idee of het waar is
  • 14 Sep 2020 om 15:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:41
      eens! die had ik als allereerste gedaan!
    Die heeft al een contract. Weliswaar op amateur basis maar die heeft al een contract. Van leeuwen heeft dit niet. Voor se academie die we aan heracles kwijt kunne raken. Ik zou wel weten waar de voorkeur ligt.
  • 14 Sep 2020 om 15:41
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:36
      Nu Zerrouki nog!
    eens! die had ik als allereerste gedaan!
  • 14 Sep 2020 om 12:26
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:45
      Eerst Thijs......Zerrouki loopt niet weg.
    Schrijft hij dat dan?
  • 14 Sep 2020 om 12:25
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:02
      Er zal er toch 1 op 10 moeten spelen , Van mij hoeft er geen 10 bij te komen , selahi , Bosch , zerrouki , laat ze het maar uitvechten wie de beste is
    Zit wat in.. is er al wat bekend over de nieuwe 10? Iemand inside information? ;)
  • 14 Sep 2020 om 12:02
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:51
      Bosch komt ook nog tekort voor de basis. Is niet erg of hij dan even op 10 of 8 neer wordt gezet. ;)
    Er zal er toch 1 op 10 moeten spelen , Van mij hoeft er geen 10 bij te komen , selahi , Bosch , zerrouki , laat ze het maar uitvechten wie de beste is
  • 14 Sep 2020 om 11:58
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:51
      Bosch komt ook nog tekort voor de basis. Is niet erg of hij dan even op 10 of 8 neer wordt gezet. ;)
    Ja als je echt vind dat hij te kort komt. Op 8 waar hij vorig jaar veel speelde vond ik hem een stuk sterker spelen als nu. Ik bedoelde ook dat hij als basis speler beter speelt op 8 als op 10. Als je hem dan als basis speler ziet en dat kan. Dat is een 8 de betere oplossing. Maar daar gaan wij niet over. Daarnaast hebben we gewoon niet meer smaken. Selahi is leuk maar die is gewoon bijna elke maand een keer geschorst veelste onbesuist soms. Zerrouki is die er wel klaar voor? Op inzicht misschien wel. Ik denk dat jans moeilijke keuzes moet maken op het middenveld en daarom voor bosch op 10 zet. We hebben gewoon alleen achten en zessen. Ik snap zn keuze wel.
  • 14 Sep 2020 om 11:55
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:51
      Bosch komt ook nog tekort voor de basis. Is niet erg of hij dan even op 10 of 8 neer wordt gezet. ;)
    Dat mag jij gerust vinden, daar ben ik het ook mee eens. Als we elkaar maar begrijpen. ;-)
  • 14 Sep 2020 om 11:51
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:48
      En jij snapt vervolgens fct89 niet... Ja Die vindt Bosch nog niet goed genoeg voor de basis en fct89 zegt dat dat komt omdat Bosch op 10 wordt neergezet en hij beter tot zijn recht komt op 8...
    Bosch komt ook nog tekort voor de basis. Is niet erg of hij dan even op 10 of 8 neer wordt gezet. ;)
  • 14 Sep 2020 om 11:48
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:46
      Waar zegt Ja Die dat hij Bosch op 10 wil?


      Lees zijn post nog eens goed en rustig......
    En jij snapt vervolgens fct89 niet... Ja Die vindt Bosch nog niet goed genoeg voor de basis en fct89 zegt dat dat komt omdat Bosch op 10 wordt neergezet en hij beter tot zijn recht komt op 8...
  • 14 Sep 2020 om 11:46
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:24
      Bosch als 10 is voor de basis ben ik met je eens. Maar als je hem als 8 neerzet komt hij beter tot zijn recht. Thijs is niet klaar voor de basis. Maar maakt de laatste 2 jaar echt een enorme ontwikkeling door en past zich vrij snel aan en zou zomaar sneller kunnen aanpassen als menigeen denkt en wat betreft een bescherming dat zal die technische ook echt wel doen. Daar heb ik de volste vertrouwen in. Ja ik vroeg me dat net ook af hoe het daarmee zit. Maar zondag oosterwolde op berghuis zetten druk op de middenvelders zoals pec dat ook deed en ze creëren niks. Ebuehi achter linsen aan laten lopen. By far de 2 gevaarlijkste speler. Ontmantel die en feyenoord bakt er niks van. Valt echt wel wat te halen zondag.
    Waar zegt Ja Die dat hij Bosch op 10 wil?


    Lees zijn post nog eens goed en rustig......
  • 14 Sep 2020 om 11:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:36
      Nu Zerrouki nog!
    Eerst Thijs......Zerrouki loopt niet weg.
  • 14 Sep 2020 om 11:36
    Nu Zerrouki nog!
  • 14 Sep 2020 om 11:24
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:16
      Ik denk ook dat die jongen er wel komt heeft talent genoeg, ik heb met hem hetzelfde als met Bosch, vind ze nog niet klaar voor het eerste. Maar vind dat je ze veel minuten moet laten maken, en rustig brengen dan denk ik dat ook deze jongen het heel ver gaat schoppen, maar ze moeten op bepaalde manier ook beschermd worden. Ze moeten niet tegen zichzelf gaan voetballen vanwege de druk. Maar nogmaals hele goede zaak dat ze ook hem vast leggen. Ben trouwens wel benieuwd hoe het staat met onze nieuwe nummer 10 die zou komen. Hoop snel op witte rook.
    Bosch als 10 is voor de basis ben ik met je eens. Maar als je hem als 8 neerzet komt hij beter tot zijn recht. Thijs is niet klaar voor de basis. Maar maakt de laatste 2 jaar echt een enorme ontwikkeling door en past zich vrij snel aan en zou zomaar sneller kunnen aanpassen als menigeen denkt en wat betreft een bescherming dat zal die technische ook echt wel doen. Daar heb ik de volste vertrouwen in. Ja ik vroeg me dat net ook af hoe het daarmee zit. Maar zondag oosterwolde op berghuis zetten druk op de middenvelders zoals pec dat ook deed en ze creëren niks. Ebuehi achter linsen aan laten lopen. By far de 2 gevaarlijkste speler. Ontmantel die en feyenoord bakt er niks van. Valt echt wel wat te halen zondag.
  • 14 Sep 2020 om 11:17
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:55
      Kan gebeuren, hij wilde zich veel graag meteen laten zien. En dan loop je jezelf voorbij. Het komt wel goed met die jongen.
    Met zijn gretigheid is inderdaad absoluut niks mis haha. Maar dat moet nog een beetje getemporiseerd worden. Maar ik heb niks anders dan de volste vertrouwen in hem. Jans en de TS gaan hier echt wat moois neerzetten.
  • 14 Sep 2020 om 11:16
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:53
      Dan had je de oefenwedstrijden moeten kijken. Dan had je het wel gezien. Heeft niet gescoord maar meermaals net niet maar geregeld cruciaal in de voorbereiding van een doelpunt.
    Ik denk ook dat die jongen er wel komt heeft talent genoeg, ik heb met hem hetzelfde als met Bosch, vind ze nog niet klaar voor het eerste. Maar vind dat je ze veel minuten moet laten maken, en rustig brengen dan denk ik dat ook deze jongen het heel ver gaat schoppen, maar ze moeten op bepaalde manier ook beschermd worden. Ze moeten niet tegen zichzelf gaan voetballen vanwege de druk. Maar nogmaals hele goede zaak dat ze ook hem vast leggen. Ben trouwens wel benieuwd hoe het staat met onze nieuwe nummer 10 die zou komen. Hoop snel op witte rook.
  • 14 Sep 2020 om 10:58
    Dat zijn goede berichten de jeugd heeft de toekomst bij de club. Net als de wedstrijd tegen Fortuna stonden er in de begin opstelling 5 spelers uit eigen opleiding in de basis. Dat waren drommel en Oosterwolde en Bosch en brama en Roemeratoe. Daarnaast vielen er nog 2 spelers uit de jeugdopleiding in van leeuwen en zerouki.
  • 14 Sep 2020 om 10:55
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:22
      Mooi dat een van de grootste talenten nu echt een contract gaat tekenen. Hij kwam afgelopen zaterdag bij zijn debuut wel wat geforceerd over, maar dat zal vanzelf wel beter worden.
    Kan gebeuren, hij wilde zich veel graag meteen laten zien. En dan loop je jezelf voorbij. Het komt wel goed met die jongen.
  • 14 Sep 2020 om 10:53
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:17
      Sowieso altijd mooi dat jeugd de kans krijgt, vond hem erg hard werken en lekker gretig. Heb het echte talent dat hij schijnt te zijn nog niet gezien. Hopelijk maakt hij snel de stap naar een echte meerwaarde.
    Dan had je de oefenwedstrijden moeten kijken. Dan had je het wel gezien. Heeft niet gescoord maar meermaals net niet maar geregeld cruciaal in de voorbereiding van een doelpunt.
  • 14 Sep 2020 om 10:22
    Mooi dat een van de grootste talenten nu echt een contract gaat tekenen. Hij kwam afgelopen zaterdag bij zijn debuut wel wat geforceerd over, maar dat zal vanzelf wel beter worden.
  • 14 Sep 2020 om 10:17
    Sowieso altijd mooi dat jeugd de kans krijgt, vond hem erg hard werken en lekker gretig. Heb het echte talent dat hij schijnt te zijn nog niet gezien. Hopelijk maakt hij snel de stap naar een echte meerwaarde.
  • 14 Sep 2020 om 10:03
    Eigen jeugd komt eraan!
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›