Van der Kraan: ''Minder dan vijf procent van die tijd gejuicht''

16
Van der Kraan: ''Minder dan vijf procent van die tijd gejuicht''

FC Twente speelde zaterdagavond de eerste competitiewedstrijd voor 8.000 supporters. Zij moesten op vooraf aangewezen plekken zitten en mochten niet zingen of juichen tijdens de wedstrijd. Dat lukte niet helemaal, maar algemeen directeur Paul van der Kraan is niet geheel ontevreden.

"Wij hebben al eerder publiek in onze stadion gehad tijdens oefenwedstrijden, maar zaterdag was het een competitiewedstrijd en dan speelt ook emotie een rol", zegt Van der Kraan in gesprek met RTV Oost. "Het was de eerste keer. Het is heel moeilijk om je aan alle regels en afspraken te houden, want er komt emotie bij kijken."

Volgens Van der Kraan hielden heel veel supporters zich goed aan de vele regels die er nu gelden. Ook geeft de bestuurder aan dat het qua zingen en juichen wel meeviel. "Supporters zijn zo'n twee-en-een-half uur binnen geweest. En minder dan vijf procent van die tijd is er gejuicht", aldus Van der Kraan, die hoopt dat er snel meer publiek welkom is.

"Ik vind het nog iets te vroeg, want ik weet niet hoe het in andere stadions is gegaan. Wij willen zelf nog even napraten, evalueren hoe het is gegaan en kijken waar het beter kan. Natuurlijk willen wij heel graag voetballen in een uitverkocht stadion, alleen zullen we dat stap voor stap moeten gaan bereiken." Van der Kraan gaat de wedstrijd evalueren met de gemeente, Veiligheidsregio en de politie.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2020 om 22:02
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:38
      Dus met andere woorden.... Die anderhalvemetermaatschappij maar voor altijd in stand houden?
    Dat niet, dat voegt niet zoveel toe, zeker buiten niet. Ik had er meteen bij willen zetten het ventileren van ruimtes. Heb het weggelaten omdat er dan een discussie kan ontstaan over het nut ervan.
  • 14 Sep 2020 om 21:47
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:16
      Oorlog is een gewapende strijd tussen volkeren of staten. Als etnische of religieuze groepen binnen dezelfde staat met elkaar een gewapende strijd voeren spreekt men van een burgeroorlog. Men spreekt van een wereldoorlog als een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is. Oorlogen tussen staten onderling zijn tegenwoordig zeldzaam.
    Nou dan ben ik benieuwd met wie er oorlog komt en wat voor oorlog.
  • 14 Sep 2020 om 21:16
    • Quote van 14 Sep 2020 om 18:17
      Joh je weet niet eens wat oorlog is man. ( ja alleen van tv) hou toch op.
    Oorlog is een gewapende strijd tussen volkeren of staten. Als etnische of religieuze groepen binnen dezelfde staat met elkaar een gewapende strijd voeren spreekt men van een burgeroorlog. Men spreekt van een wereldoorlog als een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is. Oorlogen tussen staten onderling zijn tegenwoordig zeldzaam.
  • 14 Sep 2020 om 20:49
    • Quote van 14 Sep 2020 om 18:16
      Voor sommige mensen zou dat niet verkeerd zijn ;)
    Nope, voor ex-vrouwen ed ;)
  • 14 Sep 2020 om 18:17
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:23
      Als dit gebeurd komt er oorlog
    Joh je weet niet eens wat oorlog is man. ( ja alleen van tv) hou toch op.
  • 14 Sep 2020 om 18:16
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:38
      Dus met andere woorden.... Die anderhalvemetermaatschappij maar voor altijd in stand houden?
    Voor sommige mensen zou dat niet verkeerd zijn ;)
  • 14 Sep 2020 om 16:38
    • Quote van 14 Sep 2020 om 16:00
      Als men zich aan de maatregelen houdt dan zal er ook veel minder griep zijn. Zelfde geldt voor verkoudheid virus, dat zal ook minder mensen bereiken. Door de maatregelen is er ook veel minder buikgriep dan gewoonlijk.
    Dus met andere woorden.... Die anderhalvemetermaatschappij maar voor altijd in stand houden?
  • 14 Sep 2020 om 16:23
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:40
      Griep bestaat niet meer alles is "corona".
      Angstzaaierij blijft totdat het gif klaar is (het vaccin).

      Dan begint de échte dictatuur, geen vaccin en/of app, uitsluiting van het leven.
    Als dit gebeurd komt er oorlog
  • 14 Sep 2020 om 16:00
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:34
      De pest is, dat het griep seizoen eraan komt, ik moet het nog zien wat ons allemaal te wachten staat
    Als men zich aan de maatregelen houdt dan zal er ook veel minder griep zijn. Zelfde geldt voor verkoudheid virus, dat zal ook minder mensen bereiken. Door de maatregelen is er ook veel minder buikgriep dan gewoonlijk.
  • 14 Sep 2020 om 15:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:34
      De pest is, dat het griep seizoen eraan komt, ik moet het nog zien wat ons allemaal te wachten staat
    Griep bestaat niet meer alles is "corona".
    Angstzaaierij blijft totdat het gif klaar is (het vaccin).

    Dan begint de échte dictatuur, geen vaccin en/of app, uitsluiting van het leven.
  • 14 Sep 2020 om 15:39
    Stop de Corona-Leugens.Stop de PLANdemie.
  • 14 Sep 2020 om 15:02