Jans: ''Als je niet meedoet, dan heb je een ander probleem''

7
Jans: ''Als je niet meedoet, dan heb je een ander probleem''

FC Twente won zaterdagavond met 2-0 van Fortuna Sittard. Trainer Ron Jans was tevreden over het spel van zijn ploeg.

"In het eerste kwartier, waar we denk ik de basis voor de overwinning hebben gelegd, klapten ze er echt op", zegt Jans tijdens de persconferentie, gefilmd door RTV Oost. "We hadden in die fase wel een tweede goal verdiend en moeten maken. Daarna hadden we wel moeite om de bal steeds weer zo snel te veroveren."

In de rust zette Jans de puntjes op de 'i'. "Zonder terug te lopen hielden we nog meer druk op de middenvelders, waardoor ze heel veel lang moesten spelen en niet konden opendraaien. Dat hebben de jongens heel goed uitgevoerd", aldus de oefenmeester, die blij is met een clean sheet.

"Daardoor hebben we bijna geen kans weggegeven, dus die nul is ook wel logisch. We moeten nog wel de rust vinden en sommige situaties beter uitspelen, maar dit is een hele mooie start van het seizoen", beseft Jans, die zag dat ook de invallers veel energie brachten.

"Als je niet meedoet, dan heb je een ander probleem, want dan doe je meestal niet mee", waarschuwt hij. "Deze ploeg heeft niet alleen een werkethiek, maar ook 'zin'. Als ik deze ploeg zie voetballen en trainen, dan ben ik eigenlijk helemaal nog niet moe geweest. Ze geven energie terug."

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 11:01
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:37
      Niet helemaal mee eens. Volgens mij begon Twente vorig jaar thuis tegen Psv en daar zette het elftal behoorlijk hoog druk. Soms beangstigend hoog en ik was enthousiast over het lef van de trainert. Maar na de 1e nederlaag was hij het spoor ineens compleet bijster en begon hij links en rechts te goochelen dat het een lieve lust was. Dat was het begin van het einde. Onervarenheid van een assistent. Heb in Jans en de assistenten wat dat betreft veel meer vertrouwen.
    Deels heb je idd gelijk. 1 verschil is dat we die ene punt eruit sleepten omdat we bijna de gehele 2e helft en een deel vande 1ste met 10 man hebben verdedigt. Weliswaar druk op de bal houden. Maar het was aanvallend die gehele 1ste seizoens helft niet dendert. Als je tegen fortuna alleen al ziet dat er 14 keer geschoten is op doel ook een keer of 6. Is alleen dat kleine stukje al vooruitgang. Ja klopt psv en fortuna vergelijken is heel wat anders en jans en garcia beginnen met dezelfde idee. Alleen is de uitvoering onder jans tegen fortuna beter en ja dat lag ook aan fortuna mee eens.
  • 15 Sep 2020 om 10:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 20:20
      1 heel cruciaal verschil. De 1stw wedstrijd dat we zoveek dominanter waren onder garcia was ik speelronde 26 tegen az. Voor jans was dit de 1ste wedstrijd is nogal een verschil. Daarnaast zag je de tactiek direct. Je zag dat iedereen nu vooruit verdedigde bij garcia deden dat er 2 a 3 hooguit dat werkt niet. In die 6 wedstrijden schoten ze net zo vaak op doel als afgelopen week in 1 wedstrijd. Als je de statistieken erbij word het verschil nog groter. Je hebt in de kern wel gelijk. Maar ga je wat veder kijken dan kom je tot de conclusie dat jans in iedergeval veel sterker beginr als garcia.
    Niet helemaal mee eens. Volgens mij begon Twente vorig jaar thuis tegen Psv en daar zette het elftal behoorlijk hoog druk. Soms beangstigend hoog en ik was enthousiast over het lef van de trainert. Maar na de 1e nederlaag was hij het spoor ineens compleet bijster en begon hij links en rechts te goochelen dat het een lieve lust was. Dat was het begin van het einde. Onervarenheid van een assistent. Heb in Jans en de assistenten wat dat betreft veel meer vertrouwen.
  • 15 Sep 2020 om 02:56
    Brama, oosterwolde beide een schot uit de tweede lijn... de laatste die dat bij twente deed was Oosterwijk. en dat is al pittig lang geleden..
  • 14 Sep 2020 om 20:25
    • Quote van 14 Sep 2020 om 20:01
      Het viel mij ook op dat de invallers gretig waren , Jeremejeff en Markelo top
    Ja mee eens. Van leeuwen ook te gretig zelfs. Maar daar teken ik liever voor daf her walging voetbal waar we de laatste jaren naar gekeken hebben. Lijkt alsof er eindelijk weer eens een beetje winnaars mentaliteit in de ploeg zit. Die niet bij 1-0 of 2-0 achterover gaan hangen. Maar ook gewoon de 3-0 of de 4-0 willen maken zoals dat hoort in de professionele sport.
  • 14 Sep 2020 om 20:20
    • Quote van 14 Sep 2020 om 20:15
      Ik wil niet negatief doen, zeer goede overwinning natuurlijk en gewoon lekker om zo op een (misschien wel) directe concurrent al meteen uit te lopen. Maar.. Vorig seizoen was iedereen de eerste 5 a 6 wedstrijden ook tevreden. Verademing ten opzichte van het spel onder Pusic etc. Hetzelfde word nu geschreven in veel topics viel me op. Laten we het eerst een wedstrijd of 10 aankijken. Zien hoe het elftal om gaat met eventuele vermoeidheden, blessures en/of andere tegenslagen. Ben blij dat we met Jans in ieder geval een ervaren chauffeur hebben. Toch wil ik niet te vroeg de loftrompet luiden.
    1 heel cruciaal verschil. De 1stw wedstrijd dat we zoveek dominanter waren onder garcia was ik speelronde 26 tegen az. Voor jans was dit de 1ste wedstrijd is nogal een verschil. Daarnaast zag je de tactiek direct. Je zag dat iedereen nu vooruit verdedigde bij garcia deden dat er 2 a 3 hooguit dat werkt niet. In die 6 wedstrijden schoten ze net zo vaak op doel als afgelopen week in 1 wedstrijd. Als je de statistieken erbij word het verschil nog groter. Je hebt in de kern wel gelijk. Maar ga je wat veder kijken dan kom je tot de conclusie dat jans in iedergeval veel sterker beginr als garcia.
  • 14 Sep 2020 om 20:15
    Ik wil niet negatief doen, zeer goede overwinning natuurlijk en gewoon lekker om zo op een (misschien wel) directe concurrent al meteen uit te lopen. Maar.. Vorig seizoen was iedereen de eerste 5 a 6 wedstrijden ook tevreden. Verademing ten opzichte van het spel onder Pusic etc. Hetzelfde word nu geschreven in veel topics viel me op. Laten we het eerst een wedstrijd of 10 aankijken. Zien hoe het elftal om gaat met eventuele vermoeidheden, blessures en/of andere tegenslagen. Ben blij dat we met Jans in ieder geval een ervaren chauffeur hebben. Toch wil ik niet te vroeg de loftrompet luiden.
  • 14 Sep 2020 om 20:01
    Het viel mij ook op dat de invallers gretig waren , Jeremejeff en Markelo top
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›