''Het zingen is voor de voetbalsupporter net als ademhalen''

8
''Het zingen is voor de voetbalsupporter net als ademhalen''

FC Twente mocht tegen Fortuna Sittard met 8.000 supporters op de tribune spelen. Leon ten Voorde hoorde ook dat er soms toch wel gezongen wordt en dat vindt de clubwatcher ook logisch.

"Er is gejuicht en ook gezongen. Al na twaalf minuten deed stadionspeaker Jan Bruins een beroep op de mensen of ze alsjeblieft wilden gaan zitten en niet meer wilden gaan zingen. Dat is hetzelfde als je aan de pastoor vraagt of hij geen preek wil houden op zondagochtend", zegt Ten Voorde bij De Ballen Verstand. "Het is niet te doen. Het zingen is voor de voetbalsupporter net als ademhalen."

Ten Voorde is lovend over de supporters. "Zeker in Enschede waar de sfeer over het algemeen altijd geweldig is. Dat begint al met het vuurwerk aan het begin van de wedstrijd, dat was fantastisch. Blijf dan maar eens stil als supporter", vervolgt Ten Voorde. "Ik las vandaag in onze krant dat niet alles goed was gegaan en er bij het verlaten van het stadion niet voldoende afstand was gehouden. Als je daarop gaat letten met z'n allen, dan moet je het hele sociale leven stil gaan leggen. Dat is gewoon niet te doen."

"De supporters zaten over het algemeen op afstand van elkaar, de club doet er ook alles aan, maar zingen en juichen bij een goal is niet te voorkomen. Ron Jans deed na afloop nog wel een gebaar naar Vak P dat ze wat rustiger moesten doen, maar daar moest hij zelf ook keihard om lachen", aldus Ten Voorde.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 11:15
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:00
      Zolang men in de media dit soort onzin blijft herhalen, blijf ik mijn reacties herhalen.
      Wanneer je daar problemen mee hebt, lees het lekker niet.
    Want hier reageren heeft nut wil je zeggen?
  • 15 Sep 2020 om 11:00
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:21
      Haha knip knip plak plak, en je hebt weer je gal gespuwd. We weten het nu wel een keertje.
    Hey wiefke moet jij niet in de keuken staan?
  • 15 Sep 2020 om 11:00
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:33
      Ga eens aan het werk ofzo, constant dingen herhalen, bah. Nu weten we het wel.
    Zolang men in de media dit soort onzin blijft herhalen, blijf ik mijn reacties herhalen.
    Wanneer je daar problemen mee hebt, lees het lekker niet.
  • 15 Sep 2020 om 09:33
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:18
      Stop die Fucking CoronaHoax.Ga leven mensen als voorheen, dan is dit een virus zoals duizenden andere virussen dat "waait" over net als in het griepseizoen.Wakker worden!
    Ga eens aan het werk ofzo, constant dingen herhalen, bah. Nu weten we het wel.
  • 15 Sep 2020 om 09:21
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:18
      Stop die Fucking CoronaHoax.Ga leven mensen als voorheen, dan is dit een virus zoals duizenden andere virussen dat "waait" over net als in het griepseizoen.Wakker worden!
    Haha knip knip plak plak, en je hebt weer je gal gespuwd. We weten het nu wel een keertje.
  • 15 Sep 2020 om 09:18
    Stop die Fucking CoronaHoax.Ga leven mensen als voorheen, dan is dit een virus zoals duizenden andere virussen dat "waait" over net als in het griepseizoen.Wakker worden!
  • 14 Sep 2020 om 23:52
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:27
      We moeten niet doorslaan met corona in Nederland ja we moeten het serieus nemen,maar met zin en verstand nu word er gedaan of het een soort aids is laten we vooral normaal blijven doen!
    Gelijk nadat Rutte had aangekondigd dat juichen en zingen niet mocht werd al aangegeven dat dit niet zou werken.
  • 14 Sep 2020 om 23:27
    We moeten niet doorslaan met corona in Nederland ja we moeten het serieus nemen,maar met zin en verstand nu word er gedaan of het een soort aids is laten we vooral normaal blijven doen!
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›