Ekkelenkamp eerlijk over mogelijke FC Twente-transfer: ''Mooie club''

42
Ekkelenkamp eerlijk over mogelijke FC Twente-transfer: ''Mooie club''

FC Twente en Jurgen Ekkelenkamp waren naar verluidt al met elkaar rond, maar toen gooide Ajax roet in het eten door het vertrek van Donny van de Beek. De middenvelder moest maandagavond echter genoegen nemen met een plek bij Jong Ajax.

"Dit is niet het vooruitzicht waar ik op hoop", zegt Ekkelenkamp in gesprek met FOX Sports. "Maar dat gaan we zien. Ik hoop zo min mogelijk te spelen bij Jong Ajax en wel veel minuten bij 1 te maken. Maar dat gaan we dus nog zien."

Volgens de aanvallende middenvelder is een verhuurperiode niet uitgesloten. "Het zou ook nog kunnen dat ik verhuurd wordt. Maar dat ligt eraan wat het de trainer van het eerste (Erik ten Hag, red.) en Marc Overmars willen. Op dit moment moet ik gewoon bij Ajax blijven."

"FC Twente is wel een mooie club, maar voor nu focus ik me gewoon op Ajax", gaat Ekkelenkamp verder. "Ik heb het erover gehad met Noa Lang en er hangt altijd een mooie sfeer, een mooi stadion. Het is gewoon een prima club."

Op de vraag of hij liever bij FC Twente speelt in de Eredivisie of bij Jong Ajax gaat de middenvelder liever niet in. "Dat gaan we zien. Ik ga gewoon kijken wat het seizoen zich brengt en dan zien we het wel", besluit Ekkelenkamp, die maandagavond wederom trefzeker was.

42 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Sep 2020 om 09:17
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:32
      Dit slaat echt alles. Jullie moeten even beseffen waar Twente staat. En dan is van hooijdonk echt een wereld aankoop. (Transfervrij) door zijn vader alleen al is hij al wat waard. Dus gewoon binnenhalen en na een goed seizoen meteen verkopen
    Zeker geen slechte, 20 jaar en kan alleen maar beter worden. Vind dat je gelijk heb. Dit is dan alleen puur met oog op volgend seizoen. Maar de keuze ligt bij Twente zelf.
  • 15 Sep 2020 om 15:40
    • Quote van 15 Sep 2020 om 14:53
      www.highlightspvanhooijdonk.nl
    Van iedere speler zijn highlights. De beste momenten uit een wedstrijd geplakt in een promo filmpje.
  • 15 Sep 2020 om 14:53
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:37
      Ja want hij is zo goed dat hij zelfs bij NAC niet in de basis staat. Hou toch op zeg
    www.highlightspvanhooijdonk.nl
  • 15 Sep 2020 om 11:37
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:32
      Dit slaat echt alles. Jullie moeten even beseffen waar Twente staat. En dan is van hooijdonk echt een wereld aankoop. (Transfervrij) door zijn vader alleen al is hij al wat waard. Dus gewoon binnenhalen en na een goed seizoen meteen verkopen
    Ja want hij is zo goed dat hij zelfs bij NAC niet in de basis staat. Hou toch op zeg
  • 15 Sep 2020 om 11:32
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:14
      Of niet dan een negatiever figuur is er haast niet te vinden over onze club dan dit paardebekhe 2 , J.Smit met stip op één, maar van Hooydonk met stip op 2!!! Mooi weg laten blijven bij onze club.
    Dit slaat echt alles. Jullie moeten even beseffen waar Twente staat. En dan is van hooijdonk echt een wereld aankoop. (Transfervrij) door zijn vader alleen al is hij al wat waard. Dus gewoon binnenhalen en na een goed seizoen meteen verkopen
  • 15 Sep 2020 om 10:14
    • Quote van 14 Sep 2020 om 22:11
      En dan komt zijn pa die anti twente lul efff kiekn zeker? Votdermet met die arogante ragebol
    Of niet dan een negatiever figuur is er haast niet te vinden over onze club dan dit paardebekhe 2 , J.Smit met stip op één, maar van Hooydonk met stip op 2!!! Mooi weg laten blijven bij onze club.
  • 15 Sep 2020 om 09:20
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:06
      Ihattaren gaat niet weg bij PSV. Vorig jaar een goed jaar gedraaid, belangstelling van grote clubs etc. Is op de bank gezet wegens zijn instelling waarvoor hij zijn excuus al voor heeft gemaakt. Die speelt over 2/3 wedstrijden gewoon weer basis. Onhaalbaar.
    Dat hij onhaalbaar is denk ik zoals eerder gezegd. Maar mauro is daar basis. Als zijn instellingen zn probleem is moet je hem ook niet willen. Maar ik ben nou ook nier super gecharmeerd van mauro. Laat ze maar mooi even rustig aandoen als je het interview van ekkelenkamp gezien hebt kan streuer nog wel een telefoontje van overmars verwachten. Dat zou ik echt een hele goede zijn. Ook jong dat wel. Maar voor ons zou dat top zijn.
  • 15 Sep 2020 om 09:06
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:56
      Nee dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mauro nu basis speler naar twente heen wil. Ihateren is 2e keus. Dan lijkt mij die haalbaarder en die zal sowieso willen spelen nu hij voor oranje uit mag komen. Dat lijkt mij logischer dan mauro op dit moment.
    Ihattaren gaat niet weg bij PSV. Vorig jaar een goed jaar gedraaid, belangstelling van grote clubs etc. Is op de bank gezet wegens zijn instelling waarvoor hij zijn excuus al voor heeft gemaakt. Die speelt over 2/3 wedstrijden gewoon weer basis. Onhaalbaar.
  • 15 Sep 2020 om 08:56
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:16
      Ihataren is natuurlijk geen enkele optie, die laten ze never nooit gaan en die wil never nooit naar Twente....
    Nee dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mauro nu basis speler naar twente heen wil. Ihateren is 2e keus. Dan lijkt mij die haalbaarder en die zal sowieso willen spelen nu hij voor oranje uit mag komen. Dat lijkt mij logischer dan mauro op dit moment.
  • 15 Sep 2020 om 08:19
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:12
      Ik weet de naam niet maar heb een vermoeden, Mauro, omdat twente hem wil, Mauro wil naar twente als hij niet veel speelt, maar psv wil hem nog niet kwijt.
    Zou kunnen want die speelt nu indd niet op de 10 positie
  • 15 Sep 2020 om 08:18
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:58
      Heb het vanavond doorgegeven Streuer. Ik weet niet of hij er iets in ziet, maar 32 wedstrijden 11 goals vorig jaar en nog relatief jong. Goed schot en kan kopsterk. Moet nog aan duelkracht werken. Maar met oog op volgend seizoen, kun je de speler vastleggen en gelijk door verhuren aan bijvoorbeeld een KKD club of RKC.
    Krijg je reactie van Streuer? dat is wel mooi. Doet me nog altijd pijn dat ik mailcontact had 2 jaar geleden met de scout en die was het helemaal eens en zei ook dat Joey Veerman de beste speler uit de Keuken Klasse was maar werd gewoon niet naar de scout geluisterd. Of er was geen cent te makken maar goed had je hem toen opgehaald dan had je nu je transferwaarde gehad die men zo graag wil. Hoorde gisteren bij VI 5 miljoen waard nu?

    v.d. Water idem dito, hoewel de scout daar destijds zijn twijfels bij had.
  • 15 Sep 2020 om 08:16
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:14
      Dat zou minder zijn. Ihateren is nu ook 2e keus. Zou liever hem erbij hebben.
    Ihataren is natuurlijk geen enkele optie, die laten ze never nooit gaan en die wil never nooit naar Twente....
  • 15 Sep 2020 om 08:00
    Zou ik ook zeggen als ik ekkelenkamp was. Gisteren met jong Ajax opnieuw verloren. Overigens wel de enige goal gemaakt vanuit Ajax :)
  • 15 Sep 2020 om 07:40
    • Quote van 15 Sep 2020 om 06:33
      Die topspeler gaat dus niet door. Op Tubantia geeft Streuer hierover uitleg. Ze willen een echte 10 eerst zien spelen en ze willen ook dat dit zijn enige positie is. Uitzondering is nog steeds Eekelenkamp. Daar hopen ze alsnog op.
    Eigenlijk zeggen ze dat ze dat gewoon op ekkelenkamp gaan wachten.
  • 15 Sep 2020 om 06:33
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:12
      Ik weet de naam niet maar heb een vermoeden, Mauro, omdat twente hem wil, Mauro wil naar twente als hij niet veel speelt, maar psv wil hem nog niet kwijt.
    Die topspeler gaat dus niet door. Op Tubantia geeft Streuer hierover uitleg. Ze willen een echte 10 eerst zien spelen en ze willen ook dat dit zijn enige positie is. Uitzondering is nog steeds Eekelenkamp. Daar hopen ze alsnog op.
  • 15 Sep 2020 om 02:35
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:45
      Er is als je DH moet geloven ookal wat afgeketst. Maar als het moeilijker word en ekkelenkamp kan komen is dit zonder twijfel een welkome versterking.
    Luc Castaignos :-)
  • 14 Sep 2020 om 23:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:14
      Dat zou minder zijn. Ihateren is nu ook 2e keus. Zou liever hem erbij hebben.
    De speculaties beginnen nu hehe
  • 14 Sep 2020 om 23:14
    • Quote van 14 Sep 2020 om 23:12
      Ik weet de naam niet maar heb een vermoeden, Mauro, omdat twente hem wil, Mauro wil naar twente als hij niet veel speelt, maar psv wil hem nog niet kwijt.
    Dat zou minder zijn. Ihateren is nu ook 2e keus. Zou liever hem erbij hebben.
  • 14 Sep 2020 om 23:13
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:47
      Nee Jan zelf zei dat ze persoonlijk met een 10 rond waren en Bert van Losser zei dat ze met een hele goede speler bezig waren. Dat kan dus best over 2 verschillende spelers gaan.
    Thx voor het corrigeren :)
  • 14 Sep 2020 om 23:12
    • Quote van 14 Sep 2020 om 22:36
      Maar is de speler die zelf wel wil, nog wel in beeld of lukt het niet met zijn huidige club?
    Ik weet de naam niet maar heb een vermoeden, Mauro, omdat twente hem wil, Mauro wil naar twente als hij niet veel speelt, maar psv wil hem nog niet kwijt.
  • 14 Sep 2020 om 22:36
    • Quote van 14 Sep 2020 om 22:30
      Nee, al staat hij nog wel op het lijstje wedden ze nu op andere paarden.
    Maar is de speler die zelf wel wil, nog wel in beeld of lukt het niet met zijn huidige club?
  • 14 Sep 2020 om 22:30
    • Quote van 14 Sep 2020 om 22:11
      Kan niet. Svente meldde dat het geen Nederlander is.
    Nee, al staat hij nog wel op het lijstje wedden ze nu op andere paarden.
  • 14 Sep 2020 om 22:24
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Waar slaat dit op? Alleen door zijn naam kun je al meer transferwaarde voor hem krijgen. Ik zie alleen maar positieve kanten. Aangezien hij gratis opgepikt kan worden
  • 14 Sep 2020 om 22:11
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:45
      Kan dus nog steeds Ekkelenkamp zijn.
    Kan niet. Svente meldde dat het geen Nederlander is.
  • 14 Sep 2020 om 22:11
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:48
      Ik hoor Maurice steijn vandaag zeggen dat Sydney van Hooijdonk gratis mag vertrekken. Dat zou toch ook een geweldige speler (kunnen) worden voor ons Twente? Creëer je ook weer waarde voor de toekomst. En ik denk dat het echt een goede spits kan worden.
    En dan komt zijn pa die anti twente lul efff kiekn zeker? Votdermet met die arogante ragebol
  • 14 Sep 2020 om 22:06
    • Quote van 14 Sep 2020 om 22:04
      Van mij mag die komen. Iedereen trouwens die Ronaldo omver kegelt. Laten we eerlijk zijn...die jongen is behoorlijk balvast gebleken in de Championsleague..
    Helemaal mee eens. Het is mijn held wat dat betreft had Ronaldo graag een keer omver willen kegelen haha.
  • 14 Sep 2020 om 22:04
    Van mij mag die komen. Iedereen trouwens die Ronaldo omver kegelt. Laten we eerlijk zijn...die jongen is behoorlijk balvast gebleken in de Championsleague..
  • 14 Sep 2020 om 22:03
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:57
      Dan is die na dit seizoen transfervrij. Dus ik zou hem zeker benaderen
    Dit is het type speler dat streuer het liefste ziet. Die gaan ze gegarandeert in de gaten houden.
  • 14 Sep 2020 om 22:01
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:48
      Ik hoor Maurice steijn vandaag zeggen dat Sydney van Hooijdonk gratis mag vertrekken. Dat zou toch ook een geweldige speler (kunnen) worden voor ons Twente? Creëer je ook weer waarde voor de toekomst. En ik denk dat het echt een goede spits kan worden.
    Jij wilt een speler die gratis weg mag uit de KKD?
  • 14 Sep 2020 om 21:58
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:48
      Ik hoor Maurice steijn vandaag zeggen dat Sydney van Hooijdonk gratis mag vertrekken. Dat zou toch ook een geweldige speler (kunnen) worden voor ons Twente? Creëer je ook weer waarde voor de toekomst. En ik denk dat het echt een goede spits kan worden.
    Heb het vanavond doorgegeven Streuer. Ik weet niet of hij er iets in ziet, maar 32 wedstrijden 11 goals vorig jaar en nog relatief jong. Goed schot en kan kopsterk. Moet nog aan duelkracht werken. Maar met oog op volgend seizoen, kun je de speler vastleggen en gelijk door verhuren aan bijvoorbeeld een KKD club of RKC.
  • 14 Sep 2020 om 21:57
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:55
      Speelt een goede pot vanavond. Maar bilates is uit gevallen en hij maakt indruk. 1+1=2 die gaat niet zomaar weg.
    Dan is die na dit seizoen transfervrij. Dus ik zou hem zeker benaderen
  • 14 Sep 2020 om 21:55
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:51
      Ik heb hem ook al genoemd inderdaad.
    Speelt een goede pot vanavond. Maar bilates is uit gevallen en hij maakt indruk. 1+1=2 die gaat niet zomaar weg.
  • 14 Sep 2020 om 21:51
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:48
      Ik hoor Maurice steijn vandaag zeggen dat Sydney van Hooijdonk gratis mag vertrekken. Dat zou toch ook een geweldige speler (kunnen) worden voor ons Twente? Creëer je ook weer waarde voor de toekomst. En ik denk dat het echt een goede spits kan worden.
    Ik heb hem ook al genoemd inderdaad.
  • 14 Sep 2020 om 21:48
    Ik hoor Maurice steijn vandaag zeggen dat Sydney van Hooijdonk gratis mag vertrekken. Dat zou toch ook een geweldige speler (kunnen) worden voor ons Twente? Creëer je ook weer waarde voor de toekomst. En ik denk dat het echt een goede spits kan worden.
  • 14 Sep 2020 om 21:47
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:40
      Volgens mij is er afgelopen week gezegt dat er een goede nummer 10 kwam. Speler en club waren er al uit. Nu de clubs nog. Ben benieuwd!
    Nee Jan zelf zei dat ze persoonlijk met een 10 rond waren en Bert van Losser zei dat ze met een hele goede speler bezig waren. Dat kan dus best over 2 verschillende spelers gaan.
  • 14 Sep 2020 om 21:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:40
      Volgens mij is er afgelopen week gezegt dat er een goede nummer 10 kwam. Speler en club waren er al uit. Nu de clubs nog. Ben benieuwd!
    Kan dus nog steeds Ekkelenkamp zijn.
  • 14 Sep 2020 om 21:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:40
      Volgens mij is er afgelopen week gezegt dat er een goede nummer 10 kwam. Speler en club waren er al uit. Nu de clubs nog. Ben benieuwd!
    Er is als je DH moet geloven ookal wat afgeketst. Maar als het moeilijker word en ekkelenkamp kan komen is dit zonder twijfel een welkome versterking.
  • 14 Sep 2020 om 21:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:37
      Nou ik zie hem graag komen. Heef al heel wat meer minuten in ajax 1 gemaakt dan Danillo bijvoorbeeld. Ook een duidelijke versterking.
    Volgens mij is er afgelopen week gezegt dat er een goede nummer 10 kwam. Speler en club waren er al uit. Nu de clubs nog. Ben benieuwd!
  • 14 Sep 2020 om 21:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:33
      Hebben we niks aan. Er moet echt een kwaliteitsspeler worden gehaald, anders beter investeren in Bosch/Zerrouki.
    Nou ik zie hem graag komen. Heef al heel wat meer minuten in ajax 1 gemaakt dan Danillo bijvoorbeeld. Ook een duidelijke versterking.
  • 14 Sep 2020 om 21:34
    • Quote van 14 Sep 2020 om 21:33
      Hebben we niks aan. Er moet echt een kwaliteitsspeler worden gehaald, anders beter investeren in Bosch/Zerrouki.
    En die schijnt er dus waarschijnlijk te komen. Poeh wat ben ik benieuwd
  • 14 Sep 2020 om 21:33
    Hebben we niks aan. Er moet echt een kwaliteitsspeler worden gehaald, anders beter investeren in Bosch/Zerrouki.
  • 14 Sep 2020 om 21:29
    Hij mag niet weg, maar als die weg mag hebben we een streepje voor