FC Twente 'geholpen' door fans? ''Ik vind het geen penalty''

23
FC Twente 'geholpen' door fans? ''Ik vind het geen penalty''

FC Twente won zaterdagavond in de Grolsch Veste met 2-0 van Fortuna Sittard en de club uit Enschede werd in de tweede helft 'geholpen' door een penalty na een overtreding op Jesse Bosch. Volgens Arnold Bruggink werd de scheidsrechter deels beïnvloed door de fans.

"Er zat een momentje voor toen Danilo ging liggen en dan hoor je 8.000 man die daar wat van vinden", blikt hij terug bij FOX Sports. "Daarna loopt de aanval door en 30 seconden later komt het tweede moment. En ik weet gewoon zeker dat dat ermee te maken heeft", aldus Bruggink. 

"Ik vind het geen penalty, ik vind het te licht", vervolgt hij. "Ninaj houdt hem van zich af. Ik denk dat Bosch het slim doet, maar denk niet dat er veel aan de hand is. Het is te licht voor de VAR om het weer terug te draaien, en dat begrijp ik dan ook wel weer. Als de scheidsrechter hier een penalty voor geeft dan gaat de VAR dat niet terugdraaien", besluit Bruggink realistisch. 

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 17:23
    • Quote van 15 Sep 2020 om 13:16
      Wat voor heel negatiefs zegt hij dan?
    Tis gewoon een neptukker, slaapt in psv pyama, optiefen die Brugging, is niet negatief, maar hij is ook niet pro, en objectief, dus van mij mag ie wieberen
  • 15 Sep 2020 om 16:29
    • Quote van 15 Sep 2020 om 13:16
      Wat voor heel negatiefs zegt hij dan?
    Kijk de voorbeschouwing maar terug.
  • 15 Sep 2020 om 14:58
    • Quote van 15 Sep 2020 om 12:47
      Als we geen panalty hadden gekregen, had de VAR dan ingegrepen om wel panalty te geven? Ik denk zelf van niet
    Denk wel dat ze de scheids gevraagd hadden om even naar de monitor te wandelen.
  • 15 Sep 2020 om 13:16
    • Quote van 15 Sep 2020 om 13:06
      Het valt me steeds vaker op dat Bruggink heel negatief praat over Twente. Afgelopen wedstrijd ook in de voorbeschouwing.
    Wat voor heel negatiefs zegt hij dan?
  • 15 Sep 2020 om 13:06
    Het valt me steeds vaker op dat Bruggink heel negatief praat over Twente. Afgelopen wedstrijd ook in de voorbeschouwing.
  • 15 Sep 2020 om 12:47
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:53
      Hoezo draait de VAR het niet terug? Gebeurt toch regelmatig dat ze ingrijpen? De VAR vond het blijkbaar ook een pingel. Klaar. Bij Danilio had ik al mijn twijfels, want die vent zwaaide best wel met zijn arm. Ach, en de volgende keer krijg je ze weer tegen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
    Als we geen panalty hadden gekregen, had de VAR dan ingegrepen om wel panalty te geven? Ik denk zelf van niet
  • 15 Sep 2020 om 12:44
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:51
      Wat een zeurzak, hij houdt gewoon vast of dat nou hard of zacht is gewoon een terechte strafschop
    Een lichte overtreding is ook een overtreding. Ninaj neemt bewust het risico omdat het anders een bijna zeker doelpunt is. Had verkeerd positie gekozen en beter achter zijn man kunnen staan ipv eroverheen. Nu moest hij onreglementair corrigeren.
  • 15 Sep 2020 om 12:32
    Ik vond het een 100% penalty vond die rode kaart voor Ajax veel discutabele.
  • 15 Sep 2020 om 11:55
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:18
      Bale mag vertrekken bij Real Madrid. Kan op nummer 10 spelen. Optie?
    De prijs van de veters die Bale in zijn schoenen heeft liggen al ver boven het maandsalaris van de gemiddelde Twentespeler.
  • 15 Sep 2020 om 11:35
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:18
      Bale mag vertrekken bij Real Madrid. Kan op nummer 10 spelen. Optie?
    Daar waren ze mee bezig maar omdat Jan hem niet live kan bekijken zijn ze afgehaakt ;)
  • 15 Sep 2020 om 11:30
    Waarom bekijkt de Var het wel dan?als ze het niet terug draaien ,hoeven ze toch ook niet terug te kijken
  • 15 Sep 2020 om 11:19
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:53
      Hoezo draait de VAR het niet terug? Gebeurt toch regelmatig dat ze ingrijpen? De VAR vond het blijkbaar ook een pingel. Klaar. Bij Danilio had ik al mijn twijfels, want die vent zwaaide best wel met zijn arm. Ach, en de volgende keer krijg je ze weer tegen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
    De penalty was denk ik wel terecht. De ene keer word je onderuit geschoffeld op een plek waarvandaan je nooit had kunnen scoren en ligt de bal natuurlijk toch op de stip, de andere keer is een lichte ruk aan je schouder het verschil tussen wel en geen goal omdat je uit balans wordt gehaald. Dat laatste gebeurde hier vrij duidelijk. We hadden de penalty niet nodig gehad. Waar je ze vooral eigenlijk onterecht tegen krijgt is bij Feyenoord. Voor de echte voetbalkenner is algemeen bekend dat in de Kuip regelmatig snoeiharde overtredingen van Feyenoord nooit bestraft worden met rood en de meest onnozele situaties de bal voor Feyenoord op de stip gaan of er vrije trappen worden gegeven op gevaarlijke plekken aan F. Zo sterk zelfs dat ik er zeker van ben dat Feyenoord eigenlijk nooit op de plek eindigt waar het had horen te eindigen en ook nog sterker wordt in de loop van het seizoen en er vertrouwen uit haalt.
  • 15 Sep 2020 om 11:18
    Bale mag vertrekken bij Real Madrid. Kan op nummer 10 spelen. Optie?
  • 15 Sep 2020 om 11:10
    Ben ik nu de enige die Nol wel in zijn Hol wil trappen, je zoe denken dat ie pro twente is maar het lijkt wel anti, iig niet objectief, denk dat ie rancune heeft omdat toen ie van Hannover terugkwam om hier te ballen geen poot aan de trapper kreeg, en steeds geblesseerd en dat ie toen werd afgeserveerd , word bijna opvallend vervelend, bijna net zo erg als van wissing en LTV, als je echt objectief kijkt dan waren Bijde momenten eigenlijk een penalty, kijk maar, gebeurt het tegen ajax of in een cl wedstrijd is het geheid een pingel
  • 15 Sep 2020 om 11:10
    Ben ik nu de enige die Nol wel in zijn Hol wil trappen, je zoe denken dat ie pro twente is maar het lijkt wel anti, iig niet objectief, denk dat ie rancune heeft omdat toen ie van Hannover terugkwam om hier te ballen geen poot aan de trapper kreeg, en steeds geblesseerd en dat ie toen werd afgeserveerd , word bijna opvallend vervelend, bijna net zo erg als van wissing en LTV, als je echt objectief kijkt dan waren Bijde momenten eigenlijk een penalty, kijk maar, gebeurt het tegen ajax of in een cl wedstrijd is het geheid een pingel
  • 15 Sep 2020 om 11:10
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:51
      Wat een zeurzak, hij houdt gewoon vast of dat nou hard of zacht is gewoon een terechte strafschop
    Hij vindt gewoon dat hij gelijk heeft! Dat noemen we gewoon eigenwijze mensen.
  • 15 Sep 2020 om 10:55
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:46
      Ik vond hem ook makkelijk gegeven maar zo krijgen we ook weleens makkelijk penalties tegen. Uiteindelijk maakte die penalty niet het verschil, we waren drie klassen beter.
    Daar kan Arnold niks tegenin brengen. Het was om eerlijk te zijn een verademing om naar te kijken in het stadion. Heerlijk om te zien dat er weer jongens staan die met passie en inzet voetballen.
  • 15 Sep 2020 om 10:54
    Het is misschien ligt maar door die arm kon Bosch niet fatsoenlijk schieten. Als Ninaj niks deed had hij misschien wel gescoord.
  • 15 Sep 2020 om 10:53
    Hoezo draait de VAR het niet terug? Gebeurt toch regelmatig dat ze ingrijpen? De VAR vond het blijkbaar ook een pingel. Klaar. Bij Danilio had ik al mijn twijfels, want die vent zwaaide best wel met zijn arm. Ach, en de volgende keer krijg je ze weer tegen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
  • 15 Sep 2020 om 10:53
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:46
      Ik vond hem ook makkelijk gegeven maar zo krijgen we ook weleens makkelijk penalties tegen. Uiteindelijk maakte die penalty niet het verschil, we waren drie klassen beter.
    Mee eens
  • 15 Sep 2020 om 10:51
    Wat een zeurzak, hij houdt gewoon vast of dat nou hard of zacht is gewoon een terechte strafschop
  • 15 Sep 2020 om 10:46
    Ik vond hem ook makkelijk gegeven maar zo krijgen we ook weleens makkelijk penalties tegen. Uiteindelijk maakte die penalty niet het verschil, we waren drie klassen beter.
  • 15 Sep 2020 om 10:41
    zal me een worst wezen, Arnold Bruggink.
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›