Duel tussen FC Twente en AZ verplaatst: ''Vanuit sportieve redenen''

14
Duel tussen FC Twente en AZ verplaatst: ''Vanuit sportieve redenen''

FC Twente zal de thuiswedstrijd tegen AZ niet afwerken op zaterdag 12 december. Het duel met de Alkmaarders is een dag verplaatst.

AZ werd deze week door Dinamo Kiev uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League en moet zich daarom richten op de groepsfase van de Europa League. "Conform afspraken aan het begin van het seizoen is FC Twente – AZ vanuit sportief technische redenen verplaatst van zaterdag 12 december naar zondag 13 december", zegt algemeen directeur Paul van der Kraan.

Het is nog niet duidelijk hoe laat er op zondag 13 december wordt afgetrapt in De Grolsch Veste. "De aanvangstijd is nog niet bekend. Dit zal na vrijdag 2 oktober bekend worden, als de loting voor de Europa League is geweest", aldus Van der Kraan op de officiële website van FC Twente.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2020 om 13:16
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:00
      Ik heb het nagevraagd maar ze richten zich nog op 10 positie en alleen als er wat moois vrijkomt willen ze het doen.
    Dat is weer nuttige informatie, dank je wel. In de buitenkansjes van Streuer heb ik meer vertrouwen dan die van Ted. Hoop wel dat er niet tot 2 voor 12 wordt gewacht met een 10. Ze kunnen altijd nog Ekkelenkamp of Lang erbij huren zodat die positie echt dubbel bezet is. Een volledig seizoen draaien met Zerrouki is nog te vroeg, denk ik.
  • 18 Sep 2020 om 13:13
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:57
      zijn genoeg transfervrije spelers voor rechtsbuiten op te halen, van la parra, stoch, lorenzo ebicilio.

      Ik hoop eerlijk gezegd nog steeds op een '10'. bijvoorbeeld De Guzman, adrian bernabe, of tegen gunstige voorwaarden Max Meyer van crystal palace, maar dat is een droom
    Ja eens. Ze staren mij nu ook te veel op afvallige ajaxcieden dan dat me lief. Ekkelenkamp prima. Maar noa en Ekkelenkamp is echt to much voor mijn smaak.
  • 18 Sep 2020 om 13:11
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:00
      Ik heb het nagevraagd maar ze richten zich nog op 10 positie en alleen als er wat moois vrijkomt willen ze het doen.
    Oke dankje voor de info svente.
  • 18 Sep 2020 om 13:00
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:36
      Oke maar dat verhaal klopt dus wel?
    Ik heb het nagevraagd maar ze richten zich nog op 10 positie en alleen als er wat moois vrijkomt willen ze het doen.
  • 18 Sep 2020 om 12:57
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:07
      Off topic: volgens tys op .net willen ze als het budget het toelaat nog een rechtsbuiten halen als vervanger voor cerny. Maar een nummer 10 zou wel prio hebben en dat lijkt onzin aangezien ze met alle geweld ekkelenkamp willen of noa en er bereid voor zijn om gewoon tot wachten tot minder als een week voor de deadline day. Erg onverstandig. Maar waarom in godsnaam een rechts buiten? Svente zei hier toch dat hij naar de vleugels ging? Waarom moet er als er budget over is nog een rechts buiten komen? Ze kunnen straks niks nade noppes nog bijstellen in de winter als het straks een keer minder gaat. Als hier iets van waar is zijn deze beslissing wel dubieus of twijfelachtig. Thijs kan rechts voor spelen rots kan rechts voor spelen. Hell zelfs zerrouki kan dat. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten?
    zijn genoeg transfervrije spelers voor rechtsbuiten op te halen, van la parra, stoch, lorenzo ebicilio.

    Ik hoop eerlijk gezegd nog steeds op een '10'. bijvoorbeeld De Guzman, adrian bernabe, of tegen gunstige voorwaarden Max Meyer van crystal palace, maar dat is een droom
  • 18 Sep 2020 om 12:40
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:37
      Ik heb blijkbaar iets gemist. Is Cerny langdurig uitgeschakeld?
    Nee dat is de enige positie die nog niet dubbel bezet is. Maar alleen als het budget het toelaat volgens tys op .net.
  • 18 Sep 2020 om 12:37
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:07
      Off topic: volgens tys op .net willen ze als het budget het toelaat nog een rechtsbuiten halen als vervanger voor cerny. Maar een nummer 10 zou wel prio hebben en dat lijkt onzin aangezien ze met alle geweld ekkelenkamp willen of noa en er bereid voor zijn om gewoon tot wachten tot minder als een week voor de deadline day. Erg onverstandig. Maar waarom in godsnaam een rechts buiten? Svente zei hier toch dat hij naar de vleugels ging? Waarom moet er als er budget over is nog een rechts buiten komen? Ze kunnen straks niks nade noppes nog bijstellen in de winter als het straks een keer minder gaat. Als hier iets van waar is zijn deze beslissing wel dubieus of twijfelachtig. Thijs kan rechts voor spelen rots kan rechts voor spelen. Hell zelfs zerrouki kan dat. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten?
    Ik heb blijkbaar iets gemist. Is Cerny langdurig uitgeschakeld?
  • 18 Sep 2020 om 12:36
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:28
      Van leeuwen is nog niet eredivisiewaardig en ze moeten er 1 waar ze op kunnen rekenen, daarom denk ik.
    Oke maar dat verhaal klopt dus wel?
  • 18 Sep 2020 om 12:35
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:28
      Ik denk dat Ekkelenkamp gewoon komt en dat er verder deze transfer periode niets meer bij komt.
    Ja die dat vermoeden heerst er. Maar wat ik lastiger te begrijpen vind is waarom je blind staren op 1 of 2 spelers van ajax terwijl je zelf alleen nog met een club om de tafel moet om een speler voor die positie. Eiting gaat daar ook weg dan hebben ze niet bar veel middenvelders daar. Ik moet nog zien of hij echt komt aangezien hij ook op 8 of 6 kan.
  • 18 Sep 2020 om 12:28
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:07
      Off topic: volgens tys op .net willen ze als het budget het toelaat nog een rechtsbuiten halen als vervanger voor cerny. Maar een nummer 10 zou wel prio hebben en dat lijkt onzin aangezien ze met alle geweld ekkelenkamp willen of noa en er bereid voor zijn om gewoon tot wachten tot minder als een week voor de deadline day. Erg onverstandig. Maar waarom in godsnaam een rechts buiten? Svente zei hier toch dat hij naar de vleugels ging? Waarom moet er als er budget over is nog een rechts buiten komen? Ze kunnen straks niks nade noppes nog bijstellen in de winter als het straks een keer minder gaat. Als hier iets van waar is zijn deze beslissing wel dubieus of twijfelachtig. Thijs kan rechts voor spelen rots kan rechts voor spelen. Hell zelfs zerrouki kan dat. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten?
    Ik denk dat Ekkelenkamp gewoon komt en dat er verder deze transfer periode niets meer bij komt.
  • 18 Sep 2020 om 12:28
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:07
      Off topic: volgens tys op .net willen ze als het budget het toelaat nog een rechtsbuiten halen als vervanger voor cerny. Maar een nummer 10 zou wel prio hebben en dat lijkt onzin aangezien ze met alle geweld ekkelenkamp willen of noa en er bereid voor zijn om gewoon tot wachten tot minder als een week voor de deadline day. Erg onverstandig. Maar waarom in godsnaam een rechts buiten? Svente zei hier toch dat hij naar de vleugels ging? Waarom moet er als er budget over is nog een rechts buiten komen? Ze kunnen straks niks nade noppes nog bijstellen in de winter als het straks een keer minder gaat. Als hier iets van waar is zijn deze beslissing wel dubieus of twijfelachtig. Thijs kan rechts voor spelen rots kan rechts voor spelen. Hell zelfs zerrouki kan dat. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten?
    Van leeuwen is nog niet eredivisiewaardig en ze moeten er 1 waar ze op kunnen rekenen, daarom denk ik.
  • 18 Sep 2020 om 12:07
    Off topic: volgens tys op .net willen ze als het budget het toelaat nog een rechtsbuiten halen als vervanger voor cerny. Maar een nummer 10 zou wel prio hebben en dat lijkt onzin aangezien ze met alle geweld ekkelenkamp willen of noa en er bereid voor zijn om gewoon tot wachten tot minder als een week voor de deadline day. Erg onverstandig. Maar waarom in godsnaam een rechts buiten? Svente zei hier toch dat hij naar de vleugels ging? Waarom moet er als er budget over is nog een rechts buiten komen? Ze kunnen straks niks nade noppes nog bijstellen in de winter als het straks een keer minder gaat. Als hier iets van waar is zijn deze beslissing wel dubieus of twijfelachtig. Thijs kan rechts voor spelen rots kan rechts voor spelen. Hell zelfs zerrouki kan dat. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten?
  • 18 Sep 2020 om 11:52
    • Quote van 18 Sep 2020 om 11:42
      KNVB is begonnen met dit mismanagement en blijft er mee doorgaan. Belachelijk. Ploegen die Europees spelen moeten zich daarop voorbereiden. Europees voetbal levert veel op, maar kost ook wat. Nu wordt er volledige voorbijgegaan aan supporters die het maar moeten regelen. Stoppen met dit beleid!!
    Dat ze 5 dagen van tevoren Utrecht-AZ afgelasten slaat inderdaad nergens op. Maar dit is gewoon een voorwaarde die direct in het competitieprogramma is opgenomen. Iedereen die er van uit ging dat de wedstrijd op zaterdag gespeeld zou worden is niet echt realistisch te noemen. Dat zou alleen het geval zijn als AZ groepsfase CL zou hebben gehaald. Programma dat al op 24 juli (!) is uitgegeven schrijft: ** Indien AZ don. 10 dec. UEL speelt, gaat de wedstrijd naar zon. 13 dec.
  • 18 Sep 2020 om 11:42
    KNVB is begonnen met dit mismanagement en blijft er mee doorgaan. Belachelijk. Ploegen die Europees spelen moeten zich daarop voorbereiden. Europees voetbal levert veel op, maar kost ook wat. Nu wordt er volledige voorbijgegaan aan supporters die het maar moeten regelen. Stoppen met dit beleid!!
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›