"Geertruida had rood moeten krijgen. Ik kan er niet meer van maken''

26
"Geertruida had rood moeten krijgen. Ik kan er niet meer van maken''

FC Twente speelt vanmiddag de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. Momenteel staat het 1-1. Maar Feyenoord had het misschien wel heel moeilijk moeten krijgen, een potentiële rode kaart werd niet gegeven.

"Je ziet hier gewoon heel duidelijk dat Geertruida met zijn noppen vol over de bal gaat. Hij raakt Zerrouki vol op de enkel. Dit is gewoon een rode kaart. Ik kan er niet meer van maken", aldus de commentatoren van FOX Sports in de rust van het duel. 

"Het gaat mij meer om het risico dat hij neemt. Hij neemt het risico om de tegenstander te blesseren. Ik vind dat hij hier echt ontsnapt", wordt het betoog besluiten.

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2020 om 16:58
    • Quote van 21 Sep 2020 om 08:29
      Dan kom je nog niet aan 6.45 minuut dit was wel heel erg lang, bij Ajax had je 3 Var momenten en daar was de extra tijd minder, en werd er ook volop gewisseld, dan hadden er daar volgens jou berekeningen 9 minuten bij moeten komen??? Ze willen je je gewoon als Twente zijnde weer naaien in de Kuip, want het zo grote Feyenoord onder Advocaat mocht geen punten verspelen aan Twente. Het blijft in vies zootje.
    Ik vond zes minuten ook fors (hield nl rekening met 5), maar niet buitensporig. Die 46 seconden is volgens mij ivm het stilliggen van het spel in de blessuretijd. De wedstrijd van Ajax heb ik nauwelijks gevolgd, daar kan ik dus weinig over zeggen.
  • 21 Sep 2020 om 12:02
    • Quote van 20 Sep 2020 om 20:42
      Nee bij deze vind ik dat jij het niet goed ziet. Er is rood gegeven voor minder en als het andersom was geweest had het ook rood geweest.
    Ja eens. Had geen andere kleur kunnen zijn. Een gewone actie voor de bal kom je niet zo met je noppen naar voren. Onnodig risico nemen.
  • 21 Sep 2020 om 08:29
    • Quote van 20 Sep 2020 om 22:03
      Het gaat om de momenten waarop gewisseld wordt. Dat waren er voor FCT 3 (maximum) en Feyenoord 1. Daarnaast een VAR-moment, kramp en opzichtig tijdrekken. Ik hield rekening met vijf minuten. In de eerste minuut van de blessuretijd heeft het spel ook nog stil gelegen.
    Dan kom je nog niet aan 6.45 minuut dit was wel heel erg lang, bij Ajax had je 3 Var momenten en daar was de extra tijd minder, en werd er ook volop gewisseld, dan hadden er daar volgens jou berekeningen 9 minuten bij moeten komen??? Ze willen je je gewoon als Twente zijnde weer naaien in de Kuip, want het zo grote Feyenoord onder Advocaat mocht geen punten verspelen aan Twente. Het blijft in vies zootje.
  • 20 Sep 2020 om 22:23
    De var was weer duidelijk voor Feijenoord
  • 20 Sep 2020 om 22:03
    • Quote van 20 Sep 2020 om 21:22
      Let opnperbwissen 30 seconden en er mogen per team 5 wissels worden toegepast, dat us dus al 5 minuten.
    Het gaat om de momenten waarop gewisseld wordt. Dat waren er voor FCT 3 (maximum) en Feyenoord 1. Daarnaast een VAR-moment, kramp en opzichtig tijdrekken. Ik hield rekening met vijf minuten. In de eerste minuut van de blessuretijd heeft het spel ook nog stil gelegen.
  • 20 Sep 2020 om 21:22
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:53
      6 minuten en 46 seconden om precies te zijn.
    Let opnperbwissen 30 seconden en er mogen per team 5 wissels worden toegepast, dat us dus al 5 minuten.
  • 20 Sep 2020 om 20:49
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:54
      Maar wedden dat ze dat moment niet laten zien in de samenvatting?
    Tuurlijk, Niet getoond
  • 20 Sep 2020 om 20:42
    • Quote van 20 Sep 2020 om 15:40
      Mwoah. Was donker geel. Rood misschien iets teveel van t goede.
    Nee bij deze vind ik dat jij het niet goed ziet. Er is rood gegeven voor minder en als het andersom was geweest had het ook rood geweest.
  • 20 Sep 2020 om 19:57
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:54
      Maar wedden dat ze dat moment niet laten zien in de samenvatting?
    Zelfs in zeist is het moment ze ontgaan.
  • 20 Sep 2020 om 19:54
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:40
      Schoolvoorbeeldje van een rode kaart. Geen enkele intentie om de bal te spelen, dus rood
    Maar wedden dat ze dat moment niet laten zien in de samenvatting?
  • 20 Sep 2020 om 19:40
    Schoolvoorbeeldje van een rode kaart. Geen enkele intentie om de bal te spelen, dus rood
  • 20 Sep 2020 om 18:00
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:55
      Eensch
    Oneens. Stapt bewust over de bal heen. Actie met als enige doel het blesseren van de tegenstander. Als de scheidsrechter of VAR het waarneemt is maar 1 straf mogelijk.
  • 20 Sep 2020 om 17:55
    • Quote van 20 Sep 2020 om 15:40
      Mwoah. Was donker geel. Rood misschien iets teveel van t goede.
    Eensch
  • 20 Sep 2020 om 17:41
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:39
      Van Boekel was duidelijk op de hand van Feyenoord. Meer zeg ik er niet over......
    Juist gezien kerel
  • 20 Sep 2020 om 17:18
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:45
      Super resultaat voor deze jonge ploeg. Waar de var met Higler voorop natuurlijk rood had moeten geven aan Geertruida.
    Idd. De scheidsrechter kan dit een keer missen, de VAR niet. Met een man meer had FCT een serieuze kans op een driepunter.
  • 20 Sep 2020 om 17:04
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:45
      Super resultaat voor deze jonge ploeg. Waar de var met Higler voorop natuurlijk rood had moeten geven aan Geertruida.
    Er werd niet eens na gekeken denk de wedstrijd van ado werd er wel gekeken en kreeg kramer geel eerste keer dot seizoen genaaid door arbitrage geloof mij er volgen nog meer .
  • 20 Sep 2020 om 16:53
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:50
      En dan nog eens 6 minuten erbij. Hoezo Feyenoird helpen?
    6 minuten en 46 seconden om precies te zijn.
  • 20 Sep 2020 om 16:50
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:43
      De VAR was weer eens aan het slapen
    En dan nog eens 6 minuten erbij. Hoezo Feyenoird helpen?
  • 20 Sep 2020 om 16:45
    Super resultaat voor deze jonge ploeg. Waar de var met Higler voorop natuurlijk rood had moeten geven aan Geertruida.
  • 20 Sep 2020 om 16:43
    De VAR was weer eens aan het slapen
  • 20 Sep 2020 om 16:39
    Van Boekel was duidelijk op de hand van Feyenoord. Meer zeg ik er niet over......
  • 20 Sep 2020 om 16:35
    Gewoon bewust de voet over de bal gewoon donker rood.
  • 20 Sep 2020 om 16:35
    • Quote van 20 Sep 2020 om 16:10
      Gisteren bij AZ de rode kaart gezien willekeurige met rode kaarten
    Zelfde met Kramer die geel kreeg vandaag. Vond die echt precies t zelfde als die van Stengs.
  • 20 Sep 2020 om 16:32
    • Quote van 20 Sep 2020 om 15:40
      Mwoah. Was donker geel. Rood misschien iets teveel van t goede.
    Vond ik ook inderdaad.
  • 20 Sep 2020 om 16:10
    Gisteren bij AZ de rode kaart gezien willekeurige met rode kaarten
  • 20 Sep 2020 om 15:40
    Mwoah. Was donker geel. Rood misschien iets teveel van t goede.
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›