'Feyenoord-fans negeren maatregelen: geen anderhalve meter; geen mondkapjes'

41
'Feyenoord-fans negeren maatregelen: geen anderhalve meter; geen mondkapjes'

Het lijkt er niet op dat de strikte maatregelen rondom het coronavirus zondagmiddag worden nageleefd door de supporters van Feyenoord tijdens het thuisduel met FC Twente in De Kuip. Supporters stonden feestend en schreeuwend naast elkaar en dat leidde tot de nodige ophef.

Met name op de sociale media is er onbegrip over het feit dat veel bezoekers de anderhalvemetermaatregel niet in acht nemen en dat er geen sprake is van het dragen van mondkapjes Vanmiddag waren er 13.000 supporters aanwezig in de Kuip, maar deze leken zich te verzamelen in specifieke vakken in plaats van door het hele stadion.

Het aantal coronagevallen in Nederland is in de afgelopen weken gigantisch gestegen, waardoor de discussie over de maatregelen weer oplaaide. De provincies Noord- en Zuid-Holland zijn momenteel code rood. Vooral Rotterdam staat er niet goed op, met het hoogste aantal besmette inwoners per 100.000 inwoners in Nederland.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2020 om 10:59
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:45
      Dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Of we het leuk vinden of niet, we zullen ermee moeten leren leven. Net als met andere virussen die ons in meer of mindere mate bedreigen. Ik heb echter geen zin om mijn leven te laten bepalen door dit virus. Dan heb ik geen leven meer namelijk. Maatregelen kunnen tijdelijk de problemen indammen maar op de lange termijn hebben ze geen nut. Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is het accepteren en doorgaan met leven. Hopen dat als het virus je treft het niet al teveel impact zal hebben. Vaccinatie heeft op lange termijn weinig nut. Net als het influenza virus, muteert het covid-19 virus ook. En vaccineren tegen alle mogelijke mutaties is niet mogelijk. Net zoals de griepprik ons ook niet tegen alle influenza mutaties beschermd. Dus ga door met het leven zoals jij dat wenst en accepteer dat er bedreigingen zijn waar we ons niet of nauwelijks tegen kunnen verweren!
    Je schrijft het goed het is de Ike Ike maatschappij waarin we leven. Wat is nu zo moeilijk om rekening met elkaar te houden en de 1.5 meter regeling te handhaven. Ik zal je verklappen dat is absoluut niet moeilijk om rekening met anderen te houden.
  • 21 Sep 2020 om 09:14
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:45
      Dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Of we het leuk vinden of niet, we zullen ermee moeten leren leven. Net als met andere virussen die ons in meer of mindere mate bedreigen. Ik heb echter geen zin om mijn leven te laten bepalen door dit virus. Dan heb ik geen leven meer namelijk. Maatregelen kunnen tijdelijk de problemen indammen maar op de lange termijn hebben ze geen nut. Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is het accepteren en doorgaan met leven. Hopen dat als het virus je treft het niet al teveel impact zal hebben. Vaccinatie heeft op lange termijn weinig nut. Net als het influenza virus, muteert het covid-19 virus ook. En vaccineren tegen alle mogelijke mutaties is niet mogelijk. Net zoals de griepprik ons ook niet tegen alle influenza mutaties beschermd. Dus ga door met het leven zoals jij dat wenst en accepteer dat er bedreigingen zijn waar we ons niet of nauwelijks tegen kunnen verweren!
    Precies!
  • 21 Sep 2020 om 05:55
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:45
      Dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Of we het leuk vinden of niet, we zullen ermee moeten leren leven. Net als met andere virussen die ons in meer of mindere mate bedreigen. Ik heb echter geen zin om mijn leven te laten bepalen door dit virus. Dan heb ik geen leven meer namelijk. Maatregelen kunnen tijdelijk de problemen indammen maar op de lange termijn hebben ze geen nut. Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is het accepteren en doorgaan met leven. Hopen dat als het virus je treft het niet al teveel impact zal hebben. Vaccinatie heeft op lange termijn weinig nut. Net als het influenza virus, muteert het covid-19 virus ook. En vaccineren tegen alle mogelijke mutaties is niet mogelijk. Net zoals de griepprik ons ook niet tegen alle influenza mutaties beschermd. Dus ga door met het leven zoals jij dat wenst en accepteer dat er bedreigingen zijn waar we ons niet of nauwelijks tegen kunnen verweren!
    Het virus muteert inderdaad, maar een vaccin is juist daarom vaak een cocktail. Op enig moment zal men de maatregelen af moeten bouwen, maar eerst willen de overheden tijd kopen. In die tijd moeten een vaccin en medicijnen worden ontwikkeld.
  • 21 Sep 2020 om 00:17
    • Quote van 20 Sep 2020 om 23:45
      Dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Of we het leuk vinden of niet, we zullen ermee moeten leren leven. Net als met andere virussen die ons in meer of mindere mate bedreigen. Ik heb echter geen zin om mijn leven te laten bepalen door dit virus. Dan heb ik geen leven meer namelijk. Maatregelen kunnen tijdelijk de problemen indammen maar op de lange termijn hebben ze geen nut. Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is het accepteren en doorgaan met leven. Hopen dat als het virus je treft het niet al teveel impact zal hebben. Vaccinatie heeft op lange termijn weinig nut. Net als het influenza virus, muteert het covid-19 virus ook. En vaccineren tegen alle mogelijke mutaties is niet mogelijk. Net zoals de griepprik ons ook niet tegen alle influenza mutaties beschermd. Dus ga door met het leven zoals jij dat wenst en accepteer dat er bedreigingen zijn waar we ons niet of nauwelijks tegen kunnen verweren!
    Dit lijkt mij ook het meest logische. Wat heb je uiteindelijk aan veiligheid zonder vrijheid? Bedank de Chinezen op die ranzige markten met ongelofelijk veel dierenleed maar voor dit virus.
  • 20 Sep 2020 om 23:45
    Dit virus is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Of we het leuk vinden of niet, we zullen ermee moeten leren leven. Net als met andere virussen die ons in meer of mindere mate bedreigen. Ik heb echter geen zin om mijn leven te laten bepalen door dit virus. Dan heb ik geen leven meer namelijk. Maatregelen kunnen tijdelijk de problemen indammen maar op de lange termijn hebben ze geen nut. Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is het accepteren en doorgaan met leven. Hopen dat als het virus je treft het niet al teveel impact zal hebben. Vaccinatie heeft op lange termijn weinig nut. Net als het influenza virus, muteert het covid-19 virus ook. En vaccineren tegen alle mogelijke mutaties is niet mogelijk. Net zoals de griepprik ons ook niet tegen alle influenza mutaties beschermd. Dus ga door met het leven zoals jij dat wenst en accepteer dat er bedreigingen zijn waar we ons niet of nauwelijks tegen kunnen verweren!
  • 20 Sep 2020 om 22:43
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:12
      Pas op, zij willen geen professionals. Zij willen facebook en wegkijken voor verantwoordelijkheden
    Hoe bedoel je dit?
  • 20 Sep 2020 om 22:29
    • Quote van 20 Sep 2020 om 22:11
      We hebben een regering die de economie heilig heeft verklaard. Bij deze regering staat op #1 de economie op #2 de economie op #3 de economie, evenals op 4 en 5, 6,7,8,9. Waarom zou deze regering een lockdown willen waar de economie stuk aan gaat. Ik kan alleen maar bedenken dat corona veer erger is dan wij met zijn allen misschien denken.
    Natuurlijk is het erger veel erger. Maar hoe ga je dit probleem oplossen niet zoals de organisatie virus waanzin het doet, het virus te negeren en onderschatten en vergelijken met een griepje. Maar met een goed plan en met goede regelgevingen daar kun je het virus op dit moment mee bestrijden. En hopelijk is goed werkend medicijn om mensen mee te kunnen behandelen
  • 20 Sep 2020 om 22:11
    We hebben een regering die de economie heilig heeft verklaard. Bij deze regering staat op #1 de economie op #2 de economie op #3 de economie, evenals op 4 en 5, 6,7,8,9. Waarom zou deze regering een lockdown willen waar de economie stuk aan gaat. Ik kan alleen maar bedenken dat corona veer erger is dan wij met zijn allen misschien denken.
  • 20 Sep 2020 om 22:05
    • Quote van 20 Sep 2020 om 21:04
      En daar moet je dan over nadenken. Waarom doet de hele wereld Dat? Voor het milieu? Nee ze zijn overal dom!!
    Of het is toch meer...
  • 20 Sep 2020 om 21:04
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:20
      Zo is het. Dit corona griepje is niet veel erger dan een een normaal griepje waarbij niet het hele land plat wordt gegooid.
    En daar moet je dan over nadenken. Waarom doet de hele wereld Dat? Voor het milieu? Nee ze zijn overal dom!!
  • 20 Sep 2020 om 20:05
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:48
      Reageer toch niet meer op die imbeciel.....
    Imbeciel ja? Met je vette bek, wausje.
  • 20 Sep 2020 om 20:04
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:23
      flikker op man, mongool.
    Zozo ventje toch. Heb jij je ballen weer van je bitch gekregen.
  • 20 Sep 2020 om 20:03
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:51
      Stop de 'corona is niet gevaarlijk' hoax!
    CoronaGekkie.
  • 20 Sep 2020 om 19:51
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:02
      En terecht. Corona is niet gevaarlijker dan de griep. Stop de CoronaHoax.
    Stop de 'corona is niet gevaarlijk' hoax!
  • 20 Sep 2020 om 19:48
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Jij bent nep.....
  • 20 Sep 2020 om 19:48
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:23
      flikker op man, mongool.
    Reageer toch niet meer op die imbeciel.....
  • 20 Sep 2020 om 19:23
    • Quote van 20 Sep 2020 om 19:02
      En terecht. Corona is niet gevaarlijker dan de griep. Stop de CoronaHoax.
    flikker op man, mongool.
  • 20 Sep 2020 om 19:03
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Heb het gehad, en kan je garanderen dat er niks neps aan is, en als je pech hebt blijft het niet alleen bij griepverschijnselen, of anderhalf meter en mondkapjes ook maar enig verschil maken is een tweede..
  • 20 Sep 2020 om 19:02
    En terecht. Corona is niet gevaarlijker dan de griep. Stop de CoronaHoax.
  • 20 Sep 2020 om 18:46
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:30
      Waardeloze reactie kneus
    Ik mag hopen dat jij het zelf zult meemaken jij met je kneus jij bent geen twentesupporter en zult het ook nooit worden en wat corona betreft elk woord naar jou toe is teveel.
  • 20 Sep 2020 om 18:41
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Ik heb het van dichtbij mogen meemaken, dit gun je echt niemand!
  • 20 Sep 2020 om 18:34
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:30
      Waardeloze reactie kneus
    Volgens mij mag jij niet zoveel zeggen over reacties, kijkend naar jouw eerste!
  • 20 Sep 2020 om 18:31
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Ik hoop dat je broer het nooit krijgt...
  • 20 Sep 2020 om 18:30
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:22
      Zeker net zo nep als jij als Twente supporter jij hebt het nog niet mee gemaakt lees ik wel geregeld gelukkig weten de meeste mensen er goed mee om te gaan en die niet horen wil moet maar voelen (maar dan wel goed).
    Waardeloze reactie kneus
  • 20 Sep 2020 om 18:22
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Zeker net zo nep als jij als Twente supporter jij hebt het nog niet mee gemaakt lees ik wel geregeld gelukkig weten de meeste mensen er goed mee om te gaan en die niet horen wil moet maar voelen (maar dan wel goed).
  • 20 Sep 2020 om 18:18
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:04
      Ik heb als zorgprofessional in maart, april en mei gezien wat Corona doet met mensen. Die waren voorheen echt niet in slechte conditie. De effecten van de Corona zijn veel verwoestender dan een gewone griep. Ik hoop echt dat we over twee weken kunnen zeggen: we hebben wel veel besmettingen, maar de Corona is aan het uitdoven.
    De cijfers vertellen genoeg. In 2018 in de zwaarste griepgolf sinds jaren lagen er 350 mensen op de IC dankzij de gevolgen van griep en nu meer dan 1400 op het hoogtepunt met corona. Belachelijk dat mensen het bagatelliseren.
  • 20 Sep 2020 om 18:18
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:04
      Ik heb als zorgprofessional in maart, april en mei gezien wat Corona doet met mensen. Die waren voorheen echt niet in slechte conditie. De effecten van de Corona zijn veel verwoestender dan een gewone griep. Ik hoop echt dat we over twee weken kunnen zeggen: we hebben wel veel besmettingen, maar de Corona is aan het uitdoven.
    Maar even een oprechte vraag. Als jij kijkt naar de cijfers zie jij toch ook dat de maatregelen overtrokken zijn? En dan blijken die cijfers om verschillende redenen nog lager uit te vallen ook.
  • 20 Sep 2020 om 18:12
    • Quote van 20 Sep 2020 om 18:04
      Ik heb als zorgprofessional in maart, april en mei gezien wat Corona doet met mensen. Die waren voorheen echt niet in slechte conditie. De effecten van de Corona zijn veel verwoestender dan een gewone griep. Ik hoop echt dat we over twee weken kunnen zeggen: we hebben wel veel besmettingen, maar de Corona is aan het uitdoven.
    Pas op, zij willen geen professionals. Zij willen facebook en wegkijken voor verantwoordelijkheden
  • 20 Sep 2020 om 18:04
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:57
      Vervelend is het altijd als er iemand in je omgeving ziek wordt of overlijdt. Met alle respect, maar ziek worden en dood gaan kan ook gebeuren na een wintergriep. Er gaan daar zelfs meer mensen aan dood dan aan Corona en moet je kijken wat een ellende het oplevert!
    Er gaan in Nederland ook meer mensen dood aan influenza dan aan schietpartijen. Toch doet de overheid zijn best om wapenbezit tegen te gaan.
  • 20 Sep 2020 om 18:04
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:57
      Vervelend is het altijd als er iemand in je omgeving ziek wordt of overlijdt. Met alle respect, maar ziek worden en dood gaan kan ook gebeuren na een wintergriep. Er gaan daar zelfs meer mensen aan dood dan aan Corona en moet je kijken wat een ellende het oplevert!
    Ik heb als zorgprofessional in maart, april en mei gezien wat Corona doet met mensen. Die waren voorheen echt niet in slechte conditie. De effecten van de Corona zijn veel verwoestender dan een gewone griep. Ik hoop echt dat we over twee weken kunnen zeggen: we hebben wel veel besmettingen, maar de Corona is aan het uitdoven.
  • 20 Sep 2020 om 17:57
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:54
      Jij hebt het duidelijk niet van dichtbij meegemaakt. Als je het niet weet, bazel dan niet zo'n onzin uit.
    Vervelend is het altijd als er iemand in je omgeving ziek wordt of overlijdt. Met alle respect, maar ziek worden en dood gaan kan ook gebeuren na een wintergriep. Er gaan daar zelfs meer mensen aan dood dan aan Corona en moet je kijken wat een ellende het oplevert!
  • 20 Sep 2020 om 17:54
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Jij hebt het duidelijk niet van dichtbij meegemaakt. Als je het niet weet, bazel dan niet zo'n onzin uit.
  • 20 Sep 2020 om 17:53
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:31
      Wauw, iedereen hier is buiten voetbalcoach ook nog eens viroloog.. wees blij dat het hier in Twente meevalt met t virus, er zijn hier dan ook terecht geen extra maatregelen. Rotterdam daarentegen...
    Ja eens. Voor ons is het gelukkig een ver-van-je-bed-show, moet er niet aan denken dat die maatregelen weer op komen, omdat een stel barbaren vinden dat ze boven de rest staan.
  • 20 Sep 2020 om 17:48
    Advocaat is zo'n held. Je merkt duidelijk dat hij deze Coronamaatregelen ook waanzin vindt en met hem veel dokters en virologen.
  • 20 Sep 2020 om 17:31
    Wauw, iedereen hier is buiten voetbalcoach ook nog eens viroloog.. wees blij dat het hier in Twente meevalt met t virus, er zijn hier dan ook terecht geen extra maatregelen. Rotterdam daarentegen...
  • 20 Sep 2020 om 17:20
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:13
      Klopt min of meer! Mensen ga (leven en genieten), het kan zo je laatste dag zijn!!
    Zo is het. Dit corona griepje is niet veel erger dan een een normaal griepje waarbij niet het hele land plat wordt gegooid.
  • 20 Sep 2020 om 17:14
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:12
      Niet nep, maar wel een stuk minder dan hoe we erover doen dn wat de maatregelen zeggen. Er gaat bijna niemand dood en toch wordt alles flink aangescherpt.
    Klopt, het is een mild griepvirusje wat zeer overtrokken is met een achterliggende agenda!!
  • 20 Sep 2020 om 17:13
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Klopt min of meer! Mensen ga (leven en genieten), het kan zo je laatste dag zijn!!
  • 20 Sep 2020 om 17:12
    • Quote van 20 Sep 2020 om 17:11
      Corona is nep
    Niet nep, maar wel een stuk minder dan hoe we erover doen dn wat de maatregelen zeggen. Er gaat bijna niemand dood en toch wordt alles flink aangescherpt.
  • 20 Sep 2020 om 17:12
    Krijgen we dat geouwehoer weer.
  • 20 Sep 2020 om 17:11
    Corona is nep
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›