Drommel: ''Ik dacht: laat Berghuis maar schieten vanuit die hoek''

11
Drommel: ''Ik dacht: laat Berghuis maar schieten vanuit die hoek''

FC Twente speelde zondagmiddag in De Kuip met 1-1 gelijk tegen Feyenoord en Joël Drommel hield de Tukkers met een paar uitstekende reddingen op de been. De doelman van de club uit Enschede was na afloop dan ook blij met het resultaat. 

"Met een punt mag je heel blij zijn, want ik heb hier vaker gespeeld en vaak een nederlaag geleden", legt hij uit voor de camera van RTV Oost. "Zij hebben wel een punt verloren vandaag, vooral als je naar de eindfase kijkt. Over het algemeen hebben wij het goed gedaan. Vooral de eerste twintig minuten", aldus Drommel, die baalt dat Berghuis na zijn misser voor de tweede keer mocht aanleggen vanaf elf meter. 

"Het is mooi dat ik hem pak, maar dan is het niet slim dat Julio (Pleguezuelo, red.) direct een tackle maakt", vervolgt teleurgesteld. "Ik stond er bovenop en dacht: laat Berghuis maar schieten vanuit die hoek. De tweede penalty schoot hij (Berghuis, red.) veel beter in dan de eerste", beseft Drommel, die wel positief blijft. "We moeten dit doortrekken naar volgende week, Groningen thuis."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2020 om 21:04
    Jammer dat hij voor het Marokkaans!elftal zal kiezen,als ik zijn taaltje zo hoor.
  • 21 Sep 2020 om 21:04
    Jammer dat hij voor het Marokkaans!elftal zal kiezen,als ik zijn taaltje zo hoor.
  • 21 Sep 2020 om 18:25
    • Quote van 21 Sep 2020 om 18:15
      Nou kijk eens naar die foto, de bal op de lijn en de afstand van de voeten van Julio en Berghuis, dan weet ik zeker dat Julio het eerst bij de bal was en de bal heeft gespeeld en dat Berghuis wel erg gretig naar de grond gaat.
    Precies, je ziet gewoon de onnatuurlijke val van Berghuis. Een ieder die nog natuurlijk is ingesteld voelt en ziet dat direct. Alleen de mensen die tegenwoordig het gezonde verstand en gevoel niet meer hebben maken er een heel drama van en geven een penalty want dat is de makkelijkste keuze. Het was een duik van Berghuis niets meer en niets minder en een ieder die dat niet kan zien is al aangetast door het echte virus dat rond raast op deze planeet. Het niet meer kunnen zien en aanvoelen wat goed en slecht is. Wat fake en echt is.
  • 21 Sep 2020 om 18:15
    • Quote van 21 Sep 2020 om 17:58
      De 2e penalty was geen discussie mogelijk imo. De eerste vond ik toch wat licht, al kan hij zeker gegeven worden.
    Nou kijk eens naar die foto, de bal op de lijn en de afstand van de voeten van Julio en Berghuis, dan weet ik zeker dat Julio het eerst bij de bal was en de bal heeft gespeeld en dat Berghuis wel erg gretig naar de grond gaat.
  • 21 Sep 2020 om 17:58
    • Quote van 21 Sep 2020 om 17:48
      Toch als dit de bewuste aktie is dan lijkt het er verdomd veel op dat Julio eerder bij de bal was, en de 2 pingel dus niet gegeven had mogen worden.
    De 2e penalty was geen discussie mogelijk imo. De eerste vond ik toch wat licht, al kan hij zeker gegeven worden.
  • 21 Sep 2020 om 17:48
    Toch als dit de bewuste aktie is dan lijkt het er verdomd veel op dat Julio eerder bij de bal was, en de 2 pingel dus niet gegeven had mogen worden.
  • 21 Sep 2020 om 17:22
    • Quote van 21 Sep 2020 om 16:56
      Ach ja. Ik denk dat stel het dus toen 0-1 bleef dat die 1-1 absoluut wel was gevallen, want dan zou Feyenoord met meer druk naar voren spelen etc.
    Dat denk ik ook, maar met rood voor Geertruida hadden we een goede kans gemaakt.
  • 21 Sep 2020 om 17:10
    Contract verlengen en opwaarderen.
  • 21 Sep 2020 om 17:08
    Geert wa is je trui da had ook wel rood mogen ontvangen, dan had ik wel willen zien of ze hem hadden gewoon , na een kwartier met 10 en een 0 1 achterstand . Laten we het erop houden dat feyenoord flink geholpen is en dat het gelukkig goed is gegaan voor ons
  • 21 Sep 2020 om 16:59
    Zoals men later bij de interviews ook zeiden. De verdediger komt hard inlopen en zet de sliding al in. Dus dan kan het misgaan. Ik mag me meer druk om spelers die niet inlopen.
  • 21 Sep 2020 om 16:56
    Ach ja. Ik denk dat stel het dus toen 0-1 bleef dat die 1-1 absoluut wel was gevallen, want dan zou Feyenoord met meer druk naar voren spelen etc.
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›