Ten Voorde haalt uit naar Feyenoord: ''Ik vond het beschamend''

10
Ten Voorde haalt uit naar Feyenoord: ''Ik vond het beschamend''

FC Twente speelde zondagmiddag in De Kuip met 1-1 gelijk op bezoek bij Feyenoord en Leon ten Voorde kampte na afloop met gemengde gevoelens. De verslaggever van Tubantia heeft zich verbaasd over de gang van zaken op de tribunes in Rotterdam. 

"Als we het even bij de coronaperikelen houden dan vond ik het een hele rare middag", blikt hij terug in de podcast met Fardau Wagenaar. "Ik vroeg me al af wat me daar te wachten stond in De Kuip. Dan kom ik aan bij de perskamer en daar was er totale verkramping. Ik mocht nog niet naar een glaasje water kijken of ik had drie dames in de nek. Dat is normaal niet zo'n probleem, maar nu wel", aldus Ten Voorde. 

"Als ik een poging deed tot ademhalen was er al paniek", vervolgt hij op de website van Tubantia. "Ik snap dat het allemaal was met goede bedoelingen, maar als je dan vervolgens in het stadion zit en kijkt naar hoe dicht de supporters van Feyenoord op elkaar zaten. Dat viel niet te rijmen met hoe het in de perskamer was geregeld. Ik vond het ongelooflijk. Als Feyenoord hier niet snel wat aan gaat doen dan denk ik dat ze het gaan verpesten voor heel veel andere clubs", waarschuwt Ten Voorde.

"Dat op de tribunes kon echt niet, en dan heb ik het niet over gejuich en emotie want dat hoort gewoon bij het voetbal", benadrukt hij. "Dat kan je de supporters niet afpakken want dat zijn gewoon mensen. Maar hoe dicht iedereen op elkaar zat… Je hebt in Rotterdam wel heel veel grote families hoorde ik al. Dat kon gewoon niet. Blijkbaar durven ze dan niet in te grijpen bij hun eigen achterban. En dan ook nog in brandhaard Rotterdam hè, ik vond het beschamend", besluit Ten Voorde. 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2020 om 22:40
    Heel Rotterdam is beschamend. Nog steeds die vuurwerkgeluiden. Zulk dom volk
  • 21 Sep 2020 om 19:15
    • Quote van 21 Sep 2020 om 18:59
      Niets mis mee. Leef zoals vanouds. Er is geen pandemie behalve dan in de media/staatspropaganda.
    Dit vind ik wel wat kort door de bocht. Hoor echter wel dat de politiek al wel weet dat het met de economie veel minder slecht gaat dan men doet vermoeden. Maar dat lijkt men liever niet te vertellen. VVD investeerd liever in bv KLM en andere grote bedrijven dan bijvoorbeeld in de zorg of onderwijs.
  • 21 Sep 2020 om 19:02
    • Quote van 21 Sep 2020 om 18:52
      Ik vond dat echt een superactie en vooral de creativiteit die deze supporters hebben.
      Echt top.
      Maar om nu een groep de bek te laten houden zonder eerst met deze groep in gesprek te gaan vind ik onbeschoft en heel denigrerend gedrag. Kun je nagaan wat macht met je doet.
    Daar heb ik in een ander topic al op gereageerd. Gelukkig vond Rutte het achteraf ook een domme uitspraak.
  • 21 Sep 2020 om 18:59
    Niets mis mee. Leef zoals vanouds. Er is geen pandemie behalve dan in de media/staatspropaganda.
  • 21 Sep 2020 om 18:52
    • Quote van 21 Sep 2020 om 18:48
      Leon heeft wel gelijk wat betreft de supporters en handhaving. Natuurlijk is voetbal emotie maar waarom kon het in andere stadions dan wel? Vind het prachtig de acties die de Twente supporters vorige week en zondag lieten zien. Creatief en een zorgt voor positieve aandacht. Mag ook gezegd worden.
    Ik vond dat echt een superactie en vooral de creativiteit die deze supporters hebben.
    Echt top.
    Maar om nu een groep de bek te laten houden zonder eerst met deze groep in gesprek te gaan vind ik onbeschoft en heel denigrerend gedrag. Kun je nagaan wat macht met je doet.
  • 21 Sep 2020 om 18:48
    Leon heeft wel gelijk wat betreft de supporters en handhaving. Natuurlijk is voetbal emotie maar waarom kon het in andere stadions dan wel? Vind het prachtig de acties die de Twente supporters vorige week en zondag lieten zien. Creatief en een zorgt voor positieve aandacht. Mag ook gezegd worden.
  • 21 Sep 2020 om 18:12
    • Quote van 21 Sep 2020 om 17:50
      Zelf tegen alle regels naar een rood gebied afreizen en dan gaan klagen hoe de rest zich gedraagt???
    zogenaamde clubwatchers zijn vogelvrij blijkbaar !
  • 21 Sep 2020 om 17:59
    • Quote van 21 Sep 2020 om 17:50
      Zelf tegen alle regels naar een rood gebied afreizen en dan gaan klagen hoe de rest zich gedraagt???
    Altijd wel iets he? Is je azijnfles nog steeds niet leeg?
  • 21 Sep 2020 om 17:50
    Zelf tegen alle regels naar een rood gebied afreizen en dan gaan klagen hoe de rest zich gedraagt???
  • 21 Sep 2020 om 17:34
    Zal ook voor het eerst zijn dat Leon door 3 dames benaderd wordt :)
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›